|
Hiç ileti bulunamadı.
Hiç ileti bulunamadı.
27 Aralık, 2012, 12:49:07 Gönderen: vedib
Görüntülenme: 131962 | Yorumlar: 11 nbsp nbsp Pentax-K "quotKing"quot (Kral) objektiflerde bağlantı sistemi aynı olsada nbsp objektif ve gövde ile bazı irtibatları sağlaması açısından önemlidir. Ara modeldeki yapılar mevcut olsada piyasada yaygın olarak bulunan Pentax-K "quotKing"quot (Kral) objektif bayonet tiplerini şöyle sıralayabiliriz. nbsp “ K “ = 1975 yılında Pentax tarafından kullanılan objektif bağlantısında objektif kilit yuvası, diyafram mandalı ve gömme olarak diyafram değerini gövdeye ileten manivela mevcuttur. Temel bağlantı çeşididir. Pentax-K ve Pentax-M objektif versiyonları bu yapıdadır. nbsp “ KF ” = (Pentax-K auto Focus) 1981 yılında auto fokus objektif kulanımı ile yaygınlaştırmak amacıyla gövdedeki beş kontakt noktayla objektifle iletişi sağlayıp nbsp auto fokus ve pozlama değerleri yapılabiliyor, metre ayarı objektif üzerindeki pil ve mekanizma sayesinde yapılıyordu.” Pentax ME F” gövde ve “SMC PENTAX AF ZOOM 1:2.8 35~70mm “ perspektif ve optik yönden mükemmel olmasına karşın hantal bir yapıda olduğundan, diğer rakip firmalardada hüsranla sonuçlanıp bu sistem terk edildi. nbsp “ KA “ = (Pentax-K auto Aperture) 1983 yılında Pentax tarafından kullanılan objektif bağlantısında “K” sistem bayonet yapısına ek olarak, auto diyafram yapısı objektife eklenip Pentax SLR gövde ile irtibatı kontakla sağlanarak, otomatik diyaframlı çekim modu sağlanmış oldu. Böylece optüratör önceliği sağlanmış oldu.Fotoğraf makinesi gövdesinde altı kontakt irtibat noktası var iken “A” model objektifte bir kontakt noktası ile objektif diyafram sekmesi “A” konumunda iken irtibatı sağlamaktadır. Pentax-A objektif versiyonları bu yapıdadır. nbsp nbsp “ KAF “ = (Pentax-K auto Aperture-Focus) 1987 yılında Pentax tarafından kullanılan objektif bağlantısında “KA” sistem bayonet yapısına ek olarak, auto focus yapısı objektife eklenip Pentax SLR gövde ile... 20 Nisan, 2012, 12:23:22 Gönderen: cbaytan | Görüntülenme: 37129 | Yorumlar: 6
Ben burada sadece sanata yönelik ve/veya iyi fotoğrafın nasıl olması gerektiği hakkında kısa pratik bilgiler vermeye çalışacağım, yoksa konu teknik tüm bilgilerde eklenirse yaklaşık 4 senelik bir lisans programını doldurabilecek kadar uzundur. Unutmayınki bende bu konuda teorik olarak mükemmel değilim ve herhangi bir resmi sanat dersi almadım. Takdir edersinizki bu görüşler kişisel tecrübe ve bilgilerime dayalıdır ve sizlerde lütfen bu görüşlerime katılıp katılmamakta veya modifiye etmekte, hatta karşı veya ekleyici eleştirel düşüncelerinizi aktarmakta çekinmeden davranın, katkılara çok sevineceğim emin olun. 1-İyi Fotoğraf Nasıl Olmalı: 1A-Ön/Arka Plan Fotoğrafları bir resim gibi düşünmek zorundayız, yani bir tuvalimiz, tuvalin üstünde ise bir, arka planımız, arka planın üzerinde ise bir konuyu resmeden bir şekil dizimiz yani konumuz, yani ön planımız olmalıdır, burada ön planla arka plan’ın uyumlu olması gerektiğini hemen anladığınızı düşünüyorum, yani mesela bir çiçek fotoğrafı çekiyorsanız, arka planda bu çiçeğe uyumlu ollmalıdır, yani bir papatyanın arkasında bir çöp görmek istemezsiniz, veya bir portrenin arkasında abuk sabuk bir çizgi, dikkat bozucu anlamsız şekiller/lekeler görmek istemezsiniz. Buradan demekki fotoğraf çekerken ön plan kadar arka planada dikkat etmek zorundayız ve buna kendimizi alıştırmak zorundayız. Acemi fotoğrafçıların yaptığı en büyük hata, zihinlerini ön plan ve konu üzerinde yoğunlaştırmaları ve arka plana çok dikkat etmemektedirler. Profesyonel reklam ve diğer fotoğraflarda dikkat ederseniz en büyük fark, arka planda bir sadelik, kıvır zıvır yokluğu, dikkatleri konuya yani nbsp ön plana aktarma için çok kolay bir yöntem olarak kullanılır. O halde: Fotoğrafımızı bir resim tuvali gibi düşünüyoruz, önce arka planı yapıyoruz yani fotoğr... Sayfalar: [1]
|