Galeri

Bahar Yağmuru

Görüntüleme: 486
Ekleyen: muhsinbagdadi
Doğa güzeli.

Görüntüleme: 500
Ekleyen: MC145
Yoksun Buralarda:( -6-

Görüntüleme: 671
Ekleyen: explorer
nice'te bir evsiz

Görüntüleme: 486
Ekleyen: kagarlitski
Serçe..

Görüntüleme: 359
Ekleyen: hayatkavgasi
Büyükada/İstanbul

Görüntüleme: 654
Ekleyen: zahrey
Sonbahar renkleri

Görüntüleme: 424
Ekleyen: hayatkavgasi
K5_ss + 35mm f2

Görüntüleme: 823
Ekleyen: Lupara
Çanakkale

Görüntüleme: 699
Ekleyen: hayatkavgasi
Emirgan

Görüntüleme: 544
Ekleyen: alita
Pentax Yeşili

Görüntüleme: 501
Ekleyen: muhsinbagdadi
. . . YOLUN SONU. . . BURAYA KADAR. . .

Görüntüleme: 632
Ekleyen: zahrey
Metro

Görüntüleme: 556
Ekleyen: thuringwethil
Türk bayrağı damla

Görüntüleme: 433
Ekleyen: hayatkavgasi

 Öncelikli İletiler / Konular

Hiç ileti bulunamadı.

 Son Yüklenen Fotoğraflar

Sahilden,

Görüntüleme: 32
Ekleyen: explorer
Kartepe

Görüntüleme: 164
Ekleyen: hayatkavgasi
Kartepe, sis

Görüntüleme: 164
Ekleyen: hayatkavgasi
Gölcük; kar,sis

Görüntüleme: 186
Ekleyen: hayatkavgasi
Abant; yol

Görüntüleme: 188
Ekleyen: hayatkavgasi
Gölcük kar,sis

Görüntüleme: 312
Ekleyen: hayatkavgasi
Abant ahşap yol

Görüntüleme: 310
Ekleyen: hayatkavgasi
Bolu gölcük

Görüntüleme: 328
Ekleyen: hayatkavgasi
Bolu abant

Görüntüleme: 312
Ekleyen: hayatkavgasi
Kartepe

Görüntüleme: 325
Ekleyen: hayatkavgasi

  Alışveriş

vedib
27 Aralık, 2012, 12:49:07 Gönderen: vedib
Görüntülenme: 91747 | Yorumlar: 11

     Pentax-K objektiflerde bağlantı sistemi aynı olsada  objektif ve gövde ile bazı irtibatları sağlaması açısından önemlidir. Ara modeldeki yapılar mevcut olsada piyasada yaygın olarak bulunan Pentax-K objektif bayonet tiplerini şöyle sıralayabiliriz.

   “ K “ = 1975 yılında Pentax tarafından kullanılan objektif bağlantısında objektif kilit yuvası, diyafram mandalı ve gömme olarak diyafram değerini gövdeye ileten manivela mevcuttur. Temel bağlantı çeşididir. Pentax-K ve Pentax-M objektif versiyonları bu yapıdadır.

  “ KF ” = (Pentax-K auto Focus) 1981 yılında auto fokus objektif kulanımı ile yaygınlaştırmak amacıyla gövdedeki beş kontakt noktayla objektifle iletişi sağlayıp  auto fokus ve pozlama değerleri yapılabiliyor, metre ayarı objektif üzerindeki pil ve mekanizma sayesinde yapılıyordu.” Pentax ME F” gövde ve “SMC PENTAX AF ZOOM 1:2.8 35~70mm “ perspektif ve optik yönden mükemmel olmasına karşın hantal bir yapıda olduğundan, diğer rakip firmalardada hüsranla sonuçlanıp bu sistem terk edildi.

  “ KA “ = (Pentax-K auto Aperture) 1983 yılında Pentax tarafından kullanılan objektif bağlantısında “K” sistem bayonet yapısına ek olarak, auto diyafram yapısı objektife eklenip Pentax SLR gövde ile irtibatı kontakla sağlanarak, otomatik diyaframlı çekim modu sağlanmış oldu. Böylece optüratör önceliği sağlanmış oldu.Fotoğraf makinesi gövdesinde altı kontakt irtibat noktası var iken “A” model objektifte bir kontakt noktası ile objektif diyafram sekmesi “A” konumunda iken irtibatı sağlamaktadır. Pentax-A objektif versiyonları bu yapıdadır.
 
  “ KAF “ = (Pentax-K auto Aperture-Focus) 1987 yılında Pentax tarafından kullanılan objektif bağlantısında “KA” sistem bayonet yapısına ek olarak, auto focus yapısı objektife eklenip Pentax SLR gövde ile irtibatı sağlayan gövdede mevcut fokus m...
20 Nisan, 2012, 12:23:22 Gönderen: cbaytan | Görüntülenme: 19590 | Yorumlar: 6

Ben burada sadece sanata yönelik ve/veya iyi fotoğrafın nasıl olması gerektiği hakkında kısa pratik bilgiler vermeye çalışacağım, yoksa konu teknik tüm bilgilerde eklenirse yaklaşık 4 senelik bir lisans programını doldurabilecek kadar uzundur. Unutmayınki bende bu konuda teorik olarak mükemmel değilim ve herhangi bir resmi sanat dersi almadım. Takdir edersinizki bu görüşler kişisel tecrübe ve bilgilerime dayalıdır ve sizlerde lütfen bu görüşlerime katılıp katılmamakta veya modifiye etmekte, hatta karşı veya ekleyici eleştirel düşüncelerinizi aktarmakta çekinmeden davranın, katkılara çok sevineceğim emin olun.

1-İyi Fotoğraf Nasıl Olmalı:

1A-Ön/Arka Plan

Fotoğrafları bir resim gibi düşünmek zorundayız, yani bir tuvalimiz, tuvalin üstünde ise bir, arka planımız, arka planın üzerinde ise bir konuyu resmeden bir şekil dizimiz yani konumuz, yani ön planımız olmalıdır, burada ön planla arka plan’ın uyumlu olması gerektiğini hemen anladığınızı düşünüyorum, yani mesela bir çiçek fotoğrafı çekiyorsanız, arka planda bu çiçeğe uyumlu ollmalıdır, yani bir papatyanın arkasında bir çöp görmek istemezsiniz, veya bir portrenin arkasında abuk sabuk bir çizgi, dikkat bozucu anlamsız şekiller/lekeler görmek istemezsiniz. Buradan demekki fotoğraf çekerken ön plan kadar arka planada dikkat etmek zorundayız ve buna kendimizi alıştırmak zorundayız. Acemi fotoğrafçıların yaptığı en büyük hata, zihinlerini ön plan ve konu üzerinde yoğunlaştırmaları ve arka plana çok dikkat etmemektedirler. Profesyonel reklam ve diğer fotoğraflarda dikkat ederseniz en büyük fark, arka planda bir sadelik, kıvır zıvır yokluğu, dikkatleri konuya yani  ön plana aktarma için çok kolay bir yöntem olarak kullanılır.

O halde: Fotoğrafımızı bir resim tuvali gibi düşünüyoruz, önce arka planı yapıyoruz yani fotoğra...
Sayfalar: [1]