İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Serdar11

Sayfa: [1]
1
M42 Yapıdaki Objektifler / Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8
« : 01 Ocak, 2017, 14:48:46 »
   Merhaba,

   Fotoğraf çekerken eski manuel lensleri kullanmak, eski otomobiller ile yolculuk yapmak gibidir; farklı zorluklarının yanında yine aynı şekilde farklı keyifleri de vardır.
   Kullandığım eski manuel lenslerin kendimce nacizane incelemelerimi Forumdaşlar ve diğer ziyaretçi arkadaşlar ile paylaşmak isterim. Bu ilk manuel inceleme yazımı, "Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8" lensine ayırmak istedim.
   İnceleme aşağıdaki başlıklardan oluşacaktır; aynı zamanda Sony A7II inceleme yazımda da belirttiğim gibi, herhangi bir olgunun incelenmesinde gerekli temel şartlar olan tarafsızlık ve adaletli olmak prensipleri tarafımca başa alınmaya çalışılacaktır.


1 - Lens Hakkında Bilgi
2 - Kullanımı
3 - Artı ve Eksi Yönleri
4 - Sonuç - Tekrar Alır mıydım?


1 - Lens Hakkında Bilgi

   Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8 ile ilgili ekstra temel bilgi almak isteyen arkadaşlar için aşağıdaki linki önerebilirim:

http://aflenses.net/carl-zeiss-jena-ddr-tessar-50mm-f28/

   Lens, eski manuel lenslerin çoğunda olduğu gibi 35 mm makineler için üretilmiş. Carl Zeiss'in bu lensi o zamanlar hala ayakta olan Doğu Almanya'da yapılmış. Zamanının bazı fotoğraf makinelerinde takılı olarak kullanıcıya sunulmuş. Carl Zeiss'in bu lensi 'giriş seviyesi' lensi olarak bilinmekte.


2 - Kullanımı
   
İncelemede kullanılan malzemeler :
- Sony A7II aynasız full frame fotoğraf makinesi ( kendisi ile ilgili bir paylaşımım yine Forumumuzda mevcuttur )
- Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8 ( m42 bayonet ) -'black' diye tabir edilen siyah renkli versiyonu-


   Her zaman fotoğraflarımı çekerken, eski manuel lenslerin vereceği kendilerine has karekterlere halel gelmemesi için herhangi bir filtre kullanmamaktayım. Bu durum, bu lens ile çektiğim fotoğraflar için de geçerlidir.

   
Fotoğraflar:
   Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8 ile çektiğim fotoğraflara, aşağıda imza kısmında yer alan Flickr sitesindeki adresim aracılığı ile ulaşılabilir. Flickr da kullandığım her manuel lens için ayrı bir albüm oluşturmaya çalıştım. ( Ayrıca "Travel in Turkey" albümündeki fotoğrafların çoğu da bu lens ile çekilmiştir )


   Kullandığım, Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8 'ın şanslı olduğu bir yön var. Çoğu manuel lenslerimi Doğu Karadeniz'in güneşsiz, bulutlu ve kapalı havalarında kullanmama rağmen, kendisini hem İzmir'de hem de geçen yaz tatilinde çıktığım ülkemizin farklı yerlerinde kullanma şansım oldu. Böylece, yabancıların fotoğraf için "golden hours" , bizim ise "fotoğraf için muhteşem zamanlar" dediğimiz vakitlerde de kullanabildim. Lensim olan Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8 bu yüzden şanslı sayılır. Zira, diğer lenslerimin çoğu Doğu Karadeniz'in kapalı havası dışında pek de Güneş ile tanışmamışlardır :)

   Lens kullanımında, aklımıza ister istemez gelen "keskinlik" kelimesinin önemini başlarda oldukça düşünmüşümdür. Her lensten belli bir kademenin üzerinde, bizim isteklerimizi ve beynimizi rahatlatacak bir keskinlik değeri istemek ne kadar doğru olur? Bu sorunun cevabı üzerine gerek teorik gerekse lensler ile birebir pratik düşünerek bir noktaya ulaşmaya çalıştım. Zannımca bu nokta; her lensin kendine has karakteri olduğu ve bu karaktere uygun yer ve zamanlarda kullanılırsa, kendisinin ve bizim memnun olacağımız sonuçları verdiği noktadır.

   İncelemelerimde de bu noktanın söylediklerine uygun hareket etmeye karar verdim. Fakat, yine çoğumuzun kafasını meşgul eden "Acaba bu lensi alsam, vereceği keskinlik nasıldır?" sorusuna belki karınca kararınca bir cevap oluşturabilmek adına hem bu lensin hem de diğer lenslerim ile ilgili yapmayı düşündüğüm incelemelerde, "Keskinlik" konusuna bir yer ayırmayı da düşündüm.

Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8 ile Keskinlik Deneyimleri:
   ( Lensin Minimum Netleme Mesafesindeki Bir Obje İçin )

- 2.8 Diyafram - Soft ( bulanık ve blurlaşmış ) Görüntü
   İnce ve ayrıntı içeren nesneleri tam ayrıntılı odaklamada sorun yaratıyor.

- 4-5.6 Diyafram - Küçük Düzelmeler Hariç Soft Görüntü
   Odaklama 5.6 diyafram değerinde rahatlasa da hala istenen düzeyde değil.

- 8 Diyafram - Merkezde Ayrıntılı Odaklama Yapılabilecek Düzeye Yakın
   Merkezde ince ve ayrıntı içeren nesneleri odaklamak için bence %75 değerine ulaşıldığı diyafram değeri.

- 11 Diyafram - Merkezde Ayrıntılı Odaklama Yapılabilecek Düzeyde
   Merkezde Odaklama Değeri bence %100 olup tamamlanmış sayılır.

- 16 Diyafram - Merkezde Görüntü Soft; Fakat Hala Odaklama Yapılır Seviyede
   Merkezde görüntü f/11 değerine göre softlaşıyor; fakat hala kullanılabilecek kalitede.

- 22 Diyafram - Merkezde Odaklama Sorunu
   Merkezde odaklama sorunu, görüntü soft; fakat alan derinliği kazanıldı.


   Lensi almadan önce inceleme yaptığım yurtdışı birçok fotoğraf forum sitelerinde, lensin verdiği "bokeh" in "nervous bokeh" denilen kendine has bir karakteristiği olduğu sonucuna vardım. Çekmeyi düşündüğümüz bir kısa filmdeki ana karakterin ruh halini anlatmaya oldukça yarayacağını düşündüğüm fotoğraf ve video çekimleri için lensin gördüğüm bu karakteristik özelliğine güvenerek onu satın almaya karar verdim. Fakat ne yazıktır ki, çektiğim bütün fotoğraflarda bu şekilde bir bokeh karakteristik özelliğine rastlamadım. Belki, yurtdışındaki çekimi yapan arkadaşlar APS-C ile çekim yapmıştı veya farklı bir kompozisyon oluşturmuşlardı. Nitekim, bu lens ile elde etmeyi düşündüğüm sonuca ulaşamamış oldum.


3 - Artı ve Eksi Yönleri

Artıları

- Uygun Fiyat
   Lens, uygun fiyata bulunabilir. Kanımca bu lensin, -optik ve mekanik olarak temiz kopyasının- fiyat bandı 80-110 TL arasında olmalıdır. Bu bandın aşağısı satıcı arkadaşın, yukarısı ise alıcı arkadaşın zararına olacaktır. Yabancıların "Zero Day" veya "Mint" , bizim "İlk Günkü Gibi Temiz" dediğimiz durumda -oldukça temiz, orijinal kapaklar ve kutusu birlikte- ise fiyat bandı 200-250 TL olabilir.

- Mekanik Aksamın Dayanıklılığı
   Lensin mekanik aksamı evladiyelik bir lens olacağı hissini haklı olarak uyandırıyor.

- Boyut ve Ağırlığının Küçük Oluşu
   Fotoğraf Makinesi ile güzel uyum oluşturup, zorlanmadan kullanılabiliyor.

- Parlama Yapmaması
   "Flare" denilen ve özellikle Güneşli havalarda fotoğraf çekerken bizi birkaç kere düşündürüp, farklı konum almaya zorlayan negatif etkiler yaratmadığını gördüm.



Eksileri

- Kendine Has Karakter Eksikliği
   Eski manuel lenslerde, kendilerine has karakterleri arayan ve onların dijital fotoğraf makineleri ile buluştuğunda neler yapabileceklerini görmek isteyen bendeniz için önemli bir özellik. Carl Zeiss Jena Tessar 50mm 2.8 'in böyle bir özelliğini göremedim.

- Keskinlik Sorunu
   'Keskinlik' kelimesine önem veren arkadaşlar, bu lenste aradıklarını bulamayabilirler. Nitekim, istenen bir keskinlik değeri f/11 den sonra kendini gösteriyor. Yakın çekim istenen bir durumda ise bu durum, alan derinliğinin artması ve vermek istenen etkiden uzaklaşılması anlamına geliyor.
   
   
4 - Sonuç - Tekrar Alır mıydım?

   Hayır.
   
   Lens, bir tür manuel lens koleksiyonu yapmak anlamında düşünülünce, koleksiyonda bulunabilir. Fakat, benim kendisinden beklediğim özellikleri vermediği için; kendisini almadan denemiş olsam bu lensi almazdım.


Eğer, buraya kadar okumuş bulunuyorsanız :) tüm Forumdaşların objektiflerinin temiz ve açık olmasını temenni ediyorum.

2
Objektif / WANTED İlanı _ Eski Lensler Aranmaktadır !
« : 11 Aralık, 2016, 16:20:04 »
Merhaba,
   Aşağıda listesini vermeye çalıştığım manuel lensler tarafımca aranmaktadır -sağ olmaları şartıyla- :) .

   Lenslerde öncelikli olarak aradığım özellikler şunlardır:

1 - Optik olarak temiz ( optik elemanlarda çizik , kaplama sıyrılmaları , ön optikte yanlış yapılmış silme izleri , buğu,mantar olmaması ) ve mekanik olarak temiz ( focus ve diyafram bileziklerinin gerektiği gibi işlemesi , diyafram bıçaklarının şekillerinin bozulmamış olması , diyafram bıçaklarının yağsız olması -eski Rus lensleri hariç- ) olmalarıdır.

2 - Dış görünüm olarak ,eski lensler olmaları itibari ile, aşırıya kaçmamış bazı görsel bozuklukların olması doğaldır.

3 - Lenslerin kendi orijinal ön ve arka kapaklarının olması iyi olacaktır. Kendi orijinal kutusu da olursa, benim için yeme de yanında yat durumu söz konusudur.

4 - Fiyat olarak; şimdiye kadarki yaptığım her eski manuel lens alışverişi gibi, lenslerin gerçek değerleri hiçbir eksiltmeye gidilmeden satıcı arkadaşa tarafımca ödenecektir.


Aranan Lenslerin Listesi :


- Carl Zeiss 58mm 2 Biotar

- Carl Zeiss Distagon T* 28mm 2.8

- Vivitar Series 1 90mm 2.5

- Meyer - Optik Görlitz 50mm 1.8

- Jupiter 37A 135mm 3.5 -sadece Olimpiyat Serisi ve kendi orijinal kapakları ile saklama kutusu olursa-

- Jupiter 21M 200mm 4 -kendi orijinal kapakları ile saklama kutusu olursa-

- MIR 1 37mm 2.8  ( eski metal bilezikli versiyon ) -kendi orijinal kapakları , şeffaf saklama kutusu da varsa daha makbuldür-

- Helios 44 58mm 2 -13 diyafram bıçaklı versiyon , gümüşi renk-

- Helios 44 58mm 2 (44-2 versiyonu değil ) -sonraki 8 diyafram bıçaklı versiyon , siyah renk-

- Voigtlander Color-Ultron 50mm 1.8 -m42 bayonet-


   Bu lensleri yakalayan :) arkadaşlar, bana Forum üzerinden mesaj göndererek iletişime geçebilirler.

   Şimdiden Teşekkür Ederim.

3
Merhaba,
   Foruma bir zaman uzak kalmıştım, uzun bir zamandır yapmak istediğim paylaşımların yerinin gelmiş olabileceğini düşündüm. Bu paylaşımda, Sony A7II Fotoğraf Makinem ile ilgili izlenimlerimi paylaşmak isterim. Yabancıların "Review" , bizim "İnceleme" yazılarını okurken, öncelikli olarak aradığım tarafsız ve adaletli olarak yazılmış olmalarıdır. Kendi inceleme yazımı yazarken, benim için önemli olan bu özellikleri en başa yerleştirmeye çalışacağım.

   DSLR Yolculuğu'na Pentax'ın 35mm fotoğraf Makinesi K-1 ile başlamak istemiştim. Fakat, geçen yaz döneminde yurtiçinde bulamadım ve yurtdışından alabilme imkanlarının olmasına rağmen ,fotoğrafın "Özgürlük" olması gerektiği inancıyla, kullanacağım makinenin kendi ülkemde satılması gerektiği ve benim bu kanal ile sahip olmam gerektiği düşüncesi ile bir süre Pentax K-1'e ara vermiş oldum. Pentax K-1'i kendi ülkemde, fiyat olarak Dünya Piyasasının içerisinde -üzerinde değil- bulabilirsem, onun gözü ile de fotoğraflar çekmek isterim.

   K-1 ile yukarıdaki nedenler ile buluşamayınca, eski manuel lensleri yeni dijital fotoğraf makinesinde görmek için, lensleri kullanırken sorun yaşamayacağıma inandığım aynasız bir makina olan Sony A7II almaya karar verdim.

   Aşağıdaki nacizane incelemem, 6 aydır severek kullandığım Sony A7II ile ilgili olacak ve aşağıdaki başlıkları içerecektir:

- Temel Özellikler

- Kullanım

- Artı ve Eksi Yönler


1 - Temel Özellikler

   Sony A7II'nin temel özelliklerine Sony firmasının aşağıdaki linkinden ulaşılabilir:
www.sony.com.tr/electronics/degistirilebilir-lensli-fotograf-makineleri/ilce-7m2-body-kit   

   Şahsen kendim fotoğraf makinesini almadan önce, yurtdışındaki kullanıcıların izlenimlerini okumayı tercih ettim. İlgilenen forumdaşlar için bunlardan 2 tanesini eklemek isterim:
   Gezindiğim yüzlerce sayfa içerisinde, site olarak bağımsız ve adaletli yayınlarına şahsen inandığım IMAGING RESOURCE 'un Sony A7II incelemesi:
www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a7-ii/sony-a7-iiA.HTM

   Yukarıdaki link kadar adaletli olmadığına inansam da -kendisi Sony ürünleri kullanan fotoğrafçı olduğu için- Brian Smith'in yapmış olduğu inceleme linki:
http://briansmith.com/sony-a7ii-hands-on-review/

   Başka kullanıcıların incelemesinden sonra gelelim bendenizin incelemesine, Eski manuel lensler ve Dijital fotoğraf makinesi birlikteliğini görmem amacıyla, benim için önemli olan avantajları ve dezavantajları:
- 35mm Full Frame olması
- 5 Yönlü Titreşim Engellemesi ( 8mm - 1000mm manuel ayarlanabilme )
- Focus Magnifier
- Peaking
- Sağlam gövde ve lens yuvası
- Yüksek çözünürlüklü ekran
- Live View
- Düğme özelleştirebilme , hareketli LCD ekran
- Fiyat

- Sony E-Mount Lenslerin Fiyatları
- Düşük Batarya Ömrü
- Batarya Bilgisi
- Düşük Yararlanılabilir ISO
- Harici Şarj Ünitesi Verilmemesi
- Omuz Askısının Kalite Düşüklüğü


2 - Kullanım

- 35mm Full Frame olması :
   Eski manuel lensleri kullanacaksam, onların özelliklerini en iyi kendi yapıldıkları tarzda bir fotoğraf makinesinde görebilirdim -35mm Full Frame-.

- 5 Yönlü Titreşim Engellemesi ( 8mm - 1000mm manuel ayarlanabilme ) :
   Manuel lensler ile düşük ışık koşullarında -iç mekan, akşam saatleri vb- ISO değerini yükseltmeden çekim yapabilmem için önemli bir özellik, gövdede titreşim azaltma sisteminin olmasıydı. Sony A7II, bunu 5 Yönlü Titreşim Engellemesi ve lensin odak uzaklığına göre manuel seçim yapılmasına olanak vermesi ile oldukça iyi yerine getiriyor.
   Sony, bu özelliğin 4,5 stop yarar sağladığını - kendi 55mm 1,8 lensi ile- söylüyor. Bu durum ile ilgili benim görüşüm, 28-70mm lensi ile iç mekan düşük ışık koşullarında, ISO değerlerini arttırıp görüntüde bozulmaya gitmeden 1/6 enstantane hızında çekim yapabilmem olurdu. 55mm 1,8 lensini almadığım için 4,5 stop faydanın doğruluğu hakkında bir yorum yapamayacağım.
   Yurtdışı bazı forumlarda rastladığım bir sorun ise şuydu: 5 Yönlü sistemi sadece kendi E-mount lensleri ile uygularken, manuel lenslerde 3 yönlü bir sistem uygulaması. Bu sorun benim de kafamı kurcalamıştı. Fakat, mutlu son olarak, Sony A7II'nin manuel lenslerde oldukça iyi bir titreşim engellemesi ortaya çıkardığını gördüm. Öyle ki, 135mm odak uzaklıklı Jupiter 37AM lensim ile, iç mekanda el ile 1/3 enstantane hızında bile çekim yapabildim. Bundan fazlasını istemek, Cennet'e gidip yer beğenmemek olurdu.

- Focus Magnifier ( Büyütme anlamında ) :
   Manuel focus lensler ile uğraşırken, yabancıların "presize focus" , bizim "adamakıllı odaklama" dediğimiz zorluğun üstesinden gelmek için ,özellikle detay çekimlerde, makinede bir büyütme sisteminin olması gerekiyordu. Focus Magnifier, bunu 5,7 x ve 11,4 x olmak üzere iki kademeli olarak sağlıyor.

- Peaking  ( Odaktaki cisimlerin kontrast oranı ) :
   Manuel focus lensler ile çekim yaparken, odağınızdaki cisimlerin kontrast oranlarını görmek içinizi rahatlatıyor. Özellikle, yabancıların "Hyperfocal Distance" dediği gerçekliği, Peaking ile reel dünyada da görmüş oluyoruz.

- Sağlam gövde ve lens yuvası :
   Uzun süreli rahat kullanım ve sık sık değiştirilen bazısı ağır lensler için olmazsa olmazdı.

- Yüksek çözünürlüklü ekran :
   Malum, aynasız sistemlerde vizörden çekim yaparken lazım olan bir özellik. Sony bunu "XGA OLED Tru-Finder" olarak yapmış. Batarya ömrünü, 8 silindirli Amerikan otomobili gibi tüketse de güzel ve ayrıntılı görüntü veriyor.

- Live View :
   Fotoğrafını çekmek istediğim nesnenin veya ortamın, özellikle değişen ışık koşullarına göre gerçek zamanlı olarak bana geri bildirimini vermesi, istediğim ayarlamaları yapmak için oldukça yardımcı oluyor.

- Düğme özelleştirebilme , hareketli LCD ekran :
   Manuel lensler ile çekimlerde, sık sık "Menu" tuşu ile işlem yapmadan istediğiniz özellikleri yüklediğiniz tuşlara dokunmak, hem zaman hem de batarya ömrü açısından yarar sağlıyor.
   Yatay-Düşey (aşağı-yukarı) hareketli LCD ekranı, fotoğraf çekim aşamasında oldukça iyi iş görüyor. Bunun yararını, özellikle gündüz vakti dış çekimlerde görüyoruz.

- Fiyat :
   Sony A7II'nin kendi ülkemdeki fiyatı, yurtdışı piyasasından daha ucuz. Bu durum sevindirici niteliğe sahip.

   Yukarıda bazı özelliklerini anlatmaya çalıştığım Sony A7II'nin daha birçok özelliği bulunuyor: Geliştirilmiş AF Sistemi , XAVC S Formatı -4K yanında sönük kalsa da :) - , Wi-Fi ve NFC Özelliği vs. Artı, benim için Sony'nin fotoğraflarındaki 'pastel renkleri' ve iyi işleyen dynamic range özelliği sayılabilir.


- Sony E-Mount Lenslerin Fiyatları :
   Sony'nin kendi lenslerinin fiyatı, lensi almadan önce 1-2 kez değil, kademeli olarak düşünmek gerektiğini gösteriyor. Lenslerin inceleme yazılarından verdikleri görüntü kaliteleri hakkında fikir almamız içimizi rahatlatsa da, cüzdanımızı düşünmemiz de gerekiyor -özellikle, fotoğraftan para kazanacak bir işimiz yok ve bunu hobi olarak yapıyorsak-.

- Düşük Batarya Ömrü :
   Sony A7II, eski 8 silindirli Amerikan otomobillerinin benzine doymaması misali, batarya gücüne doymuyor. Öğrenci olup biriktirilmiş para ile bir araba alıp, gözümüzün devamlı benzin lambasında olması misali, batarya gücünün ne kadar kaldığını sürekli kontrol etmek zorunda kalıyoruz. Fakat bir süre sonra, bu acıya alışıyoruz :) .

- Batarya Bilgisi :
   Fotoğraf çekimi sonrası, pil makineden çıkarılmazsa bir zaman sonra azalmış olarak onu buluyoruz ( Benim için bu durumun en kötüsü, 3 gün makine içinde unutulan pil için %21 azalmaydı. Fakat yaz aylarında, 1 haftayı geçmiş olarak pil makine içinde kalsa da azalma olmuyordu. Bu durumun ortalamasını bulmaya çalıştım: Sonuç, pili derhal makineden çıkarmak ). Orijinal pil kullanılsa da pili bir zaman sonra tekrar taktığımızda, çoğu zaman kalan güç değerinin düşmüş olduğunu görüyoruz. Sony bunu pilinin üzerindeki "INFO Lithium" yazısına inat yapıyor olmalı.

- Düşük Yararlanılabilir ISO :
   ISO hassasiyeti 50-25600 arasında olmasına rağmen, 24MP için ISO 640 sonrası görüntüde bozulma başlıyor -belki, ben bu konuda ince detaylara önem verdiğim için öyle geliyor olabilir-. ISO 2000 - 25600 değerleri arasında fotoğraflar çektim. Bu fotoğraflar MP değerini düşürünce, baskıdan güzel çıkacak hale gelebiliyor.

- Harici Şarj Ünitesi Verilmemesi :
   Sony A7II alınınca yanında harici bir şarj ünitesi verilmiyor, makine içinden pili şarj etmek gerekiyor. Bunun için, orijinal yeni şarj cihazı edindim. Oysa Sony, A7R serileri ile eski şarj cihazını birlikte veriyor.

- Omuz Askısının Kalite Düşüklüğü :
   Sony gibi bir firmanın, profesyonel seri fotoğraf makinesinin yanında, bu makineye uygun kalitede bir omuz askısı vermesi gerekiyor.


3 - Artı ve Eksi Yönler


Artılar :

- 5 Yönlü Titreşim Engellemesi
- Lense Uygun Adaptörle Her Türden Lensi Kısıntısız Kullanabilme
- Fotoğraflarındaki Canlı Pastel Renkler - bu özellik bana göre :)
- JPEG Kalitesi
- Focus Magnifier ve Peaking
- Dayanıklı Gövde
- Dynamic Range
- Live View , Düğme Özelleştirme , Hareketli LCD Ekran


Eksiler :

- Sony E-Mount Lenslerin Fiyatları
- Düşük Batarya Ömrü
- Batarya Bilgisi
- Düşük Yararlanılabilir ISO
- Harici Şarj Ünitesi Verilmemesi
- Omuz Askısının Kalite Düşüklüğü


Sonuç -Tekrar Alırmıydım?- :
   Fotoğraf Makinesini 6 aydır kullanmamın verdiği bilgi ışığında ,Artıları ve Eksileri de değerlendirerek, Toplam Kategoride düşündüğümde, istediklerimi yapabileceğine inandığım bu fotoğraf makinesini tekrar alabilirdim.


   Bu ilk incelemem burada bitmiş bulunuyor. Zaman ve Yaşam'ın elverdiği ölçüde, manuel lenslerim ile de ilgili inceleme yazıları yazmayı düşünüyorum; bakalım kısmet :)

   Eğer, buraya kadar okumuş bulunuyorsanız :) tüm Forumdaşların objektiflerinin temiz ve açık olmasını temenni ediyorum.

4
Zaman Aşımı / Ynt: Birçok Malzeme (yeni ürünler eklendi)
« : 17 Mayıs, 2016, 18:53:56 »
Merhaba,

Carl Zeiss 50mm 2.8 m42 hakkında sorum olacaktı: Bu lens eski Doğu Alman üretimi serisinden midir?

Ayrıca ben de bu lensin fotoğraflarını rica edebilirim. Şimdiden Teşekkürler.

e-mail : [email protected]

5
K-1'e ve özellikle ,ilk etapta, dağıtım konusuna ilgim olduğu için, yabancı site ve piyasaları da takip etmekteyim.
Dün son baktığım itibariyle, yurtdışı ( Kuzey Amerika merkezli ) dağıtım, önceki hali "Mayıs'ta Dağıtım" iken, yeni haliyle Haziran'a ertelenmiş görünüyor.
Türkiye dağıtımı da sanırım bu duruma paralel seyredebilir.


PENTAX K3ii'nin bizim piyasamızda yer almaması ise üzücü. Az miktarda bile olsa piyasada olup bizler ile buluşabilirdi.

6
Hoş Geldiniz / Ynt: Bir Mayıs Akşamı ve Bir Merhaba
« : 17 Mayıs, 2016, 17:58:27 »
Hoş bulduk, Siz Arkadaşlara Teşekkür Ederim.


Evet, dışarıdan bakan bir göz için DSLR piyasasında INTEL vs AMD gibi görünüyor :)


Bilgisayarlar için AMD'nin neler yaptığını biliyorum; özellikle kullanıcı rahatlığı, özgürlüğü, bağımsız işlemci sistemi, LINUX'a desteği vesaire.
Pentax'ın içine girince, Pentax'ın neler yaptığını da görmüş olacağımı düşünüyorum. Bu anlamda pozitifim.

7
Hoş Geldiniz / Bir Mayıs Akşamı ve Bir Merhaba
« : 16 Mayıs, 2016, 19:32:30 »
Merhaba,

Bir süredir 'konuk sanatçı ( Ziyaretçi )' :) olarak foruma gelmekteyim. Sonunda, kendime bir üye adı alarak paylaşımlara katılmaya karar verdim.

Fotoğraf ve Görsel Anlatım denilince ,kendi adıma, üniversite yıllarında 2 ay üst üstte Başbakanlık Bursumu biriktirerek, ki başka bir ekmek kapımda :) yoktu, İzmir Bitpazarı'ndan aldığım ZENIT 12 gelmekte. Zaten içerisi tenha olan cüzdanımdan, standart yerine 13x18 baskı yaptırdığım da aklıma gelen diğer şey. Tabii, nakit sıkıntısı yüzünden sadece 100 ASA ( onu da ucuza almanın yolları araştırılarak ) film kullandığımı da atlamamak gerek.
İlerleyen yıllarda, Panasonic analog kameralar ve Sony digital kamera ile çektiğimiz kısa filmlerin de Görsel Anlatım anlamında ayrı bir yeri bulunmakta.
Kompakt kamera derken, yıllardır beynimin köşesinde inzivaya çekilmiş düşüncenin ağırlığına dayanamayarak, adına 'DSLR' denilen alet ile uğraşmanın vaktinin gelmiş olduğunu anladım ( Fotoğraf anlamında, üniversite yıllarındaki nakit darboğazdan artık kurtulmanın da ferahlığı içerisinde ).

DSLR'ye geçme fikrimde, 'Fotoğraf Makinesi' denilince akla ilk gelen firmaları ilk elden eledim ( uygun fiyata 35 mm liklerini bulmuşken ).
 
Bilgisayarda, pazar lideri Intel yerine AMD tercih etmemden midir; yoksa girilmeye karar verilen bir dünyada özgürlükten yana olmaktan mıdır bilinmez :) ; DSLR kavşağında, beynimde yukarıdaki firmaları egale eden 'Pentax' ın yoluna girmeye karar verdim.


Forumda, daha 'çiçeği burnunda' :) bir üye olsam da; zaman ve koşullar elverdiğince nacizane, karşılıklı paylaşımlarda bulunabileceğimi ve bu bilgi ve deneyim forumunda olabileceğimi düşünmekteyim.

Fotoğraf ve Görsel Anlatım alanında tüm forumdaşlara; Objektiflerinin açık olmasını temenni ediyorum.

Talmud'da geçen bir sözü de, konu ile ilgisi olması bakımından paylaşarak ilk mesajımı bitirmiş olmak istiyorum:

 
"Nereye baksan, görecek bir şey vardır."

Sayfa: [1]