Pentax Türkiye Topluluğu
Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: hyurt43 - 09 Mayıs, 2012, 08:47:16
-
Merhaba arkadaşlar;
Yaklaşık 1 ay önce ikinci el bir PENTAX K10D + SMC DA 18-55 AL aldım. İlk aldğımda aktif miydi bilimiyorum ama şu an Rec. Mode menusu altındaki satırda Shake Reduction aktif değil gözüküyor. Bunun sebebleri hakkında bana bilgi verebilirmisiniz?
-
Hidayet Bey, çekim modunu değiştirmiş olabilir misiniz ? Uzaktan kumanda veya kablolu kumanda gibi bir çekim modunda olabilir mi ? Genelde o tarz modlara alınca Shake Reduction'un üzerinde kapalı anlamında çizgi oluyor. "Tek kare" çekim moduna almayı deneyin. Ben K10D'yi bilmiyorum olmazsa k10d'si olan bir arkadaşım yardımcı olacaktır.
-
JoRDaN'n dediklerini uygularsanız açılacaktır SR.
-
Çekim modunu gözden geçirin.Yine kapalı ise,menüden yerini bulun ve açık hale getirip OK deyin.
-
Çekim modu tek çekimde ve asıl sorun shake reduction menusune giriş izni vermiyor. "Rec mode" kısmında tüm menuler beyaz ama "shake reduction" kısmı gri. Menu seçim imleci üzerine gelemiyor ve doğal olarakta menunun içine girip seçim de yapamıyorsun...
-
deneme yaptığınız lens siyah bayonetli bi manuel lensmi?
-
Tahminlerde bulunmak yerine DSLR gövdeyi "fabrika ayarları"na geri getirmek en sağlıklısı... Sitemizde "Pentax K10D Türkçe Kullanım Kılavuzu" mevcut.. Sayfa 201 ve sonrası sayfalarda fabrika ayarlarına nasıl dönüleceği izah edilmiş. Sanırım şu an tahmin edemediğimiz bir konum var. Link aşağıdadır. Sarsıntı azaltma ile ilgili açıklamalar sayfa 67 ve sonrasında mevcut. Her şey gönlünüzce olsun...
http://www.pentaxturk.com/forum/index.php?topic=229.0
-
SMC PENTAX-DA 1:3,5-5,6 18-55 DA
-
SMC PENTAX-DA 1:3,5-5,6 18-55 mm uyumlu ve orjinal objektifidir. Bir sorun olmaması lazım. Tahmin edemediğimiz bir sekmeyi tıklamış olduğunuzu varsayarak, fabrika ayarlarına dönmenizi tavsiye ederim.
-
birçok pentax makinada siyah bayonet manuel lens kullanıldığında sr aktif olmaz araya jelatin sıkıştırıldığında sr ile çalışabilirsiniz.
bu şekil onlarca makinaya şahit oldum durum böyle olabilir diye lensi sordum?
bayonet arızaları var(af lensi manuel görme gibi) ama sorununuz onlarada uymuyo.
vedi beye katılıyorum bi fabrika ayarlarına dönün olmadı versyon güncelleyin
-
Fabrika ayarlarına da geri döndüm ama olnuyor.
Şimdi burada iki seçenek var. Ya lenste bir şey var veya gövde de. Bunu sanırım tabi Drogo izin verirse kütahyada bulunan arkadaşlardan Drogo nun sorunsuz olduğunu bildiğimiz lenslerinden birisi ile tespit edeceğiz...
Hepinize ilginizden dolayı teşekkür ederim.
-
Memnuniyetle yardımcı olurum Hidayet Bey, Cuma günü kısmetse Kütahya'ya dönmüş oluyorum. İstediğiniz an ulaşabilirsiniz :)
-
Bu gün Drogo bana geldi. Hem tanıştık hemde sorun olduğunu zannettiğim durumla ilgili olarak makinayı incelemesi neticesinde menüde "shake reduction" un aktif olmamasının sebebinin makinanın tanıdığı bir lens olmasından olduğunu tespit etti. Yabancı bir lens olduğu zaman senden odak uzaklığını sormak için aktif oluyormuş. "shake reduction" un menüde aktif gözükmemesi çalışmıyor olduğu anlamına gelmediğini beraberce öğrendik. Çok teşekkürler Drogo...
-
Merhaba, Makinenin tanımadığını lens olduğundan diyorsunuz. Ama orjinal Pentax 18-55 lens ile denediğinizi söylüyorsunuz. Bir yanlışlık olmasın. Kimse yanlış bilgilenmesin.
-
Makinanın menüsünde "shake reduction" kısmının aktif olmadığını söylemiştim. Onun aktif olması için tanımadığı bir lens olması gerekiyormuş. Tanımadığı lens geldiğinde orası aktif oluyo ki odak uzaklığını giriyosun manuel olarak ve makina ona göre hareket ediyor.
-
Tamam tamam abiciğim. Doğru söylüyorsun. Şimdi jeton düştü.
-
Rica ederim Hidayet Bey vesile oldu tanışmış olduk :)
-
Rica ederim Hidayet Bey vesile oldu tanışmış olduk :)
Tanıştınız mı? :) Ne ara.. :)
-
Rica ederim Hidayet Bey vesile oldu tanışmış olduk :)
Tanıştınız mı? :) Ne ara.. :)