Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Yeni Pentax Sahipleri => Konuyu başlatan: metegursel - 08 Haziran, 2012, 09:53:22

Başlık: SMC Pentax A ve Pentax M Farkı Nedir...?
Gönderen: metegursel - 08 Haziran, 2012, 09:53:22
Merhaba arkadaşlar,

Pentax'ın lens özellikleri konusunda henüz çok fazla bilgim yok...
 
Mesela iki tür Pentax 1.7 diyafram 50mm gördüm;

Smc 50mm A 1:1.7  ve  Smc 50mm M 1:1.7...

Bunların arasındaki farklar nelerdir..? İkisinden hangisini ve neden tercih ederdiniz..?

Bilgilendirmeler için şimdiden teşekkürler...
Başlık: Ynt: SMC Pentax A ve Pentax M Farkı Nedir...?
Gönderen: vedib - 08 Haziran, 2012, 10:24:15
 SMC PENTAX-M 1:1.7 50mm  = Tamamen Manuel olup Pentax DSLR gövdelerin "M" çekim modunda ölçüm alıp kullanabilirsiniz.
 SMC PENTAX-A 1:1.7 50mm  =  Metre ayarı manuel olup; diyafram sekmesini "A" moduna getirdiğinizde Pentax DSLR gövdelerin bütün çekim modlarında kullanabilirsiniz.

Pentax manuel lens kullanımı ile ilgili link aşağıdadır.
http://www.pentaxturk.com/forum/index.php?topic=494.msg4890#msg4890
Başlık: Ynt: SMC Pentax A ve Pentax M Farkı Nedir...?
Gönderen: metegursel - 08 Haziran, 2012, 10:31:45
SMC PENTAX-M 1:1.7 50mm  = Tamamen Manuel olup Pentax DSLR gövdelerin "M" çekim modunda ölçüm alıp kullanabilirsiniz.
 SMC PENTAX-A 1:1.7 50mm  =  Metre ayarı manuel olup; diyafram sekmesini "A" moduna getirdiğinizde Pentax DSLR gövdelerin bütün çekim modlarında kullanabilirsiniz.

Teşekkürlerimle Vedib bey... 
M lensler A modunda ölçümde bir sıkıntı çıkarır mı..? Yani M lensi diyafram bileziğinden diyafram değiştirme suretiyle, A modunda da doğru ölçüm alıp, kullanabiliriz sanırım..

Ve örnek fotoğraflardan incelediğim kadarıyla, optik kaliteleri arasında çok bariz farklar yok...
Başlık: Ynt: SMC Pentax A ve Pentax M Farkı Nedir...?
Gönderen: vedib - 08 Haziran, 2012, 10:48:24
    SMC PENTAX-M 1:1.7 50mm objektifler Pentax DSLR gövdelerde sadece "M" çekim modunda doğru bir şekilde kullanılabilir.
 http://www.pentaxturk.com/forum/index.php?topic=494.msg4890#msg4890  linkinde izah edildiği şekilde Pozlama değeri için “AE-L”  veya “yeşil tuş” a basınca gövde basit bir ses çıkaracak ve obtüratör hızını ayarlayacaktır.
    SMC PENTAX-A 1:1.7 50mm objektifler ise  diyafram sekmasini "A" konumuna getirince Pentax-DA objektifler gibi kullanabilirsiniz. Herhangi bir ölçüm yapmanıza gerek yok. Pozlama değerini gövde bulunduğu çekim modu gereği kendiliğinden Pozlama değerini yapacaktır.
     Alıştıktan sonra bu anlattığım teferruatlar size çok basit gelecektir. Ama hiç uğraşamam diyorsanız, "Pantax-A" model objektif almanız gerekir.
      Pentax-M ve Pentax-A objektifler arasında görüntü kalitesinde bir fark yoktur.
 
Başlık: Ynt: SMC Pentax A ve Pentax M Farkı Nedir...?
Gönderen: metegursel - 08 Haziran, 2012, 11:06:37
    SMC PENTAX-M 1:1.7 50mm objektifler Pentax DSLR gövdelerde sadece "M" çekim modunda doğru bir şekilde kullanılabilir.
 http://www.pentaxturk.com/forum/index.php?topic=494.msg4890#msg4890  linkinde izah edildiği şekilde Pozlama değeri için “AE-L”  veya “yeşil tuş” a basınca gövde basit bir ses çıkaracak ve obtüratör hızını ayarlayacaktır.
    SMC PENTAX-A 1:1.7 50mm objektifler ise  diyafram sekmasini "A" konumuna getirince Pentax-DA objektifler gibi kullanabilirsiniz. Herhangi bir ölçüm yapmanıza gerek yok. Pozlama değerini gövde bulunduğu çekim modu gereği kendiliğinden Pozlama değerini yapacaktır.
     Alıştıktan sonra bu anlattığım teferruatlar size çok basit gelecektir. Ama hiç uğraşamam diyorsanız, "Pantax-A" model objektif almanız gerekir.
      Pentax-M ve Pentax-A objektifler arasında görüntü kalitesinde bir fark yoktur.
 

Analogtan gelen alışkanlıkla, poz ölçümlerimi kendim yapıyorum, çok zorda kalmadıkça makinaya bırakmıyorum ( Ansel Adams'ın zone tekniğini 3 bölge ile portrelerime uyguluyorum )... Ve AEL tuşu en çok kullandığım tuş... F3 analoğuma da aşık olmamın nedeni, çok istikrarlı bir poz ölçüm ve poz kilitleme siteminin olması... 
Bu durumda M objektifler tam benim istediğim özellikteler... Teknik bilgi için teşekkürlerimle Vedib bey....
Başlık: Ynt: SMC Pentax A ve Pentax M Farkı Nedir...?
Gönderen: cbaytan - 08 Haziran, 2012, 12:41:40
Teknik özellikleri hariç görüntü kalitesi olarak M serisi biraz daha fazla tercih edilir/beğenilir.
Başlık: Ynt: SMC Pentax A ve Pentax M Farkı Nedir...?
Gönderen: metegursel - 08 Haziran, 2012, 12:49:18
Teknik özellikleri hariç görüntü kalitesi olarak M serisi biraz daha fazla tercih edilir/beğenilir.

Ağırlıklı olarak sb çeken ve sb sonuçlarındaki keskinlikten dolayı, Canon ve Nikon'da da her zaman 1.8leri tercih den biri olarak, büyük olasılıkla 1.7 ve M alırım... Bilgilendirme için teşekkür ederim...
Başlık: Ynt: SMC Pentax A ve Pentax M Farkı Nedir...?
Gönderen: cbaytan - 08 Haziran, 2012, 13:12:22
Ağırlıklı olarak sb çeken ve sb sonuçlarındaki keskinlikten dolayı, Canon ve Nikon'da da her zaman 1.8leri tercih den biri olarak, büyük olasılıkla 1.7 ve M alırım... Bilgilendirme için teşekkür ederim...

Cümlem eksik oldu, yanlış anlamalar için tamamlayayım ben A ve M serisi görüntü kalitesinde sadece sizin sorduğunuz 50mm f/1.7''leri karşılaştırmıştım, tüm seriyi değil. Paranız varsa A f/1.2'yi alın derim, ama nerdeyse yeni bir K-30 gövde fiyatınadır önceden uyarayım.