Pentax Türkiye Topluluğu

Pentax Objektifler ve Aksesuarları => Objektif Klüpleri => Konuyu başlatan: cbaytan - 11 Ağustos, 2011, 18:31:01

Başlık: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: cbaytan - 11 Ağustos, 2011, 18:31:01
Sovyetler döneminden kalan  objektifler bilinçli ve dikkatle kulanıldığında çok güzel sonuçlar veren objektifler, yabancı bir sitede süregelen bilgilendirmeleri ve bu çok ucuz objektiflerin gerçekten inanılmaz sonuçlarını bu sitede görebilirsiniz, özellikle son mesajlara doğru olan kısımlarda.

http://www.pentaxforums.com/forums/attachments/lens-clubs/93694d1307267060-soviet-lenses-club-daisy0895.jpg (http://www.pentaxforums.com/forums/attachments/lens-clubs/93694d1307267060-soviet-lenses-club-daisy0895.jpg)

Bende geçenlerde bir makinayla gelen bir Sovyet objektifim olduğunu hatırladım, ve hemen bahçede bir kaç deneme yaptım, objektif Helios 44-M-2, objektif pre-set olduğu için tam olarak bilemiyorum ama F5.6'ya yakın değerlerde çekmeye çalıştım, makinam ise K200D,aman aman bir objektif değil ama bedava bir objektif için beklediğimden çok iyi sonuçlar. Bahsettiğim sitede gösterdiğim örnekleri sizlere de göstereyim böylelikle Sovyet objektif klubünüde bu vesileyle açmış oluruz.

(http://www.pentaxforums.com/forums/attachments/lens-clubs/93694d1307267060-soviet-lenses-club-daisy0895.jpg)
(http://www.pentaxforums.com/forums/attachments/lens-clubs/93695d1307267060-soviet-lenses-club-rukiye0903.jpg)
(http://www.pentaxforums.com/forums/attachments/lens-clubs/93696d1307267060-soviet-lenses-club-camasir0871.jpg)

Merak edenler açıp inceleyebilsin diye  orijinal fotoğrafların linklerinide aşağıda veriyorum.

Sizinde Sovyet objektifiniz varsa örneklerinizi yorumlarınızla klubümüze bekliyoruz.

http://www.baytan.org/Pentax/IMGP0895.JPG (http://www.baytan.org/Pentax/IMGP0895.JPG)
http://www.baytan.org/Pentax/IMGP0903.JPG (http://www.baytan.org/Pentax/IMGP0903.JPG)
http://www.baytan.org/Pentax/IMGP0871.JPG  (http://www.baytan.org/Pentax/IMGP0871.JPG)
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: Hasan Naci - 19 Ağustos, 2011, 18:45:16
(http://farm7.static.flickr.com/6030/6011420127_fda0e4f78f.jpg) (http://www.flickr.com/photos/hasannaci/6011420127/)
Manzara (http://www.flickr.com/photos/hasannaci/6011420127/) by hasan naci (http://www.flickr.com/people/hasannaci/), on Flickr

(http://farm7.static.flickr.com/6148/6011419273_8f7394be41.jpg) (http://www.flickr.com/photos/hasannaci/6011419273/)
Panaroma Denemesi (http://www.flickr.com/photos/hasannaci/6011419273/) by hasan naci (http://www.flickr.com/people/hasannaci/), on Flickr

Zenitar 16mm Fisheye
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: Nick - 17 Kasım, 2011, 22:32:59
Bence helios'lar gayet tatminkar lensler.

Karar değerlerinde çok keskin fotoğraflar ve hoş bokehler veriyorlar.
Rus lenslerinin genelinde olan kızılımsı-kahverengi renk hakim renk olarak karşımıza çıkıyor.
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: ercan69 - 17 Kasım, 2011, 23:17:34
en tatminkarları 44 -m 6 dan ıtıbaren başalar. hele bulmak ımkansız 40-2 85 mm bulursanız kaçırmayın
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: Nick - 20 Kasım, 2011, 00:42:28

O paraya çok daha güzel AF bir lens alabilirsiniz ama :)

Onuda bilmekte fayda var ;)
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: ercan69 - 20 Kasım, 2011, 00:44:31
aynen çok pahalı lens malesefki
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: healtyhead - 22 Kasım, 2011, 20:05:53
Gerçekten oluşturduğu bokehler çok güzelmiş. Diğer yurtdışındaki sitelerden baktım da çok hoşuma gitti :)
*Bu arada ben Serdinç, foruma yeni üye oldum, Ankara'da Hacettepe'de öğrenciyim. Şu anda Danimarka'da eğitimime devam ediyorum, inşallah ocak ayının ilk haftasında vatanımda olacağım ve K-R makinamı da almış olacağım :D
Saygılarımla :)
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: ercan69 - 22 Kasım, 2011, 21:39:28
aramiza hosgeldin serdinc ben fransada yasiyorum makina ve ekipman aliminda herturlu yardimci olurum danimarkada pahalidir hic cekinme elimden gelen yardimi yaparim
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: healtyhead - 23 Kasım, 2011, 00:21:44
Ercan abim çok ama çok sağolasın. Burada fiyatlar inanılmaz uçuk. Geçen gün ikinci elci bir foroğrafçıya girdim. Canon 450D + battery grip + 18-55 ve 75-300 için 2.200tl ye yakın para istedi :s bende çok sağol dedim ve biraz lafladıktan sonra dükkandan çıktım :) bu fiyatlar bizlere göre ya da şahsen bana göre çok pahalı. Buradakilere göre pek pahalı değil, çünkü adamlar aylık yaklaşık 4-5 bin liradan aşağıya almadıkları için alabiliyorlar :)
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: ercan69 - 23 Kasım, 2011, 00:27:04
 :) bilirim danimarka pahalidir biz  bile danimarkaya giderken toptan alis veris yapariz kamyonda yer iceriz bir kahve bile dunyanin parasi kuzey ulkeleri malesef cok pahali avrupa toplulgunda olmalarina ragmen paralarini degistirmediler ingiltere ve isvicre gibi akilli adamlar
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: healtyhead - 23 Kasım, 2011, 00:30:25
Çok doğru dedin abim. Bende burda bursumu biriktirip bir k-r alıcam inşallah-ocak ayında nasipse Türkiye'ye dönüşüm var; memlektten alıcam olmadı-. Öyle bir girşimim oldu, dolandırıldım :s ki internetten ilk kez alışveriş yapmış olsam tamm da boş anıma denk geldi ya da k-r'nin flaşımı gözümü aldı da diyebilirz :)
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: ercan69 - 23 Kasım, 2011, 00:39:32
 :) ayrlariz kr sana takma kafani buaralar cok ucuz ikinci eli 350 euroya kadar indi
Başlık: Ynt: Sovyet Objektifleri Klubü
Gönderen: healtyhead - 23 Kasım, 2011, 00:56:13
İnşallah abi, bi alsam şunu rahatlıcam. Bu aralar geçende nikon d700 baktım, süper bir alet, içim gitmedi değil hani :)
Başlık: tair 11 -A 135 mm f 2.8
Gönderen: ercan69 - 07 Şubat, 2013, 22:04:44
bugün itibariyle yeni  tair 11 135 mm gümüş lensimi aldım sırada efsane hellios-40 85 mm f1.5 yakında olacak


tair 11-A  135mm f 2.8  20 bıçaklı

bu lensden örnekler


(http://img811.imageshack.us/img811/9500/49785181250402dc8e23b.jpg)




(http://img17.imageshack.us/img17/7673/6265623837d4870c967bb.jpg)





(http://img9.imageshack.us/img9/7370/6308598833bd8d413aa7b.jpg)





(http://img13.imageshack.us/img13/8775/71396776757fb9d8373ab.jpg)







(http://img856.imageshack.us/img856/23/5602818026afa3d57ff6b.jpg)