Pentax Türkiye Topluluğu

PentaxTürk => Neden Pentax? Pentax’ın diğer Markalardan Farkları => Konuyu başlatan: cbaytan - 16 Ağustos, 2012, 12:15:14

Başlık: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: cbaytan - 16 Ağustos, 2012, 12:15:14
Şu videoyu seyrettikten sonra Pentax'ın devasa geçmişine ve şöhretine  acıdırm,  Pentax neden az satılıyor diye soruyordu burada birisi, bu tanıtım bile yeterli neden bence, bu sıkıcı anlamsız, temasız tanıtım işine onay veren kişi herhalde tepede biridir ve kesinlikle pazarlama işlerinden hatta yapılabiliyorsa Pentax'tan uzak tutulması lazım, çünkü Pentax'ın saygıdeğer geçmişinden haberi yok ve saygısı yok.

Şimdi sizi bu akıllara zarar tanıtımla başbaşa bırakayım, sonuna kadar izlemenize gerek bile yok hep aynı, bang bang bang-dirty rich.

Pentax K-01 產品走秀 (http://www.youtube.com/watch?v=yWQXz3kgHXg#ws)
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: REİS - 16 Ağustos, 2012, 12:38:07
K01 piyasaya yeni sürüldüğünde bu reklam da yayınlanmaya başlamıştı.
O sıralar seyretmiş ve ben de çok sıradan ve hatta itici bulmuştum.
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: vedib - 16 Ağustos, 2012, 12:54:55
   Görüntüleme ekipmanı üreticisi ama reklamda ruh yok. İkinci sınıf görüntüleme firması bile öyle reklam yapmaz.
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: Baha - 16 Ağustos, 2012, 13:07:11
Gerçekten üzücü bir durum.

Sonuçta böyle gereksiz bir reklam yapmak cesaret işi, tebrik ediyorum. :))
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: alikaytan - 16 Ağustos, 2012, 13:10:59
İçler acısı bir durum, sanki mekanı, mankenleri bedavaya bulmuşlar, öğle yemeği karşılığında da beş on kişi toplamışlar havası var. Üzüldüm. :(
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: Lupara - 18 Ağustos, 2012, 01:34:46
Bu bir reklam değil. Tanıtım toplantısı gibi bişey. 

Ayrıca ben reklamı beğendim.  ;)
Pentax bize daha fazla reklam çek. :)

Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: kampfar - 18 Ağustos, 2012, 02:45:58
Evet tanıtım fakat kötü bir tanıtım olmuş. Çıkarsın insanların önüne anlatırsın makineyi şöyle yaptık böyle yaptık. Sonra dersin ki deneme sırası sizde buyrun ortamdaki insanlar standlardaki teşhir ürünlerini denerler olur biter.

O mankenler öyle makineyle çıkınca ne oluyor yani  :)
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: cbaytan - 18 Ağustos, 2012, 11:04:09
Aslında Marc Newson'un tasarımıyla uyum sağlamış bu tanıtım. Üstü çıplak Japon delikanlıların üzerindeki kırmızı lekeler'de biraz önce foto safariden dönmüşler, bir arslan'ı elleriyle öldürmek zorunda kalırken hafifçe yaralanmış gibi vahşi bir hava vermiyormu sizce?

Bu yaşıma geldim hala bazen insanları anlamakta güçlük çekiyorum, veya reklam sektörü iyice saçmalıyor. Mesela bu Pentax reklamı gibi Lamboghini arabanın yanında dekolte alakasız bir hatun, bu arabanın vitesi nerede deseniz büyük ihtimal gösteremez, şimdi Lamborghini alabilecek kalibrede insanlar "vay be ne hatunlar bu arabanın yanında duruyor, hemen bu arabadan bir tane alayım" mı diyecek? O kadar parayı bu kadar akıllamı yaptı bu adam?  Mesela Citroen'in reklamlarında bazı Citroenlerin yüksekliğinin yol şartına göre ayarlanabildiğini hiç reklamlarda duydunuzmu? Bunu Fransız bir yetkiliye söyleyince kaçmıştı benden.

Aslında teknik özellik veya rakiplere göre üstünlük mesajı verilmesi gereken reklamlarında ne bir teknik bilgi verilir nede özellik, sadece cinsellik ve sosyal beğeni kazanma temasından başka bir şey işlenmez, bağnaz reklam sektörünün tek bildiği bu, insanlığın kabusu.

Alfa Romeo reklamı gibi,

-Benim adım Julietta    (Yanında amortisörleri alçaltılmış Doğan görünümlü bir Şahin durur)
-Abla, bende büyük sanayiden Muharrem, saatiniz kaç acaba? Bir muhallebi yiyelimmi?

Bakın Julietta adı ne kadar kalıcı olmuş bende, asla unutmam, adamlar işini biliyor. En kötü  olan şeyde şu, bu bağnaz reklam sektörü bizim paralarımızla şöyle böyle değil krallar gibi hayat yaşıyor, buda acı bir gerçek.
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: gokhanakarsu - 18 Ağustos, 2012, 15:09:01
Aslında Marc Newson'un tasarımıyla uyum sağlamış bu tanıtım. Üstü çıplak Japon delikanlıların üzerindeki kırmızı lekeler'de biraz önce foto safariden dönmüşler, bir arslan'ı elleriyle öldürmek zorunda kalırken hafifçe yaralanmış gibi vahşi bir hava vermiyormu sizce?

Bu yaşıma geldim hala bazen insanları anlamakta güçlük çekiyorum, veya reklam sektörü iyice saçmalıyor. Mesela bu Pentax reklamı gibi Lamboghini arabanın yanında dekolte alakasız bir hatun, bu arabanın vitesi nerede deseniz büyük ihtimal gösteremez, şimdi Lamborghini alabilecek kalibrede insanlar "vay be ne hatunlar bu arabanın yanında duruyor, hemen bu arabadan bir tane alayım" mı diyecek? O kadar parayı bu kadar akıllamı yaptı bu adam?  Mesela Citroen'in reklamlarında bazı Citroenlerin yüksekliğinin yol şartına göre ayarlanabildiğini hiç reklamlarda duydunuzmu? Bunu Fransız bir yetkiliye söyleyince kaçmıştı benden.

Aslında teknik özellik veya rakiplere göre üstünlük mesajı verilmesi gereken reklamlarında ne bir teknik bilgi verilir nede özellik, sadece cinsellik ve sosyal beğeni kazanma temasından başka bir şey işlenmez, bağnaz reklam sektörünün tek bildiği bu, insanlığın kabusu.

Alfa Romeo reklamı gibi,

-Benim adım Julietta    (Yanında amortisörleri alçaltılmış Doğan görünümlü bir Şahin durur)
-Abla, bende büyük sanayiden Muharrem, saatiniz kaç acaba? Bir muhallebi yiyelimmi?

Bakın Julietta adı ne kadar kalıcı olmuş bende, asla unutmam, adamlar işini biliyor. En kötü  olan şeyde şu, bu bağnaz reklam sektörü bizim paralarımızla şöyle böyle değil krallar gibi hayat yaşıyor, buda acı bir gerçek.

valla abi çok doğru söylemişsin ama bence sektör tüketiciyi iyi bildiği için böyle reklamlar hazırlıyor olabilir, bilinçli tüketici kavramı ortaya çıkıyor burda tıpkı fotoğraf makinesi alacak bir kişinin sadece MP si ve zoom değerlerine bakıp alması bu durumun ne kadar bilinçli tüketicilerin var olduğunu gösteriyor :D bazen arkadaşlardan bilmeyenler gelip elimdeki DLSR makineye bu kaç mp çekiyor bizim arkadaş yok şu kadar mp lik makine almış diye bahsedince reklamların aslında doğru politika izlediği hissine kapılıyorum.biraz karışık anlattım galiba :)
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: rsimsek - 18 Ağustos, 2012, 16:26:41
Evet kabul etmek gerekir ki mankenlerle değil tam teçhizat ustalarla olması gereken bir tanıtım olmalıydı. Ama ne demişler reklamın iyisi kötüsü olmaz.  ;) Zaten bilen biliyor ...
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: muhsinbagdadi - 18 Ağustos, 2012, 17:16:06
bu video firmanın yaptığı bir tanıtım değildir ya, böylesine büyük bir firma böylesine komik birşey yapmaz.
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: cbaytan - 18 Ağustos, 2012, 17:34:47
bu video firmanın yaptığı bir tanıtım değildir ya, böylesine büyük bir firma böylesine komik birşey yapmaz.

Pentax yapmaz tabii ama Pentax'ın pazarlama bölümünden tepede birisi tasarımı, yapılmasını, uygulanmasını ve sonra yayınlanmasını ön gösteriyi seyrettikten sonra onaylar, sonra parasını Pentax alıcılarından alıp sözleşmesi olduğu reklam şirketine verir. reklam şirketide bir miktarını bu performansı düzenleyen kuruluşa parasını (mızı) verir. Düz mantık olarak diyebilirizki mesela eğer  bu performans olmasaydı Pentax ürünleri 3-5 kuruş daha ucuz olacaktı.
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: vedib - 25 Mayıs, 2016, 18:39:43
Kendini optikte kanıtlamış Dünya devi ve rakipsiz Japon "Asahi Opt.Co,." günümüz adıyla "Pentax"ın günümüz popüler "FF" gövdesi Pentax K-1 gövdenin çok kaliteli ve popüler Pentax-D FA objektifleri varken Sigma ve Tamron optiklerle tanıtılması hiç hoş değil.
Pentax yöneticileri kendilerinin ve markalarının değerlerini bilmiyor. 15-20 yıl geriye gittiğimizde erişilmesi zor ve elit marka iken günümüzde ikinci sınıf marka muamelesi görüyor.
Ricoh firma tanıtımında Pentax objektif kullansa da değişik objektif kullanımına müdahale etmesi gerekir.

https://www.youtube.com/watch?v=sE1iqXeIdcc
https://www.youtube.com/watch?v=rpnHZh2ajxQ
https://www.youtube.com/watch?v=CDLKc45iaUw 
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: agkrin - 25 Mayıs, 2016, 18:54:28
pazarlama rezaleti olmuş
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: agkrin - 27 Mayıs, 2016, 20:37:26
sigma ve tamron istese bile bu kadar iyi reklam yapamazlardı
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: sadi - 01 Haziran, 2016, 21:24:15
  Yukarıda yazılanların hepsini okuyunca aklıma bundan epeyce zaman evvel izlediğim ve japon mafyasının anlatıldığı bir belgesel geldi... Orada anlatılanlardan yola çıkarak ben de Pentax hakkında birkaç şey söylemek isterim...
  İzlediğim belgeselde Tokyo'nun merkezinde büyük iş makinelerinin bir yerden bir yere naklinin bile yakuza kontrolünde olduğu; bunun tabandan tepeye doğru çok planlı, toplumsal altyapısı olan teşkilatlarla yürütüldüğü; kimin hangi sektöre gireceği ve ne kadar rekabet edeceğinin bile bu örgütlerin tepe yapılanmaları tarafından belirlendiği anlatılıyordu.
  Ezcümle olay şu idi: Japonya mafya örgütlenmelerini milli menfaatleri doğrultusunda birer teknoloji ve sanayi devlerine çevirmişti. Ya da teknoloji ve sanayi devleri mafyalaşmıştı. Teknolojik ve ekonomik gelişim modeli olarak Japonya bunu seçmişti...
  Ekonomi eğitimi almadım ama büyük firmaların başka firmalarla rekabet yapmak için kontrol markaları oluşturdukları, bu kontrol markaları üzerinden ana markanın itibarı düşürülmeden ve ürünlerinde indirim yapılmadan başka firmalarla rekabet ettiklerini okumuştum. Şimdi yukarıda anlattıklarımdan sonra size şunu sormak isterim:
  O belgeselde anlatılanlar dikkate alındığında Pentax markası, (böyle ürünler üretecek ülkeleri ve şirketleri kontrol amaçlı üretilen) Canon ve Nikon için bir piyasa kontrol markası mıdır? Dijital FF makina için bu kadar birikimi olan bir firma diğer firmaların selameti için tepede alınan kararlar doğrultusunda üretim, rekabet ve reklam çalışmalarına ayar mı çekilmektedir? Sigma ve tamron lenslerle reklam yapması ya da bu firmaların lensleri ile reklam yapmaya mecbur edilmesi de aklıma bunları getiriyor...
  Ve son bir şey: Tüm abuk subuk işlerine rağmen Pentax'ı da, Japonları da seviyorum... Türkiye'den bakınca göremediğimiz şeyler olmalı.
Başlık: Ynt: Pentax'ın En Büyük Farkı. Pazarlama Sefaleti
Gönderen: Desperado - 01 Haziran, 2016, 22:20:11
Sadi bir ekonomist olarak söyleyeyim bu konuyu basitçe sana..
1-Canon ve Nikon tüm dünya fotoğraf makinesi lens ve aksesuarlarına hakim olan 2 firma.Bunun adı iktisatta duapol piyasadır.Her ne kadar rekabet kanunları gereği bir çok ülkede yasaklansa da bu iki firma dirsek teması halinde çalışır fiyat özellik gibi şeyleri gizli toplantılarla kararlaştırırlar.Aralarında gizli ama devamlı iletişim halinde bir rekabet vardır.
2-Pentax diye bir firma yok artık Ricoh diye dünya devi bir baskı firması var.Ricohta pentaxın ölü toprağını kazıyıp piyasaya bir yer kapma peşinde,zaman zaman çokta iyi işler yapıyor ancak bu iki devi yakalaması imkansız.
3-Full Frame le doğru bir yol tutturabilirlerse önü açılır Pentaxın.Ama full frame makine üretim sadece 4 tane zoom lensle olayı kapatırlarsa yine pentax karalar bağlar.

Kısacası önümüzde bekleyip görmemiz gereken en az 2 sene var Pentax için..