Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Yeni Pentax Sahipleri => Konuyu başlatan: MC145 - 15 Eylül, 2012, 16:54:38

Başlık: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: MC145 - 15 Eylül, 2012, 16:54:38
Arkadaşlar,

2 yıl kadar Pentax K100D,

Çok kısa süre K-X

daha sonra 2 yıla kadar

Pentax K10D kullanıyordum,

bir pentax manyaklığıdır gidiyor bende.

Bu gün bir K-5 aldım.

Henüz menülerine yabancıyım.
ancak edindiğim intibalarım ilk denemelerime göre
diğer kullandığım gövdelere daha farklı.

K-5 kullananlara ve kullanmış olanlara bir sorum olacak????????????????????

Fotoğraf çektiğimiz zaman cihaz bir müddet kayıt yapıyo, K10D de böyle değildi mesela şipşak anında kayıt yapıyordu.
bu normal bir durum mu,
yoksa ayarlanacak eksik bir ayarımı var..


Bu arada.

K10D yi satacağım.


Çok temizdir sağlamdır.

Almak isteyenlere duyurulur.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: PENTAX - 15 Eylül, 2012, 17:18:05
Güle güle kullanın..
Kayıt yapması normal.. Süre uzunsa...

Diğer kullandığınız bodylere göre mp'si daha yüksek olduğu için süre uzun oluyor. jpeg+raw çekiyorsanız bu süre daha da uzuyor.
Hafıza kartınız doluysa etkiliyor.

Class 10 veya daha kaliteli hafıza kartı kullanırsanız işlem çok daha hızlı olacaktır.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: MC145 - 15 Eylül, 2012, 17:47:10
sandisk extreme III
kartlarım var.
2GB kart takmıştım, kartta önceden kalma 100 civarı foto varmış üzerinde. Jpeg çekim yaparım genelde.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: Baha - 15 Eylül, 2012, 22:49:50
Bazı özellikler var ki kartınız hızlı yada yavaş olsun 1-2 saniye bekletebiliyor.

Onun dışında gayet hızlı önizler.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: JoRDaN - 15 Eylül, 2012, 22:55:51
Hayirli olsun :) Kart kalitesinin gercekten cok büyük etkisi var ! Çünkü fotograf boyutlari büyük yukarıda da soylendigi gibi class 10 hatta yeni makie aldim kartim da iyi oldun diyorsaniz sandisk 8gb class 10 islene hizi 95 mb tavsiye ederim :) Tekrar hayirli olsun baska bir sorununuz olursa hic cekinmesen sorabilrsiniz elimden geldigince yardimci olmaya calisirim ;)
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: Baha - 15 Eylül, 2012, 23:00:14
Şimdi gövdemden baktım da INFO tuşuna bastıktan sonra karşımıza çıkan menüdeki BOZULMA TELAFİZİ ve YAN-KROMİK-SAPMA özelliklerini aktifleştirdiğimizde kart hızı ne olursa olsun bizi bekletiyor. Bunları kapalı konuma getirdikten sonra kart hızımız yüksekse bekletme yapmıyor gövde. :)
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: caucassian - 15 Eylül, 2012, 23:01:24
hayırlı olsun. şu anda makinem yanımda değil. fakat düşük obrutor nr özelliğini kapatırsan kaç saniye uzun pozlama yaparsan yap görüntü anında geliyor. artı objektif telafisi olması lazım, ca ve distorsiyon özellikleri açık olursa da önizleme yapması biraz sürüyor. daha buna benzer bir kaç işlemi makinenin işlemcisine bırakırsan işlemci baya yavaşlıyor. ben hepsini kapattım o şekilde kullanıyorum.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: MC145 - 16 Eylül, 2012, 07:17:38
Henüz class 10 hafıza kartım yok.
Bunun haricinde ne yaptıysam çözüm bulamadım.
Sadece gren modda çekim yaparken istediğim oluyor.
Bunu bahsedilen hafıza kartlarından alınca deneyip sonucu buraya yazarım.
Birde k-5 kullanan arkadaşlarla br araya gelip bakmak lazım.

İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: MC145 - 16 Eylül, 2012, 08:08:09
İlk deneyimler biraz rast gele :)

(http://e1209.hizliresim.com/11/j/d311n.jpg)
(http://e1209.hizliresim.com/11/j/d311z.jpg)
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: Baha - 16 Eylül, 2012, 08:11:43
Henüz class 10 hafıza kartım yok.
Bunun haricinde ne yaptıysam çözüm bulamadım.
Sadece gren modda çekim yaparken istediğim oluyor.
Bunu bahsedilen hafıza kartlarından alınca deneyip sonucu buraya yazarım.
Birde k-5 kullanan arkadaşlarla br araya gelip bakmak lazım.

İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.

Şimdi gövdemden baktım da INFO tuşuna bastıktan sonra karşımıza çıkan menüdeki BOZULMA TELAFİZİ ve YAN-KROMİK-SAPMA özelliklerini aktifleştirdiğimizde kart hızı ne olursa olsun bizi bekletiyor. Bunları kapalı konuma getirdikten sonra kart hızımız yüksekse bekletme yapmıyor gövde. :)

INFO'dan bu dediklerime baktınız mı? :)
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: MC145 - 16 Eylül, 2012, 08:52:28
Evet dediklerinizi aynen uyguladım.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: MC145 - 16 Eylül, 2012, 23:02:03
Problemi buldum galiba,

Yüksek çözünürlükte resim kaydı seçeneklerinde bu durum söz konusu, en düşük çözünürlüğe ayarlayınca istediğim gibi anında kayıt oluyo, bu durum sanırım hızlı kartlar ile biraz daha hızlı olabilir belki.

sormak istediğim bir tereddütüm var.

class 10 micro sd kartların fiatları daha uygun sd adaptörü ile beraber acaba kullanabilirmiyim,
bu şekilde kullananlar varmı.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: PENTAX - 16 Eylül, 2012, 23:09:04
Problemi buldum galiba,

Yüksek çözünürlükte resim kaydı seçeneklerinde bu durum söz konusu, en düşük çözünürlüğe ayarlayınca istediğim gibi anında kayıt oluyo, bu durum sanırım hızlı kartlar ile biraz daha hızlı olabilir belki.

sormak istediğim bir tereddütüm var.

class 10 micro sd kartların fiatları daha uygun sd adaptörü ile beraber acaba kullanabilirmiyim,
bu şekilde kullananlar varmı.

Tavsiyem 2 tane 8 GB Class 10 kart almanızdır.  Daha önce dediğim gibi kartın hafızası doldukça yavaşlıyor.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: caucassian - 16 Eylül, 2012, 23:44:59
micro kartlar pek randımanlı olmuyor. hatta bazen makinenin kartı tanımadığı bile oluyor.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: Ferhat0316 - 17 Eylül, 2012, 00:44:43
Henüz class 10 hafıza kartım yok.
Bunun haricinde ne yaptıysam çözüm bulamadım.
Sadece gren modda çekim yaparken istediğim oluyor.
Bunu bahsedilen hafıza kartlarından alınca deneyip sonucu buraya yazarım.
Birde k-5 kullanan arkadaşlarla br araya gelip bakmak lazım.

İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.
Ben daha önce toshiba class 4 vardı. Şimdi sandisk class 10 kullanıyorum. Eskisine nazaran daha hızlı kayıt ediyor ama hala yaklaşık 5 sn civarı sürüyor.
hayırlı olsun. şu anda makinem yanımda değil. fakat düşük obrutor nr özelliğini kapatırsan kaç saniye uzun pozlama yaparsan yap görüntü anında geliyor. artı objektif telafisi olması lazım, ca ve distorsiyon özellikleri açık olursa da önizleme yapması biraz sürüyor. daha buna benzer bir kaç işlemi makinenin işlemcisine bırakırsan işlemci baya yavaşlıyor. ben hepsini kapattım o şekilde kullanıyorum.
Dediğiniz özelliği kapattım bi değişiklik olmadı.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: Ferhat0316 - 17 Eylül, 2012, 00:47:49
Şimdi gövdemden baktım da INFO tuşuna bastıktan sonra karşımıza çıkan menüdeki BOZULMA TELAFİZİ ve YAN-KROMİK-SAPMA özelliklerini aktifleştirdiğimizde kart hızı ne olursa olsun bizi bekletiyor. Bunları kapalı konuma getirdikten sonra kart hızımız yüksekse bekletme yapmıyor gövde. :)
Bahattin dediklerini aynen uyguladım. Artık hiç beklemiyor ananında kayıt ediyor. Teşekürler
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: MC145 - 17 Eylül, 2012, 17:32:56
MENÜye girince 1 numaralı sayfanın en altındaki
"Opjektif telafisi" satırının içindekileri OF yapınca istediğim oldu.
Kayıt anında görüntü oluyor, yalnız şimdilik yanılıyor da olabilirim,
fakat sanki bariz bir kalite kaybı oluyor gibi geldi bana.
Bunu tam olarak daha sonraki deneyimlerimde anlayabileceğim.
Zaten henüz istediğim denemeleri yapmaya şansım ve vaktim olmadı.
Yeni hafıza kartı almama gerek kalmadı.
Sormakta yarar var. İlgilenen arkadaşlara tekrar teşekkürler.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: kemal_b_w - 11 Ekim, 2012, 00:39:49
Arkadaşların söyledikleri dışında iso yüksek olunca da bekleme uzuyor, aynı şekilde noise reduction açık olunca da uzuyor.
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: oenaj - 04 Ağustos, 2013, 16:02:57
Merhaba arkadaşlar,,,
Pentax K5 II var bende,bunun en son sürümü nedir bilen varmı acaba , benimki 1.0 , yeni güncelleme cıktıysada ne gibi artıları oluyor acaba,,,
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: Baha - 04 Ağustos, 2013, 18:29:37
Merhaba arkadaşlar,,,
Pentax K5 II var bende,bunun en son sürümü nedir bilen varmı acaba , benimki 1.0 , yeni güncelleme cıktıysada ne gibi artıları oluyor acaba,,,

Buradan takip edebilirsiniz:
www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,2292.0.html (http://www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,2292.0.html)

Her yeni sürüm tamamen teknik kusurlara yönelik ufak tefek modifiye oluyor. Ya bir objektifle uyumsuzluğu tespit edilmiş ve giderilmiştir yada benzer ufak tefek hatalar. En güzeli hep en son versiyonunu kullanmaktır.

Bu sayfada da sürüm sürüm düzeltilmiş hataları ayrıntılı yazıyor:
www.ricoh-imaging.co.jp/english/support/digital/k-5_2_s.html (http://www.ricoh-imaging.co.jp/english/support/digital/k-5_2_s.html)
Başlık: Ynt: Pentax K-5 Hakkında öğrenmek istediğim
Gönderen: oenaj - 04 Ağustos, 2013, 20:08:12
Çok teşekkürler Bahattin,yaptım az önce güncellemeyi sayende,,, :)