Pentax Türkiye Topluluğu

Fotoğrafçılık => Fotoğraf Teknikleri => Konuyu başlatan: haytaertu - 21 Eylül, 2012, 15:02:52

Başlık: Flaş Kullanımı
Gönderen: haytaertu - 21 Eylül, 2012, 15:02:52
Merhaba arkadaşlar. Flaş kullanan arkadaşların çoğunda (ve bende de) yongnuo markasının yn460 , yn460 ii , yn560 ve yn560ii gibi modeller var. Fakat şahsen ben düz flaş kullanımından başka birley bilmiyorum. Bilgisi olan arkadaşlara ricam;

- flaş üzerindeki zoom özelliği ne işe yarar.
-M (manuel) S1 ve S2 modları ne zaman ve ne için kullanılır
- senkronize modu diye birşeyde vardı sanki onu da bilmiyorum.
-ve daha başka işe yarar yöntemler filan.

hakkında bilgilerinizi benimle ve tüm forumdan arkadaşlarla payşalabilirse sevinirim :) belki google dan arayarak kendim bulabilirdim ama forum olarak benim gibi flaş konusunda eksiği olan arkadaşlar olabilir diye düşündüm.
Başlık: Ynt: Flaş Kullanımı
Gönderen: sdemir03 - 21 Eylül, 2012, 22:45:51
Merhaba,

aşağıdaki metin Sn.Gündoğdu'nun bir yazısından alınmıştır.
-------------------------------------------------------
Flaşta 3 mod var.
M: Manuel Güç. Flaşın hangi güçte çakmasını istiyorsak ona ayarlıyoruz.
S1: ilk flaş çaktığında senkronlu bir biçimde kendini tetikliyor.
S2: Gecikmeli olarak çakıyor.

Güç menüsü ikiye ayrılıyor. Birincisi zoom olarak 24 28 35 50 70 80 105 olarak 7 farklı mm ayarı ikincisi ise mode tuşuna basarak ulaştığımız güç ayarı. Manuel olarak ilk önce çekim yapacağımız odak uzaklığını seçiyoruz, sonra mode tuşuna basarak seçtiğimiz odak uzaklığında hangi güçte patlamak istediğimizi seçiyoruz.

S2 modunda ortam bir flaş çaktığını gördüğü anda yine kendi ayarladığımız belli bir saniye sonra tekrardan çakıyor böylelikle değişik kareler yakayabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Flaş Kullanımı
Gönderen: haytaertu - 22 Eylül, 2012, 00:13:08
Teşekkürler hocam, yani çekim yaparken lensimiz hangi açıda ise zoom ona göre ayarlanıyor. S2 moduna bi bakayım

ST18i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Başlık: Ynt: Flaş Kullanımı
Gönderen: e.yurdem - 24 Kasım, 2013, 14:25:35
daha yeni "yongnuo 460-II'' aldım.

hersey sdemir hocam ın dediği gibi..

yalnız sure 1/180 den kısa oldugunda flaş patlamıyor.
onun dısında ho$..

Merhaba,

aşağıdaki metin Sn.Gündoğdu'nun bir yazısından alınmıştır.
-------------------------------------------------------
Flaşta 3 mod var.
M: Manuel Güç. Flaşın hangi güçte çakmasını istiyorsak ona ayarlıyoruz.
S1: ilk flaş çaktığında senkronlu bir biçimde kendini tetikliyor.
S2: Gecikmeli olarak çakıyor.

Güç menüsü ikiye ayrılıyor. Birincisi zoom olarak 24 28 35 50 70 80 105 olarak 7 farklı mm ayarı ikincisi ise mode tuşuna basarak ulaştığımız güç ayarı. Manuel olarak ilk önce çekim yapacağımız odak uzaklığını seçiyoruz, sonra mode tuşuna basarak seçtiğimiz odak uzaklığında hangi güçte patlamak istediğimizi seçiyoruz.

S2 modunda ortam bir flaş çaktığını gördüğü anda yine kendi ayarladığımız belli bir saniye sonra tekrardan çakıyor böylelikle değişik kareler yakayabilirsiniz.