Pentax Türkiye Topluluğu

Pentax Fotoğraf Makineleri => Pentax DSLR Fotoğraf Makinaları => Pentax K-5 => Konuyu başlatan: marikan - 12 Aralık, 2012, 19:29:32

Başlık: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 12 Aralık, 2012, 19:29:32
Merhaba arkadaşlar;

Elimdeki K5 yerine artık FF'e bir gövdeye geçeyim diyorum. Bütçemde öyle çok geniş değil. Elimdeki seti satınca elime ancak 3500-4000TL arası bir para geçecek. Gövdeyi de lenside ikinci el almayı düşünüyorum. İlk olarak aklımda D700 vardı ama 5D MarkII'yi de değerlendirmeye aldım. Açıkçası çok kapsamlı bir araştırma yapmadım her iki model içinde. D800 ve MarkIII bütçemi aşıyor, lens için para kalmıyor.
K5'den sonra FF'e geçmek bana ne katar, ne götürür benden? :) Yoksa daha erken biraz daha piş öyle mi geç dersiniz FF'e? Ne dersiniz efenim?
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: AKINLASINN - 12 Aralık, 2012, 19:59:30
Bende tam bunları düşünüyordum bir iki hafta önce. Tüm set satıldı. Şu an sadece param var :)
Ben aynasıza geçip manuel lens kullanma kararı aldım. Şu an model araştırmasındayım. Sende öyle yap. Boş ver FF yi. Bu işin sonu yok.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: Peker N.Burak - 12 Aralık, 2012, 20:17:52
K-5'ten tam kareye geçmek elbette hiçbirşey götürmez.. iso performansı artacak, daha geniş bir çekim şansınız olacak, ayrıca şunu da söyleyim.. canon ve nikon bu spor muhabirlerine makine yapa yapa af olayını çözmüş, aşmışlar. Bizler hala af kararlılığının ne kadar iyi ne kadar kötü olduğunu konuşurken, canon ve nikon full-frame body'lerinde harika af kararlığılı var.. Bütçe el veriyorsa full-frame ve aps-c arasında kararsız kalmanıza bile gerek yok bence.

Ben K5iis sipariş etmiştim, dondurdum..  Haziran ayına kadar Pentax ile devam edip, kalıp kalmama konusuna karar vericem.. Marka değişikliği yaparsam hollanda'daki ikinci el fiyatları dahilinde Nikon D3 veya Canon 1DS Mark3 gibi düşüncem var.. Şuan 1500 euro civarındalar..

Sonuç olarak marka önerim yok ama Full-Frame'e geçiş konusunda pek de düşünecek bir durum yok.. Diğer sitede Ichimaru Gin ve Jimi1984 D700, Takaya ve Hasan Naci 5D MK2 kullanıyor bildiğim kadarıyla.. Onlardan da bilgi alarak seçiminizi kolaylaştırabilirsiniz.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 12 Aralık, 2012, 20:21:12
Akın abi FF ile aynasiz arasinda da cok kaldim ve FF'e kadar verdim. Simdi arkadaslar ne alaka diyecek ama Aynasizlarin tasinabilirligi baya cezbediyordu beni:) diger taraftan FF'e gecme dusuncesi vardi kafamda. Aslinda K5'in yanina bi tane Nex5 alsam, adaptorle 43mm'i de kullanabilirim. Bi kacta manuel lens alabilirim.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 12 Aralık, 2012, 20:26:43
O zaman D700 ve 5D2 kullanan abilerimden yorumlarini bekliyorum. Nikon hakkinda cekincelerim var. Son cikan modellerde surekli sorunlardan bahsediliyor. AF hizi ve kararliligi olarak Canon daha iyi deniyor. (Model bazinda degilde genel olarak).
Neyse yorumlar gelsin, su isi kesinlestireyim artik:)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: Peker N.Burak - 12 Aralık, 2012, 20:32:47
D600 ve 6D düşünürsen ;

Canon EOS 6D vs Nikon D600 (http://www.youtube.com/watch?v=jmnoabuXzy0#ws)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 12 Aralık, 2012, 20:38:26
D600 hakkinda da bir cok sorundan bahsediliyor. D7000'de gorulen sorunlarin aynisi D600'de de varmis. Hem butce hemde kronik sorunlarinin olmamasi sebebiyle D700 ve 5D2 arasinda secim yapmam daha mantikli gibi geliyor. Kullanan abilerimin yorumlarini bekliyorum:)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: Peker N.Burak - 12 Aralık, 2012, 20:39:52
D600 hakkinda da bir cok sorundan bahsediliyor. D7000'de gorulen sorunlarin aynisi D600'de de varmis. Hem butce hemde kronik sorunlarinin olmamasi sebebiyle D700 ve 5D2 arasinda secim yapmam daha mantikli gibi geliyor. Kullanan abilerimin yorumlarini bekliyorum:)

D600'ü de Gezgin Bekir'den öğrenebilirsin.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 12 Aralık, 2012, 21:04:32
abi bütçen kısıtlıysa D700 tavsiye ederim çok iyi sonuçları var güzel bi lensle tamamlarsın işini fazlasıyla görür. aynasızlar taşınabilir olmaları güzel ama vizöre alışanlar için bi eksiklik oluyor,manuel lens kullanmak çok zevkli bütçeni biraz kısıp d700+bi aynasızda alabilirsin ;) bu işin sonu yok tabi :)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 12 Aralık, 2012, 21:11:08
Allah gözümü doyursun:)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: Baha - 12 Aralık, 2012, 21:15:27
K-5'i elden çıkarıp FF yada APS-C herhangi başka bir gövdeye geçmek size hiçbir şey katmayacak emin olabilirsiniz. :)

Hoşunuza giden renk tonlarını veren marka model seçilebilir ama dediğim gibi FF'in hiçbir esprisi yok. AF kararlılığı yada Iso başarısına da ciddi gözle bakmıyorum.

Tabi herşey gövdeyi sevmekle başlar. :) K-5'ten soğuduysanız yapacak pek birşey kalmamış demektir. Ve bilmem arkadaşlar ne çekmekten zevk aldığınıza karar verdiniz mi? Ekipmanın sonu yok, ne alırsanız alın 1 yıl geçmeden eskiyecek. Bence fotoğraf çekme zamanı. :)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 12 Aralık, 2012, 21:29:58
K-5'i elden çıkarıp FF yada APS-C herhangi başka bir gövdeye geçmek size hiçbir şey katmayacak emin olabilirsiniz. :)

Hoşunuza giden renk tonlarını veren marka model seçilebilir ama dediğim gibi FF'in hiçbir esprisi yok. AF kararlılığı yada Iso başarısına da ciddi gözle bakmıyorum.

Tabi herşey gövdeyi sevmekle başlar. :) K-5'ten soğuduysanız yapacak pek birşey kalmamış demektir. Ve bilmem arkadaşlar ne çekmekten zevk aldığınıza karar verdiniz mi? Ekipmanın sonu yok, ne alırsanız alın 1 yıl geçmeden eskiyecek. Bence fotoğraf çekme zamanı. :)

Baha abicim kimseye pentax'tan başka markaya geçme konusunda aksi bir fikir söyleme aman ! millet sonra bizi pentax fanatizmi olarak görüyor.yok pentax kötüymüşte kabul etmiyormuşuz yok diğer markalar şöyleymiş böyleymiş pentax ezikmiş... ;) şu söylediğin tavsiyeyi kime söylediysem hep yanlış anlayanlar çıktı o yüzden madem arkadaş böyle karar vermiş bence değişiklik yapmalı kesinlikle kendi deneyimleri herşeyi gösterecektir en güzelince... ;)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: vedib - 12 Aralık, 2012, 21:48:11
   Ben "gokhanakarsu" kadar cesur değilim ... "Söz gümüş ise sükut altındır" diye düşünüp fikirlerimi kendime saklıyorum. Hoşça ve dostça vakit geçirmek için forumdayım.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 12 Aralık, 2012, 21:50:19
Aman konuyu Pentax ve digerlerine cevirmeyelim:)
Hem bakarsiniz ilerde yanina bi tanede K10D alirim:)
Biz bu isi Pentax ile ogrendik:)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: MC145 - 12 Aralık, 2012, 21:50:30
Bir kaç tane kompak fotoğraf makineleri kullandıktan sonra ilk alacağım D-slr makineyi hem iyi fotoğraflar çekebileyim hemde fiatı ucuz olsun diye 3-4 ay sürekli internetten fiat ve benzeri makineler ile çekilmiş fotoğraflarının incelemesini yaparak Pentax K100D ye karar ve kanaat ederek K100D almıştım. Ben K100d yi aldıktan sonra K10D fırtınası kopmuştu ve K10D edinebilmem benim için hayaldi ancak K100Dden sonra sırası ile K-X, K10D derken şu an K-5 sahibi oldum. Pentax'a çok yatırım yapmış oldum bunun başka bir izahı açıkçası öpüldüm :) Bundan sonra bilmiyorum zaman ne gösterir ancak bundan sonra lensden başka gövde değişikliği kolay kolay yapmayacağım sanırım.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 12 Aralık, 2012, 21:52:20
Vedib abi icimizde bilgisi en iyi olan, tecrubesi en cok olan sensindir. Seninde fikrini almak isterim.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 12 Aralık, 2012, 22:01:30
   Ben "gokhanakarsu" kadar cesur değilim ... "Söz gümüş ise sükut altındır" diye düşünüp fikirlerimi kendime saklıyorum. Hoşça ve dostça vakit geçirmek için forumdayım.
abi ben burada kesinlikle "marikan'a" bir laf söylemiyorum.her türlü yorumda Pentax ve diğer markaları karşılaştıranlara, pentaxın iyi yönlerini söyleyince sanki diğer markalara küfrettiğimizi sananlara ;)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: Korhan - 12 Aralık, 2012, 22:20:41
5d mk ii vs d700: önemli olan af ise d700, mp ise 5d. 2. el kuvvetliliğiyse 5d. ikisini de elinize alın, öyle karar verin bence :)

bu arada "en iyi kamera yanımda olandır." derseniz de ben fujifilm x-e1'i kağıt üzerinde beğendim.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: nordlys - 12 Aralık, 2012, 22:25:59
Merhaba arkadaşlar;

Elimdeki K5 yerine artık FF'e bir gövdeye geçeyim diyorum. Bütçemde öyle çok geniş değil. Elimdeki seti satınca elime ancak 3500-4000TL arası bir para geçecek. Gövdeyi de lenside ikinci el almayı düşünüyorum. İlk olarak aklımda D700 vardı ama 5D MarkII'yi de değerlendirmeye aldım. Açıkçası çok kapsamlı bir araştırma yapmadım her iki model içinde. D800 ve MarkIII bütçemi aşıyor, lens için para kalmıyor.
K5'den sonra FF'e geçmek bana ne katar, ne götürür benden? :) Yoksa daha erken biraz daha piş öyle mi geç dersiniz FF'e? Ne dersiniz efenim?

Merhabalar. FF ayri bir alem. Oncelikle ne kadar gereksinim duyuyorsun onu sor kendine.
Bende K-5 var ve elime aldigim bir cok makinaya gore farkli bir his veriyor bana. Onyargisiz bir sekilde soyluyorum bunu,

Unutmadan su adamin yazisini okkumani isterim (Ingilizce),Adam Leicanin mudavimi ama K-5 ile ilgili yorumunu soluksuz okudum. K-5 olarak dusunme Pentax kalitesi olarak dusun.

http://www.stevehuffphoto.com/2011/01/10/the-pentax-k5-digital-camera-review/ (http://www.stevehuffphoto.com/2011/01/10/the-pentax-k5-digital-camera-review/)

Burda da Leica M9 (FF) ve K-5 (boyut olarak)

http://camerasize.com/compare/#213,187 (http://camerasize.com/compare/#213,187)

ve asil onemli olana geliyoruz. Hani soyle buyuk boyle buyuk diyenlere gelsin bu da (Pentax sokak fotografciligi icin uygun degilmis diyorlar. Sokak cekimleri ile ilgileniyorum bu nedenle insanlara anlatamiyorum Pentax body lerin neredeyse leica standartlarinda oldugunu. Lens olarak da oyle. Neredeyse Leica kalitesi. 

Konu dagildi biraz ama tekrar bir sor kendine. FF gercekten onemli mi?

Son olarak pentaxci buruklugu basligi altinda bir yazi yazmistim, bir de ona bak istersen.

http://www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,1901.msg24405/topicseen.html#new (http://www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,1901.msg24405/topicseen.html#new)

pentax a tesekkur etmek istiyorum K-5 gibi bir makina yaptigi icin. Bir de 2013 den itibaren yeni lensleri bekliyoruz. ;)

Saygilarimla


Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 12 Aralık, 2012, 22:31:11
Merhabalar. FF ayri bir alem. Oncelikle ne kadar gereksinim duyuyorsun onu sor kendine.
Bende K-5 var ve elime aldigim bir cok makinaya gore farkli bir his veriyor bana. Onyargisiz bir sekilde soyluyorum bunu,

Unutmadan su adamin yazisini okkumani isterim (Ingilizce),Adam Leicanin mudavimi ama K-5 ile ilgili yorumunu soluksuz okudum. K-5 olarak dusunme Pentax kalitesi olarak dusun.

http://www.stevehuffphoto.com/2011/01/10/the-pentax-k5-digital-camera-review/ (http://www.stevehuffphoto.com/2011/01/10/the-pentax-k5-digital-camera-review/)

Burda da Leica M9 (FF) ve K-5 (boyut olarak)

http://camerasize.com/compare/#213,187 (http://camerasize.com/compare/#213,187)

ve asil onemli olana geliyoruz. Hani soyle buyuk boyle buyuk diyenlere gelsin bu da (Pentax sokak fotografciligi icin uygun degilmis diyorlar. Sokak cekimleri ile ilgileniyorum bu nedenle insanlara anlatamiyorum Pentax body lerin neredeyse leica standartlarinda oldugunu. Lens olarak da oyle. Neredeyse Leica kalitesi. 

Konu dagildi biraz ama tekrar bir sor kendine. FF gercekten onemli mi?

Son olarak pentaxci buruklugu basligi altinda bir yazi yazmistim, bir de ona bak istersen.

http://www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,1901.msg24405/topicseen.html#new (http://www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,1901.msg24405/topicseen.html#new)

pentax a tesekkur etmek istiyorum K-5 gibi bir makina yaptigi icin. Bir de 2013 den itibaren yeni lensleri bekliyoruz. ;)

Saygilarimla




aman abi sen naptın ! kendini ateşe attın. kıçı kırık pentaxı karşılaştırdığın markalara bak. pentax daha canon nikonla başa çıksın,arakdaşların muzdarip olduğu konuları gidersin...!!! ;)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: nordlys - 12 Aralık, 2012, 22:32:01
Merhaba arkadaşlar;

Elimdeki K5 yerine artık FF'e bir gövdeye geçeyim diyorum. Bütçemde öyle çok geniş değil. Elimdeki seti satınca elime ancak 3500-4000TL arası bir para geçecek. Gövdeyi de lenside ikinci el almayı düşünüyorum. İlk olarak aklımda D700 vardı ama 5D MarkII'yi de değerlendirmeye aldım. Açıkçası çok kapsamlı bir araştırma yapmadım her iki model içinde. D800 ve MarkIII bütçemi aşıyor, lens için para kalmıyor.
K5'den sonra FF'e geçmek bana ne katar, ne götürür benden? :) Yoksa daha erken biraz daha piş öyle mi geç dersiniz FF'e? Ne dersiniz efenim?

Ille de FF dunyasina yelken acayim diyorsan
Canon 5D mark III derim. Az daha sik disini. Mark II alip sonra KESKE ile baslayan bir cumle kurma ;)

5d mark III son nokta. Bunu bir k-5 kullanicisi ve sevdalisi olarka soyluyorum. Ilgilenmiyoru malmakla ama 5d Mark III belki de dslr dunyasinda uzun bir sure yeri sarsilamayacak bir model.
Nikoncular alinmasin (Ercan abi indir kafani tas gelmesin) yok 30 kusur piksel. Pikselciysen al, fotogeaf kalitesi diyorsan Pentax, illle de ff ise 5d Mark III

Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: nordlys - 12 Aralık, 2012, 22:40:09
Ne yapayim Gokhan ya :)

Karsilastirdigim marka ( M9) apayri bir alem biliyorum ama ebatlar acisindan gercekten oyle. pentax lensleri ile de minyatir makinalari ile de.
Yani ergonomik. Ben bat.g ile kullaniyorum genelde. Daha iyi kavradigim icin. Yoksa alsana M9 ebatlarinda makina.
Sokak fotografciligi icin de, manzara kir bayir :) (efsane windows XP acilis sayfasi vardir ya kirlar bayirlar, sana rama reklami gibi. ) portre. her turlu calismaya gelir Pentax :)

Garibanin Leica sidir.

madem kendimi atese attim Gokhan, bu da tum pentaxcilara gelsin
Photo Universe den geliyorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Pentax K-5: Poor Man's Leica? (http://www.youtube.com/watch?v=q99m42ro6lw#ws)

(Bu abimiz de (( Vedib abiden iyi olmasin))  Pentax in gonullu elcisidir. Butun videolarini izledim, hatta danisma mailleri filan atiyoruz arada.
O bile konuyu ozetlemis.

Bu arada FF e gececek arkadasin konu basligini dagittik, kusura bakmazsin.

Ama bir videosunda bu abimiz 5d mark III son noktadir dedi. O da tescilliyor yani. Ille de ff ise ;)))))) Bakin diyor Pentax k-5 `lerim hala cantamda, 5d mark III kullansam da arada (Evet 5 lerim diyor.  bir gumus versiyonu bir de normal versiyonu var adamda..allah gozunu doyursun :) )

Saygilarimla...(Cok konustuk bugun )
Soz=gumus+sukut=altin, Vedib abi gibi, dinlemek daha cok hosuma gidiyor 
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 12 Aralık, 2012, 22:43:52
abi yanlış anlamadın beni umarım ünlem koydum zaten.yazdıklarında tamamen senle aynı fikirdeyim ve destekliyorum da yazdıklarını... ;)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: nordlys - 12 Aralık, 2012, 22:48:06
abi yanlış anlamadın beni umarım ünlem koydum zaten.yazdıklarında tamamen senle aynı fikirdeyim ve destekliyorum da yazdıklarını... ;)

Gokhancim lutfen, yanlis anlama olur mu? Sakin oyle dusunme. Aslinda bu gun keyifsizim , burda havalarda inan cok soguk bu aralar. Norvec de yasamama ragmen dogru duzgun nezle oldugumu hatirlamam. Ama nasil ollduysa bir kac gundur keyifsizim. Arkadasin da FF konu basligini gorunce birden aska gelmis olsam gerek, cenemiz acildi ;)

Bak keyfine :)

Yil basi oncesi burda harika sokak kermezleri filan olur. Ilk firsatta oslo sokaklarindan guzel kareler gosteririrm burda.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 12 Aralık, 2012, 22:54:52
;) fikirlerimiz aynı yani abi.güzel karelerini bekliyoruz.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: srknsntrk - 12 Aralık, 2012, 23:12:16
ff , e geçince nelerin değişeceğini düşünüyorsunuz asıl önemli olan o bence beklentileriniz nedir daha iyi fotoğraf mı ? gösteriş mi ? uçanı kaçanı da çekmek mi ? para gani alayım gitsin mi ? yoksa moda diye mi _ vs vs diye gider ona göre tavsiye yapmak daha doğru olur
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: nordlys - 12 Aralık, 2012, 23:24:44
ff , e geçince nelerin değişeceğini düşünüyorsunuz asıl önemli olan o bence beklentileriniz nedir daha iyi fotoğraf mı ? gösteriş mi ? uçanı kaçanı da çekmek mi ? para gani alayım gitsin mi ? yoksa moda diye mi _ vs vs diye gider ona göre tavsiye yapmak daha doğru olur

Dedigin gibi FF gecmek isteyen arkadasa soyle tavsiye de bulunalim nacizane; ;)

Ucan kacan benden kurtulmaz diyorsan Canon 1d X (catur cutur cekersin. af nu denedim o canavarin, makinali tufek kullandigimi sandim ;) ) Saka bir yana af olayinda Canon asmis. Nikon icin bir sey diyemem hic elime bile alma firsatim olmadi.

Saglam manzara, gelinlik damatlik, moda cekimleri diyorsan 5d mark ii seni keser.

Yav, nerden actim bu konu basligini diyorsan K-5 de kal. Guven ;)

Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: srknsntrk - 12 Aralık, 2012, 23:30:06
uzun süredir  mark 2 kullanıyorum ama ben af de hiç aştığını görmedim bazı lensler hariç,  onun dışında neye göre değerlendiriliyor bilemiyorum
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: nordlys - 12 Aralık, 2012, 23:38:02
uzun süredir  mark 2 kullanıyorum ama ben af de hiç aştığını görmedim bazı lensler hariç,  onun dışında neye göre değerlendiriliyor bilemiyorum

Af asmıs dedım 1D x baz alarak soyledim.yksa 5d mark ıı için degil.bu ısten cıddı paralar kazanan.yurt dısına cekımlere gıden cok yakın bır dostumda sendekı mark ıı kullanıyor. k5 e gore bıraz daha kararlı dıyelım af. Ama k5 ın performansına da hayran kaldı. ff cok gereklı degıl dedı bana.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 12 Aralık, 2012, 23:38:36
uzun süredir  mark 2 kullanıyorum ama ben af de hiç aştığını görmedim bazı lensler hariç,  onun dışında neye göre değerlendiriliyor bilemiyorum
abi ben pentaxta AF nin zayıflığı olayını ! (ki kullananların %90nına yeterliydi AF leri) eski modellerle bitmiştir hala neyi tartışıyorlar nasıl değerlendirme yapıyorlar anlamıyorum.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: nordlys - 12 Aralık, 2012, 23:47:56
Bana da hiç yavas gelmiyor ama on yargı olsa gerek.cogu kişi ön yargı ıle yaklasiyor
eskıler de af varmıs ne su ne bu. Adamlar az laf cok iş demiş.
elimizdekilerin kıymetini anlayıp haftada en az 2-3 saatımızı fotografa ayırsak ortaya harika çalışmalar çıkar.Gökhan. konu baslığını saptırttık azcık. konu sahibi hos gorsun bizi ;-)
saglıcakla kalın.sabah erkencıyım.gorusmek uzere
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: srknsntrk - 12 Aralık, 2012, 23:54:08
aslında bu ön yargı sadece canon ve nikon diye oluyor bence tabii ff olmasından dolayıda mesela mark 2 de 3 adet cross type sensör var orta 3 lü dışında diğer noktalar hafif ışıksız bir ortam da bile netlemiyor yada siz o makineye sigma tamron takarsanız gene aynı sorun var , ff gövde de alan derinliği oluşturmak daha kolay fotoğrafa hemen boyut katıyor ama bu avantaj ve dezavantaj olduğu durumlarda var bazı durumlarda aps-c de f4 işinizi görürken ff te 5.6 yada 6.3 bile iş görmüyor çünkü alan derinliği fazla oluyor ve f i kısmak zorunda kalıyorsunuz geniş açı lenslerde avantaj iken tele de ciddi masraf oluyor hele ki aps-c de 50-200 yada 70-200 e alışanlar için
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 13 Aralık, 2012, 00:11:10
Bana da hiç yavas gelmiyor ama on yargı olsa gerek.cogu kişi ön yargı ıle yaklasiyor
eskıler de af varmıs ne su ne bu. Adamlar az laf cok iş demiş.
elimizdekilerin kıymetini anlayıp haftada en az 2-3 saatımızı fotografa ayırsak ortaya harika çalışmalar çıkar.Gökhan. konu baslığını saptırttık azcık. konu sahibi hos gorsun bizi ;-)
saglıcakla kalın.sabah erkencıyım.gorusmek uzere

abi konu bu dağılabilir ben konu başlığı hakkında arkadaşa D700 önerdim ;) arada böyle farklı şeylere kayabiliriz forum burası :D affola ...

Serkan ben bide FF veya canikon gibi, veya pentaxta üst bodylerde olabilir,bir çok kullanıcı iyi ekipmanıyla kendini perdelediğini düşünüyorum.madem çok iyi fotoğraf çekemiyorum bari profesyonel görüneyim düşüncesi galiba. Profesyonel bir makinenin imajı tabiki profesyonel olacaktır.Canon Nikon zaten piyasada oldukça kendini göstermiş markalar Pentax kullanan birinin imajıyla Canikon kullanan birinin imajı tabiki bir asla olmaz...ha makinenin hakkını verenlere asla lafım yok ama %80 i bence bu yüzden hep daha üst seviye bir ekipman istiyor....
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: gokhanakarsu - 13 Aralık, 2012, 00:12:10
ha mesela şimdi sana en ucuz pentax ekipmanı versek eminim bir çok FF kullanıcısından daha iyi fotoğraf üretirsin çünkü olaya fotoğraf tarafından bakıyorsun ekipman tarafından değil...
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: srknsntrk - 13 Aralık, 2012, 00:18:41
konu dağılmıyor aslında iyi ve kötü yanlarını göstermeye çalışıyorum az da olsa ben iş dışında mark 2 yi elime almam hala k10 unumu kullanırım yada olympus xa yı alırım yanıma ilk başta çok çekici geliyor herşey büyük gösterişli hızlı kaliteli ama bi süre sonra o ağırlık tembellik sürekli kaliteli lens arayışı insanı bitiriyor hele ki ortada kayda değer bir sonuçta yoksa , ama baze heves te olabiiliir kan çeker insan kullanmak ister merak ona diyecek lafım yok  ama amaç önce fotoğraf çekmekse elindekilerle devam ederek asıl ihtiyacı olanı anladığı zaman ona yönelmek gövde de kare sayısı mı af hızımı dayanıklılık mı yada ne bileyim lens te geniş mi tele mi o zaman bu geçiş süreci daha ekonomik ve faydalı olur
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 13 Aralık, 2012, 09:33:37
Geldim geldim :)

FF'e geçmek isteyişimin nedenleri ISO ve AF. K10D'den sonra ISO konusunda K5 ilaç gibi geldi ama şimdi o da kesmemeye başladı ISO konusunda. Arada çok bi fark olur mu bilemem. Hatta bazı incelemelerde K5'in ISO performansında Mark2'den iyi olduğu söyleniyordu. Ne kadar doğru bilemiyorum.
Bu işin sonu yok:)
Bende bir süre daha K5 ile devam edeyim. Hem Mark2 yerine Mark3 almak daha mantıklı. Biraz daha bekleyeyim bakalım.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: csahin260 - 13 Aralık, 2012, 11:12:33
k-5 almadan önce 60d kullanıyordum ff geçmeyi düşünüyordum. ancak bir 5dmk2 aldığınız zaman ki(bence d700 den çok daha iyi bir seçim olur özellikle vizörü gerçekten harika) mk2 nin gücünü görebilmeniz için yanına 24-105 gibi bir lens almanız gerekir.ayrıca sadece ef lensler kullanabildiğinizide unutmayın.60d değiştirme nedenim ise "yalancı" olması çektiğim fotoğraflar ekranında sanat eseri gibi görünüyor ancak pc de baktığımda renkler çok soluk ve donuk geliyordu.mk2 de nasıldır bilemem kullanmadım ancak biraz ön yargılıyım.k-5 te ise ekranda görünen neyse pc attığımda da aynı sonuçla karşılaşıyorum hatta pc de biraz daha doygun renkler mevcut.(hep aynı mönitör.) Ama alacaksanız da 5d mk2 almanızı tavsiye ederim.(kendim kullanmasamda çevremde kullananların görüşü)
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: haldun31 - 13 Aralık, 2012, 11:57:16
k 7 kullanıcısıyım. şu ana kadar şunuda çekemedim dediğim hiç bir şey olmadı.sitede göreceksiniz kızıl şahinde bunlardan biri.ben makineyi beyne lensi göze benzetirim.göz bozuksa beyin doğru algılayamaz ve kötü kaydeder.haddim değil ama k5 gibi bir makineyi şahsen limitedlerle taçlandırıp yoluma öyle devam ederdim.af meselesinde saniye değil salise farkını bile mesele eden insanlar var.ben kuş çekerken aynı korkuyla çektim.ama makinenin ayarları doğru olduğu için hiç bir sıkıntı yaşamadım.ogün türkay gibi kuş fotosunda değer olan biri ,vedi bey gibi bir duayen size    bazı şeyleri önemli (en azından çok önemli) olmadığını söylüyorlarsa yapacak pek bir şeyde yok derim.kısaca neyi çekemedimde ben makineyi değiştirmeliyimin sorusuna cevap verin bence.cevabı yoksa hiç alıştığınız bu güzel ve imrenilen makineden vazgeçmeyin derim.lütfen bunu bir eleştiri değil dostane tavsiye olarak düşünün.saygılarımla.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: marikan - 13 Aralık, 2012, 12:12:13
Burada yazilanlarin elestiri olarak kabul etmem. Burada dostluk ortaminin farkindayim. Elestiri olsa bile alinmam. O konuda sikinti olmasin:)
Iso konusunda daha basarili bir cihaz istiyorum. Cekimlerimi cogunlukla dusuk isikta yspiyorum. Mark2 ve 3'un yuksek iso fotograflari cok hosuma gitti.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: haldun31 - 13 Aralık, 2012, 12:18:22
o zaman herşey gönlünüzce olsun.tavsiyemi eleştiri olarak almadığınız için tşk.ederim.yeni makinenizlede güzel fotolarınızı bekliyoruz.saygılarımla.
Başlık: Ynt: K5'den FF'e Geçiş Hakkında
Gönderen: REİS - 13 Aralık, 2012, 14:52:30
Bu konu çok uzadı. Tabii herkes fikrini söylüyor. Bu çok normal.
Diğer sitede bir arkadaşın imza yerinde güzel bir cümle var:
"En iyi makina en iyi fotografı çekseydi en iyi daktiloya sahip olan da en iyi romanı yazardı."
Yine herkesin bildiği şeyi burada tekrar etmeye lüzum yok belki ama, hatırlamaya da ihtiyacımız var.
Fotoğraf işi beyinde kurgulanmalı. O kurgulanan şeyi bir şekilde bir ekipman nasıl olsa görüntüye dönüştürür.
K5 APS-C sensör boyutundaki DSL-R  makineler içinde en iyisi. Bunu artık birçok kullanıcı kabul ediyor.
FF konusunda son sözleri Vedii bey, başka başlıklar altında zaten söyledi. ISO performansı konusunda K5 fazlasıyla yeterli.
AF belki aksiyon fotoğrafçıları için, biraz daha iyi olsaydı denebilir. Bu da K5 II ile aşıldı zannediyorum.

Pentax ayrı bir kulvar. Makineleri de, lensleri de yeterli.. Biraz teminin de zorluklar oluyor. Ben şahsen böyle bir zorluğunu da görmedim de böyle yazıp çizenler var.

Sonuç itibarıyle kim neyi seviyorsa onu kullansın. Fotoğraf çekmeye bakalım.