Pentax Türkiye Topluluğu

Pentax Dışı => Pentax Dışı Kameralar => Konuyu başlatan: srknsntrk - 30 Aralık, 2012, 23:44:23

Başlık: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: srknsntrk - 30 Aralık, 2012, 23:44:23
sanırım X-E 1 i bilmeyen yoktur ,  kendimce artı ve eskilerini yazayım dedim öyle incelemeden teknik şeylerden falan pek kafam basmaz.

evf : bence çok yeterli hızlı olarak takip edebiliyorsunuz ama tabi arada takılıyor bence problem değil ama kendi sınıfındakilere göre üstün bütün ayarları da oradan yapıyorsunuz.

ergonomi : acayip kullanışlı tipik lecialar gibi iso da tek tuş ile ayarlanıyor tutuşuda çok iyi

keskinlik : çok deli bence

iso : o ayrı bi deli


af: yeterince iyi ben gece kullanırken çok nadir olarak 1 tur bekledim birde klasik sarı ışıkta zorlanıyor

pozlama : mark 2 ile karşılaştırdım aynı şartlar aynı iso aynı f aynı perde ışık ölçümü vs de aynı  mark 2   1 spot eksik pozluyor . bence çok iyidi

çok ciddi küçük değil ama yeterince ele oturuyor sağlam tutuşu var titreme çok az 1/8 e kadar iniyorum ben 55 mm de. teknik özelliklerinden bahsetmiyorum zaten aşağıda fotoları paylaşacağım değerleri de not olarak yazarım.

(http://farm9.staticflickr.com/8079/8327187584_733cffc515_k.jpg)

f:4  perde:20 iso 5000 tabi titredi biraz  55mm


(http://farm9.staticflickr.com/8079/8327182294_6aafd9640d_k.jpg)

f:3.6 perde:100  iso:5000

(http://farm9.staticflickr.com/8216/8326136817_88b29de97f_k.jpg)

f:4 perde:10 iso 4000


(http://farm9.staticflickr.com/8351/8327204078_d2abbe8af9_k.jpg)

f:3.8 perde:400  iso: 800

(http://farm9.staticflickr.com/8082/8326141421_fec0bc5a7c_k.jpg)


f:4 perde:20 iso:200  titrek azcık

(http://farm9.staticflickr.com/8079/8326197463_a4d869c28c_k.jpg)

f:3.6 perde:30 iso 5000


(http://farm9.staticflickr.com/8218/8327262416_1e604f48c7_k.jpg)

f:3.6 perde:120 iso 200


(http://farm9.staticflickr.com/8073/8327259998_a0ced8a4b3_k.jpg)

f:4 perde:1.8 iso 2000


(http://farm9.staticflickr.com/8363/8327291206_8fe43dd155_k.jpg)

f:4 perde:40 iso : 6400


(http://farm9.staticflickr.com/8222/8327300500_72330d13da_k.jpg)

f:4 perde:30  iso:200


(http://farm9.staticflickr.com/8213/8327307580_032ccc06fb_k.jpg)

f:11 perde 1/8 iso :200


(http://farm9.staticflickr.com/8212/8327407636_246b024779_z.jpg)

ve ben  ethem abime teşekkürler...



zamanla örnekleri çoğaltırım
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: vedib - 31 Aralık, 2012, 10:07:29
Fuji'nin "Fujifilm X-E1" değiştirilebilir lensli gövdesi ilk bakışta filmli dönemlerin "rangefinders" tipi compact fotoğraf makinelerini anımsattığından kullanıcıya nostalci yaşatıyor. Şık gövdesi siyah ve siyah/gri renk seçeneği, elektronik vizörü 18-55mm kit lensi ile bütünleşiyor. Günümüz üreticileri için artık kötü ürün sözkonusu değil. Birçok teknik özelliği bulunan bu gövde maalesef bilinçli kullanıcı bile kullanamıyor. Sensör boyutu 15,6X23,6mm  Flanş odak mesafesi 17,7mm olması odak düzeltmesi olmadan tam kare görüntü elde edilmesini sağlıyor. Gövde ve objektifin tek kusuru fiyatı....   
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: srknsntrk - 31 Aralık, 2012, 11:37:07
Fuji'nin "Fujifilm X-E1" değiştirilebilir lensli gövdesi ilk bakışta filmli dönemlerin "rangefinders" tipi compact fotoğraf makinelerini anımsattığından kullanıcıya nostalci yaşatıyor. Şık gövdesi siyah ve siyah/gri renk seçeneği, elektronik vizörü 18-55mm kit lensi ile bütünleşiyor. Günümüz üreticileri için artık kötü ürün sözkonusu değil. Birçok teknik özelliği bulunan bu gövde maalesef bilinçli kullanıcı bile kullanamıyor. Sensör boyutu 15,6X23,6mm  Flanş odak mesafesi 17,7mm olması odak düzeltmesi olmadan tam kare görüntü elde edilmesini sağlıyor. Gövde ve objektifin tek kusuru fiyatı....   


bilinçli kullanıcısı kullanmıyor derken ? fiyattan dolayı mı ??
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: vedib - 31 Aralık, 2012, 13:19:53
      Fotoğraf forumları ile fotoğraf dünyası apayrı şablonlardır. Fotoğraf dünyasında amaç görüntüyü en ince ayrıntısına kadar film veya sensör düzleminde oluşturma gayreti var iken; fotoğraf forumlarında tek amaç sansasyonel ve marka fanatikliğidir. Yakın tarihe kadar 24X34mm sensör boyutlu gövdelere akın varken, şimdi boyutu küçük aynasız değiştirilebilir lensli gövdeler moda.
      Ayrıca günümüz kullanıcıları ışık gölge ve resim bilgi tekniği ile ilgilenmemesi büyük eksiklik... Unutulmaması gereken husus "fotoğraf" ışıkla resim çizme sanatıdır.
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: srknsntrk - 31 Aralık, 2012, 13:43:57
O zaman ben ihtiycim olan govdeyi sectigim icin  kendimi bu modanin disinda tutuyorum :)
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: vedib - 31 Aralık, 2012, 14:35:13
       "srknsntrk" olarak fotoğraf makinesi seçebilme birikiminiz olması sevindirici; ama sorun modaya uyup bilmeden bilgi kirliliği yaratmak ve bunun kabul görmesi. Zaten fotoğraf forumlarında fotoğraf bilgi birikim ve kültürü olan üstadların barınamaması üzücü ve fotoğraf forumlarında saygı göremeyeceği endişesi taşımaları çok kötü. 
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: Korhan - 31 Aralık, 2012, 18:08:58
serkan burada bilgi kirliliği mi yaratmış bilmeden? garip geldi yorumlarınız vedib bey.
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: srknsntrk - 31 Aralık, 2012, 18:17:02
serkan burada bilgi kirliliği mi yaratmış bilmeden? garip geldi yorumlarınız vedib bey.

sanırım tüketim çılgınlığı ile ilgili bir yazı olmuş onlar ama ben üstüme almadım çünkü onların tartışılacağı yer bu konu değil , yoksa bende katılıyorum eleştirilerine

yani ben sorduğum soruya tam cvp alamadım ve konu sapmasın diye devam etmedim
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: vedib - 31 Aralık, 2012, 18:19:52
     Serkan Bey bilinçli yorum yapan ve takdir ettiğim arkadaşımız, bilakis fotoğraf bilgi altyapısı olduğunu seziyorum. Benim bahsettiğim genel fotoğraf forumlarındaki bilgi kirliliği;
      "srknsntrk" nikli Serkan Beyle ilgili birşey ima etmedim. Aksine objektif bilgiler yazmış, herhalde yalnış anlaşıldım.
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: srknsntrk - 31 Aralık, 2012, 18:25:11
     Serkan Bey bilinçli yorum yapan ve takdir ettiğim arkadaşımız, bilakis fotoğraf bilgi altyapısı olduğunu seziyorum. Benim bahsettiğim genel fotoğraf forumlarındaki bilgi kirliliği;
      "srknsntrk" nikli Serkan Beyle ilgili birşey ima etmedim. Aksine objektif bilgiler yazmış, herhalde yalnış anlaşıldım.

bahsettiğiniz olaylar tabi ki doğru fotoğraf artık kolay ulaşılıp hızlı tüketilen bir araç oldu değeri kayboldu beni tanıyanlar zaten bilirler ben en iyi makineyi alayım diye uğraşmıyorum en çok verim alabileceğim makineyi tercih ediyorum onun dışında zaten söylemesi ayıp elimde iyi makineler var ama hiç birisi beni ilgilendirmiyor onlar iş için bu hobi en iyisi biz konuyu değiştirmeyelim belki başka arkadaşlar da bu gövde ile ilgileniyordur ben onlara yardımcı olayım , onlarda bildiklerini bana aktarsınlar :)
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: Baha - 07 Şubat, 2013, 16:05:16
Serkan bir ara Fuji bir gövde alacağından bahsetmişti. Bayağı da methetmişti bana. Sanırım o model bu. :)
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: srknsntrk - 07 Şubat, 2013, 16:20:22
Serkan bir ara Fuji bir gövde alacağından bahsetmişti. Bayağı da methetmişti bana. Sanırım o model bu. :)

evet bu :) foto örneklerini atarım yavaş yavaş
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: srknsntrk - 07 Şubat, 2013, 16:24:35
(http://farm9.staticflickr.com/8053/8419783336_825ca2cb30_h.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8098/8418688185_5781111458_h.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8463/8419785670_142215cd0e_h.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8078/8418687503_f7b1907f96_h.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8331/8419783226_4987e2d592_h.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8333/8419781860_2d81021c53_h.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8368/8419782612_35fe3d26d2_h.jpg)
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: Baha - 07 Şubat, 2013, 17:19:22
Özellikle bu fotoğrafı çok beğendim. :)

http://farm9.staticflickr.com/8098/8418688185_5781111458_h.jpg (http://farm9.staticflickr.com/8098/8418688185_5781111458_h.jpg)
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: sakinto - 21 Haziran, 2013, 15:08:00
Merhaba
Fuji X-E1 Türkiye'de satışta mı ? Yardımcı olabilecek var mıdır ?
Başlık: Ynt: Amatörce Fuji X-E1 İncelemesi
Gönderen: REİS - 24 Haziran, 2013, 19:55:32
Vatan Bilgisayarda satılıyor. Ellerinde yoksa da hemen getirtiyorlar.