Pentax Türkiye Topluluğu

Pentax Dışı => Genel Konuşma Forumu => Konuyu başlatan: HaypurTiryading - 23 Ağustos, 2011, 23:39:21

Başlık: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: HaypurTiryading - 23 Ağustos, 2011, 23:39:21
Herkese Merhaba,
Youtube'da homemade videoları izlerken dikkatimi çekti. Belli başlı lenslerde özellikle 1970 öncesi dönemden kalma lenslerde "coated" yani kaplama işlemi için Toryum oksit kullanılıyormuş. Bazılarında ise yine radyoaktivitesi yüksek elementler kullanılıyormuş. Genel olarak anlamak için arka tarafındaki merceklerin sarımsı bir yüzey oluşturması tanınmasını sağlıyor. Manuel objektif alırken mutlaka google'da arattırmak lazım diye düşünüyorum. Çünkü sağlık herşeyden önce geliyor. Özellikle vizorden bakılırken beta ve gama ışımalarına maruz kalınabilir. Alfa ışımasını göve durdurur diye düşünüyorum. Benim bulabildiğim lenslerin listesi şu şekilde.

Lenses Tested Radioactive (by the author)

Kodak Ektar 101mm f/4.5 (Miniature Crown Graphic camera) lens mfg. 1946
Kodak Ektar 38mm f/2.8 (Kodak Instamatic 814 camera) lens mfg 1968-1970
Kodak Ektanar 50mm f/2.8 (Kodak Signet 80 camera) lens mfg. 1958-1962 (3 examples)
Kodak Ektanar 90mm f/4 (Kodak Signet 80 camera) lens mfg. 1958-1962
Kodak Ektanar, 44mm f/2.8 (Kodak Signet 30, Kodak Signet 50) lenses mfg. 1959-1969
Kodak Ektanon 50mm f/3.9 (Kodak Bantam RF camera) lens mfg. 1954-1957
Kodak Ektanon 46mm f/3.5 (Kodak Signet 40 camera) lens mfg. 1956-1959
Kodak Anastar 44mm f/3.5 (Kodak Pony IV camera)
Kodak Color Printing Ektar 96mm f/4.5 lens mfg. 1963


Lenses Reported Elsewhere As Radioactive

Canon FL 58mm f/1.2
Canon FD 35mm f/2.0 (versions from the early 1970's)
GAF Anscomatic 38mm f/2.8 (GAF Anscomatic 726 camera)
Kodak Aero-Ektars (various models)
Kodak Ektanon 50mm f/3.9 (Kodak Bantam RF camera)
Nikkor 35mm f/1.4 (early variant with thorium glass elements)
Pentax Super Takumar 35mm f/2 (Asahi Optical Co.)
Pentax Super Takumar 50mm f/1.4 (Asahi Optical Co.)
SMC Takumar 50mm f/1.4 (Asahi Optical Co.)
Super Takumar 6x7 105mm f2.4 (Asahi Optical Co.)
Yashinon-DS 50mm f1.7 (Yashica)

Youtube'daki kullanıcıların çekmiş olduğu videoların listesine buradan ulaşmak mümkün.
http://www.youtube.com/results?search_query=radioactive+lens

Çok sevilen Super Takumar 50mm 1.4'lerde ciddi oranda radyoaktif. Anlamak için sarımsı bir ton oluşturması yetiyor.

(http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs197.snc1/6660_101709520771_655725771_1955787_2522935_n.jpg)

Ayrıca yabancı bir forumda ucuz bir geiger cihazıyla bazı kontroller yapılmış. Aslında hemen hemen her objektif radyo aktif.

(http://i742.photobucket.com/albums/xx68/secantb/Radioactive.jpg)
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: cbaytan - 23 Ağustos, 2011, 23:59:37
Yastığınızın altına koyup uyumayınız.


Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: gokhanakarsu - 24 Ağustos, 2011, 00:06:57
eski objektiflerde mi böyle bir şey var yenilerde varmı ?
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: Baha - 24 Ağustos, 2011, 00:08:31
eski objektiflerde mi böyle bir şey var yenilerde varmı ?

Ya abi ne radyoaktifliği yaa, sağlıksız objektifleri bana yollayın. :D :D
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: cbaytan - 24 Ağustos, 2011, 00:14:19
Yok, objektif fabrikaları çalışanlarının iki kafalı çocukları olmaya  başladıktan sonra Thorium'lu objektiflerin üretimi durduruldu, ama kullanıcıların objektifleri yastıklarının altına koyup uyumayacakları düşünüldüğü için piyasadan toplatılmadı. Objektifi üstünde uzun süreli çekilmeden kalan filmli makinalarda o karelerde ışıklı halo (hale) yaptığınıda bazı sitelerde okumuştum. Kullanıcılar için tehlikeli olsaydı ABD ve Avrupada anında toplatılırdı tahmin edebileceğiniz gibi.

Aslında Thorium'lu objektifler ilk olarak askeri casusluk alanı için üretilmiş en keskin objektiflerdir, halada kullanılır o alanda, uydularda, korktuğunuz böyle bir objektifiniz varsa bFeel'den başka banada yollayabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: HaypurTiryading - 24 Ağustos, 2011, 01:51:19
eski objektiflerde mi böyle bir şey var yenilerde varmı ?

Aslinda her objektif radyoaktif ancak günümüz objektifleri daha modern methodlarla ve bilesiklerle kaplandigi icin önemsenmeyecek kadar az. Thorium direk radyoaktivitesi yuksek kararsiz bir atomdur. Yukaridada belirtilmis thorium kapli objektifler çok keskinler. Super Takumar 50mm 1.4 inanilmaz bir lens. Türkçe karakterlerin bazilari cikmiyor ipodda üzgünüm.
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: PENTAX - 24 Ağustos, 2011, 02:04:54
Ben anlam veremedim neden kullandıklarına...ve nasıl izin verildiğine....
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: HaypurTiryading - 24 Ağustos, 2011, 02:23:36
O dönemler sanirim radyoaktiviteye ve korunmaya gereken önem verilmiyor ve o zamanki bilim atom cekirdegi, radyoaktivite ve radyoaktif isima konusunda gunumuz kadar ileri ve bilgili degildi diye dusunuyorum.
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: PENTAX - 24 Ağustos, 2011, 10:25:31
sanmıyorum...Japonya'ya atılan atom bombalarından sonra önem verilmeye başlanmıştır...Bir ihtimal Japonyada üretilen bu lensler o bombaların sonucu bu halde olabilir mi?Japonya da üretilmeyenlerinde ham maddeleri Japonyadan alınmış olabilir...
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: sdemir03 - 13 Ekim, 2011, 10:51:03
Bu konunun sık sık gündeme gelmesi gerektiğini düşünüyorum,
(aşağıdaki bilgiler Sn Seyis den alıntıdır)
Eskiden radyasyonun tehlikeleri çok bilinmeden pek çok alanda kontrolsüz kullanılmış, cam su bardaklarına ve sürahilere eklenmiş, hatta radon içerikli içme suyu hazırlamak için bile özel aparatlar yapılmış. Neyse ki uzun vadeli kullanımındaki tehlikenin farkına varıldı da vazgeçildi.

Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: Nick - 20 Kasım, 2011, 00:32:20
Ben size şunu söyleyebilirim.

Yediğimiz, içtiğimiz dahil her şeyde katkı maddesi var.
Ayda yılda bir kullandığımız lensten aldığımız radyasyonun bin katını cebimizde ki telefon fazlası ile veriyor.

Takılmamak lazım.

elinde radyasyon sebebi ile lens satmak isteyen varsa bende sıraya girdim :)
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: arslanturegun - 20 Kasım, 2011, 07:11:48
Lensin yanında kaktüs de veriliyor mu?  :P
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: vedib - 23 Kasım, 2011, 00:49:38
         Elli yaşını geride bırakmış biri olarak sizleri bu lenslerin şerrinden korumak için kendimi feda ediyorum......önerim; ekipmanında bu lenslerden olan arkadaşların lensleri saklamak üzere bana göndermelerini öneririm...... Kargosunu ben karşılarım... Bu iyiliğimi unutmayın.
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: vedib - 06 Aralık, 2013, 21:01:13
     "alita" nikli üyemizin dikkatine....  M42 yapıdaki "Super-Multi-Coated TAKUMAR 1.2.5/135" objektifin ön elemanını incelerseniz sarı renk hakim ve radyasyon yaydığı çok belli oluyor. Eğer bu lens sizde mevcut ise hemen bana kargolayın, ben sizin yerinize saklarım, bu iyiliğimi unutmayın; kendimi fede ediyorum.
    Uluslararası bazı sitelerde "Super-Multi-Coated TAKUMAR 1.2.5/135" objektifin radyasyon yaydığı rivayetleri olsada Pentax kullanıcıları dışındaki rakip firma gövde kullanıcıları bu objektifi kullanıyor. 
 
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: healtyhead - 06 Aralık, 2013, 23:39:49
Ben size şunu söyleyebilirim.

Yediğimiz, içtiğimiz dahil her şeyde katkı maddesi var.
Ayda yılda bir kullandığımız lensten aldığımız radyasyonun bin katını cebimizde ki telefon fazlası ile veriyor.

Takılmamak lazım.

elinde radyasyon sebebi ile lens satmak isteyen varsa bende sıraya girdim :)

Kesilikle katılıyorum. Lesnlerdeki radyasyondan çok elimizden düşrmediğimiz telefonlar, sürekli maruz kaldığımız wifi dalgaları, sigara, alkol... daha niceleri :D Eğer isteyen varsa ben de her türlü masrafı karşılar sizi radyasyondan kurtarabilirm :))
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: sadi - 06 Aralık, 2013, 23:58:35
O listede, benim Meyer Trioplan 100mm f2.8'de var... diğerlerini bilmiyorum ama trioplan 100mm zevk alarak kullandığım bir lens... münasip bir fiyata bir yerlerde rastlarsanız radyasyon felan dinlemeyin alın...  ;D
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: healtyhead - 07 Aralık, 2013, 00:00:58
O listede, benim Meyer Trioplan 100mm f2.8'de var... diğerlerini bilmiyorum ama trioplan 100mm zevk alarak kullandığım bir lens... münasip bir fiyata bir yerlerde rastlarsanız radyasyon felan dinlemeyin alın...  ;D

Sadi abi Meyer baya bir meth ediyorlar forumlarda. "Mey(ğ)er" ne lensmiş arkadaş, baya kütür kütür bir lens anladığım kadarıyla :))
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: sadi - 07 Aralık, 2013, 00:44:03
Sadi abi Meyer baya bir meth ediyorlar forumlarda. "Mey(ğ)er" ne lensmiş arkadaş, baya kütür kütür bir lens anladığım kadarıyla :))

Valla oldukça basit bir yapısı var aslında; bildiğin boru... diyafram bıçaklarına hastayım ama... Tüm radyasyonuna rağmen bu lensi sevmemin sebebi karakter sahibi olması... Onda olup da başkasında olmayan bir şeyler var. Bilindik standartların dışında cins bir lens.. Çektiğim örnekler:
(http://farm8.staticflickr.com/7226/7366064520_b7e310d964.jpg) (http://farm7.staticflickr.com/6236/6258300742_5b51c5f408.jpg)  (http://[http://farm6.staticflickr.com/5154/5854115217_163fea741a.jpg/img]  [img]http://farm3.staticflickr.com/2040/5755996925_c7d6f1a92c.jpg)
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: healtyhead - 07 Aralık, 2013, 00:50:42
Örnekler çok iyi abi, eline sağlık :)
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: gremlis - 07 Aralık, 2013, 10:56:58
canim su an suratima dogru radyasyona maruz kalmak istedi :) hakikaten karakteri farkli lensler bunlar. fazlasiyla sevilesi.
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: nordlys - 07 Aralık, 2013, 17:44:28
Bazi manuel lenslerde radyasyon olmasi guzel, MANTAR olusmaz :)))) mantari oldurur :)))))) bir de bu acidan bakalim
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: alita - 07 Aralık, 2013, 19:02:24
Vedib bey gönlüm sizin radyasyondan zarar görmenize razı olmaz...sizsiz ne yaparız.!!!
Lens elime geçsin ve sizde isterseniz seve seve gönderirim ... yeterki isteyin.

sağlıcakla kalın
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: zeda3000 - 08 Aralık, 2013, 09:54:23
Bu tip lensleri kursun kapli bir kutu icerisinde saklar iseniz hic bir zarari olmaz. Yada bir kutuyu kursun levha ile kaplayabilirsiniz.  Sonucta toplam kullanim sureniz gercekte o kadar kisaki , maruz kalacaginiz radyasyon pek kayde deger degil. Hastanede X ray cektirirken aldiginiz misli ile fazlasi.
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: vedib - 29 Nisan, 2014, 10:59:28
50mm f/1.4 S-M-C Takumar (Radioactive) içerdiği Radyasyon ile kullanıcıların baş düşmanı!!! Fakat siz yine aldırmayın uygun fiyatlı bulursanız M42 adaptörle rahat kullanabilirsiniz, yeni nesil M42 objektifler gibi değil.... ayrıca diyaframı kolay kullanılır hale getiren MAN/AUTO " manuel/auto manivelası diyaframın hemen arkasında yer alıyor.

(https://farm7.staticflickr.com/6140/5919660366_865e4d522a_o.jpg)
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: _Rayearth_ - 30 Nisan, 2014, 09:58:25
http://youtu.be/DZeqOwv00jI (http://youtu.be/DZeqOwv00jI)  izlemenizi tavsiye ederim
Başlık: Ynt: Manuel Objektiflerde Radyasyon
Gönderen: muhsinbagdadi - 01 Mayıs, 2014, 17:50:29
Bu objektifler kesinlikle çok tehlikelidir arkadaşlar.. Bende radyasyon temizleme sistemi var. İsteyen özelden mesaj atsın, kabul ederim ben bana yollayıp hayatınızı kurtarabilirsiniz