Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: Arkeolog08 - 24 Ağustos, 2011, 12:22:23

Başlık: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 24 Ağustos, 2011, 12:22:23
Arkadaşlar selam. Hemen konuya gireyim ve bilen arkadaşlar lütfen yardım bekliyorum.

Elimdeki Vivitarla tur olayını yapmaya çalışıyorum fakat şöyle bişey gördüm arkadaşta sigma 8mm var ve circular lens. birleşim sonunda ufacık bir delik kalıyor sadece ama benim 7mm de baya büyük bir delik kalıyor ve sigmada sabit parasoley yokken vivitarda sabit parasoley var, yatay kullanım için olduğunu düşündüm ne kadar doğru bilmiyorum çünkü yatay tutunca parasoleyin üst ve alt yaprakları daha kısa kenarlardaki daha uzun. Ve birleştirme sonrası küçük bir bozulma görüyorum. Gerçi çekim yaptığım yerde objelere aşırı yakın olmamdan kaynaklamış olabilir. Bir masanın köşeden kırık birleştirildiğini gördüm sadece.

Bu Circular durum nedir çözemedim arkadaşlar şunu detaylıca anlatacak bilen kimse varmı? Sigma circular ise vivitar ne oluyor?
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: cbaytan - 24 Ağustos, 2011, 12:41:23
Bakın aşağıdaki linkte dik çekilmiş yan yana 3 foto var, true fisheye yazan circular fisheye diyede adlandırılabilir. Yani circular fisheye full frame lens değildir. Bu arada sanal tur dediğiniz nedir onu anlamadım.

http://www.vrphotography.com/data/pages/techtutorials/technotes/panolenschoice.html (http://www.vrphotography.com/data/pages/techtutorials/technotes/panolenschoice.html)

Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 24 Ağustos, 2011, 13:09:00
Sanal tur 360 derece mekanlar varya hocam. yön tuşlarıyla mekanı gezdiren o olay. Circular değilmiş yani benim lens. Birleştirmeyi yapıyor fakat içime sinmedi bitürlü.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: cbaytan - 24 Ağustos, 2011, 13:24:37
Peki bu 360 derecelik panoramalar için fish-eye lens gereklimidir mutlaka, normal geniş açı lensle veya rectilinear fish-eye ilede olmazmı? mutlaka gerçek (rectilinear olmayan) fish-eye'mı kullanılmalıdır yoksa sizinmi tercihiniz o lens, merak ettim?

Amacınıza yakın bir fotoğraf internette varsa görebilirmiyiz?

Selamlar.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 24 Ağustos, 2011, 13:27:14
Oluşturmak istediğiniz tür fotoğraf örnekleyebilir misiniz?
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 24 Ağustos, 2011, 13:42:26
http://www.360tr.com/

bu sitede yapmak istediğim olay var. Elimdeki nodal ninja kafa yardımıyla her 60derecelik açıda 6 kare dikey kadraj fotoğraf çekip bunarı program vasıtasıyla kübik hale getiriyorum ve bu şekilde oluşuyor, boyut 25000x..... olduğu için siteye koyamıyorum.
Bu lensi tercih etme sebebim tamamen duygusal hocam. Sigma 2300Tl civarıydı, bende bir kaç ay önce 600liraya anca bunu alabilmiştim ama işe daha yeni koyulduğum için deneyememiştim. Şimdi biraz uğraştırıcı oluyor mevzu. Oyüzden lensin circular olmamasından kaynaklı zorluk çekiyorsam bunu satacağım circular olan peleng olur başka bir marka olur yine manuel lens alacağım. Ve tabi biran önce halletmem lazım:)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: cbaytan - 24 Ağustos, 2011, 14:25:26
Teşekkürler, kapalıçarşıyı gezemedim yok galiba ama CinCon   ;D lisesini gezdim rezolüsyon iyi değildi. Orada nostaljik anıları olanlar için anlamlı ancak bu fotoğraflar. Birde tarihi yerler önemli tabii. Bence bu iş çok profesyonellik ve teknik&finansal kaynak gerektiriyor, mesela fotoğrafların işlenmesi için çok yüksek bir bilgisayar gücüne ihtiyaç var gibi geliyor bana.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 24 Ağustos, 2011, 14:45:53
Teşekkürler, kapalıçarşıyı gezemedim yok galiba ama CinCon   ;D lisesini gezdim rezolüsyon iyi değildi. Orada nostaljik anıları olanlar için anlamlı ancak bu fotoğraflar. Birde tarihi yerler önemli tabii. Bence bu iş çok profesyonellik ve teknik&finansal kaynak gerektiriyor, mesela fotoğrafların işlenmesi için çok yüksek bir bilgisayar gücüne ihtiyaç var gibi geliyor bana.

Hocam lens dışında tüm ekipman mevcut. Bayramdan sonra nikon uyumlu 8mm balık gözü gelecek onunla çalışacağım ama ogüne kadar boş oturmamak benim niyetim. Bide almış bulundum bu lensi bikaç ay önce işe yarasın istiyorum:) AMD phenom II x4 3.4 ghz işlemcili, ddr3 1800mhz 6gb ram ve XFX ati 6800 1gb 256bit black editions ekran kartlı bir bilgisayarım var. Fazlasıyla yetiyor şimdilik. Makina   şimdilik canon 40d ile çekiyorum Pentaz K20d var ama uyumlu lens yok. Çalıştığım yerde Nikon D90 var oyüzden nikon uyumlu alıyolar sigmayı. Bakalım kısmet olur bitirirsem paylaşırım sizinle de. Hocam bu arada memleketime çok selamlar onu çok özlediğimi söyleyin.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 24 Ağustos, 2011, 15:17:29
Hmm, ddr3 1800mhz konunun önüne geçebilir. :D :D

Aslında bu tarz bir fotoğraf için extrem bir bilgisayar çokta lazım değil. Yapılan hata şu:

10 belkide 15 pozun birleşimiyle yapılabiliyor bunlar. Ama sorun şu ki en yüksek ayarla çekiliyor fotoğraflar. Zaten dediğim gibi 10 pozun birleşimi bir fotoğraf olacak. 1-2 megapiksel ile çekmek yeterli oluyor. Ama biz kullanıcılar 10 megapikseli daha çok seviyoruz.

Tavsiyem çekerken piksel boyutunuzu en düşüğe çekin. Zaten 10 fotoğraf birleşimi olacak.... siz en düşük ayara rağmen daha da küçültmek isteyeceksiniz. :))
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 24 Ağustos, 2011, 16:12:10
yok 10-15 fotoğraf değil 6 karede 1 sahne oluşuyor. İsteyen 18mm de bir sürü çekipte yapabilir o ayrı. Burda 10000x5000 tur olarak ayarlıyorsunuz burda fotoğraf toplam boyutu 200küsür mb lara geliyor bunu pxresizer diye bir programla kaliteyi bozmadan çok küçük mb a dönüştürüp yapıyoruz.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 24 Ağustos, 2011, 16:22:25
     18mm ile yapıyorum ben, birkaç defa konser alanında tanıtım yapmam gerekti ve çektim. Sorun olmasın diye de (alternatif zaman yok) fotoğraf karelerini yakın yakın çektim. Yani şuan hatırlamıyorum kaç pozla yapmıştımda yapılabilecek poz sayısının 1,5   2 katı ile yaptım. Görüntünün fazlası olsun eksiği olmasın. :)

     6 pozla çekilse bile, fotoğraf makinelerin çekeceği minimum ölçüler 1000 piksel üstü. 6 fotoğraf birleşse gene fena olmayan boyut çıkar ortaya. Önerim sadece zaman kaybını önlemek. :) Uğraşacak yeterli bilgisayarınız ve zamanınız varsa fotoğrafları raw çekip 25mp olarak açmanızı ve o şekilde birleştirmenizi öneririm; devasa fotoğraf oluşur.

     Konser alanında çektiğim fotoğrafı bulursam burada yayınlarım. 8mm olmasa da 18mm ile yapıldı. :))
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 25 Ağustos, 2011, 20:52:26
http://www.pentaxturk.com/forum/tools/Panorama2x.swf

     26mb'lık sanal tur bu. O yüzden açılış biraz bekletebilir; sabır biraz. :) Ufak tefek hatalar var; açıkçası çok uğraşmadım. Üstünkörü örnek olsun istedim. İlerde uygun bir zaman A'dan Z'e anlatırım.

     Tabi bu attığım 18-55mm kit lens ile yapıldı; 18mm değeriyle. 8mm nasıl olur merak konusu. :)


Edit: Bugün kontrol ediyim dedim link'te sıkıntı var. Yeniden yapmam zor ama yeni bir örnek koyacam.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: PENTAX - 25 Ağustos, 2011, 21:17:03
Bence harika Baha...anlatım konusu açarsan çok iyi olur...
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 25 Ağustos, 2011, 21:34:50
Bence harika Baha...anlatım konusu açarsan çok iyi olur...

Eyw abi. :) Bu arada burası Ankara Üniversitesi'nin şenlik alanı. Öğle saatiydi fotoğrafı çektiğimde, 2 yada çok çok 3 saat sonra gümbür gümbür oynuyor olacak alan. :D
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: PENTAX - 25 Ağustos, 2011, 22:44:22
Aynısını Galatasaray Arena da yapmayı düşünüyorum....
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 25 Ağustos, 2011, 22:46:28
Aynısını Galatasaray Arena da yapmayı düşünüyorum....

Geçiş için izin verirler mi? Sahanın ortasından çeksem....... Uww düşünemiyorum. :D
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: PENTAX - 25 Ağustos, 2011, 22:47:39
En yakın zamanda yaparım...
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: HaypurTiryading - 25 Ağustos, 2011, 22:55:00
Bahattin süper.  ;)
Bi ara beraber yapalım şöyle Ankarayı gören güzel bi tepeden.  :)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 25 Ağustos, 2011, 22:57:03
bahattin sana mail attım, çalışman çok güzel olmuş lakin tavan ve taban yok tez vakit onlarıda halletmen lazım:) eline sağlık güzel olmuş. benim gönderdiğim bi açılsa anlatmak istediğimi anlatmış olacağım.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: HaypurTiryading - 25 Ağustos, 2011, 22:58:50
Taban ve tavana gerek yok. İnsan gözünün gördüğü gibi olmuş.  :)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: PENTAX - 25 Ağustos, 2011, 23:04:27
Bahattin kaç fotoyla oluştu bu...Ben sadece bir tane birleşim noktası gördüm.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 25 Ağustos, 2011, 23:04:36
Bahattin süper.  ;)
Bi ara beraber yapalım şöyle Ankarayı gören güzel bi tepeden.  :)

Ankara'a geliyim de bir tanışma buluşması yapalım. Kim kimmiş görelim birbirimizi. :) Gerisi kolay yaparız illa ki.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 25 Ağustos, 2011, 23:07:19
Taban ve tavana gerek yok. İnsan gözünün gördüğü gibi olmuş.  :)

bahattin sana mail attım, çalışman çok güzel olmuş lakin tavan ve taban yok tez vakit onlarıda halletmen lazım:) eline sağlık güzel olmuş. benim gönderdiğim bi açılsa anlatmak istediğimi anlatmış olacağım.

18mm ile yaptım ben 18mm olunca anca böyle oldu. Yan yana birleşimlerle yaptım bunu 10 fotoğraf. Bilmem yan yana ve üst üste birleşimler aynı anda olur mu? Yoksa anca 8mm ile tavan ve taban tam çıkartılır. Bir ara bakıyım 18mm'n marifetlerine; olursa iyi olur. :)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 25 Ağustos, 2011, 23:15:14
flaş dosyasını nasıl ekliyorsunuz bende ekliyim bari
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: PENTAX - 25 Ağustos, 2011, 23:18:22
Bence sanal tur paylaşımları için yeni bir konu açılmalı....Genel Fotoğrafçılık ve Çekim Teknikleri bölümünde...
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 25 Ağustos, 2011, 23:19:37
çözemedim şu olayı, flaş dosyasını paylaşamıyorum buradan bilen yardım ederse sevinirim.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 25 Ağustos, 2011, 23:26:07
Bence sanal tur paylaşımları için yeni bir konu açılmalı....Genel Fotoğrafçılık ve Çekim Teknikleri bölümünde...

Uygun bir zaman resimli anlatım yaparım ben; programlarının isimlerini de veririm. Tek derdim her zaman ki gibi zaman abi. :( Yoruluyorum.. Tatil diye memlekete geldim; gene ıvır zıvır işler beni buluyor.

çözemedim şu olayı, flaş dosyasını paylaşamıyorum buradan bilen yardım ederse sevinirim.

Abi program flash oluşturmuyor mu sana? Bir yere upload et link ver bize?
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 25 Ağustos, 2011, 23:37:07
hata verdi bahattin gönderdim ama gelmedi bende yatar artık:) yarın gün içinde çözücem bunun derdini:)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: PENTAX - 26 Ağustos, 2011, 04:51:33
hata verdi bahattin gönderdim ama gelmedi bende yatar artık:) yarın gün içinde çözücem bunun derdini:)
bekliyoruz.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 26 Ağustos, 2011, 11:40:44
Benim çalışmayı bir türlü yapamadım ama kardeşim gibi sevdiğim bir arkadaşımın çalışmasını link olarak ekliyorum buraya, benim çalışma deneme aşamasında onunkinin yanından geçemez ama bittiğinde model olarak aynısı olacaktı bir türlü açtıramadım siteye.
buyrun;
http://www.turanunluer.com/tatlilar/

ayrıca çok yakında sitemizde hizmetinizde arkadaşlar.
www.360sistem.com
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: PENTAX - 26 Ağustos, 2011, 11:53:35
Benim çalışmayı bir türlü yapamadım ama kardeşim gibi sevdiğim bir arkadaşımın çalışmasını link olarak ekliyorum buraya, benim çalışma deneme aşamasında onunkinin yanından geçemez ama bittiğinde model olarak aynısı olacaktı bir türlü açtıramadım siteye.
buyrun;
http://www.turanunluer.com/tatlilar/

ayrıca çok yakında sitemizde hizmetinizde arkadaşlar.
www.360sistem.com
Çok çalışmam gerek çok
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 26 Ağustos, 2011, 11:59:44
Evet, gerçekten güzelmiş bunlar. Alt ve üstte siyah fire yok; sağ 180 ve sol 180 derecenin birleşme yerinde de iz yok. :) Arkadaşından işin püf noktasını nasıl öğrenebiliriz Arkelog? :)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 26 Ağustos, 2011, 12:01:41
Evet, gerçekten güzelmiş bunlar. Alt ve üstte siyah fire yok; sağ 180 ve sol 180 derecenin birleşme yerinde de iz yok. :) Arkadaşından işin püf noktasını nasıl öğrenebiliriz Arkelog? :)

Püf noktasını öğreteceğini sanmam çünkü profesyonel işi bu arkadaşımın. Alternatif programlarla belki bişeyler yapılabilir, tabi ekipman lazım arkadaşlar.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: PENTAX - 26 Ağustos, 2011, 12:02:29
evet ekipman iyi olmalı
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 08 Kasım, 2011, 01:14:28
Ben 18-55mm ile memnunum neticeden. :)) Profesyonelce yapmak için 180 derece görüş açısı şart; buda 8mm almaya zorluyor bizi.

     2 yer için proje aldım. 1-2 ay sürecek sanırım proje, tamamlandığında kesinlikle paylaşacam. Eleştiri de yapılabilir; belli bir zaman sonra muhtemelen gözüm hataları seçemeyecek. :)) :))
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 03 Mart, 2012, 13:34:31
Yeni bir örnek koyacam dedim koymamışım hala, ah Baha ah. :)

Elimde hazır 360 derece çekim var gene. Ama hep aynı yöne dönmüyor. :)) Yani 1 tur atabiliyoruz..

İşe yarar ya gene konu hakkında fikir edinebilir millet. Ankara'da Çankaya taraflarına çıkacam, bembeyazdır her yer, 360 çeker tam anlamında güzel bir çalışma yapar yayınlarım burda. Şimdilik şu iş görür: :)    12 megabayt.. 18-55mm ile çekildi.

http://www.pentaxturk.com/forum/tools/Panorama2.swf
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 04 Mart, 2012, 16:20:56
dostum selam, üzerinde uzun zamandır çalıştığım sanal turum sonunda yayınlandı incelemek istersen linkini atıyorum, sağ alt köşeye adımıda kazıdım:)

www.silivri.bel.tr/360silivri

iki dilde yaptım ancak yeni site tasarımı yapıldığı için şuan türkçesi mevcut sitede. Üzerinde eksiği gediği olabilir ancak bu son hali değil zaten, hergün güncelliyorum:))
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: gokhanakarsu - 04 Mart, 2012, 23:37:28
Baha artık anlatım bekliyoruz ;)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: turkayacar - 05 Mart, 2012, 00:02:51
Baha engin tecrübelerinden yararlanmak isteriz  :D Yaparsın bi güzellik anlatırsın :D
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 00:07:29
Baha artık anlatım bekliyoruz ;)

Baha engin tecrübelerinden yararlanmak isteriz  :D Yaparsın bi güzellik anlatırsın :D

Verin gazı verin.. :D :D :D

Tamamdır, ilk fırsatta uygulamaları olarak anlatırım. En azından fikir vermek amacı ile anlatırım birşeyler.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: JoRDaN - 05 Mart, 2012, 00:09:35
Verin gazı verin.. :D :D :D

Tamamdır, ilk fırsatta uygulamaları olarak anlatırım. En azından fikir vermek amacı ile anlatırım birşeyler.


Yok artık, daha açıklama yapmadın mı sen Baha ? :D Çok ayıp ya!!! :D :D :D
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: turkayacar - 05 Mart, 2012, 00:10:02
Verin gazı verin.. :D :D :D

Tamamdır, ilk fırsatta uygulamaları olarak anlatırım. En azından fikir vermek amacı ile anlatırım birşeyler.


Valla öyle bir konu açarsan süper olur, sen ilk açılışı yaparsın sonra hep birlikte gelişiriz daha iyi şeyler çıkartırız
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 00:18:51
Valla öyle bir konu açarsan süper olur, sen ilk açılışı yaparsın sonra hep birlikte gelişiriz daha iyi şeyler çıkartırız

Bu konuda biraz abest aslında. Bu işten para kazanan arkadaşlar var. Onlara da haksızlık olur biraz. :(
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: turkayacar - 05 Mart, 2012, 00:20:19
Bu konuda biraz abest aslında. Bu işten para kazanan arkadaşlar var. Onlara da haksızlık olur biraz. :(

Ya biz para için yapmıcaz ki sadece zevk için :) sonuçta fotoğraftan da para kazananlar var yani öyle düşünürsek  ;D
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 15:04:59
Bu yaptığım panoramik çekim Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Sosyal Tesisler giriş yeridir.

Boyutu 30 megabayt oluşundan ötürü yüklemesi biraz sürebilir. Bekleyiniz.. :)

Hatası boldur, güneş bir açıyor bir bulut giriyor bir türlü aynı ışık şartında tamamlayamadım çekimi ama iş görür iyi örnek bence. 18-55mm ile yaptığımdan da sadece sagdan sola hizasında 360 dereceyi tamamlayabildim. Yukarı - aşağı yönü için biraz uğraşmam gerek ki ram yetersiz benim bilgisayarda. 4gb.. :( Bu çekimde bile kaliteyi düşürmek zorunda kaldım.

İyi seyirler. :)




http://www.pentaxturk.com/forum/tools/Panorama3.swf
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 05 Mart, 2012, 15:12:20
Baha bu güzel olmuş, beğendim, diyaframı sabit tutarsan ve her kareden - pozlandırmadan + pozlandırmaya bir kaç tane çekersen içlerinden uygun olanı toplayıp birleştirebilirsin, ozaman biyer açık bi yer kapalı olmaz kardeşim.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 05 Mart, 2012, 15:14:41
Bu arada benim linkini verdiğim Sanal Tur 400mb Baha, kaliteyi düşüre düşüre 400mb ta sabitledim. 
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 15:19:44
Nasıl yaptığıma gelelim..

Ekte gördüğünüz gibi 3 adet fotoğraf var. Nasıl çektiğime dikkat edin, sonu 69 ile biten fotoğraf ile 70 ile biten arasında ortak nokta var; otomobiller.. 69-70-71.... bu devam ederek geri 69'ncu poza gelene kadar soldan sağa doğru çekimi tamamladım, 13 adet fotoğraf ile tamamladım çekimi. Kimi daha az kimi daha çok yapar bilemem; görüntünün fazlası olsun azı olmasın mantığı ile bol bol çekiyorum ben. Ve çektiğim fotoğraf ile bir önceki arasında mutlaka ortak alan bırakıyorum.

Panorama Maker programı ile bu fotoğrafları 360 derece özelliği ile birleştiriyorum, ve daha sonra Pano2VR programı ile de dönüş ayarlarını yapıyorum, en alttaki sağa sola yukarı aşağı zoom_in zoom_out simgelerini ekliyorum vs vs.....

Burada şu püf noktaları var: Enstantane, diyafram, iso, beyaz ayarı, netleme..... herşey manuel olacak ve çekime başladığınız kare ile bitiş karesi ve arasında kalan tüm pozlar hepsi aynı değerlerle çekilmiş olmalı. Değerler farklı olursa birleşme yerlerinde göze çok çarpan izler bırakır ki bunu asla istemeyiz.

Benim yukarda yaptığım panorama da gene pek belli olmasa da hatalar var. Çekim esnasında güneş ışığı bir an gitti; bahar havasındaki sert güneş yerini bulutlara bıraktı. Ve buda fotoğrafa yansıdı; buda istenmeyen bir durumdur.

Fotoğraflara Photoshop veya benzeri programda müdehale edilecekse bile diğer tüm fotoğraflara da aynı oranda müdehale edilmeli. 2 ton renk mi açıldı? Çektiğiniz tüm fotoğraflarda tek tek 2 ton renk açmalısınız. :)


Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 15:21:33
Baha bu güzel olmuş, beğendim, diyaframı sabit tutarsan ve her kareden - pozlandırmadan + pozlandırmaya bir kaç tane çekersen içlerinden uygun olanı toplayıp birleştirebilirsin, ozaman biyer açık bi yer kapalı olmaz kardeşim.

Güneş gidip geliyor abi -1 +1 ile tutturulmaz.


Baha bu güzel olmuş, beğendim, diyaframı sabit tutarsan ve her kareden - pozlandırmadan + pozlandırmaya bir kaç tane çekersen içlerinden uygun olanı toplayıp birleştirebilirsin, ozaman biyer açık bi yer kapalı olmaz kardeşim.

Bu konuda da sen yardım et bana abi. :) 4gb ram ile üst kaliteye çıkamıyorum. Laptop'ta mı sıkıntı var acaba?
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 05 Mart, 2012, 15:27:21
""Fotoğraflara Photoshop veya benzeri programda müdehale edilecekse bile diğer tüm fotoğraflara da aynı oranda müdehale edilmeli. 2 ton renk mi açıldı? Çektiğiniz tüm fotoğraflarda tek tek 2 ton renk açmalısınız.""

Photoshop müdahalesini karelerin her birine uygularsanız çok zorlanırsınız, önce birleştirin sonra photoshopta müdahale edin, zaten birleştirme programı belli oranda fotoğraflar arasında tonlamaları ayarlıyor.

Baha benim laptop 3 gb ram le çalışıyor ve eski bir mnakine dostum. Bu tur programlarının çoğu 4000pixelin yukarısını açmıyor bilgin olsun. PixResizer programında pixel değerini düşürüp kaydet bence, kaliteyi değiştirmeden fotoyu küçültmiş olursun.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 05 Mart, 2012, 15:31:05
Güneş gidip geliyor abi -1 +1 ile tutturulmaz.

- ve + değerlerde çekmeni şundan söyledim, eğerki fotoğrafın istediğin gibi çıkmamışsa aynı noktaya bir daha dönmen gerekebilir, bu yüzden her karenin - ve + değerlerinden bolca çekersen zaman avantajın olur. Bu işin çekim aşaması zor değil sana özelden söylediğim gibi en zor kısmı tasarım kısmı.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 15:32:28
""Fotoğraflara Photoshop veya benzeri programda müdehale edilecekse bile diğer tüm fotoğraflara da aynı oranda müdehale edilmeli. 2 ton renk mi açıldı? Çektiğiniz tüm fotoğraflarda tek tek 2 ton renk açmalısınız.""

Photoshop müdahalesini karelerin her birine uygularsanız çok zorlanırsınız, önce birleştirin sonra photoshopta müdahale edin, zaten birleştirme programı belli oranda fotoğraflar arasında tonlamaları ayarlıyor.

Birleştirip uygulamak tabi çok daha kestirme çok daha kolay yöntem ama anlamıyorum hata veriyor benim bilgisayar. Ayrı ayrı müdehale edip birleştirebiliyorum.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 15:34:28
- ve + değerlerde çekmeni şundan söyledim, eğerki fotoğrafın istediğin gibi çıkmamışsa aynı noktaya bir daha dönmen gerekebilir, bu yüzden her karenin - ve + değerlerinden bolca çekersen zaman avantajın olur. Bu işin çekim aşaması zor değil sana özelden söylediğim gibi en zor kısmı tasarım kısmı.

Evet, tasarım kısmı uzmanlık gerektiriyor. Benim anlattığım şekil hazır tasarımları programdan komut vererek kullanmak......

Ayrıca benim aklıma yatmayan kısmı özel mesajdan da belirttim sana, güneş görmüş çimenlik ile güneş görmemiş çimenlik.... Tek çare var, bekleyecen güneş yeniden göstersin kendini. :D Birleşme izlerini kaldırsakta renk tonları tutmaz; program bu kadarını eşitleyebiliyor mudur ki?
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 05 Mart, 2012, 15:39:35
Kafana estiği an sanal tur yapıcam dersen problem olabilir Baha, yani ben projeyi hazırlarken havanın muallakta olduğu zamanları seçmedim, profesyonel siteleri çok inceledim, çekimlerine iyice göz gezdirirsen, hava ya kapalı yada gölgenin olmadığı öğle vakti en tepedeki halinde çakim yapılmış bir çoğu. Parçalı bulutlu hava seni zorlar, çok uğraşırsın. Güneşli günde dediğim gibi güneş en tepedeyken yap çekimini, kapalı havada da belki hdr kullanabilirsin. ama seri olmak zorundasın her halükarda.

Bu arada Google Earth ü açarsanız ve Silivri Bölgesine gelirseniz Google Earthte artık çıkıyor Tur sahnelerim, ve kendi koordinatında çıkıyor. Tabi Galeri kısmını açmanız lazım katmanlardan arkadaşlar.:) diğerlerini de yüklüyorum ama yoğunluktan biraz zaman alıyor. 
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 15:45:36
Kafana estiği an sanal tur yapıcam dersen problem olabilir Baha, yani ben projeyi hazırlarken havanın muallakta olduğu zamanları seçmedim, profesyonel siteleri çok inceledim, çekimlerine iyice göz gezdirirsen, hava ya kapalı yada gölgenin olmadığı öğle vakti en tepedeki halinde çakim yapılmış bir çoğu. Parçalı bulutlu hava seni zorlar, çok uğraşırsın. Güneşli günde dediğim gibi güneş en tepedeyken yap çekimini, kapalı havada da belki hdr kullanabilirsin. ama seri olmak zorundasın her halükarda.

Aa tabi tabi, aksini asla iddaa edemem. :) Ki sadece 360 çekimlerinde değil tüm profesyonel çekimlerde bunlara dikkat edilmeli.

Az önce yürürken çektim bunu. Sadece işin püf noktasını anlatmak adına öyle örnek verdim. Tatilde orda burda şurda çekim yapan biri bunlara dikkat etmeli, sonra fotoğrafları bilgisayara attığında haya kırıklığı yaşamasın kimse. :D
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: JoRDaN - 05 Mart, 2012, 23:45:07
Bence Baha bu yaptığın sanal tur hiçte fena olmamış. :) Gider ayak yaptım diyosun ama hoş yani :) Eline sağlık. Hiç denemeyen ve yapamayanlar var ( BEN) :D :)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 05 Mart, 2012, 23:49:12
Bence Baha bu yaptığın sanal tur hiçte fena olmamış. :) Gider ayak yaptım diyosun ama hoş yani :) Eline sağlık. Hiç denemeyen ve yapamayanlar var ( BEN) :D :)

Ben özensem felan sadece hatalarını yok edebilirim; ana şablonum bu şekilde olur. :)

Arkeolog08 daha sağlıklı yapabilir sanıyorum.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: JoRDaN - 05 Mart, 2012, 23:56:40
Evet gerçekten Arkeolog08 kusura bakma hiç linke bakmamıştım şimdi baktım. Bayağı uğraşmışsın yani belli mahalle sokak falan çok emek var. Ellerine sağlık. :)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 06 Mart, 2012, 08:28:56
Evet gerçekten Arkeolog08 kusura bakma hiç linke bakmamıştım şimdi baktım. Bayağı uğraşmışsın yani belli mahalle sokak falan çok emek var. Ellerine sağlık. :)

Teşekkür ederim arkadaşım, çekim dışında gerçekten çok fazla uğraştırdı beni, daha önce ne buton yapmışlığım vardı ne de böyle açılan pencereydi bilmem neydi, videoyu adapte etmek olsun, foto galeri olsun hepsi ayrı ayrı programlarda yapılıyor, Tur programının içinde hiçbirşey yok çünkü, herşeyi kendin tasarlayıp kendin yerleştiriyorsun ve sürekli ön izleme ön izleme, bir ara bitirdiğimde sürekli gördüğüm için beğenmemeye bile başladım :)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: lucky06 - 06 Nisan, 2012, 01:02:39
sanaltur için birkaç deneme yaptım. fakat hangi lensin daha çok uygun olduğunu konusunda yardımcı olursanız sevinirim.. 

Pentax 12-24mm alacaktım fakat sanaltur için pentax 10-17 veya samyang 8mm lenslerde olurmu.  en güzel görüntüyü hangisi ile alabilirim.

başka lens tavsiyelerinizide alabilirim..

Saygılar..
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: lucky06 - 07 Nisan, 2012, 03:09:45


http://wiki.panotools.org/Entrance_Pupil_Database

Faydalı olabilecek bilgiler..
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 07 Nisan, 2012, 03:16:16
İyice araştırıyorsun abi sende bu işi. :)
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: vedib - 07 Nisan, 2012, 11:08:01
    Sanaltur için kenarlarda kararma yapmayan en geniş açılı objektif en ideali... Masrafsız olarak 18-55mm kit lens iş görür ve iyi çekim yapılabilir. Belki görsel olarak faydalanabileceğinizi düşündüğüm link aşağıdadır. İzlemek için fotoğrafın üzerini tıklayınız.
                                          http://www.panoramikistanbul.com/
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Arkeolog08 - 09 Nisan, 2012, 08:57:34
    Sanaltur için kenarlarda kararma yapmayan en geniş açılı objektif en ideali... Masrafsız olarak 18-55mm kit lens iş görür ve iyi çekim yapılabilir. Belki görsel olarak faydalanabileceğinizi düşündüğüm link aşağıdadır. İzlemek için fotoğrafın üzerini tıklayınız.
                                          http://www.panoramikistanbul.com/

Vedib Hocam selamlar. 18-55 kit lensle arkadaş çok zorlanır, çok fazla kare çekip birleştirmesi gerekecek çünkü. Olmaz değil ama dediğim gibi çok fazla kareye ihtiyaç duyacağı için çok fazla photoshop müdahalesi gerekecek. Köşe kararmasından ziyade Circular lens şart Sanal Tur için(prof.çekimler için) Çünkü Sanal Tur programlarının çoğu küresel yapıyor bu işi, tam kare fotoğrafta kenarlardan çekiştirme yapacağı için bozulmalar oluyor.
Başlık: Ynt: Sanal Tur için yardım!!!
Gönderen: Baha - 31 Mayıs, 2012, 21:08:21
360'yı piksel kayıpsız yapıyorum tamam da 360 dereceyi hangi programla yapacam da oynatıcı piksel kaybı yaratmayacak?