Pentax Türkiye Topluluğu

Fotoğrafçılık => Fotoğraf Teknikleri => Konuyu başlatan: caucassian - 16 Mart, 2013, 19:27:42

Başlık: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 16 Mart, 2013, 19:27:42
Oldukça renkli bir konu olacağını umuyorum. Haydi Bismillah.

Kayseri-Tomarza-Berçin Yaylasından çiğdemler.

1
(http://imageshack.us/a/img818/4707/a77777.jpg)

2
(http://imageshack.us/a/img802/2466/a54654.jpg)

3
(http://imageshack.us/a/img607/711/a32222.jpg)

4
(http://imageshack.us/a/img171/391/a22334.jpg)

5
(http://imageshack.us/a/img542/3964/a123e.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: MC145 - 17 Mart, 2013, 00:34:34
Süper süper.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: İhtiyar - 17 Mart, 2013, 11:31:23
k-01 18-55

http://farm9.staticflickr.com/8107/8562270894_5b20f05a44_k.jpg (http://farm9.staticflickr.com/8107/8562270894_5b20f05a44_k.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: Aylak adam - 17 Mart, 2013, 12:31:59
Pentax k-7 18-55mm ve 50mm 1.7...Arşivden henüz baharı göremedik.  :(
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: VefaMetin - 17 Mart, 2013, 15:11:35
Burada kar yağıyor hala. :D
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 17 Mart, 2013, 17:11:41
buraya da baya kar yağdı bugün. her yer bembeyaz oldu :)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 17 Mart, 2013, 22:28:44
Çiğdemler

(http://imageshack.us/a/img33/1410/igp8940.jpg)


(http://imageshack.us/a/img51/7378/igp8939.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: Nachhall - 21 Mart, 2013, 17:24:50
Ne zaman dışarı çıksam hava kapalı oluyor :/ K-R 50mm 1.7 M
(http://i47.tinypic.com/ekhsbb.jpg)
(http://i50.tinypic.com/2vlur94.jpg)
(http://i45.tinypic.com/6zshax.jpg)
(http://i48.tinypic.com/2zz3m89.jpg)
(http://i47.tinypic.com/csqco.jpg)
(http://i46.tinypic.com/bh650.jpg)
(http://i47.tinypic.com/zko6qd.jpg)
(http://i48.tinypic.com/uv4ow.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: alikaytan - 22 Mart, 2013, 23:04:52
K-30 + 40 ltd ve tabi ki kırpma :)  bir de AF280T flaş


(http://img6.imageshack.us/img6/9889/imgp24292.jpg)


(http://img10.imageshack.us/img10/9717/imgp24302.jpg)


(http://img28.imageshack.us/img28/1576/imgp24312.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: MC145 - 22 Mart, 2013, 23:18:52
Son 3 fotoğraf hoşuma gitti.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: sadi - 24 Mart, 2013, 23:21:05
Fotoğrafların tamamı k7 makina ve 55-300mm DA-L ile çekildi... Sincaplar mecburiyetten cropludur...
(http://farm9.staticflickr.com/8520/8586247861_c2360b3746_c.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8367/8587343074_29f5efa5f0_c.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8236/8587340986_31c6e594c6_c.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8225/8586204135_8ca57a2d41_c.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8514/8587260596_fdbee88bc4_c.jpg)

(http://farm9.staticflickr.com/8107/8586214025_c17fa966e2_c.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 01 Nisan, 2013, 23:43:32
55-300 ile kuş ve hayvan çekimleri çok kaliteli sonuçlar vermiyorken, sizin çektiğiniz gibi yakın çekim çiçek vs çekimlerde çok kaliteli sonuçlar veriyor.
Ellerinize sağlık. çok hoş fotoğraflar Sadi Bey.
Sarı lale fotoğrafınızda arka plandaki sarı laleleri, öndeki ile karışmayacak şekilde ayarlasanız daha güzel sonuç elde edebilirdiniz.
papatyalarda da arkadaki kahverengilik göze çarpıyor.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 01 Nisan, 2013, 23:44:37
K-30 + 40 ltd ve tabi ki kırpma :)  bir de AF280T flaş


(http://img6.imageshack.us/img6/9889/imgp24292.jpg)


(http://img10.imageshack.us/img10/9717/imgp24302.jpg)


(http://img28.imageshack.us/img28/1576/imgp24312.jpg)

Kırpma olmasına rağmen gayet keskin fotoğraflar. ellerinize sağlık.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 01 Nisan, 2013, 23:46:06
Ne zaman dışarı çıksam hava kapalı oluyor :/ K-R 50mm 1.7 M
(http://i47.tinypic.com/ekhsbb.jpg)
(http://i50.tinypic.com/2vlur94.jpg)
(http://i45.tinypic.com/6zshax.jpg)
(http://i48.tinypic.com/2zz3m89.jpg)
(http://i47.tinypic.com/csqco.jpg)
(http://i46.tinypic.com/bh650.jpg)
(http://i47.tinypic.com/zko6qd.jpg)
(http://i48.tinypic.com/uv4ow.jpg)
Son iki fotoğrafınız çok hoş olmuş. tercihen biraz kontrast verilebilir.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 01 Nisan, 2013, 23:48:35
Çorum-Mecitözü-Danın (Söğütyolu) Köyünden

(http://imageshack.us/a/img268/3417/igp9684.JPG)
(http://imageshack.us/a/img812/9306/igp9613.jpg)
(http://imageshack.us/a/img831/8137/igp9650.jpg)
(http://imageshack.us/a/img832/3381/igp9654.jpg)
(http://imageshack.us/a/img195/6700/igp9656.jpg)
(http://imageshack.us/a/img820/9873/igp9628.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 02 Nisan, 2013, 00:20:33
Kayseri-Tomarza

(http://imageshack.us/a/img28/6599/igp9495.jpg)
(http://imageshack.us/a/img580/6549/igp9498.jpg)
(http://imageshack.us/a/img145/6508/igp9519.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: Nachhall - 02 Nisan, 2013, 20:12:19
Kayseri-Tomarza
(http://imageshack.us/a/img145/6508/igp9519.jpg)

Öncelikle fotoğrafıma yaptığınız yorum için çok teşekkür ederim, contrast bilerek vermedim jpeg çekmiştim, doğal kalsın istedim, raw olsa idi oynayabilirdim.

Belirttiğim fotoğrafınızı çok beğendim Bokeh tam sevdiğim tarzda olmuş, başarılarınızın devamını dilerim.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: Nachhall - 02 Nisan, 2013, 20:14:31
Pentax KR / SMC M 50MM f/1,7 ve Photoshop.
(http://i48.tinypic.com/oh74w6.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: MC145 - 02 Nisan, 2013, 21:42:49
Son bokehli fotoğraf illede.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 03 Nisan, 2013, 14:48:55
Öncelikle fotoğrafıma yaptığınız yorum için çok teşekkür ederim, contrast bilerek vermedim jpeg çekmiştim, doğal kalsın istedim, raw olsa idi oynayabilirdim.

Belirttiğim fotoğrafınızı çok beğendim Bokeh tam sevdiğim tarzda olmuş, başarılarınızın devamını dilerim.

Rica ederim. ne demek. keşke daha çok yorum gelse fotoğraflara. bakıp geçiyoruz sadece. belki içimizden de geçiriyoruz bakarken, şurası olmamış, böyle iyi olmuş vs. bunları yorum olarak yazmak oldukça faydalı olur aslında.
Normalde kuş fotoğrafı için çıkmıştım. fakat istediğim kalitede fotoğraf çekemeyince çiçeğe böceğe yöneldim. ama bu fotoğraf güzel oldu gerçekten. hem havanın bulutlu olması ışığı yumuşattı, artı 300mm'de çekilmesi bokeh etkisini arttırdı sanırım.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 03 Nisan, 2013, 15:45:30
yağmurlu bir günden.

1
(http://imageshack.us/a/img708/9167/igp9531.jpg)
2
(http://imageshack.us/a/img202/1872/igp9530.jpg)
3
(http://imageshack.us/a/img442/6417/igp9529l.jpg)
4
(http://imageshack.us/a/img4/2595/igp9528.jpg)
5
(http://imageshack.us/a/img109/7442/igp9527.jpg)
6
(http://imageshack.us/a/img442/3910/igp9524.jpg)
7
(http://imageshack.us/a/img442/3910/igp9524.jpg)
8
(http://imageshack.us/a/img705/4495/igp9522.jpg)
9
(http://imageshack.us/a/img33/200/igp9520.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: aghytn - 03 Nisan, 2013, 21:02:03
Pentax KR / SMC M 50MM f/1,7 ve Photoshop.
(http://i48.tinypic.com/oh74w6.jpg)

bu foto cok hos
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: Nachhall - 04 Nisan, 2013, 00:01:29
bu foto cok hos

teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 07 Nisan, 2013, 19:20:29
yine kuşa çıkıp çiçekle döndük :)

1
(http://imageshack.us/a/img607/5530/igp9963.jpg)
2
(http://imageshack.us/a/img834/4416/igp9965.jpg)
3
(http://imageshack.us/a/img51/9319/igp9968.jpg)
4
(http://imageshack.us/a/img842/3416/igp9970s.jpg)
5
(http://imageshack.us/a/img221/4636/igp0020.jpg)
6
(http://imageshack.us/a/img221/2167/igp0022.jpg)
7
(http://imageshack.us/a/img546/974/igp0003w.jpg)
8
(http://imageshack.us/a/img37/3950/igp0047.JPG)
9
(http://imageshack.us/a/img18/9611/igp0006.jpg)
10
(http://imageshack.us/a/img12/4929/igp0018.jpg)
11
(http://imageshack.us/a/img339/1405/igp0055.jpg)
12
(http://imageshack.us/a/img844/5835/igp0054.jpg)

Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: MC145 - 07 Nisan, 2013, 19:24:59
55-300 ve 70-300mm lensler ile kuş çekimi fiyasko.. çok zor.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 07 Nisan, 2013, 20:02:20
55-300 ve 70-300mm lensler ile kuş çekimi fiyasko.. çok zor.
Ornito lensi olmadığı muhakkak. ışık iyi olduğunda, bir de iyi kamufle olabilirsen, güzel kareler çıkıyor. ama ne kadar güzel de olsa, istenilen detayı vermiyor
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: VefaMetin - 07 Nisan, 2013, 20:45:17
55-300 ve 70-300mm lensler ile kuş çekimi fiyasko.. çok zor.

Ornito lensi olmadığı muhakkak. ışık iyi olduğunda, bir de iyi kamufle olabilirsen, güzel kareler çıkıyor. ama ne kadar güzel de olsa, istenilen detayı vermiyor

Buradakiler de Pentax ist ds  ve sigma 70-300 ile çekilen fotograflar. :) http://500px.com/volgyisandor (http://500px.com/volgyisandor)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: haldun31 - 07 Nisan, 2013, 20:56:24
hocam bu fotoların çogunun flaşla çekildiğini bilmek lazım.Flaş uzatmaları (flaş extenders)  denilen aparat detay için şart.yani vedi beyin dediği gibi fotoğraf ışıkla çekilr.biz kuş fotolarında flaş kullanmadığımızdan yada bilmediğimizden lensi yetrsiz sanıyoruz.bende 300 mm f 4 var ve eğer flaş yoksa o bile yetersiz kalıyor.saygılarımla.(murat kardeşimdeki sabır bende olsaydı neler çekerdim :) )
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: VefaMetin - 07 Nisan, 2013, 21:05:21
Fotografçılıktan çok anladığımdan değil, 70-300 lens ile kuş çekimi fiyasko denilince ben de bugün gördüğüm bir linki paylaşayım dedim. Mutlaka incelikleri vardır elbette.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 07 Nisan, 2013, 21:39:19
Buradakiler de Pentax ist ds  ve sigma 70-300 ile çekilen fotograflar. :) http://500px.com/volgyisandor (http://500px.com/volgyisandor)

Daha önce bakmıştım bu arkadaşın fotoğraflarına. ben de baya şaşırmıştım. diğer forumda da kısa bir tartışması olmuştu hatta. sonuç olarak, flaşlarla çekildiğine karar vermişti işten daha iyi anlayanlar. tabi benim çok bilgim yok. stüdyo konusunda tecrübelerine güvendiğimiz Vedi Bey incelerse daha sağlıklı bilgi verebilir.

her iki lensle de objeye yeterince yaklaşılırsa, ışık da yumuşak olursa gayet kaliteli sonuçlar elde edilebilir. aşağıdaki örnekteki fotoğrafta olduğu gibi. gerçi kuş evcil kuştu ama, 55-300'ün de neler yapabileceğini göstermek açısından iyi bir örnek olabilir.

(http://imageshack.us/a/img94/6884/igp8855.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 07 Nisan, 2013, 21:42:55
hocam bu fotoların çogunun flaşla çekildiğini bilmek lazım.Flaş uzatmaları (flaş extenders)  denilen aparat detay için şart.yani vedi beyin dediği gibi fotoğraf ışıkla çekilr.biz kuş fotolarında flaş kullanmadığımızdan yada bilmediğimizden lensi yetrsiz sanıyoruz.bende 300 mm f 4 var ve eğer flaş yoksa o bile yetersiz kalıyor.saygılarımla.(murat kardeşimdeki sabır bende olsaydı neler çekerdim :) )

:) aslında çok sabırlı değilim. biraz inatçıyım. geçen bir sıvacı kuşunu çekeceğim diye resmen çamurun içinde sürüne sürüne, gizlenerek yaklaşmaya çalıştım.
(http://imageshack.us/a/img827/6044/igp8094.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: haldun31 - 07 Nisan, 2013, 21:45:08
muratcığım alçak gönüllü olmamk lazım bazen gerçek sanılır:)çok hoş fotolara imza atıyorsun.eminim çok daha güzellerinide çekeceksin.hatayda keklik çekelim senle:)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: haldun31 - 07 Nisan, 2013, 21:48:44
Kuş Fotoğrafçılığı – Ekipmanın sınırlarında
Kuş fotoğrafçılığı her ne kadar “doğa fotoğrafçılığı” kategorisinde değerlendirilse de, aslında bir “aksiyon” fotoğrafçılığıdır. Çünkü fotoğrafını çekmeye çalıştığınız canlılar aslında bırakın poz vermeyi, size görünmek bile istemezler ve büyük çoğunlukla sizin geldiğinizi önceden farkeder ve kaçarlar. Bu yüzden kuş fotoğrafçılığı çok yüksek konsantrasyon ve dikkat gerektiren bir fotoğrafçılık dalıdır. Fotoğraflamaya çalıştığınız kuşun hangi çalının ya da sazın arkasından çıkacağını önceden bilemezsiniz. Üstelik bu birdenbire çıkan kuşun hangi yöne gideceğini kestirmek ise tamamen imkansızdır. Bu şartlarda istediğiniz fotoğrafı çekebilmenin çok önemli bir kaç şartı vardır: Ekipmanı iyi tanımak, sınırlarını bilmek ve fotoğrafçılığın temel kurallarını çok iyi uygulamak.


Bir geziye gittiğinizde kafanızda ya daha önce görmediğiniz ve çekmeyi çok istediğiniz bazı türler vardır ya da bir kuşun daha önce çekmediğiniz bir pozunu düşünerek gidersiniz, örneğin tam suya dalıp balık yakaladığı anda bir yalıçapkını, ya da pençelerinde avıyla bir yırtıcı gibi. Her iki durumda da şunu bilerek gidersiniz geziye: bu şans karşınıza hiç çıkmayabilir ya da çıkarsa da  o fotoğrafı çekmek için çok az zamanınız olacaktır. Bu yüzden kuş fotoğrafı çekerken kafanızda başka hiç bir düşünce olmaz. Tüm duyularınızı yaptığınız işe verirsiniz. Ve karşınıza aradığınız fırsatın çıkmasını beklersiniz. Beklediğiniz an geldiğinde ise çekebileceğiniz en iyi fotoğrafı çekebilmek için elinizden geleni yaparsınız. Bunun için “ışık ölçümü”, “netlik”, “net alan derinliği” gibi konulara çok hakim olmak gerekir. Örneğin gölgede kalmış sazlık bir alandan kalkan bir kuşun fotoğraflarını çekerken, bu gölgeli alandan beyaz bulutların önüne doğru uçtuğu sırada değişen ışık koşullarını dikkate almanız, ve bir yandan deklanşöre basarken aynı anda kuşun bulunduğu ortama göre artı eksi pozlama değerlerini değiştirmeniz gerekebilir.
Kuş fotoğrafçıları ilk bir kaç gezide çekim zorluklarının farkına varırlar ve kendilerine yardımcı olacak bütün yardımcı ekipmanlardan sonuna kadar faydalanma yoluna giderler. Aşağıda kuş fotoğrafçılarının en yoğun kullandığı ekipmanların bir listesi vardır:
1.   Fotoğraf makinası
Fotoğraf makinaları çeşit çeşittir ve bütün fotoğraf makinaları fotoğrafçının kafasındaki fotoğrafları çekmek için uygun olmayabilir. Uçan kuş çekmek isteyen bir fotoğrafçının elinde “takip yeteneği yüksek” bir fotoğraf makinası olmalıdır. Fotoğraf makinalarındaki “sürekli netleme” yöntemi (AI Servo – continuous focus – AF-C vb) makinadan makinaya farklılık gösterir. Çok zikzaklı ve hızlı uçan kuşlarda bazı makinalar netlemeyi başaramaz ve fotoğrafçı kuşu gözüyle takip edebilse bile net fotoğraflar çekebilmesine engel olur. Bunun yanında makinanın “arka arkaya çekebilme hızı” da önemli bir faktördür. Çünkü kuşlar özellikle avlanırken insan gözünün gördüğünden daha hızlı hareket eder. Bu yüzden böyle bir sahnede fotoğrafı çekilecek “doğru an” büyük ihtimalle bizim gözümüzle göremeyeceğimiz bir an olacaktır. Gözümüzle göremediğimiz bir anın fotoğrafını çekmek ancak o anın yaklaştığını anlayınca deklanşöre basarak arka arkaya fotoğraf çekmekle mümkün olabilir. Bunun için saniyede en az 3-5 kare çeken fotoğraflar bu tür aksiyon fotoğrafları çekmek için gereklidir. Eğer fotoğrafçı dalda duran, dinlenen, süzülen kuşların fotoğrafını çekmek istiyorsa o zaman bu özellilkler çok da önemli değildir.
2.   Süper tele objektifler
Kuşlara yaklaşmak her zaman kolay değildir. Bazen hayalinizdeki poz sizden uzaktadır, ya da çok ender bir türü karşı kıyıda farkedebilirsiniz.


3.   Böyle durumlarda odak uzaklığı 400mm ve üzeri objektifler, yakınına gitmeden kuşları yakından fotoğraflamanıza yardımcı olur.  Ancak süper tele objektifler kullanması alışkanlık gerektiren ve kullanıcı hatalarını çok gösteren objektiflerdir.Tripod üzerinde bile kullanılsa bu objektiflerde en yaygın hata titreme sonucu oluşan netsizliktir. Bu yüzden fotoğraf çekerken perde hızınıza daima dikkat etmeli ve gerektiğinde yüksek asalara çıkmaktan kaçınmamanız gerekir. Kuşa yaklaştığınızda ise yüksek odak uzaklığı ve düşük mesafe nedeniyle alan derinliğinin çok azalması, netlediğiniz yerdeki küçük bir kaymanın fotoğrafı kullanılmaz hale getirmesine neden olur. Elinizde kuyrugu net ama kafası netsiz bir kuş fotoğraf kalır. Bu yüzden bu tür objektiflerle fotoğraf çekerken bu faktörler de göz önüne alınmalıdır.
4.   Flaş
 


5.   Flaşlar doğa fotoğrafçılarının “standart” ekipmanları arasına girmiştir. Çektiğiniz konu “kuşlar” olunca, bazı zorunlu durumlar kaçınılmazdır: Kuşlar sizden çoğunlukla yukardadır, bir ağacın dalları arasında olabilir ve fon genellikle parlak (ve daha da kötüsü bembeyaz bulutlu) bir gökyüzüdür. Bu durumun doğal sonucu, kuşun bulunduğu yerin gölgede olması ve arka planın da aşırı aydınlık olmasıdır. Flaş böyle durumlarda kuş fotoğrafçılarının en büyük yardımcısıdır.Flaşın doğru kullanımı, pek çok durumda, aksi takdırde kullanılmaz durumda olacak bir çok fotoğrafın “çok iyi” kategorisinde kullanılabilmesine olanak sağlar. Bu yüzden Türkiye’deki kuş fotoğrafçıları arasında flaş kullananların sayısı giderek artmıştır. Ancak flaşların makinanın perde hızını “flaş uyum hızı”na sınırlamak gibi bir yan etkisi vardır ve fazla ışıkta bu hız çok düşük kalabilir. Bu yüzden flaş kullanımı aşırı dikkat ve tecrübe gerektiren bir durumdur.
6.   Flaş uzatmaları (flaş extenders)
Kuş fotoğrafçılarının büyük çoğunluğu odak uzaklığı 300mm ve üzeri “süper tele” objektifler kullanır. Ancak flaşlar bu kadar büyük odak uzaklıklarında kullanılmak için tasarlanmamıştır. Bu yüzden tek başına kullanılan flaşın ışığı dağılacak ve çekmek istediğiniz kuşa ulaştığında gücü çok azalacaktır. Bunun için flaşın önünde, deniz fenerlerinde kullanılan “fresnel mercek” denilen ve ışığı toplayarak bir noktaya güçlü bir şekilde göndermeye yarayan “uzatmalar” kullanılır. Bunlar sayesinde flaşın ışığı dağılmaz ve 20m gibi uzun mesafelerde etkili olur.
7.   


8.   Tele konvertörler
Kuşlar sizden daima uzak durmak isteyen canlılardır. Onlara yaklaşmanın belli kuralları vardır ancak istisnalar dışında kuşlara fazla yaklaşmak mümkün olmaz. Bu nedenle odak uzaklığını artırmak ve elinizdeki mevcut objektifle daha yakından fotoğraflar çekebilmek için telekonvertör (TC) denen uzatmalar kullanmak gerekir. Bu uzatmalar için genel kanının pek de olumlu olmamasına rağmen son yıllarda kuş fotoğrafçılarının başarılı kullanımları sonucu pek çok fotoğrafçının çantasında yerlerini almışlardır. Çok uzak mesafelerde detay kaybına yol açabilen bu TC ler 15-20m mesafede çok iyi sonuçlar verir ve TC siz çektiğiniz fotoğraflarda elde edemeyeceğiniz detayları alabilmenizi sağlar. Yan etkilerinden en önemlisi, içeri giren ışığın azalmasıdır. Bu da perde hızının düşmesi ve netleme hızının azalmasına neden olur. Bu nedenle kullandığınız fotoğraf makinasının netleme yeteneği ne kadar üst düzeydeyse TC kullanımı o kadar başarılı olur. TC kullanırken genellikle 400 asa ve üzeri kullanmak, perde hızının makul düzeylerde kalmasını sağlar.
9.   Monopod
Arazide gezerek fotoğraf çekmek bazı durumlarda tripod taşımayı çok yorucu ve zahmetli hale getirebilir. Böyle durumlarda bir monopod hem hafifliyle hem de etkin kullanımıyla fotoğraflarda titremeyle kaybedeceğiniz netliğin önüne geçer. Doğru kullanılan bir monopod düşük perde hızlarında bile neredeyse tripod kadar etkili olacaktır.
Kamuflaj
Kuşlara yaklaşmanın en yaygın yoludur. Fotoğrafçı üzerine örttüğü bir kamuflaj ağın altında bekler ve kuşların kendini farketmeden yaklaşmasını umar. Eğer doğru yerdeyse bu bekleyişin ödülü büyük olabilir. Bu tekniği kullanarak kuşlara çok yaklaşabilir ve hatta makro objektiflerle bile kuş fotoğrafı çekebilirsiniz.
alıntıdır :)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 07 Nisan, 2013, 21:50:59
muratcığım alçak gönüllü olmamk lazım bazen gerçek sanılır:)çok hoş fotolara imza atıyorsun.eminim çok daha güzellerinide çekeceksin.hatayda keklik çekelim senle:)


:) Saolasın Haldun Abi. Valla Payas'a mutlaka gelicem. İnşallah aynı zamana denk getiririz. çok özledim Payas'ı. 3-4 yıl oldu gelmeyeli
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 07 Nisan, 2013, 21:55:18
En uygunu kamuflajdır sanırım. ya da kamufle olacak kıyafetler. hanımla beraber çıkardık bazen fotoğraf çekmeye. onun kıyafetleri yeşil-kahverengi tonlarında olduğundan bazen makineyi ona verirdim. benim 5 metre yaklaşamadığım kuşlara, 2 metreye kadar yaklaşırdı.
tabi çok farklı şekillerde de kuş fotoğrafı çekilir. ama bana göre en güzeli, hem gezmek, hem sürünmek :) hem gördüğünü çekmek.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 13 Nisan, 2013, 23:08:55
Güzel oluyor çiçek fotoğrafı.

(http://imageshack.us/a/img560/7930/fot9981.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 16 Nisan, 2013, 21:11:21
fazla oynamış olabilirim. Tomarza
(http://imageshack.us/a/img43/2342/fot9966.jpg)
(http://imageshack.us/a/img809/6152/fot9953.jpg)
(http://imageshack.us/a/img33/9333/fot9941.jpg)
(http://imageshack.us/a/img51/4573/fot9907.jpg)
(http://imageshack.us/a/img834/7121/fot9930.jpg)
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: Eagle Fly Free - 16 Nisan, 2013, 21:28:04
Güzel kareler, ellerinize sağlık.
Başlık: Ynt: İLKBAHAR
Gönderen: caucassian - 16 Nisan, 2013, 21:45:52
Güzel kareler, ellerinize sağlık.
teşekkürler.