Pentax Türkiye Topluluğu
Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: jetranger - 02 Nisan, 2013, 13:12:31
-
Pentax K5 IIs makinamla birlikte gelen orijinal batarya aşağıdaki özelliklere sahiptir.
Pentax D-LI90 Rechargeable Lithium-Ion Battery Pack (7.2V, 1860mAh)
Piyasada satılan yan ürün muadil bataryalar ise :
D-LI90 Rechargeable Lithium-Ion Battery Pack (7.4V, 1700mAh) özelliklere sahiptir. Amperajın farklı olması fazla birşey değiştirmez biliyorum. Ama Voltajn 0.2 mAh farklı olması kullanımda bir sorun yaratır mı? Yedek batarya almak istedim ancak bu fark canımı sıktı..
Konuya vakıf arkadaşlar bir açıklama getirebilirler mi? Şimdiden teşekkür ederim...
-
Üstadım, açmak istediğim konuyu benden önce açmışsınız. Ben de yedek batarya almak istiyorum, orjinal mi alsam yan sanayi mi karar veremedim. Arada muazzam fiyat farkı var, o farka değer mi, yan sanayi bataryanın makineme zarar verme ihtimali var mı, bu hususlar benim de merakımı cezbediyor.
-
Ben grip ile beraber kullanıyorum yan sanayi bataryaları. Orjinal batarya dediğiniz gibi 7,2V 1860 mAh kullandığım yan sanayi ise 7.4 V 2000mAh. Şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım. Makine içinde kullanmadığım içinde olabilir. Bilemiyorum :)
-
Bende 2 yılı aşkın süre K-7'de kullandım. Bir sorun çıkarma ihtimali var mı bilmem ama 2 yıl dile kolay. :)
LV'yi açıp fotoğraf çekmedikçe orjinali gibi fotoğraf çekim sayısına sahip. Belki biraz LV ile fotoğraf çekerken yada Video çekerken üzebilir ama yani 7-8 dolarlık bir yan sanayiye göre performans gayet tatminkar. :)
-
Adorama.com K-5 ii için bir set yapmış. O setin içindeki yedek batarya da yan sanayi tabir edilen bataryalardan, orjinal değil. Zararı olsa herhalde pakete koymazlardı değil mi? Yoksa umurlarında olmaz mı dersiniz? :)
Linki burada: http://www.adorama.com/IPXK52K1Z1.html (http://www.adorama.com/IPXK52K1Z1.html)
-
Aklıma gelmişken orjinal batarya ile 3000 kare çekmiştim. Griple beraber 7000 civarına geliyor şimdi
-
Yani makine 7,2 ve 7,4 V ile sorunsuz çalışıyor demek ki. Peki bu voltaj farkı neden var..? Makinenin kitabı yanımda değil bakamıyorum. Belki pil voltajlarında çalışma aralığını gösteren bir açıklama vardır.. ??
-
Eğer bu konuda sorun çıkmaz ise aşağıdaki linkteki bataryayı almayı düşünüyorum. Resim orijinal Pentax Batarya resmi ama altındaki açıklama kafa karıştırıyor... Orijinal değil sanki.. Resim oraya öylesine konmuş gibi..
http://www.sanalpazar.com/Pentax-K5-K-5-K7-K-7-Icin-D-li90-Li90-Batarya__isp6268427#imgd (http://www.sanalpazar.com/Pentax-K5-K-5-K7-K-7-Icin-D-li90-Li90-Batarya__isp6268427#imgd)
-
Eğer bu konuda sorun çıkmaz ise aşağıdaki linkteki bataryayı almayı düşünüyorum. Resim orijinal Pentax Batarya resmi ama altındaki açıklama kafa karıştırıyor... Orijinal değil sanki.. Resim oraya öylesine konmuş gibi..
http://www.sanalpazar.com/Pentax-K5-K-5-K7-K-7-Icin-D-li90-Li90-Batarya__isp6268427#imgd (http://www.sanalpazar.com/Pentax-K5-K-5-K7-K-7-Icin-D-li90-Li90-Batarya__isp6268427#imgd)
Satıcının dikkatsizliği herhalde. Fotoğraftaki ürünü göndersin de isterse 10 volt yazsın açıklamada. :D
-
Satıcının dikkatsizliği herhalde. Fotoğraftaki ürünü göndersin de isterse 10 volt yazsın açıklamada. :D
VefaMetin Bey de ikaz etti. Satıcı ürün orijinal demiyor. " orijinal kutusunda " diyor.. Almadan önce adamla bir konuşmak lazın Bahattin..
-
1 yıl önce sanalpazar'dan aldım ben de. sürekli kullanıyorum dönüşümlü olarak. hiç bir fark göremedim aralarında. kullandığım yedek aynı sizin özelliklerini yazmış olduğunuz bataryadan. ben de sıkıntı olacağını sanmıyorum.
-
1 yıl önce sanalpazar'dan aldım ben de. sürekli kullanıyorum dönüşümlü olarak. hiç bir fark göremedim aralarında. kullandığım yedek aynı sizin özelliklerini yazmış olduğunuz bataryadan. ben de sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Aynen. Tek farkı video çekenler hissedebilir. Onun dışında orjinali gibi. :)
(En azından bendeki yan sanayi)
-
Ben de bir tane alıp deneyeyim.. Herkes kullanıyor ve memnunsa sorun yok.. :)
-
Satıcının dikkatsizliği herhalde. Fotoğraftaki ürünü göndersin de isterse 10 volt yazsın açıklamada. :D
Merak etmeyin satıcı fotograftakinin aynısını otjinal kutusuyla yolluyor size.cünkü bende o satıcıdan almıstım bi aralar.normal cekimlerde hicbir farkı yok fakat LV de kulandıgınzda cortluor hemen bitiordu ama sadece bi kac kez doldurmustum daha belkide batarya tam kendine gelmediginden olmus olabilirdide bilginiz olsun ama normal foto cekmek icin gercekten cok iyi.resimdekinin aynısını yoluor emin olun:)
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
-
Merak etmeyin satıcı fotograftakinin aynısını otjinal kutusuyla yolluyor size.cünkü bende o satıcıdan almıstım bi aralar.normal cekimlerde hicbir farkı yok fakat LV de kulandıgınzda cortluor hemen bitiordu ama sadece bi kac kez doldurmustum daha belkide batarya tam kendine gelmediginden olmus olabilirdide bilginiz olsun ama normal foto cekmek icin gercekten cok iyi.resimdekinin aynısını yoluor emin olun:)
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Fakat gercekten orjinalmi yoksa iyi bi kopyamı anlayamamıstım ama cok memnun kalmıstım
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
-
Merak etmeyin satıcı fotograftakinin aynısını otjinal kutusuyla yolluyor size.cünkü bende o satıcıdan almıstım bi aralar.normal cekimlerde hicbir farkı yok fakat LV de kulandıgınzda cortluor hemen bitiordu ama sadece bi kac kez doldurmustum daha belkide batarya tam kendine gelmediginden olmus olabilirdide bilginiz olsun ama normal foto cekmek icin gercekten cok iyi.resimdekinin aynısını yoluor emin olun:)
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
LV'de (video çekerken filan) orjinaline göre gene %70 dayanıklılık sağlıyor gibi.
Hani video çekilmez gibi değil. Gayette 20dk filan geçtik. Sonra işim bitmişti hani belki daha da çekerdi. :)