Pentax Türkiye Topluluğu
Pentax Fotoğraf Makineleri => Pentax DSLR Fotoğraf Makinaları => Pentax K-5 => Konuyu başlatan: Fee - 30 Nisan, 2013, 18:41:25
-
Öncelikle Herkese Merhabalar ;
Ben Tunceli'nin içinde,köylerinde,dağlarında fotoğraf çekmeye meraklı bir insanım.
Bildiğiniz üzere Tunceli'nin kışı gerçekten sert geçiyor.
Kar,yağmur,soğuk hava ...
Bundan dolayı ben kendime sağlam bir dslr makine almak istiyorum.
Aklımda oluşan bir kaç makine var aslında,ama akıl akıldan üstündür. Size de sorayım dedim.
Aklımda oluşan modeller :
Pentax K5 (II-IIs) (Yanında Wr bir lens)
Canon 7D + 24-105 L Serisi Bir Lens ,
Yada Canon 6D+Ucuz Bir lens ama o zaman da su geçiriyor.
Bu makineler arasında en sağlamı bu konuda sizce hangisidir ?
Ve Hangisini seçmem daha doğru olur ?
-
Pentax 18-135 objektifle Pentax k-5 veya türevleriyle hiç arkana bakmadan ve hiç kimseye danışmadan yola devam... Kesin pişman olmayacaksın.
-
Teşekkürler,fakat aklımda olan bir soru işareti var Pentax ile hatta iki soru işareti:
1.Şu af sıkıntısı hakkında internette aşırı dedikodu var.
2.Boyutları boyutlarının gerçekten çok ufak olduğu söyleniyor K5 İN ama hiç elime alıp inceleme şansım olmadı maalesef.
-
K-5'i yeni aldım ve gayet amatörüm ancak gene de naçizane görüş ve deneyimlerimi aktarayım.
1. AF konusunda diğer makineler nasıldır bilmem ama bendeki makine son derece hızlı odaklıyor. Bundan hızlısı mutlaka vardır ama kesinlikle fark atacak bir durumu olduğunu sanmıyorum. AF hızı konusunda ben tam not veriyorum. Kararlılığına gelince ara ara tutarsız davrandığına şahit oldum. Bu tutarsızlık nispeten karanlık ve referans oluşturacak bir ton farkının çok çok az olduğu durumlarda karşıma çıktı. Karalılığı daha da iyi olabilir ama ben kararlılığı konusunda da sıkıntı görmüyorum. Gerçekten profesyonel olanlar daha detayı fark edip bunu dert edebilir ama bir amatör için can sıkacak bir durumunun olduğunu söyleyemem.
2. Elim normal büyüklükte ve tutarken serçe parmağım boşta kalıyor. Tutuş bazen sıkıntılı olabiliyor. Hatta dikkatsiz bir anıma gelirse makineyi düşürebilirim bile. Bu gerçekten sıkıntı. Eli büyük biri için bu gerçekten makineyi tamamen olumsuz yapabilir. Ama benim için sadece ufak bir sıkıntı. Bu yüzden hand grip sipariş ettim. Onun yerine battery grip de kullanılabilir elbet.
Özetle, bana göre her güzelin kusuru olduğu gibi bu makinenin de var. Diğer özellikleri vs. sizin için olumluysa bu iki noktayı kafa takmayın derim. Hele ikinci nokta aşılması çok kolay bir olay.
-
Hoş geldiniz aramıza.
Dayanıklılık olarak K7, K-5 (II veya IIs) modellerinde farklılık yok. Zaten birebir aynı gövdeler. K-7 ve K-5 kulladım, toplamda 4 yıl oluyor. İçanadolu'nun -30'ndan, Akdeniz'in +45'ine kadar.. Dayanıklılık konusunda kefilim. :)
AF konusu da soru işaretleri barındırıyor bende. Şu şekilde; çok cihaz kullandım. AF problemi her cihazda vardı. Canon Nikon Sony makineler dahil. Hepsi mi kusursuz ki K-5 AF kararsızlığı yapan kötü makine? :) K-5'te orta nokta AF ile kontrast renklerden problemsiz hızlı AF yapıyorum. Şikayetçi olsam ocak ayında K-5 almazdım ki o zamanlar II ve IIs modelleri çıkmıştı.
Millet daha K100d k10d kullanıyor, onlar ne yapsın AF'de? Ama kullanan kullanıyor işte. :) O kadar eskiye gitmeyelim, K-5'in bir alt modeli K-7 kullanan var aramızda. Onlar da AF'den memnun ki hala kullanıyorlar. K-5 tatmin edici, kim ne derse desin. :) :)
7d sınıfının en iyilerinden, ancak gereksiz biçimde ağır. Ki siz gezmekten bahsediyorsunuz, 7d sanırım size uygun seçim olmaz.
Pentax genel olarak küçük ve hafif, bu pozitif yön. SR'de gövde de zaten, bu da çok güzel bir artı yön. Dayanıklılık konusunda da kefil olduğumu tekrar belirtebilirim. :) Boyutlara gelirsek, K-5 diğer markalara göre küçük olsa da sizi şüphede bırakmasın. Performans olarak seversiniz sevmezsiniz bilemem, verdiği renkler filan onlar kişinin kendi özel tercihi sonuçta. İyi ve kötü bu alanda çok öznel. :) Ama dayanıklılık, gövde kalitesi, malzemesi, ağırlığı bakımından memnun kalacaksınızdır. K-5 diyorsam II ve IIs için de geçerli yazdıklarım. Birebir aynı gövdeler zaten, donanımsal farklılıkları var sadece.
-
K-5'i yeni aldım ve gayet amatörüm ancak gene de naçizane görüş ve deneyimlerimi aktarayım.
1. AF konusunda diğer makineler nasıldır bilmem ama bendeki makine son derece hızlı odaklıyor. Bundan hızlısı mutlaka vardır ama kesinlikle fark atacak bir durumu olduğunu sanmıyorum. AF hızı konusunda ben tam not veriyorum. Kararlılığına gelince ara ara tutarsız davrandığına şahit oldum. Bu tutarsızlık nispeten karanlık ve referans oluşturacak bir ton farkının çok çok az olduğu durumlarda karşıma çıktı. Karalılığı daha da iyi olabilir ama ben kararlılığı konusunda da sıkıntı görmüyorum. Gerçekten profesyonel olanlar daha detayı fark edip bunu dert edebilir ama bir amatör için can sıkacak bir durumunun olduğunu söyleyemem.
2. Elim normal büyüklükte ve tutarken serçe parmağım boşta kalıyor. Tutuş bazen sıkıntılı olabiliyor. Hatta dikkatsiz bir anıma gelirse makineyi düşürebilirim bile. Bu gerçekten sıkıntı. Eli büyük biri için bu gerçekten makineyi tamamen olumsuz yapabilir. Ama benim için sadece ufak bir sıkıntı. Bu yüzden hand grip sipariş ettim. Onun yerine battery grip de kullanılabilir elbet.
Özetle, bana göre her güzelin kusuru olduğu gibi bu makinenin de var. Diğer özellikleri vs. sizin için olumluysa bu iki noktayı kafa takmayın derim. Hele ikinci nokta aşılması çok kolay bir olay.
2 günde iyi sonuçlara varmışsın yLdRy. :)
AF yukarıda da dediğim gibi, can sıkıcı değil. Ama tabi ki geliştirilmeli.
Benim de serçe parmak boşta kalıyor ama rahatsız olmuyorum. Forumda bir arkadaş az kullanılmış grip satıyordu. Dayanamadım aldım. Griple makineyi kullanmak daha kolay. Ama gripsiz olsa bile bu K-5 için negatif bir durum değil bence.
-
5 sene boyunca DSLR makineleri araştırdım ve mart ayında K-5 ii aldım. Şimdi iyi ki de K-5 ii almışım diyorum. AF gerçekten hızlı ve de kararlı. Makinenin verdiği renkler çok güzel. Yanına bir de 50-135mm alabilirsem benden keyiflisi yok. Siz doğa manzaraları çekeceksiniz sanırım. Bu konuda tavsiye verecek kadar deneyim sahibi değilim ama sizin yerinizde olsam K-5 iis ve de 16-50mm alırdım. Kolaygelsin. Bu arada hoşgeldiniz :)
-
Hepinize gerçekten tek tek teşekkür ederim. Sıkılmadan usanmadan benim sorularıma tek tek cevap vermişsiniz. Bu sıcaklık bile pentaxı seçmeme yetecektir ki K5 zaten hoşlandığım bir makineydi sadece aklımda soru işaretleri vardı. Peki lens olarak Pentax 16-50 Nasıldır wr lens midir ?
-
Hepinize gerçekten tek tek teşekkür ederim. Sıkılmadan usanmadan benim sorularıma tek tek cevap vermişsiniz. Bu sıcaklık bile pentaxı seçmeme yetecektir ki K5 zaten hoşlandığım bir makineydi sadece aklımda soru işaretleri vardı. Peki lens olarak Pentax 16-50 Nasıldır wr lens midir ?
Biz Pentax'çılar Vosvos araç sahipleri gibiyiz. :) Tanımasakta birbirimizi selamlaşmak için yeterli neden Pentax kullanıcısı olmamız. :)
16-50mm güzel ama ben daha genel kullanışlı olan 18-135mm öneririm size. 18-135mm de WR.
-
2 günde iyi sonuçlara varmışsın yLdRy. :)
AF yukarıda da dediğim gibi, can sıkıcı değil. Ama tabi ki geliştirilmeli.
Benim de serçe parmak boşta kalıyor ama rahatsız olmuyorum. Forumda bir arkadaş az kullanılmış grip satıyordu. Dayanamadım aldım. Griple makineyi kullanmak daha kolay. Ama gripsiz olsa bile bu K-5 için negatif bir durum değil bence.
Haksızlık etmeyelim, 5 gün oldu ve shutter 600 8)
-
1 yılı geçgindir kullanıyorum K5'i. her türlü hava şartlarında kullandım. wr olan ve olmayan lenslerle kullandım. hiç bir sıkıntı yaşamadım. dayanıklılık konusunda kesinlikle sizi üzmez. AF konusunda, kullandığın lense göre değişir belki. çok fazla lens kullanma şansım olmadı. 55-300 kullanıyorum genelde. fakat 55-300 ile kullanınca AF'si biraz üzüyor. kaliteli lenslerle sonuç ne olur bilmiyorum.
550D+sigma (ya da tamron) 28-300 deneme fırsatım olmuştu. k5 artı 55-300 netlemeye çalışırken, 550d+28-300 fotoğrafı çoktan çekmiş oluyordu. kıyaslama yaparak bakacak olursak, bana göre iki markanın biraz gerisinde AF konusunda.
ustalar daha iyi bilirler. şu anda görüntü kalitesi olarak bütün markalar birbirine oldukça yakındır. seçim yaparken etkili olan, dayanıklılık, toza ve suya karşı korunması, af performansı, iso performansı vb oluyor. bence bir an önce kararınızı verin. fotoğraf çekin. aslolan fotoğraf çekmektir. şimdiden hayırlı olsun.
-
Aynı başlığa "netfotograf"ta cevap vermiştim aşağıdaki şekilde :)
Konu dayanıklılık ve hava koşullarına karşı direnç ise kesinlikle Pentax almalısınız. K20D ile yoğun yağmur altında 2 saatten fazla çekim yaptım. Bana mısın demedi. Ayrıca kullandığım lens WR değildi.
K5 ve WR lens ile her türlü iklim koşulunda gönül rahatlığı ile çekim yapabilirsiniz.
Aşağıda linkini verdiğim video size daha net bir fikir verecektir. Videodaki makineler K5 ve K7.
Örnek video: PENTAX DUST AND WEATHER SEALING IN AFGHANISTAN (http://www.youtube.com/watch?v=Eo61t5fH6Qw#)
-
Hepinize gerçekten tek tek teşekkür ederim. Sıkılmadan usanmadan benim sorularıma tek tek cevap vermişsiniz. Bu sıcaklık bile pentaxı seçmeme yetecektir ki K5 zaten hoşlandığım bir makineydi sadece aklımda soru işaretleri vardı. Peki lens olarak Pentax 16-50 Nasıldır wr lens midir ?
16 50 modeli wr degildir üstad..ama ii ve kötü kopya muhabbeti var dikkat et..ben gecen hafta aldım bu lensi..söyle dieyim her ne kadar parasını haketmior denilsede ben gercekten hasta oldum bu lense..felaket bisi:)
-
2 yıldır K5 kullana biri olarak gövde kalitesi ve dayanıklılık olarak tek geçilir diyebilirim. AF de gördüğüm tek kusur DA olamayan lensler için nadiren kararsızlık olabilir. Ama DA serisinde hiçbir sıkıntı yaşamadım. AF kararlı ve hızlı bu serilerde.
-
16 50 modeli wr degildir üstad..ama ii ve kötü kopya muhabbeti var dikkat et..ben gecen hafta aldım bu lensi..söyle dieyim her ne kadar parasını haketmior denilsede ben gercekten hasta oldum bu lense..felaket bisi:)
Pentax Web Store'de 16-50mm'in WR olduğunu yazılmış: http://www.pentaxwebstore.com/product/9371 (http://www.pentaxwebstore.com/product/9371)
-
Da starlarin hepsi wr dir. Kutusundada kosede all weather görebilirsiniz. .
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
-
O kadar övdünüz 16-50'yi. Biriniz satında alalım bari :)
-
Ani bir karar değişikliğiyle daha dogrusu bütçemin artmasıyla 5D mark iii alıyorum 5000 dolara kadar bütçem var ve yurtdışından getirtecem . Sizce ne yapayım ?
-
mark3 alma imkanın varsa ne K5'e ne de başka marka ve modellere bakma bence. zaten kıyaslama yapılmaması gerekir. farklı kategorilerde iki model.
-
Peki mark 3 ile hangi lensi alabilirim ?
-
Ani bir karar değişikliğiyle daha dogrusu bütçemin artmasıyla 5D mark iii alıyorum 5000 dolara kadar bütçem var ve yurtdışından getirtecem . Sizce ne yapayım ?
5dMarkIII'e zaten olumsuz yorum yapmak güç. :))
Alabiliyorsanız alın, muhteşem cihaz. Önüne de zaten L serisi objektif koyarsanız tadından geçilmez. :)
-
Pentax Web Store'de 16-50mm'in WR olduğunu yazılmış: http://www.pentaxwebstore.com/product/9371 (http://www.pentaxwebstore.com/product/9371)
sorryyy
-
Bu arada, kimse söylememiş ve ben de unutmuşum. Sanırım live modu önemsemediğimden unuttum ama gene de belirtmek lazım. K-5 live mod da yani vizördeki görüntüyü arka ekrana canlı verdiğinizde AF de felaket kararsızlaşıyor. Bu modda odağın kontrastının gerçekten yüksek olması ve ışığın çok olması gerek yoksa çok anlamsız netlemeler yapıyor. En azından bendeki öyleydi.
-
Bu arada, kimse söylememiş ve ben de unutmuşum. Sanırım live modu önemsemediğimden unuttum ama gene de belirtmek lazım. K-5 live mod da yani vizördeki görüntüyü arka ekrana canlı verdiğinizde AF de felaket kararsızlaşıyor. Bu modda odağın kontrastının gerçekten yüksek olması ve ışığın çok olması gerek yoksa çok anlamsız netlemeler yapıyor. En azından bendeki öyleydi.
live modunda işlemciye binen yük arttığından sapıtıyordur.
-
o sebepten lv'yi sadece kadraj ayarlamak için yada manuel lenslerde kullanıyorum. kararsız demişsiniz ama benimki baya kararlı netlememe konusunda :)
-
K-5 candir :)
Alinti yapiyorum;
"Poor mans Leica" der photouniverse de lens ve kamera incelemeleri yapan abimiz.
Nacizane; Garibanin Leicasi der kendisi.
Bahaya katiliyorum. Su an Canon Mark III zirvede (Canon 1Dx yada Nikon D4 gibi modeller her ne kadar ff olsa da ve hiz olarak da her ikisi de birer makinali tufek edasiyla cekse de bu degerlendirmenin disinda tutmak lazim. Cunku bu iki model farkli statude). Canon Mark III fiyat olarak da cok abarti degil. Ama canon Mark III gibi bir makina ile de sadece L serisi lens kullanilir, hakki o sekilde verilir.
Tartisilir ama fiyat-performans konusunda K-5 alin arkaniza bakmayin derim.
-
K-5 candir :)
Alinti yapiyorum;
"Poor mans Leica" der photouniverse de lens ve kamera incelemeleri yapan abimiz.
Nacizane; Garibanin Leicasi der kendisi.
Tartisilir ama fiyat-performans konusunda K-5 alin arkaniza bakmayin derim.
+4000 :)