Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: Arkeolog08 - 06 Eylül, 2011, 09:41:20

Başlık: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: Arkeolog08 - 06 Eylül, 2011, 09:41:20
Arkadaşlar selam, başlıktaki filtre tutucudan almak istiyorum aranızda kullanan varmı? Nd filtre almak yerine daha önce bahsettiğim gibi Kaynak camı kullanıyorum. Bu tip bir tutucu alırsam kaynak camını diğer değişik çaplardaki lenslerimlede kullanabileceğim fakat daha önce görmediğim ve bilmediğim bir ekipman. Verimlilik açısından sorun yaşarmıyım? Kaynak camını kestirmek ve filtre halkası bulmak zor oluyor, iyi bir ND filtrede baya pahalı o yüzden böyle bir yöntem kullanmak istiyorum.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: gokhanakarsu - 06 Eylül, 2011, 12:09:08
kaynak canımını camcılar kesemez mi istediğiniz boyutta onlar için zor olmasa gerek.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: sdemir03 - 06 Eylül, 2011, 13:50:26
Filitreler takıldığı lenslerin görüntü kalitelerini direkt etkilediğinden, büyük teknoloji ile üretilen lenslerin önüne takılan filitrelerin de bu üretim kalitesini bozmaması  (görüntü kaybına neden olmaması) gerekir,

Cokin P tipi filitreler, sahip olanın tüm lenslerini özellikle orta formatın geniş çaplı çok pahalı filitrelerin yerine kullanılması nedeniyle tercih edilen orta sınıf filitrelerdir. P sisteme profesyonel filitreler de dahil edilsede kanımca B&W veya Hoya kalitesine ulaşamamıştır

Sorunuza gelince kaynak çamı ile çok fazla stop kazanılırken, görüntü kaybı olduğunu ve renk ısısının değiştiğini düşünüyorum, ND filitrenin ozelliğinin ise ton farkı yapmadan giren ışığı azaltılmasını amaçlar bunu yaparken de görüntü kaybına neden olmaması gerekir ki büyük yatırımlar la sahip olunan teknoloji ile üretilen filitrelerin, sıradan üretim ile imal edilmiş camlar ile aynı kaliteyi vermemesi gerekir diye düşünüyorum.

Ucuz filitre kullanayım derken lütfen sahip olduğunuz lensin görüntü kalitesini düşürmeyin.

Kaliteli sahip olduğunuz en büyük çaplı lense göre alacağınız kaliteli  çerceveli nd filitreyi adaptörler ile tüm diğer çaplı lenslerinizde kullanabilirsiniz, geniş açılı lenslerdeli çerceve  köşe kararması adaptörle kullanılan daha büyük çaplı filitrelerde olmaz. (slim filitre gerekmez)

Geçen yıl filmli makina çekimlerinde bulamadığım geniş çaplı renk ısısını değiştiren renkli filitreler yerine Cokin P sistemi kullanmış, bir çok filitreyi gözlükçülerdeki kaliteli renkli numarasız gözlük camlarından yaptırmış, hatta numaralı optiklerden yapılan harika close-up filitreleri ile çekimler yapmıştım.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: Arkeolog08 - 06 Eylül, 2011, 16:26:20
kaynak canımını camcılar kesemez mi istediğiniz boyutta onlar için zor olmasa gerek.

İlk başta camcılara kestiriyordum ama yamuk yumuk kestikleri için tam oturtamıyordum ama bugün hala o yamuk yumuk olanı kullanıyorum. Şimdi 17-50 tamronum var onun boyutunda bitane daha 58mm başka bir lens onun boyutundada bir tane daha yaptırmak istemediğimden böyle yapsam sanki daha iyi olur gibi geldi.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: Arkeolog08 - 06 Eylül, 2011, 16:34:30
Filitreler takıldığı lenslerin görüntü kalitelerini direkt etkilediğinden, büyük teknoloji ile üretilen lenslerin önüne takılan filitrelerin de bu üretim kalitesini bozmaması  (görüntü kaybına neden olmaması) gerekir,

Cokin P tipi filitreler, sahip olanın tüm lenslerini özellikle orta formatın geniş çaplı çok pahalı filitrelerin yerine kullanılması nedeniyle tercih edilen orta sınıf filitrelerdir. P sisteme profesyonel filitreler de dahil edilsede kanımca B&W veya Hoya kalitesine ulaşamamıştır

Sorunuza gelince kaynak çamı ile çok fazla stop kazanılırken, görüntü kaybı olduğunu ve renk ısısının değiştiğini düşünüyorum, ND filitrenin ozelliğinin ise ton farkı yapmadan giren ışığı azaltılmasını amaçlar bunu yaparken de görüntü kaybına neden olmaması gerekir ki büyük yatırımlar la sahip olunan teknoloji ile üretilen filitrelerin, sıradan üretim ile imal edilmiş camlar ile aynı kaliteyi vermemesi gerekir diye düşünüyorum.

Ucuz filitre kullanayım derken lütfen sahip olduğunuz lensin görüntü kalitesini düşürmeyin.

Kaliteli sahip olduğunuz en büyük çaplı lense göre alacağınız kaliteli  çerceveli nd filitreyi adaptörler ile tüm diğer çaplı lenslerinizde kullanabilirsiniz, geniş açılı lenslerdeli çerceve  köşe kararması adaptörle kullanılan daha büyük çaplı filitrelerde olmaz. (slim filitre gerekmez)

Geçen yıl filmli makina çekimlerinde bulamadığım geniş çaplı renk ısısını değiştiren renkli filitreler yerine Cokin P sistemi kullanmış, bir çok filitreyi gözlükçülerdeki kaliteli renkli numarasız gözlük camlarından yaptırmış, hatta numaralı optiklerden yapılan harika close-up filitreleri ile çekimler yapmıştım.

Kaynak camı ile keskinlikte sorun hiç yaşamadım. Bu yöntemi hocamdan öğrendiğim günden beri kullanıyorum. Özellikle 50mm 1.7 lensle çok uzun zamandır kullanıyorum hiçbir bozulma yok. Renk sıcaklığı konusunda ND filtreler gibi gökyüzündeki yoğun karanlık etkisini vermiyor ancak ben almak istediğim etkiyi alıyorum(genellikle deniz yada karsu pozladığım için). Bu arada renkli çekim hiç yapmıyorum çünkü kaynak camı siyah görünsede çok aşırı yoğun yeşil renktedir dolayısı ile çekilen renkli kareler yeşil çıkar. Ben siyah beyaz uzun pozlamaları sevdiğim için açıkcası benim için en ucuz yollu filtre şuan için bu. Zira elimde bulunan en iyi lensim Tamron 17-50 onunda uzun pozlama dışındaki çekimlerimde hakkını veriyorum. Öneriniz uyarınız için teşekkür ederim.

Size bir sorum olacak, P tipi sistemde tutucu kullanmışmıydınız ve filtre ile lens camı arasında boşluk yaratıyormuydu, yaratıyor ise sonuç olarak nasıl bir kare alıyordunuz.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: sdemir03 - 06 Eylül, 2011, 16:47:55
Tutucunun arka kısmına lensinizin çapında adaptör takılıyor, tutununun ön kısmında filitrenin takılacağı bölümler mevcut, benimkinin 3 adet filitre takılma gözü var, lense takılan adaptörden sonra fılitre arasında boşluk yok sadece tutucunun kendi kalınlığı var, bir filitre takacaksanız ilk göze takıyorsunuz. Diğer filitre veya efekt filitreleri diğer gözlere sırayla takılıyor.

http://www.cokin.co.uk/pages/cokinZ.htm
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: muhsinbagdadi - 06 Eylül, 2011, 16:52:09
bende Cokin-A tipi filtreler var kullanım açısından çok rahatlar tavsiye ederim..
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: sdemir03 - 06 Eylül, 2011, 17:04:22
Sn.asahiflexi Seferihisar'da bir fotografcı arkadaşın Pentax 6x7 makina ve ekipmanlarını sattığını duydum, tanıyormusunuz?
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: Arkeolog08 - 06 Eylül, 2011, 17:06:10
Tutucunun arka kısmına lensinizin çapında adaptör takılıyor, tutununun ön kısmında filitrenin takılacağı bölümler mevcut, benimkinin 3 adet filitre takılma gözü var, lense takılan adaptörden sonra fılitre arasında boşluk yok sadece tutucunun kendi kalınlığı var, bir filitre takacaksanız ilk göze takıyorsunuz. Diğer filitre veya efekt filitreleri diğer gözlere sırayla takılıyor.

http://www.cokin.co.uk/pages/cokinZ.htm

Teşekkür ederim, yabancı dil yok ama inceleyeceğim şimdi. Bu arada efekt filtrelerine baktım çok hoş şeyler var gün batımı için filan, sevdim bu P tipi olayını.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: Arkeolog08 - 06 Eylül, 2011, 17:07:00
bende Cokin-A tipi filtreler var kullanım açısından çok rahatlar tavsiye ederim..

valla P tipi olanları bugün ilk kez keşfettim A tipi nasıl oluyor arkadaşım?
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: muhsinbagdadi - 06 Eylül, 2011, 17:09:02
Sn.asahiflexi Seferihisar'da bir fotografcı arkadaşın Pentax 6x7 makina ve ekipmanlarını sattığını duydum, tanıyormusunuz?

malesef tanımıyorum. daha 2gün oldu buraya taşınalı
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: muhsinbagdadi - 06 Eylül, 2011, 17:09:39
valla P tipi olanları bugün ilk kez keşfettim A tipi nasıl oluyor arkadaşım?

Fransız COKİN filtreler  genelde kare yapılı lensin önüne aparatla takılan filtrelerdir. ( Özel yuvarlak filtrelerde var.Yıldızlama veye döner tipler.)

1- Cokin-A  (Amatörler için)  filtre ebadı: 67mm çok geniş açılı objektiflerde engelleme yapabilir.
2- Cokin-P  (Profesyoneller için) filtre ebedı 84mm çok geniş açılı objektiflerde genelde engelleme yapmaz. (Kenarda siyah gölge)
3- Cokin-Z pro. (Orta Format lensler için) fitre ebedı: 10cm.
4- Cokin-X pro. (Büyük format lensler için) filtre ebedı: 13cm.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: Arkeolog08 - 06 Eylül, 2011, 17:18:29
Fransız COKİN filtreler  genelde kare yapılı lensin önüne aparatla takılan filtrelerdir. ( Özel yuvarlak filtrelerde var.Yıldızlama veye döner tipler.)

1- Cokin-A  (Amatörler için)  filtre ebadı: 67mm çok geniş açılı objektiflerde engelleme yapabilir.
2- Cokin-P  (Profesyoneller için) filtre ebedı 84mm çok geniş açılı objektiflerde genelde engelleme yapmaz. (Kenarda siyah gölge)
3- Cokin-Z pro. (Orta Format lensler için) fitre ebedı: 10cm.
4- Cokin-X pro. (Büyük format lensler için) filtre ebedı: 13cm.

Çok teşekkürler arkadaşım faydalı oldu. Bu P tipinden sipariş vereceim,, ama sadece tutucu alacağım şimdilik. kaynak camını tutturayım yeter:)
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: muhsinbagdadi - 06 Eylül, 2011, 17:29:39
alırken renkli filtreler almak yerine diffusion filtreler almaya çalışın onlar daha çok artistik ve göz alıcı hale getirebilir fotoğrafları

ÖRNEK
(http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/Cokin%20P057.jpg)
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: HaypurTiryading - 06 Eylül, 2011, 20:19:03
Düşük diyaframda bu kadar olmasada bu efekt alınabiliyordu sanırsam. Star filtrelerde güzel gidiyor gece.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: PENTAX - 07 Eylül, 2011, 04:35:28
starlardan bende almalıyım
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: Arkeolog08 - 07 Eylül, 2011, 08:28:23
alırken renkli filtreler almak yerine diffusion filtreler almaya çalışın onlar daha çok artistik ve göz alıcı hale getirebilir fotoğrafları

ÖRNEK
(http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/Cokin%20P057.jpg)

49 ve 52mm çaplı lenslerimde kullandığım değişik efekt filtreleri var hatta örnek verdiğiniz türde olan filtremde var gerçekten güzel işler çıkarıyorlar. Bugün P tipi tutucu siparişi veriyorum güzel olacak.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: muhsinbagdadi - 07 Eylül, 2011, 14:53:20
Düşük diyaframda bu kadar olmasada bu efekt alınabiliyordu sanırsam. Star filtrelerde güzel gidiyor gece.

doğrudur kısık diyaframlarda da bu etkiyi görebiliriz, ancak gece karanlığında kısık diyaframla çalışmak yerine bu filtre takılıp açık bi diyaframla çalışmak gibi kolaylık oluyor bu filtreyi kullanınca, ayrıca yıldızlama(star) filtrelerde  4lü, 6lı ve 8li gibi olanaklarda var, bende her türlü Hoya Star Filtre'ler var ayrıca Cokin-A tipide var, ve gece çekimlerimde bu artistlik ve göz alıcığı sağlamak için vazgeçilmezimdir :)
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: sdemir03 - 07 Eylül, 2011, 17:02:27
Gece çekimlerinde bende star filitreyi sık kullanıyorum, özellikle kuvvetli ışık patlamalarını çizgi haline getirmesi, fotografı kurtarıyor, ben 2 veya 4 lü olan filitreyi tercih ediyorum. 
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: vedib - 08 Haziran, 2012, 00:23:10
      Fransız Cokin filtreler kendini kabul ettirmiş filtrelerdir. Organik cam diye adlandırılan bir yapıları oluşu belki Cokin filtreleri özel yapmıştır.       
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: cbaytan - 08 Haziran, 2012, 15:05:12
Benim Cokin P filtrelerim var, hiç kullanamadım çünkü filtre seti kutusu çantalara sığmıyor, 1-2 kere kullandığımdada filtreler adaptörden yere düştü, bu adaptörümün ucuz çin malı olmasından kaynaklanıyor olabilir, filtre değiştirmek bir eziyet, takdir edersinizki polarize CPL filtre kullanabilmek için ayrı bir adaptör almak gerekiyor, lensinizin ön elemanı odaklanırken dönüyorsa oda graduated ve polarize filtreler için ayrı bir eziyet, ama aklıma getidiniz bu hafta sonu  büyüteçli yarım lensi olan versiyonunu bahçede kullanayım. Cokin filtrelerin tek iyiliği kaliteli filtreleri ucuza alabilmeniz ben telefon ettiğimde zoom ithalattaki kibar bayan  ödemeli kapıma sanırım tanesi ortalama 12-16 EU'dan yolluyordu.

Kaynak camına gelince eğer fotoğraflarınıza görüntü kalitesi ve keskinlik arayacaksanız çok kötü bir fikir nedenlerini Vedii bey söyledi sanırım.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: vedib - 06 Ekim, 2012, 13:15:38
Fransız COKİN filtreler  genelde kare yapılı lensin önüne aparatla takılan filtrelerdir. ( Özel yuvarlak filtrelerde var.Yıldızlama veye döner tipler.)

1- Cokin-A  (Amatörler için)  filtre ebadı: 67mm çok geniş açılı objektiflerde engelleme yapabilir.
2- Cokin-P  (Profesyoneller için) filtre ebedı 84mm çok geniş açılı objektiflerde genelde engelleme yapmaz. (Kenarda siyah gölge)
3- Cokin-Z pro. (Orta Format lensler için) fitre ebedı: 10cm.
4- Cokin-X pro. (Büyük format lensler için) filtre ebedı: 13cm.

       Fransız Cokin filtreler çok amaçlı kullanıldığı gibi ikinci el fiyatları çok caziptir. incelemenizi tavsiye ederim.

           http://www.pointsinfocus.com/reviews/accessory-reviews/lens-accessories/cokin-z-pro-filter-holder/ (http://www.pointsinfocus.com/reviews/accessory-reviews/lens-accessories/cokin-z-pro-filter-holder/)
            http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/filter/Cokin-Systems.html (http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/filter/Cokin-Systems.html)

(http://static1.pointsinfocus.com/2011/cokin-z-pro-filter-holder/Cokin-Z-Pro-Holder-on-camera.jpg)
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: vedib - 22 Nisan, 2015, 14:40:12
Fransız COKİN filtreler  genelde kare yapılı lensin önüne aparatla takılan filtrelerdir. ( Özel yuvarlak filtrelerde var.Yıldızlama veye döner tipler.)

1- Cokin-A  (Amatörler için)  filtre ebadı: 67mm çok geniş açılı objektiflerde engelleme yapabilir.
2- Cokin-P  (Profesyoneller için) filtre ebedı 84mm çok geniş açılı objektiflerde genelde engelleme yapmaz. (Kenarda siyah gölge)
3- Cokin-Z pro. (Orta Format lensler için) fitre ebedı: 10cm.
4- Cokin-X pro. (Büyük format lensler için) filtre ebedı: 13cm.

Sizdeki ekipmanları kullanmak en ekonomik yoldur, ama merak ediyorum diyorsanız ikinci el ekipman kullanmanızı tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: Cokin P tipi Filtre
Gönderen: vedib - 10 Haziran, 2016, 15:13:34
Bazı fotoğraf makinesi kullanıcıları özelden "kaynak camı" kullanımını ısrarla sormaları bir gerçeği değiştirmez;
Pek çok fotoğraf makinesi kullanıcısı kaliteli optiklerle görüntü kaydetmek için çaba sarf ederken, kaynak camı kullanarak fotoğraf çekmek abesle iştigaldir... Kaliteli veya vasat olan optiğimizi nasıl bozabilirim çabasında olmayı çoğu zaman hayretle okuyorum.
Filtrelerde en kalitelisi veya kalite kaybı en az hangi markadadır diye çaba sarf ederken; kaynak camı kullanımı fotoğrafı rezil etmenin yollarını bize gösteriyor.
Bazı kullanıcılar ND filtre ihtiyacı olmadığı halde kaynak camı kullanmak istemesi ve kompozisyon bulamadığı halde zoraki kaynak camı kullanma iç güdüsünü anlamak zordur.
Fotoğrafçılık illaki ND filtre veya kaynak camı kullanmak değildir, çevremizde normal ışık şartlarında kaydedeceğimiz bunca güzellikler ve kompozisyonlar var iken fotoğraf makinesini zora koşmak anlamsız.
Size önerim mevcut fotoğraf makinenizi satıp, tuval, boya ve becerilerinizle hayalinizdeki görüntüyü çizmek en mantıklısı... Kendinizi heba ederek fantastik düşüncelerinizden vazgeçin...
Ekipmanlar görüntü kaydetmek için bize kolaylık sağlamalı, meşakkatli yollarda bize eziyet etmemeli...  Mazoşist yani acı çekmekten zevk alan durumuna düşmemek gerekir, gereksiz fikir jimnastiğinden uzak durmanızı tavsiye ederim.