Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: mevlana - 05 Temmuz, 2013, 10:35:58

Başlık: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: mevlana - 05 Temmuz, 2013, 10:35:58
Tekrar merhabalar,

Eski bir Canon 60D kullanıcısıyım. Pentax'a uzun zamandır hayranlığım vardı, gerek renk kalitesi, gerekse keskinlik bakımından.
Şu an K20D kullanıcısıyım fakat aradığım tadı bi türlü alamıyorum.

Dün saat 19:00 civarı Canon 60D kullanıcısı arkadaşla beraber bi' parka gittik. K20 D ye özellik olarak hayran kaldı arkadaş. Bir kareyi aynı değerlerde ikimizde çektik, fakat bariz benim çekimde sıkıntı var gibi gözüküyor. Netlik kaybı yaşıyor gibiyim. 60D ' yi elime alıp aynı çekimi yaptım, daha net, daha parlak ve daha keskin sonuç aldım. Bir nebze olsun objektiftendir demek istedim ama sanmıyorum.

Bir kaç sorum olacak ?
-Yapmam gereken ayar vs. var mı ? Şu an makinayı fabrika ayarlarında kullanıyorum, kendi ayarlarımı sıfırladım dün itibariyle.
-Daha kaliteli sonuç almak için neler yapmalıyım ?
-Tavsiye edebileceğiniz bi' şeyler var mı ?
Şimdiden teşekkürler.

Çekim yapılan makina ve lensler.
Pentax K20D + Pentax-FA-35-80mm-F4-5.6

Canon 60D + 18-135 IS Lens
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: Eagle Fly Free - 05 Temmuz, 2013, 10:42:02
Selamlar,

Makinelerin LCD ekranlarından kaynaklanan fark sizi yanıltmış olabilir. 60D, K20 ye göre çok daha güncel bir model ve LCD ekranı da buna bağlı olarak daha yüksek çözünürlüğe sahip. Çektiğiniz fotoğrafları (özel değillerse) tam boy olarak buraya yüklemeniz mümkün mü?
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: mevlana - 05 Temmuz, 2013, 10:55:34
Yorumunuz için teşekkürler, lcd farklarının farkındayım. Geçen hafta aynı durum Nikon D300S ile karşılaştırma yaparken başıma geldi. Fotoğraf konusunda bilgisi olmayan arkadaşım, direkt olarak nikonu daha üstün bi' makina saydı. Durumu anlattım, pc ye atıp bakması gerektiğini söyledim. Ama dünkü olay da istediğim neticeyi alamadığımın farkına vardım.

Diğer makinada arkadaşımda kaldığından Canon daki fotoğrafı atamıyorum, ama K20'de deki fotoğrafı buyrun.

http://s1307.hizliresim.com/1c/5/px5ub.jpg (http://s1307.hizliresim.com/1c/5/px5ub.jpg)  Ebat büyük olduğundan link olarak verdim.
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: haytaertu - 05 Temmuz, 2013, 11:46:24
Yorumunuz için teşekkürler, lcd farklarının farkındayım. Geçen hafta aynı durum Nikon D300S ile karşılaştırma yaparken başıma geldi. Fotoğraf konusunda bilgisi olmayan arkadaşım, direkt olarak nikonu daha üstün bi' makina saydı. Durumu anlattım, pc ye atıp bakması gerektiğini söyledim. Ama dünkü olay da istediğim neticeyi alamadığımın farkına vardım.

Diğer makinada arkadaşımda kaldığından Canon daki fotoğrafı atamıyorum, ama K20'de deki fotoğrafı buyrun.

http://s1307.hizliresim.com/1c/5/px5ub.jpg (http://s1307.hizliresim.com/1c/5/px5ub.jpg)  Ebat büyük olduğundan link olarak verdim.

bence normal hocam. hatta biraz ps de kontrast ayarı filan yapılsa gayet iyi fotoğraf olur. bence farklı lens deneyin
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: mevlana - 05 Temmuz, 2013, 11:54:51
Yanıtınız için teşekkürler hocam.

Farklı lens arayışı içerisindeyim ama daha denk getiremedim.
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: Eagle Fly Free - 05 Temmuz, 2013, 11:58:07
Yorumunuz için teşekkürler, lcd farklarının farkındayım. Geçen hafta aynı durum Nikon D300S ile karşılaştırma yaparken başıma geldi. Fotoğraf konusunda bilgisi olmayan arkadaşım, direkt olarak nikonu daha üstün bi' makina saydı. Durumu anlattım, pc ye atıp bakması gerektiğini söyledim. Ama dünkü olay da istediğim neticeyi alamadığımın farkına vardım.

Diğer makinada arkadaşımda kaldığından Canon daki fotoğrafı atamıyorum, ama K20'de deki fotoğrafı buyrun.

http://s1307.hizliresim.com/1c/5/px5ub.jpg (http://s1307.hizliresim.com/1c/5/px5ub.jpg)  Ebat büyük olduğundan link olarak verdim.

Fotoğrafta çiçek netlenmemiş. Ya makine istenen noktayı yakalayamamış ya da minimum netleme mesafesinden daha yakına girmişsiniz gibi sanki. haytaertu'nun bahsettiği gibi farklı bir lensle denemekte fayda var.

Bu arada ben de yüklediğiniz dosyayı biraz kurcaladım :) İzninizle.
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: haytaertu - 05 Temmuz, 2013, 12:06:32
bana sanki netlik en yakındaki yapraklarda gibi geldi ama lensten galiba biraz soft kalmış gibi.
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: mevlana - 05 Temmuz, 2013, 12:16:41
Fotoğrafta çiçek netlenmemiş. Ya makine istenen noktayı yakalayamamış ya da minimum netleme mesafesinden daha yakına girmişsiniz gibi sanki. haytaertu'nun bahsettiği gibi farklı bir lensle denemekte fayda var.

Bu arada ben de yüklediğiniz dosyayı biraz kurcaladım :) İzninizle.

Netlenen nokta sağ öndeki tomurcuk. Daha doğrusu netlemek istediğim nokta orası idi.
Tavsiyelerinizi dikkate alacağım, elinize sağlık bu arada :)
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: Eagle Fly Free - 05 Temmuz, 2013, 13:13:17
Aslında renkleri ve arka planı oldukça hoşuma gitti benim ;D

Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: Baha - 05 Temmuz, 2013, 13:40:20
FA 35-80 objektifinizin oldukça güzel olduğunu belirtmeliyim öncelikle. :)

Ve Pentax'ın (belki de sadece bana öyle geliyor) çiçeklere karşı (kırmızı sarı pembe) alerjisi var gibi. Neticelerini çok beğenmiyorum. Gene de tatmin olmak açısından daha minik yazılmış yazıları (soda şişesi, su şişesi üzerinde bilgilendirme yazıları) prime lensler ile çekerek detayı yakalayıp yakalayamadığınıza bakabilirsiniz.
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: Lysander - 05 Temmuz, 2013, 14:00:07
Merhaba,

Ben de neredeyse 4 yıllık bir k20d kullanıcısı olarak fotoğrafın iyi çıkmadığını düşünüyorum. Netlikle ilgili bir problem var gibi ama asıl tavsiyem başka bir lens ile deneyin. ucuz bir seçenek olarak 50mm 1.7 leri kullanın. çok keyifli sonuçları var.
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: mevlana - 05 Temmuz, 2013, 14:23:40
Aslında renkleri ve arka planı oldukça hoşuma gitti benim ;D

Arka plan ve renk güzel ama tatmin olamadım açıkcası.

Bu arada üzerinde oynamanız gayet hoş olmuş, elinize sağlık :)
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: PENTAX - 05 Temmuz, 2013, 15:22:24
farklı lensler dene. ve k20d çok ışık ister.
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: fatihtekin88 - 05 Temmuz, 2013, 16:03:47
@Mevlana

Hocam netlikte bi eksiklik olduğu belli... En basitinden evde pil testi yapıp lensinizin netleme sıkıntısı olup olmadığını deneyin bence...

Az ışıktan ziyade (ki fotoğraftan belli ışığı gayet iyi) sanki bana "front focus" yapmış gibi geldi... Biraz test yaparak menü üzerinden düzeltmek mümkün...

Basitçe testi anlatmak gerekirse;

3 veya 5 pil gerekiyor... (5pil ince ayar için daha sağlıklıdır)

Makinenizi sabitleyin... (Tripoda bağlayabilirsiniz yada testi yapacağınız masaya koyabilirsiniz makinenizi)

Makinenin tam karşısına 1 adet pili koyun...

Sabit pilin yarım santim kadar sağ altına, sol arkasına aşağıdaki fotoğraftakiler gibi dizin...

Ortadaki pilin belirli bir yerine netleme yapın... (en açık diyaframda ve en yakın netleme mesafesinde)

Netleme noktanızı unutmayın...

Sonra da çekmiş olduğunuz test fotoğrafına bilgisayar ekranında bakın...

Netleme sağlıklı çalışıyorsa aşağıdaki gibi sonuçlar çıkacaktır...

(http://cameralightlens.com/newsblog/wp-content/uploads/2011/01/CLL-focus-test-good.jpg)

(http://static.photo.net/attachments/bboard/00P/00PyHA-52281584.jpg)


Netlemede sıkıntı varsa PM yoluyla iletişim kurun, düzeltmeye çalışırız ;)
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: arslanturegun - 05 Temmuz, 2013, 19:45:56
Sanki objektifin özelliğinden dolayı netsizmiş gibi gözüküyor. FA 35-80 objektifin en iyi olduğu kısımlardan birisi keskinliği. Belki de maksimum f/5.6 olan diyafram, objektifin en keskin olabildiği diyafram ayarı olmayabilir.
Hızlı çekim yapmayacaksam JPG yerine RAW çektiğim için görüntü ayarları kısmında büyük tecrübeye sahip değilim. Yine de, kontrast ve keskinlik ayarlarınızı normale göre biraz daha artırmanızı önereyim.
Başlık: Ynt: İstediğim sonucu alamıyorum.
Gönderen: mevlana - 06 Temmuz, 2013, 10:25:56
Sanki objektifin özelliğinden dolayı netsizmiş gibi gözüküyor. FA 35-80 objektifin en iyi olduğu kısımlardan birisi keskinliği. Belki de maksimum f/5.6 olan diyafram, objektifin en keskin olabildiği diyafram ayarı olmayabilir.
Hızlı çekim yapmayacaksam JPG yerine RAW çektiğim için görüntü ayarları kısmında büyük tecrübeye sahip değilim. Yine de, kontrast ve keskinlik ayarlarınızı normale göre biraz daha artırmanızı önereyim.


Bilemiyorum artık, sanırım farklı objektiflerle denemem gerekiyor. Sorunun tam olarak ne olduğunu çözemedik ama baya fikir edindik, teşekkürler.