Pentax Türkiye Topluluğu

Pentax Dışı => Kızgınlık ve Türlü Şikayetler => Konuyu başlatan: sadi - 02 Eylül, 2013, 14:25:51

Başlık: Acep Nedendir?
Gönderen: sadi - 02 Eylül, 2013, 14:25:51
Malumunuz pentax, Türkiye'de sınırlı sayıda kullanıcısı olan bir firmadır... Fotoğrafla çok da ilgili değilseniz ismini bile bilmezsiniz... Ben bu pentaxturk sitesinin reklam konusunda hassas olduğunu tahmin ediyorum ancak; böyle sınırlı sayıda insana hizmet eden ve sattığı ürüne göre para kazanacak olan bir pentax distribütörü bu sitelere niçin bir reklam vermez? Yada acep bizim bu siteyi takip edip, kullanıcılar ne düşünürler derler mi?
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: rsimsek - 02 Eylül, 2013, 15:59:44
Bence buradakiler zaten Pentax'ı bilerek buradalar, en azından başka yerlerde ilan reklam versin.. Tabi bu foruma da katkı verseler fena olmaz. Hatta markanın ilgi ve ciddiyetini gösterirler. Yoksa ilk cümleden biz bu işe araştırarak, bilerek girdik bizi boş versin demek istemedim. İnsanların gönüllü paylaşım ve yardımlaşmaları olmazsa belkide bir çoğunun adını bile duyamazdık.
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: akanarya - 02 Eylül, 2013, 17:25:47
çünkü ortada adam gibi bir distributor yok :)

ayrıca pentaxın pazarlama stratejisi de pek yok maalesef
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: rsimsek - 02 Eylül, 2013, 20:48:56
çünkü ortada adam gibi bir distributor yok :)

ayrıca pentaxın pazarlama stratejisi de pek yok maalesef
Reklam çok mu önemli? Siz tercih etmişsiniz memnunsanız ve sonuçlar ortada ise piyasada zebil olup ayağa düşmesini ben şahsen istemem. Ürün arzı fazla olursa fiyat düşer, talep fazla olursa da fiyat yükselir. Şu anki duruma nasılsa alıştık. Kalite optikler pahalı olsa da ulaşabildiklerimizle takılmaya devam edeceğiz. Zaten 1000-1500$ lik optik de hiç bir zaman 500$ a düşmez nasılsa.. ;)
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: akanarya - 03 Eylül, 2013, 00:21:25
tabi, günümüzün en önemli ticaret aracı reklam ve pazarlamadır, bu inkar edilemeyeck bir gerçek
bu gerekliliği şirket adına yazdım,
yoksa sizin belirttiğiniz kullanıcı açısından olan durumda, şu anki durumun yerine göre avantajı yerine göre de dezavantajı olabiliyor
canikona baktığınızda gerçekten iyi optiklerin pentaxın üst düzey optiklerinden daha yüksek fiyatlı olduğunu kolayca görebilirsiniz
yoksa pazarlama demek 1500$'lık objektifin 500$'a düşmesi demek değil,

ancak şahsım adına, pentaxın pazardan daha büyük pay almasını
bu payı almak içinde gerek pazarlama gerek de ürün portföyü olarak gerekli çalışmaları yapmasını isterim

Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: rsimsek - 03 Eylül, 2013, 11:01:07
Şu an Pentax'ın arz-talep dengesine ve diğer markalara göre bir bir fiyat oluşumu var. Tanıtım sırf reklamla olmuyor. En iyi reklam sunulan kalite ve hizmettir. Markaların karakteristik özellikleri haricinde teknolojiyi hemen hemen her biri aynı seviyelerde kullanıyor. Bariz olarak bu şundan üstündür demek zordur. Yine de bir aşinalık var markalar arasında. O da dediğiniz gibi tanıtımdan, ustaların, bu işin profesyonellerinin tercihinden kaynaklanıyor. Pentax için tam kare/full frame eksikliği tanınmamaya en büyük etkidir. Bizlerin seviyesine hitap etse de üst düzey bu işi yapanlara çok da hitap etmiyor. Bu durumda Pentax neyle neyi kapıştırıp kıyaslayıp reklam yapsın ki? Tabi ki reklamın kötüsü olmaz prensibinden en azından az da olsa arada ben de varım diyebilmelidir.
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: itasdemir - 03 Eylül, 2013, 14:59:27
benim için markanın çok bilinirliği, ya da herkes de olmasından daha çok, markanın;

   1- bu işe AR-GE olarak yatırım yapması,
   2- teknolojik gelişmeleri takip etmesi ve bu yönde ürün geliştirmesi
   3- tabii ki her ürün gamında (özellikle eksikliğini hissedenler için FF ve uyumlu lensler) mutlaka ürün çıkarması,
   4- Elbette ürünlerin f/p olarak tatminkâr bir seviyede olması

çok daha önemli. Yoksa buradaki herkes zaten bilinçli olarak burada ve eminim bir çoğu çok okuyan, çok araştıran kişiler
bir çoğu ekonomik olarak başka markaların üst düzey makinalarını ve lenslerini alabilecekken, inadına PENTAX diyor
bu kuru kuruya bir PENTAX deyiş değil elbette.

Fakat dönüp dolaşıp şuraya geliyorum; bütün bunların yapılabilmesi için sağlam bütçelere ihtiyaç var
ve tabiki bu da çok ürün satmakla olur, bunun için de "reklam şart"
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: caucassian - 03 Eylül, 2013, 18:03:25
reklam yerine fiyat kırsın :) biz de güzel güzel prime lensler alalım.
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: rsimsek - 03 Eylül, 2013, 18:22:47
reklam yerine fiyat kırsın :) biz de güzel güzel prime lensler alalım.
Aynen, millet bilmiş kime ne  ;)
Ama fiyatın düşmesi için birim maliyetin düşmesi gerek. Onun için de satış hacminin artması. Onun için de öncelikle ihtiyaca cevap verme falan aslında hepsi birbiri ile ilişkili.
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: itasdemir - 03 Eylül, 2013, 18:29:37
reklam yerine fiyat kırsın :) biz de güzel güzel prime lensler alalım.
zaten reklam yaparsa fiyatlar yükselir, bakın televizyonlara en çok reklam veren markalar kendi kategorilerinde en pahalı olanlardır. nerden çıkaracak o reklamın parasını, o reklama inanıp o ürünü alanlardan. daha hiç hem çok reklamı çıkan hem de hem kaliteli olup hem ucuz olan bir ürün görmedim.

konu başlığına dönersek, Türkiye gibi bir ülkede sınırlı sayıda kullanıcısı olan bir marka en azından kendi markasını hep canlı tutan bu tür forumlara reklam vererek en azından bu tür forumlara destek olabilirdi benim anladığım, bu şekilde bir destek olmaya EVET ama televizyon ya da gazetelerde reklam verip ondan sonra da bunun parasını ürününü alan tüketiciden çıkarmaya HAYIR, biz reklam istemiyoruz o zaman biz ucuz kaliteli mallar istiyoruz, bırak bilinmezse bilinmesin hiç umurumda değil
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: caucassian - 03 Eylül, 2013, 21:36:20
Aynen, millet bilmiş kime ne  ;)
Ama fiyatın düşmesi için birim maliyetin düşmesi gerek. Onun için de satış hacminin artması. Onun için de öncelikle ihtiyaca cevap verme falan aslında hepsi birbiri ile ilişkili.
fiyatın düşmesi için birim maliyetin düşmesi gerektiği doğru. fakat birim maliyeti düşürüp, satışlarını arttıran bir firma, satış fiyatını hesaplarken maliyet üzerinden hesaplama yapmaz. piyasasına göre fiyat hesaplaması yapar.
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: caucassian - 03 Eylül, 2013, 21:40:32
zaten reklam yaparsa fiyatlar yükselir, bakın televizyonlara en çok reklam veren markalar kendi kategorilerinde en pahalı olanlardır. nerden çıkaracak o reklamın parasını, o reklama inanıp o ürünü alanlardan. daha hiç hem çok reklamı çıkan hem de hem kaliteli olup hem ucuz olan bir ürün görmedim.

konu başlığına dönersek, Türkiye gibi bir ülkede sınırlı sayıda kullanıcısı olan bir marka en azından kendi markasını hep canlı tutan bu tür forumlara reklam vererek en azından bu tür forumlara destek olabilirdi benim anladığım, bu şekilde bir destek olmaya EVET ama televizyon ya da gazetelerde reklam verip ondan sonra da bunun parasını ürününü alan tüketiciden çıkarmaya HAYIR, biz reklam istemiyoruz o zaman biz ucuz kaliteli mallar istiyoruz, bırak bilinmezse bilinmesin hiç umurumda değil
ikinci dediğini yapacaklarını hiç sanmıyorum. ayrıca Pentax'ın reklamını firmadan çok bizler yapıyoruz. bu sadece Pentax için geçerli değil, her marka ürün için geçerli. Pentax kullanmanın güzel tarafı, kullanıcıların hemen hepsi az-çok araştırmacı. konuya diğer marka kullanıcılarına oranla daha fazla hakim. bir de üst düzey bir yardımlaşma var.
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: sadi - 03 Eylül, 2013, 23:31:04
Konuyu açarken, bu siteye ditribütör reklamından kastım siteye bir gıdım da olsa destek olması bir yana ''gönlümüz birlikte, sizin duygu ve düşüncelerinizi dikkate alıyoruz'' mesajı almaktır... pentaxturkey sitesi de şu anda faal değil. kala kala pentaxturk sitesi kaldı elimizde... Ben olsam bu sitelerin varlığını, pentaxın türkiyedeki geleceği için önemserdim... belki de önemseniyordur da bizim haberimiz yoktur... umarım öyledir..
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: caucassian - 04 Eylül, 2013, 00:36:07
Konuyu açarken, bu siteye ditribütör reklamından kastım siteye bir gıdım da olsa destek olması bir yana ''gönlümüz birlikte, sizin duygu ve düşüncelerinizi dikkate alıyoruz'' mesajı almaktır... pentaxturkey sitesi de şu anda faal değil. kala kala pentaxturk sitesi kaldı elimizde... Ben olsam bu sitelerin varlığını, pentaxın türkiyedeki geleceği için önemserdim... belki de önemseniyordur da bizim haberimiz yoktur... umarım öyledir..
Bu konuyu Baha'ya sormak lazım. forum sitemizi desteklediklerini düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: Baha - 04 Eylül, 2013, 05:51:21
Ben bir süre daha sessiz kalıp düşünceleri okumayı tercih ediyorum. :) Çünkü gerçekte olanlardan ziyade sizlere nasıl yansımış merak ediyorum. Pek olumlu yansımadığını sezebiliyorum ama bakalım neler konuşulacak. Ayrıca sadi'nin eleştirilerini çok realist buldum.
Başlık: Ynt: Acep Nedendir?
Gönderen: itasdemir - 04 Eylül, 2013, 08:27:03
Ben bir süre daha sessiz kalıp düşünceleri okumayı tercih ediyorum. :) Çünkü gerçekte olanlardan ziyade sizlere nasıl yansımış merak ediyorum. Pek olumlu yansımadığını sezebiliyorum ama bakalım neler konuşulacak. Ayrıca sadi'nin eleştirilerini çok realist buldum.
bizimkileri beğenmedin mi baha  :-\

bu sabah baktığımda, sitenin ana sayfasında Pentax reklamı gördüm, demek ki işe yaramış yazdıklarımız diye sevindim, devamını dilerim