Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Yeni Pentax Sahipleri => Konuyu başlatan: srkn - 07 Ekim, 2013, 16:11:09

Başlık: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: srkn - 07 Ekim, 2013, 16:11:09
Herkese merhabalar..Forum üyelerimizden sayın ibrahim taşdemir abimizden aldığım pentax k5 makinem ile bende aranıza katıldım.Kendisi sağolsun çok yardımcı oldu biraz sıkıntılı geçen ptt kargonun sonucunda bugün cihazı almış bulunuyorum.Hayatımda ilk defa bir slr cihaz kullanacağım çok fazla bir bilgim yok diyebilirim..Elimde sadece 50mm pentax lens var.Ufak çapta çekimler yapabilmek için (kapalı ve açık alanda otomobil ve manzara) hangi lensi veya lensleri alabilirim? Dedim ya lens konusunda en ufak bir bilgim bile malesef yok sayenizde onlarıda aşacağımdan eminim.Lütfen sadece pentax marka lens önerin.Benide aranıza aldığınız için çok teşekkür eder bol fotoğraflı ve ışıklı günler dilerim.
 
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: Selm - 07 Ekim, 2013, 16:44:18
Öncelikle aramıza hoş geldiniz.Ben size lens konusunda diğer abilerinde soracağı başlıca soruyu sorayım.Ne tarz resim çekeceksiniz (makro,portre vs...).Elinizdeki lens bana göre size yetecek gibi ilk slr dediniz 18-55 kit len bularak makinenizi tanıma ile başlaya bilirsiniz genel kullanım bir lenstir.Bu konuda daha bilgili kişilerin yorumunu almanızıda tavsiye derim özellikle vehip abimizin lenlerle ilgili yorumlarında fazlaca faydalanmanızı tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: srkn - 07 Ekim, 2013, 17:05:26
Ne tarz çekimler yapmam gerektiğini hemen anlatayım.

1.Manzara (geniş açı iyi olur aslında)

2.Otomobil (kapalı otoparkta veya açık havada,duruma göre değişebilir.)

3.Bazı durumlarda çekilecek objeye 4-5 cm yaklaşmam icab ediyor bu bir saat olabilir mesela detayını gösterebilmem için belirttiğim cm den yaklaştığımda her tarafının net çıkması gerekiyor.

Şimdilik yapacağım çekimler bunlar ve dediğim gibi elimde  (SMC PENTAX-A 1:2 50mm) lens var,yukarıdaki çekimleri yapabilmek adına hangi lenslerden almam gerektiğini söyleyebilirseniz çok sevinicem.Renk doygunluğu ve keskinlik olmazsa olmazlarımdan.

Lensler mutlaka pentax olmalı..Psikolojik :))
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: Selm - 07 Ekim, 2013, 17:27:00
Benimde lensler konusunda pek bir bilgim yok ama araba çekiminde fish eye lensler çok güzel çekici duruyor ama maliyetleri biraz fazla.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: Baha - 07 Ekim, 2013, 18:12:18
Hoş geldiniz aramıza. :)

Açık otoparklarda 50mm yeterli gelebilir ancak kapalı otoparkta 50mm dar gelecektir. Bu nedenle daha geniş açılı bir lens almakta yarar var. Bütçe sıkıntınız yok ise 16-50, bütçe sıkıntınız var ise 16-45 gayet ideal olacaktır. Fish-Eye (Balık Gözü) objektifler de iyi birer seçenek olabilir ancak kullanım alanları daha az olduğundan önce geniş açı almanızı tavsiye ederim.

Özellikle yeni başlayanların çok fotoğraf incelemelerini, ve fotoğrafları incelerken de fotoğrafların EXIF değerlerinden hangi değerde çekildiklerine bakmalarını öneriyorum ki kendi istedikleri gibi çekmeleri kolaylaşsın. :) "24mm ile çekilmiş, hmmm diyafram da 11'miş. Aracın ön farı perspektif olarak tam hizadan çekilmiş, yok yok az yukarıdan sağ köşe de araç farı olmuş" gibi gibi.. :)
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: caucassian - 07 Ekim, 2013, 20:17:51
aramıza hoş geldin. Baha'nın dediği gibi bütçen yettiği ölçüde alabileceğin en iyi lensleri al. Tamron 17-50 f:2,8 adından sürekli övgüyle bahsedilen lenslerden birisi. bu alternatifi de değerlendirebilirsin.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: KAKIRMAN - 07 Ekim, 2013, 22:27:20
Hoşgeldiniz. Şimdi asıl sıkıntın başlayacak  :) sağdan soldan lens arayışlarına gireceksin kendini geliştirdikçe.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: MC145 - 07 Ekim, 2013, 23:03:27
Aramıza hoş geldiniz, pentax'ın hayırlı olsun, güle güle kullan.

50mm lensin mauel mi automatik mi? her iki türü ile de çok iyi fotoğraflar çekmek mümkün. Manzaralar portreler v.s
Yalnız lensiniz manuel ise ilk sıralar işiniz zor olabilir. Manuel lens kulalnmak için biraz bilgi birikim gerekir.
18-55 bir lens öğrenmek ve kullanım için ilk etapta daha kolay olacaktır, fiatlarıda çok düşük kolaylıkla elde edebilirsiniz.
Daha sonrasını zaten çorap söküğü gibi öğreneceksiniz.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: Suha - 07 Ekim, 2013, 23:10:42
Ben sizin yerinizde olsam ilk önce Tamron 17 50 2.8 ile bismillah der başlarım. Eğer araç çekimi yapacaksanız balıkgözleri de harika sonuçlar veriyor, araç düşkünü biri olarak bunu söylüyorum :)
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: srkn - 07 Ekim, 2013, 23:13:19
Aramıza hoş geldiniz, pentax'ın hayırlı olsun, güle güle kullan.

50mm lensin mauel mi automatik mi? her iki türü ile de çok iyi fotoğraflar çekmek mümkün. Manzaralar portreler v.s
Yalnız lensiniz manuel ise ilk sıralar işiniz zor olabilir. Manuel lens kulalnmak için biraz bilgi birikim gerekir.
18-55 bir lens öğrenmek ve kullanım için ilk etapta daha kolay olacaktır, fiatlarıda çok düşük kolaylıkla elde edebilirsiniz.
Daha sonrasını zaten çorap söküğü gibi öğreneceksiniz.

Çok teşekkür ederim 50mm lens'im manuel.100 tl ye aldım.Şu anda deli gibi sürekli çekim yapıyorum sürekli ayarları ile oynayarak.Bazen çok net fotoğraflar çekiyorum bazende çok kötü,mesela masada duran bardağı net olarak çekmeye kalktığımda berbat bir foto çıkıyor ortaya :) Hayyamda pentax'cı bir abimiz var sağolsun makinayı aldığında gel bna sana biraz pratik öğreteyim dedi yarın ona gidicem gitmişken ufaktan lens falanda bakarım.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: srkn - 07 Ekim, 2013, 23:16:23
Ben sizin yerinizde olsam ilk önce Tamron 17 50 2.8 ile bismillah der başlarım. Eğer araç çekimi yapacaksanız balıkgözleri de harika sonuçlar veriyor, araç düşkünü biri olarak bunu söylüyorum :)

Hocam balıkgözü şuan benim için biraz lüx kaçar pahalı çünkü.Bütçe tabiki kısıtlı gönlümde tabiki pentax 18-135 var ama maddi durumu düzeltene kadar pentax 18-55 alayım diyorum,onun yanınada bir macro lens daha alayım macroda ne önerirsiniz pentax olmak kaydıyla.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: Suha - 07 Ekim, 2013, 23:19:56
Makro merakım hiç yok denecek kadar, onun için bilmem. Ama tamron konusunu şiddetle tavsiye ediyorum tekrardan. Elimdeki 50 mm 1.4 e kıyabilsem satıp alacağım tek lens.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: JoRDaN - 08 Ekim, 2013, 09:44:16
Merhabalar Serkan bey,
Öncelikle foruma hoş geldiniz. Yukarıda yazdığınız mesaja karşılık bir tavsiyem var. Bence hiç bir şey için acele etmeyin o kadar şey saymışsınız ki, iyi güzel olacak fakat daha makineyi yeni almışsınız. Sizi çok iyi anlıyorum fakat ilk makinenizin olduğunu söylüyorsunuz ve biraz lenslerden önce makinenizi tanımanız, diyafram değerlerini nerede kısıp nerede açmanız gerektiğini veya pozlamayı neye göre arttırıp azalttığınızı. Bunların hepsini makineyi yukarıda dediğiniz gibi kurcalayarak ve bol bol farklı EXIF ayarlarında çekerek öğreneceksiniz. Ama tabi ki hepsini birden aklınızda tutmanız imkansız olacak. Zaman ile olacaktır. Size en baştan tavsiyem lens için acele etmeyin ne balık gözü ne makro lens nede geniş açı. Alın 100 TL 'e bir tane 18-55mm bu sizin işinizi başlarda çok fazla görecektir. Nasıl olsa 50mm A modlu lensinizde var. İnanın makinenizi tanımadan bütün lensler aynı gelecektir. O yüzden hiiiç ama hiç acele etmeyin. Güzel bir makine ile başladınız 50mm de çok iyi. Ben 2 sene falan 50mm A modlu lensimi kullandım yanında kit lens(18-55mm) ile birlikte. :)

Pentax K-5 ten memnun kalacağınızdan hiç şüphem yok. Işığınız bol olsun. Bir tavsiye de bulunacağım, mümkün olduğunca forum yazılarını okuyun ki bu forumda bol bol yararlı bilgiler var. Sonuçta hiç birimiz direk fotoğrafçı veya makineyi bilen kişiler olarak gelmedik. Herkesin bir problemi oldu ve forumlara yazdılar. Ve bilen biri cevap verdi bunun sayesinde bu sorunu yaşayan herkes öyle sorununu halletti. Forum'u baştan tarayın size tavsiyem. :) Her türlü şeyi bulacaksınız, ha bulamadınız bir konu açıp sorunuzu rahatça sorabilirsiniz, ister makine ile ilgili ister teknik anlamda ister bir tartışma konusu hiç farketmez. :)


Herkese iyi forumlar, tekrar hoş geldiniz foruma.

Hikmet SİR
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: itasdemir - 08 Ekim, 2013, 12:24:52
serkan bey makinan hayırlı olsun

arkadaşlar şu benden aldığınız ürünlerde isim zikretmeyin lütfen :)

forumda bir ibrahim abiden almış olduğum diye başlayan cümle furyası var

ben de sizlerden bir şeyler alıyorum ama hiç isim söylemiyorum,

şunun için söylüyorum bütün bunları, aramızda çekemeyenler var bana 4 tane (-) vermişler :) ve beni sanki ticaret yapıyormuş gibi göstermeye çalışabilirler maazallah, şunun şurasında iki kuruşluk hoby zevkimiz var bir de hesap verir duruma düşmeyelim

tekrardan aramıza hoş geldiniz, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: Selm - 08 Ekim, 2013, 14:14:26
serkan bey makinan hayırlı olsun

arkadaşlar şu benden aldığınız ürünlerde isim zikretmeyin lütfen :)

forumda bir ibrahim abiden almış olduğum diye başlayan cümle furyası var

ben de sizlerden bir şeyler alıyorum ama hiç isim söylemiyorum,

şunun için söylüyorum bütün bunları, aramızda çekemeyenler var bana 4 tane (-) vermişler :) ve beni sanki ticaret yapıyormuş gibi göstermeye çalışabilirler maazallah, şunun şurasında iki kuruşluk hoby zevkimiz var bir de hesap verir duruma düşmeyelim

tekrardan aramıza hoş geldiniz, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle


Hocam siz amacınızı biliyorsanız diğerlerinin dediğini kim neyleye!
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: srkn - 08 Ekim, 2013, 18:59:57
Merhabalar Serkan bey,
Öncelikle foruma hoş geldiniz. Yukarıda yazdığınız mesaja karşılık bir tavsiyem var. Bence hiç bir şey için acele etmeyin o kadar şey saymışsınız ki, iyi güzel olacak fakat daha makineyi yeni almışsınız. Sizi çok iyi anlıyorum fakat ilk makinenizin olduğunu söylüyorsunuz ve biraz lenslerden önce makinenizi tanımanız, diyafram değerlerini nerede kısıp nerede açmanız gerektiğini veya pozlamayı neye göre arttırıp azalttığınızı. Bunların hepsini makineyi yukarıda dediğiniz gibi kurcalayarak ve bol bol farklı EXIF ayarlarında çekerek öğreneceksiniz. Ama tabi ki hepsini birden aklınızda tutmanız imkansız olacak. Zaman ile olacaktır. Size en baştan tavsiyem lens için acele etmeyin ne balık gözü ne makro lens nede geniş açı. Alın 100 TL 'e bir tane 18-55mm bu sizin işinizi başlarda çok fazla görecektir. Nasıl olsa 50mm A modlu lensinizde var. İnanın makinenizi tanımadan bütün lensler aynı gelecektir. O yüzden hiiiç ama hiç acele etmeyin. Güzel bir makine ile başladınız 50mm de çok iyi. Ben 2 sene falan 50mm A modlu lensimi kullandım yanında kit lens(18-55mm) ile birlikte. :)

Pentax K-5 ten memnun kalacağınızdan hiç şüphem yok. Işığınız bol olsun. Bir tavsiye de bulunacağım, mümkün olduğunca forum yazılarını okuyun ki bu forumda bol bol yararlı bilgiler var. Sonuçta hiç birimiz direk fotoğrafçı veya makineyi bilen kişiler olarak gelmedik. Herkesin bir problemi oldu ve forumlara yazdılar. Ve bilen biri cevap verdi bunun sayesinde bu sorunu yaşayan herkes öyle sorununu halletti. Forum'u baştan tarayın size tavsiyem. :) Her türlü şeyi bulacaksınız, ha bulamadınız bir konu açıp sorunuzu rahatça sorabilirsiniz, ister makine ile ilgili ister teknik anlamda ister bir tartışma konusu hiç farketmez. :)


Herkese iyi forumlar, tekrar hoş geldiniz foruma.

Hikmet SİR


Hocam vallahi çok doğru söylüyorsun..Bu benim aklıma hiç gelmemişti daha slr yi elime alır almaz lens almaya başlamak kadar bir aptallık olamazdı şimdi dank etti kafama.Dediğin gibi önce bir makineyi tanıyalım nedir ne değildir ne hangi ayarda ne yapar hangi ayarda ne yapmaz,önce bunları kavrayalım sonra istekler doğrultusunda lens bakalım.Daha makineyi zor açıp kapatıyosun kim oluyorsunki lens bakıyorsun :) Şu halimle pentax'ın ürettiği en pahalı lenside verseler benim için bir faydası yok çümki kullanmayı bilmiyorum.Dediğin gibi 150 200 tl ye bir 18-55 alıp bir süre pişmek,tekrardan doğru yönlendirmen için teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: KAKIRMAN - 12 Ocak, 2014, 18:36:49
Hoşgeldiniz...Işığınız bol olsun.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: itasdemir - 12 Ocak, 2014, 19:48:33
Hoşgeldiniz...Işığınız bol olsun.
ilhan hocam forumu takip etmediğin belli oluyor, arkadaş K-5 makinasının satış ilanını vereli epeyce oluyor :)
biraz daha sık uğrayın lütfen :)
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: KAKIRMAN - 12 Ocak, 2014, 21:39:39
Haklısınİbrahim Hocam yakında yaşım 4 le başlayan versiona geçecek. Unutkanlık vs...
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: aghytn - 12 Ocak, 2014, 23:21:19
SERKAN hosgeldin:)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: itasdemir - 12 Ocak, 2014, 23:25:32
SERKAN hosgeldin:)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
şaka mı yapıyorsunuz, adam makinasını satıyor, bu yazıyı çok eski yazmıştı, ilk aldığı zamandı, siz tam kalkmış giden adama, hoşgeldin yapıyorsunuz

semihçiğim senden kaçmazdı aslında ama neyse :)
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: aghytn - 12 Ocak, 2014, 23:59:18

şaka mı yapıyorsunuz, adam makinasını satıyor, bu yazıyı çok eski yazmıştı, ilk aldığı zamandı, siz tam kalkmış giden adama, hoşgeldin yapıyorsunuz

semihçiğim senden kaçmazdı aslında ama neyse :)

Abi bilerek dedim.merak etme gitmiyor.benim k5ıı yi verdim zaten Serkan'a :))



iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: lionyigit - 13 Ocak, 2014, 18:13:12

Hayirli olsun, gule gule kullanin

Basliktaki "cihazim" lafina koptum valla (: alinmaca olmasin

Bence kursa gidin

Istanbul'da yasiyorsunuz yanilmiyorsam.

Tavsiyem Galatafotorofhanesinin temel fotografcilik kursudur.

Pisman olmazsiniz

Fotograf akademiside olan degerli hocalarin oldugu bir kurum.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: lewel123 - 17 Ocak, 2014, 03:22:26
Foruma hoşgeldiniz...Benimde ilk slr makinem k5 oldu 2-3ay öncesine kadar.
Başlık: Ynt: İlk slr cihazım Pentax K5 ile aranızdayım..
Gönderen: Baha - 17 Ocak, 2014, 07:06:28
şaka mı yapıyorsunuz, adam makinasını satıyor, bu yazıyı çok eski yazmıştı, ilk aldığı zamandı, siz tam kalkmış giden adama, hoşgeldin yapıyorsunuz

Güldürdünüz beni sabah sabah. :))

Bir hoşgeldin de benden. :)) :))