Pentax Türkiye Topluluğu
Fotoğrafçılık => Fotoğraf Teknikleri => Konuyu başlatan: caucassian - 17 Kasım, 2013, 01:03:23
-
Bugün sabah 6 gibi Kayseri-Pınarbaşı'na balık avlamaya gittik. yaklaşık 10 saat dolaştım. bir yandan fotoğraf, bir yandan balık tutma çabası. bir yandan da baraja gelen yüzlerce sakarmeke'nin sunduğu görsel şölen. gün doğarken doğadaydım, gün batarken doğadaydım. çok güzel bir gündü. günün sonunda 3 tane turna balığı yakaladım :) mükemmel bir duygu.
günün ilk ışıkları ve Sakarmekeler
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1441571_10151997416702836_114354174_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1470424_10151997417202836_688240529_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1454557_10151997417652836_1353304802_n.jpg)
günboyu havanın durgunluğu sayesinde barajdaki gökyüzü yansımaları. tabi burada c-pl filtre devreye giriyor.
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1450898_10151997417932836_1684147333_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1474594_10151997413182836_1000966047_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1466101_10151997409122836_397108810_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1452117_10151997407512836_939471468_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1426649_10151997404422836_758986142_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1456577_10151997404437836_509355417_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1452424_10151997374432836_1535288602_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1466173_10151997374027836_101586299_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1459212_10151997369607836_196463172_n.jpg)
ay ışığı altında küçük dere
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1453435_10151997370192836_2115627430_n.jpg)
özellikle havanın kararmasını bekledim, aşağıdaki fotoğrafları çekebilmek için.
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1450984_10151997366262836_603858456_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1441175_10151997366912836_362015852_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1458633_10151997367212836_475415199_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1453441_10151997368257836_1254364632_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1425606_10151997369297836_1205561339_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1455955_10151997368452836_1581944168_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1471394_10151997396717836_78448424_n.jpg)
-
sağolsun kayınpeder de beni çekmiş.
bu fotoğrafta görülen tripodu, makineyi, çantasını, oltayı her gittiğim yere götürdüm.
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/602751_10151997410742836_245321963_n.jpg)
balık yakalarken
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1458500_10151997410612836_1127159240_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1465121_10151997410832836_444134604_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1424336_10151997412017836_1557031860_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1465392_10151997412237836_181124044_n.jpg)
-
Murat bey cok guzel kareler; kayinpederinizin de eline saglik. :D
-
Murat bey cok guzel kareler; kayinpederinizin de eline saglik. :D
Çok teşekkürler Ertuğrul Bey.
-
Murat bey bu arada $u "ate$ topu" diyeyim artik. O yanan cisim bulasik teli mi? :) biz oyle bi deneme yaptik da bulasik tellerimiz yanmadi. Markasi falan var mi :)
-
Bu fotoğrafları görünce araştırdım bugün ben de...
Sonuçlar bu :)
(http://www.sanalsektor.com/products/er-ka-yun-bulasik-teli-170803723.jpg)
(http://www.guvenmetal.com.tr/guven/wool/11.jpg)
Yün bulaşık teli olarak geçiyor adı... ;)
Açık deterjan satan yerlerde bulunuyor genelde...
Çırpma telinin içine sıkıştırılıp uygulanıyor... En yakın zamanda ben de deneyeceğim :D
-
Fatih Bey'in resimlerini attığı bulaşık telinden. eskiden çok kullanılıyordu, artık bulması biraz zor oluyor. ayran çırpma aletinin içine bir veya iki tanesi koyduk. aletin ucuna da ipi bağladık. sonrası malum. çekimler genelde 8-9 sn civarı sürüyor. kesinlikle tavsiye ederim. çok eğlenceli oluyor.
-
kesinlikle tavsiye ederim. çok eğlenceli oluyor.
Müthiş eğlenceli görünüyor... Yarın malzemeleri alıyorum inşallah... İlk fırsatta da deneme... ;)
Forum dediğin böyle olacak arkadaş yaaa... Teşvik edecek, ufkunu açacak, yeni arayışlara yönlendirecek... ;) ;)
Buarada ben de bayadır balığa gitmediğimi farkettim fotoğrafları görünce... Kaşıkla sasiyle at-çek yapmayı özlemişim... ;)
-
ben yeni başladım kaşıkla at-çek yapmaya. çok güzel oluyor gerçekten. artık her fırsatta giderim inşallah.
-
cennet gibi yer :)
selamlar
-
cennet gibi yer :)
selamlar
Teşekkürler Berat. sabah ilk gittiğimde sakarmekeleri görünce şeytan baya bir dürttü "boşver balığı, düş şunların peşine" diye :)
-
Şuan Askerde olan arkadaşımın memleketi :) Çok temiz fotoğraflar tebrikler.
-
Şuan Askerde olan arkadaşımın memleketi :) Çok temiz fotoğraflar tebrikler.
Çok teşekkürler.
-
Forumda fotoğraflarını en beğendiğim kişilerden birisiniz.Tebrik ediyorum,kesinlikle harika her biri.
-
Forumda fotoğraflarını en beğendiğim kişilerden birisiniz.Tebrik ediyorum,kesinlikle harika her biri.
Çok teşekkür ederim Mehmet Bey. gururumu okşadınız valla :)
-
Estağfurullah,bunlar gerçekler.herşey ortada... muvaffakiyetinizin devamını gönülden dilerim.
-
bugün de gittik balığa. kısmetimiz kapalıydı biraz ama sağlık olsun. yine havanın kararmasını bekledim alttaki fotoğraf için. öncekine göre daha iyi gibi geldi bana.
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/62338_10152031466062836_857811237_n.jpg)
devamı müsait bir zamanımda gelecek inşallah
-
Resimlerin her biride ayrı güzel , göldeki yansıma resimleri ayrı bir güzel, tebrik ederim...
-
Resimlerin her biride ayrı güzel , göldeki yansıma resimleri ayrı bir güzel, tebrik ederim...
Teşekkürler.
-
01.02.2014 Cumartesi. Yine Kayseri-Pınarbaşı-Bahçecik Barajı. havanın rüzgarlı olması sebebiyle balık yakalayamadık. ama güzel bir gün oldu.
1 gün doğarken
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1779250_10152173778562836_916496259_n.jpg)
2
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1623598_10152173778742836_1172237639_n.jpg)
3
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1010082_10152173778677836_184994956_n.jpg)
4
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1013769_10152173783857836_717099233_n.jpg)
5 Bu da benim düldül :)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1010464_10152173784462836_1121933530_n.jpg)
6 Sakarmeke
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1622703_10152173784657836_1384658633_n.jpg)
7 Ben
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1888664_10152173787322836_1916979577_n.jpg)
8
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1798593_10152173787402836_1397480332_n.jpg)
9 gün batımına yakın (hdr)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1622634_10152173791197836_499968279_n.jpg)
10
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1743476_10152173792157836_214845971_n.jpg)
11 geri dönüş yolundan
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1621691_10152173792292836_1151794919_n.jpg)
12
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1545903_10152173792202836_693455555_n.jpg)
13
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1551483_10152173794337836_1839977267_n.jpg)
-
Gerçekten hoşmuş fotoğraflar. Kullandığınız lensi, diyaframı iso yu beyaz dengesini falanda bizimle paylaşırsanız bence çok hoş çıkarımlarda bulunabilriz. :D
-
Gerçekten hoşmuş fotoğraflar. Kullandığınız lensi, diyaframı iso yu beyaz dengesini falanda bizimle paylaşırsanız bence çok hoş çıkarımlarda bulunabilriz. :D
teşekkürler. fotoğraflar 18-55mm wr ile çekildi. hoya c-pl filtre kullanıldı. beyaz ayarları otomatikte kullanıyorum. raw çekim yaptığım için çok da önemli olmuyor beyaz ayarı. 10. fotoğrafa kadar (sakarmekeler hariç) tripod kullanıldı. 9 ve 10. fotoğraflar photomatix programı ile 5 kareden hdr yapıldı. 12 ve 13. fotoğraflar araç hareket halinde iken çekildi. diyafram değerleri 8 ile 16 arasında değişiyor.
-
Hdr ı direk makineden yapmayı hiç denediniz mi, nasıl bir sonuç veriyor? Multi exposure ile hdr ve başka şeyler denemenizi istememde sakınca var mı acaba? Merak ediyorum hatrı sayılır bir işlem yapabilip yapamadığını. :)
-
direk makineden denediğim olmuştu. fakat bilgisayarda hiç incelemedim çıkan görüntüyü. çok fazla hoşuma gitmediği için silmiştim. hdr'leri zaten makinenin multi exposure menüsünden ayarlayıp çekiyorum. 3 veya 5 tane kare çekebiliyorsun. aralarındaki poz farklarını ayarlayabiliyorsun. kumanda ile veya self-timer ile çekilmesi daha kaliteli sonuç çıkarıyor. müsait bir zamanda sizin için makinenin kendi hdr'sini dener sonucunu burada paylaşırım.
-
Gerçekten menun olurum, şimdiden teşekkürler zamanını olursa. :D ME yaparken aynı değerde pozlama kulanabiliyor muyuz peki, yoksa illa farklı olmak zorunda mı? mesela 5 pozlama yapıyoruz diyelim normalde, +2 +1 0 -1 -2. Bunun yerine 10 pozlama hepsi 0 mümkün müdür? Pozlama sayısınında bir sınırı var mı ayrıca?
-
Murat Bey burdaki fotograflari yeni gordum, gercekten hepsi birbirinden guzel, ellerinize gozlerinize saglik.
Yalniz son seride 7 numaradaki fotografi bozan bere olmasaymis, ya da kullandiginiz bere sari kirmizi olsaymis tam olacakmis :D
Gerçekten menun olurum, şimdiden teşekkürler zamanını olursa. :D ME yaparken aynı değerde pozlama kulanabiliyor muyuz peki, yoksa illa farklı olmak zorunda mı? mesela 5 pozlama yapıyoruz diyelim normalde, +2 +1 0 -1 -2. Bunun yerine 10 pozlama hepsi 0 mümkün müdür? Pozlama sayısınında bir sınırı var mı ayrıca?
Pozlama sayisinin bir siniri yok, tamamen sizin keyfinize ve tekniginize kalmis bir tercih.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Pozlama sayisinin bir siniri yok, tamamen sizin keyfinize ve tekniginize kalmis bir tercih.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkürler bilgi için. :)
-
Bunlar da yeni seri :D
1. Murat abi at-çekte :)
(https://farm8.staticflickr.com/7385/14067751106_fe0533a57b.jpg)
2.
(https://farm8.staticflickr.com/7065/14087733952_4f5efec9f4.jpg)
3.
(https://farm6.staticflickr.com/5462/13904398428_5133c98384.jpg)
-
Eyvallah Serdinc. D700 ve 70-200 ikilisi artı senin bakisinla çok güzel kareler çıkmış. Ben de bu akşam döndüm daha. Yarın ararım fotoğraflari.
Bu arada 2 gün boyunca at çek yaptım boş boş. Serdinc onu vurgulamaya çalışıyor galiba :) hava açık olsaydı daha güzel olurdu. Bir dahaki sefere artık.
-
Eyvallah Serdinc. D700 ve 70-200 ikilisi artı senin bakisinla çok güzel kareler çıkmış. Ben de bu akşam döndüm daha. Yarın ararım fotoğraflari.
Bu arada 2 gün boyunca at çek yaptım boş boş. Serdinc onu vurgulamaya çalışıyor galiba :) hava açık olsaydı daha güzel olurdu. Bir dahaki sefere artık.
Abi vallaha ben cok egelndim, bence beraber de guzel vakit gecirdik. "Balik foto bahane at-cek muhabbet sahane"ydi :)) her sey icin tekrar tesekkurler :)
Serdinc Kaya - TapaTalk
-
Orası muhakkak hacı abi. Tekralariz inşallah.
-
Murat Bey burdaki fotograflari yeni gordum, gercekten hepsi birbirinden guzel, ellerinize gozlerinize saglik.
Yalniz son seride 7 numaradaki fotografi bozan bere olmasaymis, ya da kullandiginiz bere sari kirmizi olsaymis tam olacakmis :D
Pozlama sayisinin bir siniri yok, tamamen sizin keyfinize ve tekniginize kalmis bir tercih.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
ben de mesajını yeni gördüm :) bir aydır yoktum zaten. teşekkürler yorumun için
her zaman her yerde en büyük FENERBAHÇE :)
-
Gerçekten menun olurum, şimdiden teşekkürler zamanını olursa. :D ME yaparken aynı değerde pozlama kulanabiliyor muyuz peki, yoksa illa farklı olmak zorunda mı? mesela 5 pozlama yapıyoruz diyelim normalde, +2 +1 0 -1 -2. Bunun yerine 10 pozlama hepsi 0 mümkün müdür? Pozlama sayısınında bir sınırı var mı ayrıca?
K5 çoklu pozlamada 5 farklı pozlamaya müsade ediyor. 5'ten fazlasını otomatik çekemezsin. fakat kendin pozlama sürelerini ayarlayarak istediğin kadar kare çekebilirsin. "10 pozlama hepsi 0" demişsin. bu söylediğin biraz mantıksız geldi bana. hdr yapabilmek için farklı pozlamalar olması lazım.
-
Mantıksız derken? :P Değişik bir şey deneyecekmişim sanırım yazdığıma göre, ama inanın ben bile hatırlamıyorum yaptım mı buldum mu çözüm veya ne yaptım. :P
-
Serdinçle birlikte balık tutmaya çalıştığımız Sakarya'dan bir kaç tane kare. hava çok müsait olmadığı için çok fazla fotoğraf çekemedik. her şeye rağmen güzeldi. tekrardan teşekkürler Serdinç. bir dahaki sefere Fatih ve Haldun Abi'yi de görmek isteriz :)
(http://i.imgur.com/GNrfgpF.jpg)
(http://i.imgur.com/TlMLigy.jpg)
(http://i.imgur.com/7Q18NGc.jpg)
(http://i.imgur.com/RYIE9tK.jpg)
(http://i.imgur.com/vPELM7L.jpg)
(http://i.imgur.com/UhQkTEB.jpg)
at-çek yaparken Serdinç :)
(http://i.imgur.com/sDT9cOH.jpg)
(http://i.imgur.com/hHouU46.jpg)
Balıktan umudu kestikten sonra...
(http://i.imgur.com/YeZ4BnE.jpg)
(http://i.imgur.com/gtIBpKL.jpg)
Serdinç'in yakaladığı an. balık küçük olduğu için suya geri bırakıldı
(http://i.imgur.com/DWG42Nf.jpg)
gece arazide kalalım, yıldızları çekeriz demiştik Serdinçle. fakat iki gün boyunca bulutlar hiç dağılmadı. gene de arazide kaldık.
(http://i.imgur.com/1RPaS3e.jpg)
Kamp ateşimiz
(http://i.imgur.com/aXr6KXe.jpg)
(http://i.imgur.com/mLMEOEZ.jpg)
tabi bir de iki günlük hasılatı tüketme anı :)
(http://i.imgur.com/cQJBnDg.jpg)
-
Murat abi ellerine sağlık vallaha güzel olmuş kareler :D At-çekte de iyi yakalamışsın beni :)
Ancak şurda bir düzeltme yapayım hemen: Benim balığı değil, Mustafa abinin balığını geri bıraktık :D hahahahhahah :D Ben tuttuuum; Olcay babaya selam :D
Hakikaten cok güzel 2 gün gecirdim sayenizde abi, her şey için tekrar cok tesekkürler. Tekrarı olursa haber vermen yeterli :D
-
fotoğrafa dikkatli bakınca öyleymiş gerçekten :) senin oltanmış gibi görünüyor ama Mustafa'nınkiymiş. A.selam. İnşallah tekrarı olur. Bizim için de çok güzeldi.