Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: muhsinbagdadi - 13 Aralık, 2013, 16:49:45

Başlık: Adobe Lightroom
Gönderen: muhsinbagdadi - 13 Aralık, 2013, 16:49:45
Arkadaşlar ben bugün bu programı indirdim. Fakat daha yeni kullanmaya başlamaya niyetlenmişken nasıl kaydedebileceğimi bulamadım. Bu konuda yardım edebilecek biri varsa lütfen biraz yardım etsin
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: arslanturegun - 13 Aralık, 2013, 17:44:53
Nasıl bir kayıttan bahsediyorsun Muhsin?
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: akanarya - 13 Aralık, 2013, 18:07:36
kısa bir soru olmuş ama tahmin ettiklerime göre cevaplayayım
yaptığınız değişiklerin sonucunu foto olarak almayı diyorsanız "export" u kullanacaksınız
yapılan hiç bir değişiklik orjinal dosyayı değiştirmez, sadece veritabanında tutulur
bu değişiklikleri(develop taki olsun veya tag ekleme vs olsun) siz kaydetmiyorsunuz kendisi otomatik olarak veritabanına işliyor
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: muhsinbagdadi - 13 Aralık, 2013, 18:41:05
hala fotoğrafı işledikten sora nasıl kaydedeceğimi bulabilmiş değilim :/
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Suha - 13 Aralık, 2013, 18:53:03
Lightroom Export (http://www.youtube.com/watch?v=JWnX7dEmJ5I#)
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: arslanturegun - 13 Aralık, 2013, 18:55:51
Haaaa...
"save" seçeneği yok, onun yerine "export" var :)
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Suha - 13 Aralık, 2013, 19:29:01
Hah işte ondan :) LR de kayıt işlemi yapılmaz, yukarıda bir arkadaş yazmış zaten. Yaptığınız hiçbir işlem raw dosyasına gömülü kaydedilmez, ayrı bir veritabanında tutulur. Yani? Orjinal rawlarınız her daim elinizde durur.

Misal olarak ben tüm face, flickr ve 500px paylaşımlarını direkt LR üzerinden yapıyorum. Herşey Export denilen yerde mevcut.
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: zeda3000 - 13 Aralık, 2013, 20:22:59
Export ederken nereye save ettıgine dikkat edin.
Import ederken resimleri tarih lerine gore klasorlere aktarir.
Asla Gercek dosyanin ustune save as yapmaz. Kopyanin kopyasinin kopyasi seklindedir.
Save etmeden yaptiginiz resmin ortasinda cikabilirsiniz. Cikarken size backup ediyimi diye sorar evet diyin. Acitiginizda islem kaldigi yerden devam etme imkani sunar.
Lightroom ayrica bagimlilik yapar. Asiri kullanimda deli gibi resim cekme arzusu dogrurur. Tedavisi yoktur.:)
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Suha - 13 Aralık, 2013, 21:04:10
Lightroom ayrica bagimlilik yapar. Asiri kullanimda deli gibi resim cekme arzusu dogrurur. Tedavisi yoktur.:)
Çok doğru bir cümle :D
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: muhsinbagdadi - 13 Aralık, 2013, 22:40:36
Çok güzel bir program ama bana fotoğraf gerek. Sanal ortamdan reel ortama aktarmam gerek halbuki. Çok güzel bir program ama bu özelliği malesef photoshop'un gerisine düşürdü benim gözümde :(
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Eagle Fly Free - 13 Aralık, 2013, 22:53:34
Aslında çok güzel bir özellik bence. Fotoğraf üzerinde ne kadar oynarsanız oynayın orijinal dosya üzerinde hiç bir değişiklik yapmıyor ve işlem yığınında istediğiniz adıma çok kolay bir şekilde geri dönebiliyorsunuz. Yapacağınız düzenlemeyi tamamladığınızda ise istediğiniz bir lokasyona "export" yaparak işin bitmiş halini elde ediyorsunuz.
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: caucassian - 13 Aralık, 2013, 23:32:19
ben de pek ısınamadım bu programa. photoshoptan daha mı kullanışlı oluyor?
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: muhsinbagdadi - 14 Aralık, 2013, 00:46:41


ben de pek ısınamadım bu programa. photoshoptan daha mı kullanışlı oluyor?

Çok iyi bir program.. Ama söylendiği gibi orjinali duruyor ikinci bi fotoğrafı oluşturmak yerine sadece sosyal medya üzerinde paylaşım yapılıyor :/ lightroom biraz daha paket program. Filtreler vs, Ama photoshopta fotoğrafa hakim olman gerek.
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Eagle Fly Free - 14 Aralık, 2013, 02:27:46

Çok iyi bir program.. Ama söylendiği gibi orjinali duruyor ikinci bi fotoğrafı oluşturmak yerine sadece sosyal medya üzerinde paylaşım yapılıyor :/ lightroom biraz daha paket program. Filtreler vs, Ama photoshopta fotoğrafa hakim olman gerek.

Burada bir düzeltme yapayım. LR ile sadece sosyal medya üzerinde paylaşım yapılmıyor. İşlediğiniz fotoğrafın son halinin JPG, TIFF, DNG v.b. formatlarında bir kopyasını da oluşturabilir, mesela bu kopyayı baskı almak için kullanabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: arslanturegun - 14 Aralık, 2013, 09:21:52
Ligtroom'un sevmediğim iki yanı var. Belki de senelerce Paint Shop Pro gibi son derece basit arayüze sahip bir program kullandığım içindir.
1- İlla ki "import" ile fotoğrafları alacaksın.
2- Katmanlar (layer) ile çalışabilmek için fotoşop veya benzeri bir programa ihtiyaç var.

Bu iki şey dışında tamamen fotoğrafa yönelik bir program.
Koray'ın da dediği gibi, export seçeneği  fotoğrafınızı herhangi bir mecraya, istediğiniz şekilde kaydedebiliyor.
Bunun yanısıra, özellikle stüdyo fotoğrafçıları için çok güzel özellikleri var. Bunlar içinde en sevdiğim de "presets". Adobe RAW "sync" modu gibi çalışır ama çok daha kullanışlıdır. Diyelim ki aynı ortamda çok sayıda fotoğraf çektiniz. Bunlardan biri ile gerekli düzenlemeyi yaparsınız (beyaz dengesi, doygunluk, lens kalibrasyonu, vs. vs.) , sonra buna ilişkin bir preset oluşturursunuz. Import yaparken de "yahu ben bi preset yaptıydım, fotoğrafları alırken o preseti kullan" diye talimat verirseniz, seçtiğiniz tüm fotoğrafları aynı şekilde import yapabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: muhsinbagdadi - 14 Aralık, 2013, 11:31:22
Burada bir düzeltme yapayım. LR ile sadece sosyal medya üzerinde paylaşım yapılmıyor. İşlediğiniz fotoğrafın son halinin JPG, TIFF, DNG v.b. formatlarında bir kopyasını da oluşturabilir, mesela bu kopyayı baskı almak için kullanabilirsiniz.

koray abi burda ben zaten nasıl kaydedeceğimi öğrenmeye çalışıyorum :) neden en başından söylemiyorsun bana :)
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Eagle Fly Free - 14 Aralık, 2013, 13:32:56
koray abi burda ben zaten nasıl kaydedeceğimi öğrenmeye çalışıyorum :) neden en başından söylemiyorsun bana :)

;D Geç de olsa anlaşabildik.
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: muhsinbagdadi - 14 Aralık, 2013, 17:22:35
ee peki nasıl kaydedicem abi :)
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Eagle Fly Free - 14 Aralık, 2013, 18:45:46
Ya şimdi sadece yazıyla anlatmakta ne kadar başarılı olurum bilmiyorum ama deneyelim :)

Şimdi sen "import" ederek LR a attığın fotoğrafları, "Develop" sekmesinde düzenliyorsun. İşin bittiğinde, ister tek ister çoklu seçim yaparak fotoğraf üzerine sağ tıklıyorsun. Açılan menüden "Export" ve yine "Export" a tıklıyorsun ve export seçenekleri geliyor.

Burada en yukarıda "Export to : Hard Drive" olmalı. Aşağı doğru ise dosyaların kayıt lokasyonu, dosya yeniden isimlendirme, kaydedilecek dosya formatı, yeniden boyutlandırma, hatta watermark ekleme gibi seçenekler yer alıyor.

Seçimlerinizi yapıp en altta bulunan "Export" butonuna basarsanız, yaptığınız seçimler doğrultusunda oluşturulan dosyalar belirttiğiniz disk lokasyonuna kaydedilmiş olur :)
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: muhsinbagdadi - 14 Aralık, 2013, 23:58:22
Ya şimdi sadece yazıyla anlatmakta ne kadar başarılı olurum bilmiyorum ama deneyelim :)

Şimdi sen "import" ederek LR a attığın fotoğrafları, "Develop" sekmesinde düzenliyorsun. İşin bittiğinde, ister tek ister çoklu seçim yaparak fotoğraf üzerine sağ tıklıyorsun. Açılan menüden "Export" ve yine "Export" a tıklıyorsun ve export seçenekleri geliyor.

Burada en yukarıda "Export to : Hard Drive" olmalı. Aşağı doğru ise dosyaların kayıt lokasyonu, dosya yeniden isimlendirme, kaydedilecek dosya formatı, yeniden boyutlandırma, hatta watermark ekleme gibi seçenekler yer alıyor.

Seçimlerinizi yapıp en altta bulunan "Export" butonuna basarsanız, yaptığınız seçimler doğrultusunda oluşturulan dosyalar belirttiğiniz disk lokasyonuna kaydedilmiş olur :)

süpersin abi :) sağolasın
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: cumuta - 16 Aralık, 2013, 10:38:26
güzel program "f" tuşu ile tam ekran yaparsınız daha rahat çalışılıyor.

Library kısmında

sol panelde

Catalog ile Lightroom'un katalogladığı fotoğraflarınızı görürsünüz. (çalışacağınız fotoğraflar yani)

Folders fotoğrafların hangi klasörlerde olduğunu gösterir.

İmport (sol en altta ) ile LR kataloğuna ekleyeceğiniz fotoğrafın klasörünü seçersiniz.

export ile seçtiğiniz fotoğraf(ları) dışa aktarmak içindir .birden fazla fotoğraf seçebilirsiniz. export'a tıklayınca yeni bir arayüz açılır buradan kayıt yeri,dpi,jpg -raw... , kyıttan sonra ps 'de aç ,boyut gibi baya bir seçeneği seçtikten sonra "export" tıklayarak kaydedersiniz.

sağ panelde

quick develop var adından belli ne olduğu.

histogram (beni aşar)

metadata kısmında fotoğrafın tüm exif +telif hakkı ..... şu bu özelliklerini görebilirsin.

Develop kısmında

sol panelde

Navigator kısmında fit full 1:1 1:3 ile fotoğrafın ekran boyutu

Presets hazır wb , filtreler ve efektler var. burada lightroom General Presets kısmında "zeroed" fotoğrafı ik haline getirir. historyden geri almazsın.

history belli ne olduğu

sağ panelde

bunu açıklamama gerekyok sanırım PS menülerini istelenmiş hali gibi.

Develop sekmesinde fotoğrafa sağ tıklayıp açılan menüde alt taraftaki "export" açılır menüsünden gene "export" u seçerseniz kayıt kısmına gelirsiniz. ibrary kısmındaki  export menüsünün aynısı zaten.

Bence LR nokta temizleme senser tozu gibi(spot removal) , keskinleştirme (sharpen) ve gürültü (noise reduction) konusunda daha iyi.

tavsiyem LR yi açınca iki kere "f" tuşu ile tam ekran yapın (normal ekrana dönüş gene "f" tuşu ile), menüleri "otomatik gizle" modunda kullanın.

Library kısmında birden fazla fotoğraf seçip Develop kısmına geçerseniz fotoğraflar ekranın alt kısmında yer alır.

menüleri otomatik açılır yapmak için mesela sol menü için en solda bir tırnak mı desem ok mu desem " > " gibi ona tıklamalısınız. sol ,sağ ,üst ve alt menü için geçerli .işinizi kolaylaştırı.



Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: KaBeş - 16 Aralık, 2013, 10:41:43
 ;)
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Suha - 16 Aralık, 2013, 14:19:40
Zaten LR de crackle uğraşılmazki, kurarken serial girilir iş bitirilir :) İsteyenle kat.ph den bulabilirler ilaçlı versiyonları.
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Eagle Fly Free - 16 Aralık, 2013, 14:37:41
Arkadaşlar forumu kapattıracaksınız bu gidişle :)
Başlık: Ynt: Adobe Lightroom
Gönderen: Ender Işık - 17 Aralık, 2013, 13:57:20
Ben de özelden şeyettirtsem mümkün mü acaba  ;)