Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: sydbarret - 13 Aralık, 2013, 18:48:21

Başlık: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: sydbarret - 13 Aralık, 2013, 18:48:21
Tripod kullanım alışkanlıklarını paylaşalım istedim. Gerekli ve gerekli olmadığı haller, kendinize yük edip kullanmadığınız durumlar yada keşke tripodum yanımda olsaydı dediğiniz durumlar, tecrübe ve bilgi paylaşımı...
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: arslanturegun - 13 Aralık, 2013, 19:07:19
Genellikle 10 kg üstübir çanta ile gezdiğim için, 5 kg fazladan tripod olmuş benim için büyük problem değil. Esas problem, kalabalıkta yürüken tripodun birilerine çarpması :p
Gece çekimi için özellikle çıkıyorsam (kırk yılda bir) mutlaka yanıma tripod alırım. Aynı durum flaşın yasak olduğu iç mekanlarda da geçerli. Tripod götürmediğim tek kapalı ve loş mekan bale. Orada da halk (yani bale insanları) sanatsal (eller ayaklar birbirine girmiş çok hareket ve az netlikli) fotoğrafları asla istemedikleri için, nasıl olsa Allah ne verdiyse ISO kullanacağım diye tripod taşımıyorum.
Keşke tripodum yanımda olsa dediğim de oldu tabi. Özellikle gündüz fotoğrafa çıkıp da akşama kaldıysam. Ama istisnadır o durumlar.
Tripod gerektiren bir iş yapacaksam mutlaka yanıma alırım.
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: Eagle Fly Free - 13 Aralık, 2013, 20:21:59
Gece ya da gündüz fark etmez, uzun pozlama yapılacaksa tripodsuz çok zorlanırsın. Ama taşıması gerçekten çok zahmetli olabiliyor bazen. Bütçe elverdiğince karbon-fiber modellere yönelmek lazım hafiflik açısından.

Ayrıca etrafta pek kimseler yokken kendinizi de dahil etmek istediğiniz grup fotoğraflarını çekmek için de çok kullanışlı ;D
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: sydbarret - 13 Aralık, 2013, 21:04:01
1200 gram nasil bir agirlik meaela cok mudur, bir de 1600 gramlik saglam bi model var 4 kg kapasiteli
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: Eagle Fly Free - 13 Aralık, 2013, 22:10:19
1200 gram nasil bir agirlik meaela cok mudur, bir de 1600 gramlik saglam bi model var 4 kg kapasiteli

Bendeki tripod 2 Kg. den biraz ağır. Aslında tek başına ağırlığı çok bir şey ifade etmez. Mesela tripod hafif olsun dedik ama ağır tripodlar daha stabil duruyor yerde sanki. Ben kafamdaki bir kaç kriteri yazayım, belki size de fikir verir.

-Eğer video ile uğraşmayacaksanız "ball head" denilen kafalar daha kullanışlı.
-Tripod ayakları gerektiğinde çiviye dönüşebilirse arazide daha rahat edersiniz.
-Gerektiğinde ilave ağırlık asabilmek için kancası olsun.
-Eğer Makro çekecekseniz yere sıfır yaklaşan modellere bakmanız gerekebilir.

Malzeme kalitesi, marka v.b. değişkenlere göre çeşitli fiyatlarda bu özellikleri bulabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: arslanturegun - 13 Aralık, 2013, 22:17:16
Ben bilmem. Benim tripodun kendisi 5 kilo :)
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: Eagle Fly Free - 13 Aralık, 2013, 22:18:45
Ben bilmem. Benim tripodun kendisi 5 kilo :)

Vücudu zinde tutmak için birebir ;D
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: arslanturegun - 13 Aralık, 2013, 22:19:42
Komando mod on :)))
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: caucassian - 13 Aralık, 2013, 23:35:15
tripodun ağır olması foto için artı bir özellik olmalı. fakat yanında gezdirmek için büyük bir eksi. benimki çok ağır değil. çanta+tripod uzun süre gezince omzumu çok fena ağrıtıyor.
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: arslanturegun - 14 Aralık, 2013, 09:25:31
tripodun ağır olması foto için artı bir özellik olmalı. fakat yanında gezdirmek için büyük bir eksi. benimki çok ağır değil. çanta+tripod uzun süre gezince omzumu çok fena ağrıtıyor.

O Vivitar K-5 ten daha ağır, omuz ağrısı normal tabi :p
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: caucassian - 14 Aralık, 2013, 10:52:59
O Vivitar K-5 ten daha ağır, omuz ağrısı normal tabi :p

:) vivitarı yanımda götürürsem 2 gün kendime gelemiyorum.
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: Baha - 03 Aralık, 2015, 15:11:45
Gün içinde %10, akşam saatlerinde %40 tripod yanımda olsa keşke diyorum. Yıldız pozlama gibi şeyler yapılmayacaksa monopodlar inanılmaz kurtarıcı oluyorlar. Hatta güzel bir monopod almayı planlıyorum. :)
Başlık: Ynt: Tripod ne kadar kullanıyorsunuz, gerçekten gerekli mi?
Gönderen: cumuta - 04 Aralık, 2015, 12:41:10
taşıması zor ama gerekli.