Pentax Türkiye Topluluğu

Yönetmenler Odası => Çekim Teknikleri => Konuyu başlatan: haldun31 - 06 Nisan, 2014, 23:05:59

Başlık: low key denemeleri
Gönderen: haldun31 - 06 Nisan, 2014, 23:05:59
bugün gün ışıgında çekilmiştir
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: marikan - 06 Nisan, 2014, 23:08:12
Nokta ölçüm ile çiçek üzerinden ölçüm alıp mı çekiyoruz bunu nasıl oluyor?
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: edmklnc - 06 Nisan, 2014, 23:12:09
Pozlama telafisini eksi (-) değerlere özellikle en düşük değere çekerek yapılıyor yani ben öyle yapıyordum başka bir yöntem varsa bilmiyorum :)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: haldun31 - 06 Nisan, 2014, 23:13:54
nokta ölçüm ve flaşla ilgili bir teknik.bir kaç denemeden sonra çok hoş fotolar çıkıyor.eksi pozlamayla pek alakalı değil erdemciğim.daha ziyade diyafram kıslması ile halloluyor.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: edmklnc - 06 Nisan, 2014, 23:15:55
Anladım, ben de zamanında bu tarz birkaç tane çekmiştim, pozlamayı eksiye çekerek benzer sonuç almıştım, deneme yanılma ile farkına varmıştım onun da. :)

Ancak bu flaşlı yöntemi bilmiyordum, öğrenmiş oldum. :)

Mesela şunu dediğim yöntemle çekmiştim, Serdinç abi de biraz düzenledi tabii, kendisine teşekkür ederim, adımı da ekleme inceliğini göstermiş. :)

(https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31.0-8/1557413_10152253333043792_1971016802_o.jpg)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: haldun31 - 07 Nisan, 2014, 09:04:45
erdemcğim çok hoş bir foto olmuş.ellerine saglık.yalnız bendeki foto gündüz çekilmiş ve aydınlık bir ortamda.çok hoşuma giden bir teknik.denemeni tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: edmklnc - 07 Nisan, 2014, 09:11:00
:) Teşekkür ederim Haldun abi. O foto da gündüz evin içinde çekildi. Anladığım kadarıyla farklı yollarla benzer sonuca ulaşmışız. Bir ara senin yöntemini de denerim.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: zeda3000 - 07 Nisan, 2014, 20:24:29
bu cekim teknigini anlatan daha detayli bilgi var ise okumak isterim.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: gurkanucak - 07 Nisan, 2014, 20:30:53
benim de ilgimi çekti, yapan ustalarımız daha ayrıntılı anlatsa yada bir link gibi bir şey var ise paylaşsalar belki daha çok fotoğraf paylaşımı olur, saygılar :)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: haldun31 - 07 Nisan, 2014, 22:30:40
Gurkancigim sistem gunduz ve aydinliktada yapilabilme ozelliginden enteresan.koydugum fotoyu net olmasada fikir olsun diye koydum.teknik su:once makinede diyafram gunduz bile olsa kapkaranlik goruntu elde edecek kadar kisilir.sonra flash gucsuz bir sekilde patlatilir.tabi flash makineden ayrilark cekilirse auper fotolarda cikar.harici flashdan bahis ediyorum.sonra ps de cok az mudaheleyle bu tarz low key fotolar cikar.saygilar
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: gurkanucak - 07 Nisan, 2014, 23:14:26
ilginiz ve özenli geri dönütünüz için teşekkür ederim Haldun abi, ben de yakın zamanda denemeye çalışacağım :)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: haldun31 - 07 Nisan, 2014, 23:19:10
Gurkancigim ilgi gosterip ogrenme arzusuyla sordugunuz soru icin asil ben tesekkur ederim.saygilarimla
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: healtyhead - 07 Nisan, 2014, 23:40:54
...tabi flash makineden ayrilark cekilirse auper fotolarda cikar...

Yahu "auper" ne demek diye anlamaya çalışıyorum yarım saatten beri :) İlahi Haldun abi :D Bu tekniği iyi anlatan bir video vardı, bulabilirsem onu paylaşayım.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: gurkanucak - 07 Nisan, 2014, 23:43:11
ben de açıkçası bir kopyalayıp google'a yapıştırdım   ::)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: healtyhead - 07 Nisan, 2014, 23:44:52
ben de açıkçası bir kopyalayıp google'a yapıştırdım   ::)

Hahahahahaha :D Tam ben de yapacakken fark ettim valla :) Bu arada aramıza hoş geldin.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: gurkanucak - 07 Nisan, 2014, 23:45:51
hoşbulduk efendim, aslında 1 seneyi aşkın buralardayım ancak yeni yeni aktif olmaya başladım :)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: healtyhead - 07 Nisan, 2014, 23:52:36
BLACK/LOW KEY PHOTOGRAPHY BACKGROUND ANYWHERE-FLASH TIP! :EyeLive (http://www.youtube.com/watch?v=yizUVBDi638#ws)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: gurkanucak - 07 Nisan, 2014, 23:55:34
http://www.expertphotography.com/low-key-photography-dramatic-lighting/ (http://www.expertphotography.com/low-key-photography-dramatic-lighting/)

biraz da olsa ingilizce bilen üyelerimiz için de burada faydalı bilgiler; öncesi-sonrası ve çekim değerleri gibi denemeye açık bilgiler var.

Video paylaşımı tam olarak gündüz nasıl yapıldığını anlatmış tabii.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: haldun31 - 08 Nisan, 2014, 09:33:28
auper hatay dilinde süper demek :) daha doğrusu ipadin azizliği diyelim.videolarda çok hoş ellerinize sağlık.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: ogeday - 08 Nisan, 2014, 17:06:10
geçen gün aldığım flash ttl kablosunu denemek için bir çekim yaptımıştım , çekim aydınlık ortamda ve flashı tepeden değil elimle yandan çapraz olarak yansıttım,
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: healtyhead - 08 Nisan, 2014, 17:09:50
geçen gün aldığım flash ttl kablosunu denemek için bir çekim yaptımıştım , çekim aydınlık ortamda ve flashı tepeden değil elimle yandan çapraz olarak yansıttım,

Eline sağlık abi. Kıskandım, ben de bir deneyeyim en kısa zamanda :)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: Lupara - 08 Nisan, 2014, 17:38:47
Alıntı yapılan: ogeday
geçen gün aldığım flash ttl kablosunu denemek için bir çekim yaptımıştım , çekim aydınlık ortamda ve flashı tepeden değil elimle yandan çapraz olarak yansıttım,

Renkler acayip olmuş. Seyirlik bir fotoğraf çekmişsiniz. Tebrikler.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: fatihtekin88 - 08 Nisan, 2014, 18:29:44
2008 yılında ben de bu tekniği denemiştim K100Ds ile... Bunlar da benden olsun...


(https://farm3.staticflickr.com/2869/13718356305_e7bfaf1759_c.jpg)

(https://farm8.staticflickr.com/7432/13718723854_80206b2e97_c.jpg)

(https://farm8.staticflickr.com/7441/13718550825_51b02297da_c.jpg)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: healtyhead - 09 Nisan, 2014, 09:14:27
Ortaaam, haftasonu bi halledelim şu lowkey olayını :) Eline sağlık.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: gremlis - 09 Nisan, 2014, 10:28:34
ne guzel fotograflar geldi oyle. canim cekti :)  8) bir de high-key basligi acilsin kendimizden gecelim.  ;D
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: haldun31 - 09 Nisan, 2014, 11:02:13
çok keyifli denemeler bunlar.ben konu açmak için uyduruk bir foto koydum  ama elinde çok hoş fotosu olanlar varmış.ellerinize saglık.fatihciğim 98 den beri deyince daha çok foto bekleme hakkımız olduğunuda unutmuycan o zaman :) .hadi bakalım yeni konu yeni çekim demek.high keyde bekliyoruz arkadaşlardan :)
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: fatihtekin88 - 09 Nisan, 2014, 12:39:28
Haldun Abi pentaxturkey'deki abilerimizden gördükçe heves edip denemişliğimiz var ama daha çok foto çıkar mı ondan emin olamıyorum :) Bizimkiler biraz deneme yanılma işi :)

Haftasonu bakalım serdinçle çıkarabilecek miyim bu tarz kareler :)

 
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: kizilok - 07 Temmuz, 2015, 14:33:38
Makinenin üzerindeki flaş ile ekipmansız bunu yapmak zor sanırım
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: Baha - 09 Temmuz, 2015, 15:40:58
Makinenin üzerindeki flaş ile ekipmansız bunu yapmak zor sanırım

Ne yazık ki zor.
Başlık: Ynt: low key denemeleri
Gönderen: Desperado - 01 Mayıs, 2016, 22:28:13
ışık kaynağı mum.
(https://farm2.staticflickr.com/1550/26150269784_786ea58a12_k.jpg) (https://flic.kr/p/FQNY9q)IMGP3809 (3) (https://flic.kr/p/FQNY9q) by mehmet demirtaş (https://www.flickr.com/photos/133110211@N02/), on Flickr