Pentax Türkiye Topluluğu
Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: pentaxn - 11 Haziran, 2014, 20:41:16
-
Merhaba,
AF noktasını ortaya ya da, "SEL"den en sağ kısma alıp odaklama yapıyorum, odak sesi ve kırmızı nokta ekranda beliriyor fakat fotoğrafı çektiğimde hep en sol tarafın netlendiğini görüyorum.
Ekte çektiğim çetvel fotoğraflarından biri var. foto f2.8 ve 50mm de çekildi.
Daha geniş açıda 18cm üzerine alıyorum AF noktasını ama yine en sol kısım net çıkıyor.
Sizce sorun ne olabilir?
Makina: Pentax K5 II
Lens: Tamron 17-50
-
Sorununuz aklıma gelen 2 sebepten olabilir.
1- Çektiğiniz düzenek makinaya tam dik değil ise lensinizde backfocus ya da front focus olabilir. Bunu anlamanın kolay yolu. 3 adet aa pili aralarında max5-8 mm olacak şekilde dik koyup ortadakine odaklamak, sonuca göre merkezdeki değil de gerideki net ise backfocus, ilerdeki ise frontfocus vardır ve kötü birşey olarak bilinmesine rağmen gövdeden lens telafisi ile büyük kısmı halledebilirsiniz
2- Maalesef kötü olanı, eğer gövde çektiğiniz düzleme tam dik açıda olduğuna eminseniz ve hala netlik belirli bir taraftaysa lensinizde descentric denilen merkezden kaymış bir optik dizilim hatası vardır ve çözümü olduğunu duymadım.
-
öncelikle çok teşekkür ederim gokhans bey
1) yaklasik 45 derece eğimle bir metin üzerinde deneme yaptım. biraz front focus problemi var gibi.
2) ekte düzeneğin fotosu var. lens ile nesne(metre) arası 32cm. lensin minumum netleme mesafesi 29cm diye biliyorum.
yeni fotoda bu sefer odak noktasını en sağ tarafa 51cm uzerine aldım. fakat yine sol taraf daha net.
-
bence sorun lensınıze mınnacık bır toz gırmıs ve makıne bu toza netleme yapmaya calısıyor lensınızı bı kontrol edın eger toz varsa temızletıp tekrar deneyın...
-
Ek'teki pdf halinde bir lens test chart var , bunu A4 baskı alıp hassas biçimde gövdeye tam dik olarak gelecek bir düzenek kurduktan sonra (dik olduğunu A4'un vizör ya da ekrandaki görünüşünden anlayabilirsiniz köşelerdeki boşluk oranda ise tamamdır) 50 mm odak uzunluğunda ve kağıdı kaplayacak şekilde kadraja alarak ve MERKEZE netleyerek, (hem af olarak hem de live view'da ınfo ile büyütüp manuel olarak ayrı ayrı) f2.8 -f4 ve f8 fotoğraflar çekin, net alan derinliği sebebi ile köşeler anca f8'de net olacaktır. Çıkanlara göre görelim bakalım lens merkezinde kayama mı , toz mu , backfocus mu?
-
_Rayearth_ ve gokhans çok teşekkür ederim. hemen dönüş yapamıyorum kusura bakmayın. söyledikleriniz deneyip geri dönüş yapacağım tez zamanda....