Pentax Türkiye Topluluğu
Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: potomya53 - 17 Eylül, 2014, 11:57:19
-
Makinemin shutter sayısı 10k
Yakın zamanda çektiğim fotoğraflarda 3-4 stop düşük pozlama oluyordu.
Çözüm olarak seri çekime alıp iki fotoğraf arka arkaya çekiyorum. Birinci fotoğraf karanlık, ikinci fotoğraf normal pozlama oluyor
Manuel lensim ile diyaframı lens üzerinden ayarladığım için pozlama sıkıntısı olmuyor.
Pentaxforums.com sitesinden araştırdığım kadarıyla gövdedeki diyafram motoru arıza yapıyormuş
Ayrıca bu problemin k3oların kronik sorunu olduğunu söylüyorlar.
Acaba benim gibi bu konudan muzdarip olan var mı veya tavsiyesi olan var mı?
-
Cekim ayarlarindan pozlama parantezleme ayarini kontrol etmenizde fayda var. Eger coklu pozlama seciliyse Makine once eksi pozlama yapiyor olabilir. Coklu pozlama seciliyse Ilk fitograf eksi pozlanir ikinci tam pozlanir ucuncu arti pozlanir. En bastaki tekli cekim modunu secerseniz sorun cozulecektir.
-
Çoklu pozlama seçili değil tek kare veya seri çekimi kullanıyorum
Zaten tamamen aynı değerlere sahip(iso, diyafram, enstantane) fotoğrafların biri karanlık diğeri normal çıkıyor.
3 farklı lensle denememe rağmen aynı sonucu aldım.
Buradan problemin diyafram motorunda olduğunu anlıyoruz.
-
Bence makinedeki diyafram çubuğuna dokunan yerde arıza var.
Benim K30 da öyleydi.
-
Sorunun gövdede olduğuna eminim çünkü manuel lensim ile yaptığım çekimlerde bu sorun yaşanmıyor
-
Diyafram mandalı arızalı kesinlikle. Ben garantide hallettim işimi. Darısı başına diyeyim.