Pentax Türkiye Topluluğu

Fotoğrafçı Pazarı => Alış-Veriş Arşivi => Tamamlanan Alışverişler => Konuyu başlatan: Phil - 29 Eylül, 2014, 17:23:11

Başlık: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 29 Eylül, 2014, 17:23:11
ABD satış fiyatı (kargo -yaklaşık $65 ve % 20 gümrük hariç)   697 USD'dir.
Peşin 599 USD, 522 USD yada satış siteleri üzerinden aldıkları % 5 komisyon eklenerek kredi kartına taksit olabilir.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1002130-REG/pentax_21470_hd_pentax_da_15mm.html

Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited
Gönderen: halpaslan - 29 Eylül, 2014, 22:20:07
İş bu lensin ikinci elinin olmaması bana pentax set bozdurdu. Seti bozduktan iki hafta sonra bu ve 55 da* ilanı açıldı :S. Hayırlısı artık ne diyelim. Eğer zeiss 55mm almamış olsam nex'i yine bozar pentax'a dönerdim :S.
Durumu el veren arkadaşlar kaçırmasın bence. Şu an forumda pentax'ın en değerli 3 lensi satılık.
15 limited
31 limited
55 da*
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited
Gönderen: Phil - 29 Eylül, 2014, 22:23:56
Az önce bir lensime daha kıydım, 4. de satıştadır.


Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited
Gönderen: Phil - 30 Eylül, 2014, 13:53:08
55m lensin oy birliği ile gerçekleşen satış fiyatı orantısında bu lens için de daha gerçekçi bir fiyat oluşturulmuştur.

522 USD

Orijinal kutusunda, kutu içeriği tamdır ve mağazadan alacağınız sıfır temizliktedir.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: haytaertu - 30 Eylül, 2014, 14:10:26
TL ye çevrilip fiyat sabitlense olmaz mı. insanın böyle gözü korkuyor :)
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 30 Eylül, 2014, 14:22:37
1199 TL

hangisi daha sevimli?
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited
Gönderen: Mikrobiyolog - 01 Ekim, 2014, 10:27:29
Az önce bir lensime daha kıydım, 4. de satıştadır.

15 limited
31 limited
55 da*
125 voightlander...

Geniş açıdan orta teleye, manzara, portreden makroya müthiş bir prime set. Bunların arkasına hesap makinesi bile koysanız güzel fotoğraf çeker. Böyle bir set satılır mı, satılırsa niye satılır? Hevesiniz mi öldü, marka mı değiştiriyorsunuz? Umarım pişman olmazsınız, iyi düşünün demeden edemiyorum. Hayırlı satışlar..

Bir de bu lenslerle çekilmiş fotoğraflarınızı görebileceğimiz bir yer var mı? Özellikle voightlander'ı çok merak ediyorum.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: polydorion - 01 Ekim, 2014, 13:23:56
cok ters zamanda :(
vergi dilimine girdigime mi yanayim kredi cektigime mi
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 01 Ekim, 2014, 16:20:32
sevgili mikrobiyolog,
kapalı bir çevrede de olsa kisa sürede cok sayida, yarisma, sergi, gosteri sonrasi çekmeyi bırakıp fotoğrafin felsefesine merak saldım. Neden fotograf cektigimi sorgularken makinanın ucuna huni takınca prime lenslerden daha iyi görüntü elde ettim. Camera obscura mantıgı ile huninin ucunu kapatacağın karton yada deriye açılacak delik çapı küçük olmali. En onemli püf noktasi çapak olmamali, arada hiç cam olmadıgından prime lenslerden daha keskin fotograflar veriyor.
Uzun süre elime makina değmeyince hayata döndüm, hayatın anlamını arıyorum şimdilerde...
şaka bir yana artik eskisi gibi fotografa zaman ayıramıyorum, ilgim başka hobilere kaydı.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: halpaslan - 01 Ekim, 2014, 16:37:38
sevgili mikrobiyolog,
kapalı bir çevrede de olsa kisa sürede cok sayida, yarisma, sergi, gosteri sonrasi çekmeyi bırakıp fotoğrafin felsefesine merak saldım. Neden fotograf cektigimi sorgularken makinanın ucuna huni takınca prime lenslerden daha iyi görüntü elde ettim. Camera obscura mantıgı ile huninin ucunu kapatacağın karton yada deriye açılacak delik çapı küçük olmali. En onemli püf noktasi çapak olmamali, arada hiç cam olmadıgından prime lenslerden daha keskin fotograflar veriyor.
Uzun süre elime makina değmeyince hayata döndüm, hayatın anlamını arıyorum şimdilerde...
şaka bir yana artik eskisi gibi fotografa zaman ayıramıyorum, ilgim başka hobilere kaydı.

Sayın Phil.
Sahibinden.com sitesinin yeni mesaj yönetim sistemi sayesinde isminizi öğrenmiş bulunuyorum. Tabi siz zikretmedikçe burada ifşa edecek değilim. Ancak sizden küçük bir ricamız olacak. Pentaxforums'da Senior Member olan birisinin fotoğraflarını biz de görmek isteriz.
Bir başlık açıp uygun gördüğünüz fotoğraflarınızı bizimle paylaşırsanız şahsen ben memnun olurum.

Örneğin herkese açık bir fotoğraf olduğu için burada paylaşmayı uygunsuz bulmadığım şu fotoğrafınız:
(http://www.pentaxforums.com/gallery/images/3811/1_IMGP8651b.jpg)

Biz de arşivinizden faydalanmak isteriz...
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: polydorion - 01 Ekim, 2014, 16:46:53
lenslerin hakki verilmis :) ve evet bizi mahrum birakmayin
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Mikrobiyolog - 01 Ekim, 2014, 17:12:22
sevgili mikrobiyolog,
kapalı bir çevrede de olsa kisa sürede cok sayida, yarisma, sergi, gosteri sonrasi çekmeyi bırakıp fotoğrafin felsefesine merak saldım. Neden fotograf cektigimi sorgularken makinanın ucuna huni takınca prime lenslerden daha iyi görüntü elde ettim. Camera obscura mantıgı ile huninin ucunu kapatacağın karton yada deriye açılacak delik çapı küçük olmali. En onemli püf noktasi çapak olmamali, arada hiç cam olmadıgından prime lenslerden daha keskin fotograflar veriyor.
Uzun süre elime makina değmeyince hayata döndüm, hayatın anlamını arıyorum şimdilerde...
şaka bir yana artik eskisi gibi fotografa zaman ayıramıyorum, ilgim başka hobilere kaydı.

Abooov! :o Yetişin dostlar; Ferrarisini satan bilge bizim foruma gelmiş.. ;D ;D

Şaka bir yana gayet ne istediğini bilen bir durumdasınız, o yüzden bize sadece tekrardan hayırlı satışlar dilemek düşüyor... (Bir kaç da fotoğraf görebilsek iyiydi :) )
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 01 Ekim, 2014, 22:39:50
Sevgili halpaslan ve polydorion,

Nazik iltifatlarınız için teşekkür ederim. Dijital makinaların yaygınlaşması ile deklanşöre basabilecek parmağı olan herkes bildiği bilmediği şeylerin fotoğrafını çekmeye başladı, ben de onlardan biriyim.

Hiç bir fotoğraf bir nedene dayandırılmadan çekilmemeli ve sunulmamalıdır. Ortak teması olmayan fotoğrafları yada bir bütünün çok değerli parçası olabilecek iken tek başına kalmış değersiz bir fotoğraf gördüğümde üzülüyorum. Web sayfalarında genellikle herkesin yaptığı gibi çeşitli teknikleri deneme çekimlerimi paylaştım, burada satmaya çalıştığım lenslerin özelliklerini gösteren fotoğraflarımı daha önce yüklediğim sitelerde buldukça bu başlıklar altında da paylaşmaktayım.

Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 01 Ekim, 2014, 23:49:41
Yerebatan Sarnıcı-İst
(https://imagizer.imageshack.us/v2/444x666q90/85/igp8150uv3.jpg)
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 02 Ekim, 2014, 01:03:42
Kandıra-Kocaeli
(https://imagizer.imageshack.us/v2/800x536q90/110/kandiraff0.jpg)
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: balikjinekologu - 02 Ekim, 2014, 02:59:15
Sayın Phil.
Sahibinden.com sitesinin yeni mesaj yönetim sistemi sayesinde isminizi öğrenmiş bulunuyorum. Tabi siz zikretmedikçe burada ifşa edecek değilim. Ancak sizden küçük bir ricamız olacak. Pentaxforums'da Senior Member olan birisinin fotoğraflarını biz de görmek isteriz.
Bir başlık açıp uygun gördüğünüz fotoğraflarınızı bizimle paylaşırsanız şahsen ben memnun olurum.

Örneğin herkese açık bir fotoğraf olduğu için burada paylaşmayı uygunsuz bulmadığım şu fotoğrafınız:
(http://www.pentaxforums.com/gallery/images/3811/1_IMGP8651b.jpg)

Biz de arşivinizden faydalanmak isteriz...

oha fotoğrafa bak! şu ana kadar forumda beni en çok etkileyen fotoğraf diyebilirim (bir super amatör olarak) Hakikaten fotoğraflarınızı bi başlık altında paylaşırsanız çok mutlu olurum şahsım adına. :)
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 02 Ekim, 2014, 18:05:19
BİR FOTOĞRAFI NİÇİN BEĞENİRİZ
Sevgili halpaslan, balikjinekologu, mikrobiyolog, polydorion
Başka fotoğraflarımı paylaşmak ne size ne de bana ek katkı sağlamayacaktır. İsterseniz bu fotoğraf üzerinde konuşalım, beğenilme nedenlerini derinlemesine ayrıntılı analiz edelim: bu şekilde hem siz, hem ben, hem de okuyan herkes yararlanabilir.
Ben nerede ve nasıl çektiğimi açıklayayım. Siz de bu fotoğrafta neyi niçin beğendiğinizi açıklayın. Beğenilen fotoğraf özellikleri açık şekilde ortaya konulursa; hepimiz kendi deneyim, alışkanlık, yaşam tarzı, düşünceleri, bilgi birikimi, duygusal etkilenimleri, eldeki ekipmanı maksimum kapasitede kullanmaya zorlayarak, kişisel enerji, istek, azimle çalışmayla harmanlayıp, tekrarlanmayan, kopya yada taklit olmayan beğeneceğiniz fotoğraflar ortaya çıkarmanın yolunu çizmiş oluruz.
Ne dersiniz?
Sizin genelde çekerken yaptıklarınızı, benim yaptıklarımı değil sadece fotoğrafta görünenleri konuşalım. Bir sürü iyileştirmeye açık yönünü de bulabiliriz, ama şimdi sadece olumlu ve güzel yönlerini sıralayalım:
Bu fotoğrafı niçin beğendiniz?
Sizi neler etkiledi?

Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 02 Ekim, 2014, 18:10:11
Şu TürkanŞ. kadar olmasa da benim de kendime göre belirlediğim naçizane fotoğraf çekim kurallarım var. İlk kural evden çıkmadan öne uzun uzun ne fotoğraf çekeceğimi zaman, mekan, kadraj ayrıntısında planlarım.Hatta günler öncesinden liste yapıp sonra aklıma geldikçe ekleme yada çıkarma yapar gitmeden son halini veririm.

Örneğin gittiğim yerde mimari çekim yapacağım bir bina varsa dıştan çekim için, hangi yöne bakan yüzünü çekeceğimi, o tarafın yılın o ayında günün hangi saatinde yanal ışık alacağını, birden fazla farklı konumda bina varsa hepsini uygun saatte ziyaret edebilmek için günün planlamasını vs. yaparım.

Bu fotoğraf için 1 yıl önceden plan yaptım. Yedigöllerde sonbahar çekimi yaparken sonraki yıl sisin ortadan kalkmadığı güneşin yeni doğmakta olduğu erken saatlerde gelip ışık hüzmeleri görebileceğim bir sisli puslu orman kadrajı tasarladım kafamda. Sonraki yıl hemen aynı iklim kuşağında olduğumuzdan yakınımdaki ağaçlardan yaprakların tamamen sarıya ve kırmızıya dönmesini bekledim. Kasım’ın ilk haftası hem yaprak renkleri uygun, hem sisli puslu soğuk, ama kar yağışı olmayan bir hafta sonu olacağı müjdesini gördüm hava tahminlerinde.

Önceki gün babaannemi ziyaret edip elini öptüm, hayır duasını aldım. Sabah ezanının kaçta okunacağını öğrendim. Güneşin doğacağı saatte Yedigöllerde olacak şekilde yol - km zaman hesabı yapıp gece yarısını biraz geçe yola çıktım. Babannemin söylediği saat yaklaştığında Milli Parka henüz gelmeden yol üzerinde bu geniş boş alanlı, iç içe girmemişseyrek sıralanmış ağaçlık bölgeyi gördüm. Yolun dışına park ettim.

2. kuralım “tripodsuz çekim yapmam” gereği etrafta biraz dolaşıp en beğendiğim yeretripodu sağlamca kurdum.  Pusulamdan önümün güneydoğu olmasını ve güneş doğduğunda ışığın yandan ve sisi belirginleştirmesi için hafifçe önden göndermesini garantilemeye çalıştım. Görünen derinlik sis yüzünden fazla olmadığı için diyaframı 11 yada 8 gibi değerlerde bırakmaya gerek yok 4 yapmaya karar verdim, lens te geniş açı olduğundan zaten net alan derinliği sorun olmaz dedim. Bir de hızım yüksek olsun gelen ışık dağılmasın keskin çizgiler oluştursun istedim. En öndeki bodur ağaçlara netledim.  Ve güneşin doğmasını beklemeye başladım. Soğuktan elim, ayağım, burnum, kulaklarım donmuş kimin umurunda. Hani yağmurdan hemen sonra koyu renkli bulutlar gökyüzünde iken yan ufuktan bulutların arasından sızangüneş ışıkları geldiğinde oluşan dramatik aydınlatmalı doğa olayı benzerini, bu kez siyah bulutlar yerine beyaz sisler arasında oluşacak hayali ile bekliyorum. Ortalık aydınlanmaya başladı, ama bildiğimiz sis ve katmanlı görünümden başka bir şey yok. Soğuktan yerimde duramıyorum. Uzaktan kumandayı elime aldım. Isınmak için hoplayıp zıplıyorum. Birden mucize oldu, sol taraftan güneş birşeylerden kurtuldu, projektör gibi güçlü ışık geldi, ışık huzmelerini görünce bastım düğmeye. Uçarak makinaya ulaştım, değişik birkaç açılı kadraj daha çekerken huzmeler kesildi. Görev tamamlanmıştı: birkaç dakika süren keskin ışıkta beyaz ve gri tonlu puslu zemin üzerinde önde 1-2 tanesi canlı renklerde yaprakları olan ağaç çekmiştim.

3. kuralım RAW çekerim, makinanın otomatik (yeşil) ayarında çekmediğim fotoğrafların JPEG’e dönüştürülmesini de makinanın otomatik yazılımına bırakmam.

Evde fotoğrafı bilgisayar ekranında büyütünce planladığım güzel fotoğraf olmuştu ama bir şey eksikti. Önde sisten dolayı çok net olmasa da sıcak sonbahar yaprak renkleri fotoğrafa bakınca, çektiğim yerde tek hatırladığım şey olan o üşüme hissini vermiyor. Daha gerçekçi olması için siyah beyaza çevirdim, soğuk etkisini artırmak için siyahlara hafifçe mavi tonlama yaptım. Soldan sağa doğru okuyup yazdığımızdan hareket tersten, ışık huzmesi sağdan sola doğru gelirse olumsuz şartları biraz daha vurgulayacağını düşünerek horizontal 180 derece çevirdim.
Baktım baktım, leke dengesi dağılımı açısından aklımdan geçen kadar çok güçlü bir fotoğraf olmadığını düşündüm. Yarışmalık, sergilik klasörlerine kaydetmek yerine, çözünürlüğünü düşürüp internette paylaşılacak deneme çekimleri klasörüne ekledim.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: selman - 02 Ekim, 2014, 18:34:37
15mm ltd'yi birçok kişi arıyordu bir ara. Bu lens Pentax'ın en mükemmel lenslerinden birisi. Ben uzun süre aradım maalesef bulamadım sıfır almıştım. Bu fiyata kaçmaz sonra pişman olmayın derim.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: halpaslan - 02 Ekim, 2014, 19:12:25

15mm ltd'yi birçok kişi arıyordu bir ara. Bu lens Pentax'ın en mükemmel lenslerinden birisi. Ben uzun süre aradım maalesef bulamadım sıfır almıştım. Bu fiyata kaçmaz sonra pişman olmayın derim.
Benim bile alıp zula yapasım var. Alıp adaptörle mi kullansam :)
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: polydorion - 03 Ekim, 2014, 15:02:08
gecen cuma ev tarzi bi yatirim yaptim onun kredisi basladi :( genede bayramdan sonrasi icin kendime gaz veriyorum alirsin diye du bakalim


Sent from my iPad using Tapatalk
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: thepisode - 03 Ekim, 2014, 20:18:13
Şu TürkanŞ. kadar olmasa da benim de kendime göre belirlediğim naçizane fotoğraf çekim kurallarım var. İlk kural evden çıkmadan öne uzun uzun ne fotoğraf çekeceğimi zaman, mekan, kadraj ayrıntısında planlarım.Hatta günler öncesinden liste yapıp sonra aklıma geldikçe ekleme yada çıkarma yapar gitmeden son halini veririm.

Örneğin gittiğim yerde mimari çekim yapacağım bir bina varsa dıştan çekim için, hangi yöne bakan yüzünü çekeceğimi, o tarafın yılın o ayında günün hangi saatinde yanal ışık alacağını, birden fazla farklı konumda bina varsa hepsini uygun saatte ziyaret edebilmek için günün planlamasını vs. yaparım.

Bu fotoğraf için 1 yıl önceden plan yaptım. Yedigöllerde sonbahar çekimi yaparken sonraki yıl sisin ortadan kalkmadığı güneşin yeni doğmakta olduğu erken saatlerde gelip ışık hüzmeleri görebileceğim bir sisli puslu orman kadrajı tasarladım kafamda. Sonraki yıl hemen aynı iklim kuşağında olduğumuzdan yakınımdaki ağaçlardan yaprakların tamamen sarıya ve kırmızıya dönmesini bekledim. Kasım’ın ilk haftası hem yaprak renkleri uygun, hem sisli puslu soğuk, ama kar yağışı olmayan bir hafta sonu olacağı müjdesini gördüm hava tahminlerinde.

Önceki gün babaannemi ziyaret edip elini öptüm, hayır duasını aldım. Sabah ezanının kaçta okunacağını öğrendim. Güneşin doğacağı saatte Yedigöllerde olacak şekilde yol - km zaman hesabı yapıp gece yarısını biraz geçe yola çıktım. Babannemin söylediği saat yaklaştığında Milli Parka henüz gelmeden yol üzerinde bu geniş boş alanlı, iç içe girmemişseyrek sıralanmış ağaçlık bölgeyi gördüm. Yolun dışına park ettim.

2. kuralım “tripodsuz çekim yapmam” gereği etrafta biraz dolaşıp en beğendiğim yeretripodu sağlamca kurdum.  Pusulamdan önümün güneydoğu olmasını ve güneş doğduğunda ışığın yandan ve sisi belirginleştirmesi için hafifçe önden göndermesini garantilemeye çalıştım. Görünen derinlik sis yüzünden fazla olmadığı için diyaframı 11 yada 8 gibi değerlerde bırakmaya gerek yok 4 yapmaya karar verdim, lens te geniş açı olduğundan zaten net alan derinliği sorun olmaz dedim. Bir de hızım yüksek olsun gelen ışık dağılmasın keskin çizgiler oluştursun istedim. En öndeki bodur ağaçlara netledim.  Ve güneşin doğmasını beklemeye başladım. Soğuktan elim, ayağım, burnum, kulaklarım donmuş kimin umurunda. Hani yağmurdan hemen sonra koyu renkli bulutlar gökyüzünde iken yan ufuktan bulutların arasından sızangüneş ışıkları geldiğinde oluşan dramatik aydınlatmalı doğa olayı benzerini, bu kez siyah bulutlar yerine beyaz sisler arasında oluşacak hayali ile bekliyorum. Ortalık aydınlanmaya başladı, ama bildiğimiz sis ve katmanlı görünümden başka bir şey yok. Soğuktan yerimde duramıyorum. Uzaktan kumandayı elime aldım. Isınmak için hoplayıp zıplıyorum. Birden mucize oldu, sol taraftan güneş birşeylerden kurtuldu, projektör gibi güçlü ışık geldi, ışık huzmelerini görünce bastım düğmeye. Uçarak makinaya ulaştım, değişik birkaç açılı kadraj daha çekerken huzmeler kesildi. Görev tamamlanmıştı: birkaç dakika süren keskin ışıkta beyaz ve gri tonlu puslu zemin üzerinde önde 1-2 tanesi canlı renklerde yaprakları olan ağaç çekmiştim.

3. kuralım RAW çekerim, makinanın otomatik (yeşil) ayarında çekmediğim fotoğrafların JPEG’e dönüştürülmesini de makinanın otomatik yazılımına bırakmam.

Evde fotoğrafı bilgisayar ekranında büyütünce planladığım güzel fotoğraf olmuştu ama bir şey eksikti. Önde sisten dolayı çok net olmasa da sıcak sonbahar yaprak renkleri fotoğrafa bakınca, çektiğim yerde tek hatırladığım şey olan o üşüme hissini vermiyor. Daha gerçekçi olması için siyah beyaza çevirdim, soğuk etkisini artırmak için siyahlara hafifçe mavi tonlama yaptım. Soldan sağa doğru okuyup yazdığımızdan hareket tersten, ışık huzmesi sağdan sola doğru gelirse olumsuz şartları biraz daha vurgulayacağını düşünerek horizontal 180 derece çevirdim.
Baktım baktım, leke dengesi dağılımı açısından aklımdan geçen kadar çok güçlü bir fotoğraf olmadığını düşündüm. Yarışmalık, sergilik klasörlerine kaydetmek yerine, çözünürlüğünü düşürüp internette paylaşılacak deneme çekimleri klasörüne ekledim.

Fotoğrafın ayrıntılı hikayesi için teşekkür ederim. Çok faydalı oldu benim için. Umarım bu tarz paylaşımlar siz ve diğer arkadaşlardan daha çok gelir.

Selamlar.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Mikrobiyolog - 03 Ekim, 2014, 21:44:39
BİR FOTOĞRAFI NİÇİN BEĞENİRİZ
Sevgili halpaslan, balikjinekologu, mikrobiyolog, polydorion
Başka fotoğraflarımı paylaşmak ne size ne de bana ek katkı sağlamayacaktır. İsterseniz bu fotoğraf üzerinde konuşalım, beğenilme nedenlerini derinlemesine ayrıntılı analiz edelim: bu şekilde hem siz, hem ben, hem de okuyan herkes yararlanabilir.
Ben nerede ve nasıl çektiğimi açıklayayım. Siz de bu fotoğrafta neyi niçin beğendiğinizi açıklayın. Beğenilen fotoğraf özellikleri açık şekilde ortaya konulursa; hepimiz kendi deneyim, alışkanlık, yaşam tarzı, düşünceleri, bilgi birikimi, duygusal etkilenimleri, eldeki ekipmanı maksimum kapasitede kullanmaya zorlayarak, kişisel enerji, istek, azimle çalışmayla harmanlayıp, tekrarlanmayan, kopya yada taklit olmayan beğeneceğiniz fotoğraflar ortaya çıkarmanın yolunu çizmiş oluruz.
Ne dersiniz?
Sizin genelde çekerken yaptıklarınızı, benim yaptıklarımı değil sadece fotoğrafta görünenleri konuşalım. Bir sürü iyileştirmeye açık yönünü de bulabiliriz, ama şimdi sadece olumlu ve güzel yönlerini sıralayalım:
Bu fotoğrafı niçin beğendiniz?
Sizi neler etkiledi?


Hocam voightlander'ı çok merak ettim, bu lensle çektiğiniz fotoğrafları o nedenle görmek istedim, yoksa haklısınız tabi..

Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: kemal - 04 Ekim, 2014, 09:48:34
Phil selam
aslında bu bir satış ilanı bunu yazmak buraya ne kadar doğru bilmem ama düşündükten sonra bu kadar yazılan üzerinde sorun olmaz sanırım. dedim :)
eleştirimi yanlış anlamayacağından eminim çünkü yıllardır bu iş ile uğraşıyorsun. ;)
ben bu fotoğrafa inanılmaz gibi bakan arkadaşları hayretle okudum. bana sorarsa fotoğrafta öyle dikkat çekici pek birşey yok. emeğine ve hayal gücüne saygım sonsuz. ama burada sadece bir ışık oyunu mevcut. kadrajda ilgi çekici başka birşey göremedim. ayrıca bence sende bu fotoğrafı çok beğenmemişsin sanırım ki internette paylaşılacak fotolar bölümüne koymuşsun.
ayrıca manzara fotoğrafı çekiminde kullnadığın tekniği detaylıca okudum kaldı ki bir çok manzara fotoğrafçısı arkadaşımda var senin gibi çalışan. ama ben hep şöyle demişimdir onlara. sizler aslında tam olarak fotoğrafçı değil içinde bir ressam sıkışmış ve çizemeyen fotoğrafçılarsınız :)
nedenine gelince bence fotoğraf bu kadar planlı ve hayale dayalı olunca bana resim gibi geliyor. diğer türlü tam olarak bugün ne çekeceğim acaba diye yollara düşmek bence daha heyecan verici ;) fotoğraf bence anlık bir olay.
bana gelince bende moda fotoğrafçılığını severim. ama aslında moda fotoğrafçılarının hepsi bilir ki onlar aslında tam olarak fotoğraf sanatçısı sayılmazlar. çünkü onlarda kurgularlar ;)
bunlar fikirlerimdir. her türlü karşı fikre saygım sonsuz :)
anlayış için şimdiden ayrıca teşekkürler. saygılar.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 06 Ekim, 2014, 23:25:27
Sevgili Kemal,
Bu odak uzaklığına sahip bir sabit lensin kullanım alanlarının konuşulduğu, tartışıldığı  bölüm olarak görürsek satış ilanında bunları yazmak sorun olmayacaktır.
Bu fotoğrafı sizin gibi ben de beğenmedim. Ama yurtiçi ve dışında değişik fotoğraf sitelerinde günün fotoğrafı, ayın fotoğrafı vs seçildi. Buradakinden de daha yoğun olarak yurtdışı forumlarda da beğenildi ve sayısız olumlu yorumlar aldı.
Tersinden yaklaşırsak konuya, beğenen arkadaşlar tartışmaya girmeden sadece neyi beğendiklerini, neyin onları etkilediğin ifade edebilirlerse, bazı yarışmalarda çok güvendiğim hatta ödülü alandan daha iyi olduğuna inandığım bir fotoğrafın dereceye girmemesini de anlama yardımcı olacaktır, İster fotoğrafçı gözüyle, ister fotoğraftan anlamayan babaannesinin gözlüğü ile neleri beğendiklerini açıklamaları hepimize iyi, güçlü ve etkili fotoğraflar çekmemiz konusunda ipucu verecektir.
Ressamlık konusunda haklısın, çıta çocuk resminden daha başka şey çizememek en eksik yanım olarak içimde iz bırakmıştır. Belki sadece fotoğraflarımız değil hayattaki pek çok doğru yada yanlış kararımız, işimiz, yaşam tarzımız, davranış kalıplarımız  bu tür etkilenmelerin şekil verdiği bir sonuç...
Başka kişilik özelliklerimiz de etkili olabilir, örneğin ne yakalayacağım diye yollara düşüp balığa çıktığımda bile uygun mevsim, uygun saat seçerek uygun yere, uygun donanımla giderim. Yakalayacağımı tahmin ettiğim balığı yakalarım, daha büyük balık gelirse de umursamaz davranmam tabii ki o balığı yakalamaya yetecek özel bilgi birikimim varsa.
Anlık olayları kaçırmamak için her gün, ama ne olursa olsun her gün, (hiç bir şey yapmadan yatacağımı planladığım yaz tatili, bayram dahil) makinaya ve ayarlara hakimiyetimi kaybetmemek adına deneme çekimleri ve antrenmanlara devam etmekten yanayım.
Rastlantı yetişmiş kafalara ve hazırlıklı olan insanlara hizmet eder. Diğerlerinin ruhu duymazken, yada fark edebilirse sadece seyrediyorken...
Aslında bu fotoğraf çekiminde de ne çıkacağı kontrol edilemeyen doğa olayı, heyecan, rastlantı, şans, meraklandırıcılık, ürperti, his uyandırma, anlık olay, hareket var.
Her yiğidin yoğurt yiyişi farklı oluyor. Bu işin doğrusu yada yanlışı yok. Yeter ki sonunda seyrine doyulmayacak fotoğraflar çıksın.
Beklentim, beğenen arkadaşların bize bir şeyler öğretmesi. Bakmayı atladığımız pencereden bakmayı hatırlatması.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: haldun31 - 07 Ekim, 2014, 00:16:46
adınızı bilmediğim için nasıl hitap edeceğimi bilemedim.kusuruma bakmayın.fotonuzda ne olduğunu sormuşsunuz ben büyük laflar etmeden direk söyleyeyim.bence çekmeyi herkesin istiyeceği hoş ve güzel karelerden birini çekmişsiniz..orda olsaydım  aynısını çekmeyi istermiydim sorusuna her defasında evet dedim.yani benim görsel zevkime (ki yıllarla oluşmuştur )çok hoş gelen bir foto.başkasının bu konudaki beğenisi benim fikrimi çok etkilemez.o anda, orda olsaydım keşke   bende çekseydim derim ve elimdeki ekipmanla en iyisini çekmeye devam ederim :)yani kısacası elinize saglık.bence görsel olarak iç dünyama hitap etti.saygılarımla
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: haytaertu - 07 Ekim, 2014, 00:31:01
adınızı bilmediğim için nasıl hitap edeceğimi bilemedim.kusuruma bakmayın.fotonuzda ne olduğunu sormuşsunuz ben büyük laflar etmeden direk söyleyeyim.bence çekmeyi herkesin istiyeceği hoş ve güzel karelerden birini çekmişsiniz..orda olsaydım  aynısını çekmeyi istermiydim sorusuna her defasında evet dedim.yani benim görsel zevkime (ki yıllarla oluşmuştur )çok hoş gelen bir foto.başkasının bu konudaki beğenisi benim fikrimi çok etkilemez.o anda, orda olsaydım keşke   bende çekseydim derim ve elimdeki ekipmanla en iyisini çekmeye devam ederim :)yani kısacası elinize saglık.bence görsel olarak iç dünyama hitap etti.saygılarımla

Aynen hocam. Bence de çok hoş bir fotoğraf. Ben renkli halini de merak ediyorum. Işık huzmeleri hep ilgimi çekmiştir. "ışık oyunu var sadece" demek haksızlık olur. Amaç zaten çoğunlukla kompozisyon (yani önceden planlama,kurgulama) ve ışıkla oynamak değil midir. Fotoğrafı çeken kişi mütevaziliğinden dolayı "yarışma dışı klasörüne" atmış fotoğrafı. Tabi herkesin kendi fikri.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: balikjinekologu - 07 Ekim, 2014, 02:53:57
benim beğenme nedenim fotoğrafın mistik bir havası olmasıdır. ışık hüzmeleri, sis, orman vs vs bende değişik bir duygu uyandırdı. buradaki tecrübeli arkadaşlar bu fotoğrafta sürüyle kusur bulabilir. (nihayetinde benim tecrübem çok az)
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 12 Ekim, 2014, 10:23:09
15mm, 31mm ve 55mm satılmıştır. Aşağıdakiler satıştadır. Son kalanlar için fiyat teklifi yapınız  ;)


Tamron Telephoto SP AF 90mm f/2.8 Di MACRO Autofocus Lens for Pentax AF

VOIGTLÄNDER Macro APO-Lanthar 125mm F2.5 SL (Mount: Pentax PK-A)
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: veliyorganci - 12 Ekim, 2014, 21:45:49
Keske tüm satış ilanları böyle olsa yorumlar,fotoğraflar. Phil bey "nesi güzel?" Diye sordugunuz fotoğrafı ilk gördüğümde "çok güzel" diyen biri olarak yazmadan duramadim.Fotoğrafınızın genel manzara fotoğraflarının (renkli, canlı, keskin vb) aksine kasvetli gözükmesi, derinde kalan ağaçların hem netlik hem de sis etkisiyle siluet şeklinde gözükmesi.. bunlar fotoğrafı şahsen çok begenmemin %49'u. Geriye kalan %51 ise bulanık, soğuk ve gri bir suyu andıran bu kasvetli fotoğrafta ki çizgisel tek şey olan ışık huzmeleri.
Sanki tablo yapmışsınızda süngerle beyaz boyayı soldan sağa hızlıca cekmissiniz gibi.Zihnimde oluşan fikri izahta sacmalamiş olabilirim tabii :)
iyi satışlar dilerim.
Başlık: Ynt: SMC Pentax-DA 15mm F4 ED AL Limited (İNDİRİM)
Gönderen: Phil - 16 Ekim, 2014, 23:11:28
kapatılabilir.