Pentax Türkiye Topluluğu

Yardım Merkezi => Genel Teknik Yardım => Konuyu başlatan: halpaslan - 27 Kasım, 2014, 16:00:16

Başlık: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: halpaslan - 27 Kasım, 2014, 16:00:16
öyle birşey alırsan haberimiz olsun:)

Pentax MX analog SLR

Bu modellerde sık görülen self-timer arızası dışında sorunsuz ve temiz bir makine. Pozometre doğru ölçüm yapıyor, obturator hızları hassas, perde sağlam. Bakımı yeni yapıldı.
150 TL
İsteyene SMC Pentax-M 50mm 1.4 lens ile verebilirim
Diğer Satılık Analog SLR'lerim: ME Super, LX, ZX-L

FF kompak bir gövdem olsun istiyorsanız. İşte maliyetler.

Kendim banyosunu yaparım derseniz:

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1018538-REG/wolverine_f2d20super_super_f2d_4_in_1_film.html
http://urun.gittigidiyor.com/fotograf-kamera/kodak-plus-200-asa-36lik-film-135-36-10-adet-134357372
http://www.youtube.com/watch?v=mepa4rl5YIM

Maliyeti emin olun dijitalden daha ucuza gelir.
360poz 80TL.
Scanner: 250TL hadi diyelim 400TL
Gövde: 150TL

Sony A7: 3000TL (o da ikinci el ya da yurtdışı)
3000 - 150 - 400= 2450TL
2450/80*360 = 11025 poz.

tabi bu sadece gövde maliyeti. Lens maliyetlerini hesaba katmıyorum. Sony A7 ile alabileceğiniz en ucuz düzgün lens 1500TL. Pentax'ta bu 150TL :).
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: selman - 27 Kasım, 2014, 17:15:07
Dön madem Pentax'a hem de FF ile, şeklin olur hem :) Dur zaten kafamız karışık bir de sen karıştırma :D
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: halpaslan - 27 Kasım, 2014, 17:48:43

Dön madem Pentax'a hem de FF ile, şeklin olur hem :) Dur zaten kafamız karışık bir de sen karıştırma :D
Kanıma girme şimdi :D.
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: halpaslan - 27 Kasım, 2014, 22:58:07
Hayırdır konu kimsenin ilgisini çekmedi bakıyorum :)
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: gokhans - 27 Kasım, 2014, 23:20:13
3000 tl'ye 11bin poz, yani benim için 9 ay 1 sene, sonra 6 ayda bir 1000tl film acıtabilir bünyeleri. Yoksa 84 model ilk sahibinden cillop gibi canon A1'im 50 f1.4 takılı öyle bakıyo gözümün içine :)
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: selman - 27 Kasım, 2014, 23:35:51
Çekmez tabi ya aşağıdaki gibi bir video hazırlayacaksın ki gaza gelsin millet ya da yapılmışını koyacaksın :)

http://www.youtube.com/watch?v=XOaiTxtm21o
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: onurarslan - 28 Kasım, 2014, 00:27:55
Tarayıcı konusu sıkıntılı. Epson v750 bile amatör seviyelerde. Ciddi paralar vermeden tam performanslı tarama imkansız.
Onun dışında ilford profesyonel filmler ve ilford banyo kimyasallarıyla filmi işleme konusunda fazlasıyla profesyonel sonuçlar almak mümkün.
Ama ciddi bir tarayıcı olmadan dijital ortamda fotoğraf sergilemek imkansız gibi.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: halpaslan - 28 Kasım, 2014, 08:11:30
Tarayıcı konusu sıkıntılı. Epson v750 bile amatör seviyelerde. Ciddi paralar vermeden tam performanslı tarama imkansız.
Onun dışında ilford profesyonel filmler ve ilford banyo kimyasallarıyla filmi işleme konusunda fazlasıyla profesyonel sonuçlar almak mümkün.
Ama ciddi bir tarayıcı olmadan dijital ortamda fotoğraf sergilemek imkansız gibi.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Aynen benim de zaten en sıkıntılı gördüğüm kısım tarayıcı kısmı. Tabi bir de karanlık oda lazım :).
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: selman - 28 Kasım, 2014, 11:24:15
Karanlık oda kısmı kolay yukarıda videoda gördüğüm kadarı ile. Açıkçası ben alırsam anolog sadece siyah beyaz çekerim ki onu da fazla çekmem zaten. Siyah beyazda da tarayıcı sorun oluyor mu?
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: onurarslan - 28 Kasım, 2014, 12:07:09
Tabii ki sorun. Ben de yalnızca siyah beyaz çekiyorum ve v750 kesinlikle yeterli değil.
Baskı alacak bir karanlık odam, ekipmanım ve deneyimim de yok.
Zaten online olarak paylaşmak istediğimden dijitalize etmek durumunda kalıyorum.
Film yıkama konusuyla alakalı deneye yanıla bir şeyler öğrendim ama. Filmler, kimyasallar ve banyo işlemiyle alakalı sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışayım.
Hani başlıktan gaza gelip film kullanmaya başlanır falan. :)

Sent from my C6603 using Tapatalk

Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: kampfar - 28 Kasım, 2014, 12:23:58
Maliyetinin ucuzluğundan da önemli verdiği heyecanı dijital hiç bir zaman veremeyecek :) Orta format bir 6x7 almakta benim hayalim.
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: daniska - 28 Kasım, 2014, 13:22:33
Karanlık oda kısmı kolay yukarıda videoda gördüğüm kadarı ile. Açıkçası ben alırsam anolog sadece siyah beyaz çekerim ki onu da fazla çekmem zaten. Siyah beyazda da tarayıcı sorun oluyor mu?

2 adet siyah beyaz filmimi banyo edip taratmıştım, fakat sonuçlar hüsrandı, ben filmden veya çekimden kaynaklandığını düşünüyordum. tesadüfen başka bir işin gittiğim fotoğrafçıda çok komplike bir tarama cihazı gördüm, fotoğrafçıya durumu anlattım, bakalım dedi. birde onun cihazında taradık resmen ilk fotoğraflarla alakası yoktu. yarın fırsatım olursa eklerim 2 halini de herkese fikir olur.
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: onurarslan - 28 Kasım, 2014, 13:54:27
Banyo konusu da çok önemli. Doğru çalkalama, doğru ısı, doğru zamanlama ve sıkılmadan, sabırsızlanmadan çok uzun süre durulama.
Gereksiz gren, kimyasal lekeleri, yanlış pozlama ve sabun lekeleri olur dikkat edilmediğinde.
Tabii doğru film için doğru kimyasal da önemli.
Pan F+'ı ilfosol 3 ile yıkamamak lazım mesela. Ya da Delta 100'ü perceptol ile yıkamak lazım. Gibi.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: Ender Işık - 28 Kasım, 2014, 14:06:04
Bu kalite mevzusu göreceli. Onun için en iyisi görerek karar vermek.  :)  Bende Epson V300 var. Bayağı eski bir model, 200 küsür liraya almıştım.   Tabii fotoğrafları ne amaçla kullanacağımız esas belirleyici olan. Profesyonel işler için yeterli olmayabilir ama benim gibi bilgisayar ekranından bakmak veya makul boyutlarda da print almak kafi diyorsanız sonuçları bence  gayet tatminkar. Fikir vermesi açısından banyosunu dışarıda yaptırıp taramasını V300'le yaptığım bir kaç fotoğraf yüklüyorum.

(http://i.hizliresim.com/5RAVll.jpg)

(http://i.hizliresim.com/AYoJMr.jpg)

(http://i.hizliresim.com/02PD6o.jpg)

(http://i.hizliresim.com/4RdloJ.jpg)

(http://i.hizliresim.com/JE52Jj.jpg)

(http://i.hizliresim.com/OdWM6P.jpg)

(http://i.hizliresim.com/zEW4k9.jpg)
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: daniska - 28 Kasım, 2014, 15:35:50
fotoğraflar güzel görünüyor. bilgisayar da hiç müdahale var mı acaba?
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: Ender Işık - 28 Kasım, 2014, 16:22:24
Muhtemelen minimal müdaheleler yapmışımdır. Auto levels, USM gibi.
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: gokhans - 28 Kasım, 2014, 17:37:34
Banyo konusu da çok önemli. Doğru çalkalama, doğru ısı, doğru zamanlama ve sıkılmadan, sabırsızlanmadan çok uzun süre durulama.
Gereksiz gren, kimyasal lekeleri, yanlış pozlama ve sabun lekeleri olur dikkat edilmediğinde.
Tabii doğru film için doğru kimyasal da önemli.
Pan F+'ı ilfosol 3 ile yıkamamak lazım mesela. Ya da Delta 100'ü perceptol ile yıkamak lazım. Gibi.

Sent from my C6603 using Tapatalk
Teşekkür ederim bilgiler için, müsait olunca banyo-karanlık oda hakkındaki tecrübelerinizi bu konuda ya da yeni bir başlıkta paylaşırsanız, hobi içine yavru hobi isteği olanlar için faydalı olabilir.
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: onurarslan - 28 Kasım, 2014, 18:00:43
Tabii, bir kaç şey yazarım akşam. Digitaltruth.com diyeyim şimdilik, oralara bir göz atmakta fayda var.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: onurarslan - 29 Kasım, 2014, 00:08:25
Film kullanacaksak banyosunu evde yapmak zorunda olduğumuza inanıyorum.
Şu dönemde en azından yaşadığım şehirde ve yine gittiğim, denediğim şehirlerde bu işi büyük ciddiyetle önemseyerek yapan yer yok. Ayrıca evde kendimiz yaptığımızda daha ekonomik oluyor.

Renkli fotoğraf hem sevmediğimden hem de evde banyosu siyah beyaza göre biraz daha dertli olduğundan çekmiyorum. Oraya girmeyeceğim.
Siyah beyaz filmlerle ve banyosuyla alakalı bildiğim, deneyimlediğim şeyleri paylaşayım.
Benden çok daha deneyimli ve bilgili insanlar olduğuna inanıyorum, konuya onlar da bir şeyler yazarlar ve yanlışlarımı düzeltirlerse daha sağlıklı olur. Püf noktalar öğrenmek isterim.

Bu iş için bir takım basit ekipmanlar lazım. Birincisi banyo tankı. Paterson markasının tankları kolay bulunur ve pahalı da sayılmaz. Ben iki makaralı olandan kullanıyorum. İki filmi aynı anda banyo ediyorum ve 500ml solüsyon kullanıyorum her daim.

Bunun dışında ölçüm yapabileceğimiz bir kap, kimyasalları hazırladıktan sonra ve banyoya başlamadan önce içlerine koyabileceğimiz üç kap daha. Bunlar en az 500ml alabilmeli tabii. Makas lazım bir adet, düzgün bir sıvı termometresi lazım ve son olarak eldiven lazım. Bu kimyasallara çıplak elle dokunmak istemiyoruz. Hatta sağlıklı yaşayan, sigara bile içmeyen biriyseniz bir maske de kullanabilirsiniz ne olur ne olmaz diye. Ben maske kullanmıyorum ama havalı bir ortamda yapıyorum bu işi. Kapalı bir alanda bu kimyasalları solumak hem kokudan dolayı rahatsız edici hem de sağlıksız.

Film ve kimyasal seçimi sonuçlar için çok önemli. Nasıl sonuçlar istiyorsanız o sonuçlara ulaşmak için seçim yapmak gerekiyor. En iyisi hepsini deneyip en hoşunuza gideni bulmak tabii ki ama ben denediklerimi anlatayım, kararı siz verin.
Ilford bu konuda en tepede hepimizin bildiği gibi. Hem film hem de kimyasal konusunda hem kolay ve taze bulunabilirlik hem de kalite açısından başımızın üstünde tutmamız gereken bir marka. Ilford'un üç tip filmi var. Birincisi amatör tip. Bunların isimleri pan 100 be pan 400. Detay, kontrast ve en önemlisi grenle alakalı olarak pek sevmediğimden tavsiye etmediğim filmler. Satın aldığım yerde yalnızca bunlar var diyorsanız sonlara doğru nereden en taze, en ucuz ve en kolay bulabileceğinizi yazacağım. İkinci tip filmleri profesyonel olanlar. Pan F+, FP-4+ ve Hp-5+. Bunların çok doğal ve film fotoğrafçılığının ruhunu taşıyan ince grenleri var. Iso arttıkça gren yoğunluğu ve büyüklüğü artıyor tabii. Ama karakter aynı. Çok güzel, çok doğal, olması gerektiği gibi. Ben FP-4+ kullanıyorum her durumda. Bir de bu profesyonel serinin özelliği esnek olmaları. Bu filmlerle pozlamada hata yapabilirsiniz, affederler. Bir sonraki tip filmler en ufak hatayı affetmezler.
Son tip, delta serisi. Bunlara bir isim bulamadım, digtal-like diyebiliriz. Bu deride delta 100, delta 400 ve delta 3200 var. 100 ve 400'de gren neredeyse hiç yok. Dokudan da yine film olduğunu anlamak çok zor düzgün tarandığında. Ben film hissi olmadığı için sevmiyorum, dijitale yakın sonuçlar almak isteyenler delta serisinden gitsinler.
Kodak ve fujifilm de film yapıyorlar tabii ama çok uzun uzun deneme fırsatım olmadı. Bildiklerimi yazayım onlardan.
Kodak Tri-X 400, ilford HP-5+ ile neredeyse aynı filmdir. Dokuları, gren karalterleri falan. Çok çok benzerler. T-Max 400 kutusunda da yazdığı gibi çok keskindir ama çok kontrastlı ve sert grenlidir. Fujifilm ise Neopan Across 100 denedim ve ilford delta 100 ile aynı diyebilirim. Yine çok dijitale yakın sonuçlar var.

Ilford filmleri ve kimyasalları bulmak konusunda sanki reklam yapıyor gibi olacağım ama saatçioğlu ticaretten başka yere bakmamak lazım derim. En azından İstanbul'da yaşamadığımdan dolayı ben mecburum. Distribütör firma olduklarından ve aslında toptan satış/dağıtım yaptıklarından hem en güncel/en taze hem de en uygun fiyatlı ürünler orada oluyor. Distribütör firma olduklarından dolayı da model bulamama derdi olmuyor.

Kimyasallara gelince, üç tane ünlü ve çok kullanılan "developer" var. İlk banyo bunlar ve asıl işimiz bunlarla. Fotoğrafların kaderini bu kimyasallar belirliyorlar. Bu üç kimyasalın ikisi ilford, biri kodaktan.
Ilford ID-11 ve kodak D-76 en bilinen, en çok kullanılan standart kimyasallar. Bunun bir nedeni var, en uygun fiyatlı ve en doğal sonuç veren kimyasallar bunlar. İkisi neredeyse birbirinin aynıdır, ayırt etmek zordur. Ben her şeyi ilford kullandığımdan ID-11 kullanıyorum.
Diğer kimyasal Ilford perceptol. Bu yeni nesil bir kimyasaldır, diğerlerine göre daha pahalıdır ve delta 100, neopan across 100 tarzı digital-like filmlerle kullanmak için tasarlammıştır. Düşük ve çok ince gren için var bu developer ve bahsettiğim filmleri kullanıyorsanız bunu kullanmanız akıllıca olur.
Sıvı kimyasallar da var ama işi aceleye getiren, agresif kimyasallar bunlar. Ilfosol 3 gibi. Ve fotoğraflarda ciddi gürültüye neden olur. Ben sevmem, deneyip bakmak lazım yine de tabii. Seveni olmasa üretmezler.

Son olarak önceki mesajda yazdığım site, digitaltruth.com. Bu site üzerinde "massive dev chart" adında bir link var  ve bu link altında hangi filmi hangi kimyasalla, hangi ölçülerde kullanacaksanız size zaman değerlerini veriyor. Muhteşem bir database. Telefon uygulamasını da indirebilirsiniz ve ne diyorsa onu yapın bence, en temiz sonuçları verecek zamanlar orada.
Bir de klorlu musluk suyu yerine en azından kimyasal karışımlarında şişe suyu kullanın derim. Ve durulama konusunda aceleci olmamaya gayret gösterin. Banyo işi bitince musluğun altına bırakın ve gidin, onbeş dakika civarı kalsın orada. Suyun 20 derecenin çok altında ya da üstünde olmamasına da dikkat etmek lazım tabii.

Yanlışlarım varsa ve düzelten, bir şeyler eklemek isteyen olursa çok sevinirim. Ben çok iyi biliyorum, burada da ders veriyorum demiş gibi olsun istemiyorum hiç. Eminim yaptığım hatalar vardır, şu anki sonuçlarımdan gayet memnun olsam da bir bilenin püf noktalarıyla fotoğraflarım gelişecektir.

Uzun uzun yazdım, zaman ayırıp okuyanlara teşekkür ederim. Yine sorularınız olursa bildiğim, deneyimlediğim kadarıyla cevaplamaya çalışırım.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: vedib - 29 Kasım, 2014, 11:41:38
Siyah beyaz film ve Banyosu ile ilgili faydalanabileceğinizi tahmin ettiğim ve daha önce forumdaki yazılan konuları kapsayan link aşağıdadır.

http://www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,396.0.html
Başlık: Ynt: Dijital FF mi Analog FF mi?
Gönderen: gokhans - 29 Kasım, 2014, 13:25:08
Siyah beyaz film ve Banyosu ile ilgili faydalanabileceğinizi tahmin ettiğim ve daha önce forumdaki yazılan konuları kapsayan link aşağıdadır.

http://www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,396.0.html
Vedib bey sagolun 1 saattir o konuyu okuyordum tam burada deryaları paylaşılmış daha önce diye yazacakken yetişmişsiniz. Tekrar da fayda var demek ki