Pentax Türkiye Topluluğu

Pentax Dışı => Genel Konuşma Forumu => Konuyu başlatan: ercan69 - 25 Aralık, 2011, 12:37:42

Başlık: Gezelim , Görelim, Tanıyalım (Şehirler)
Gönderen: ercan69 - 25 Aralık, 2011, 12:37:42
arkadaslar bu topik adi altinda hepimiz tatil icin yada oturdugumuz ili tanitalim yemeklerini gezilecek yerlerini boylece tanimis oluruz
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: JoRDaN - 25 Aralık, 2011, 12:40:34
Gelenek-Görenek diyorsun yani abi ! :) Çok mantıklı bir başlık sadece yemek değil. Giden arkadaşların bazen imkanı olmaz diyeceğim de, o zaman ne biçim fotoğrafçıyız. :) Gidilen yerlerin karelerini fotoğrafın altına neresi olduğunu yazsak güzel bir öngezi oluşturabiliriz. :)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: Baha - 25 Aralık, 2011, 13:00:13
Türkiye'de gerçekten keşvedilmemiş yerler var. Gezecem ben gezecem.....
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: burkkan - 25 Aralık, 2011, 13:11:16
ille de karadeniz diyorum :)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: Baha - 25 Aralık, 2011, 13:21:21
ille de karadeniz diyorum :)

O cepte. :)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: ercan69 - 25 Aralık, 2011, 13:28:17
karadeniz ilk gidecegimiz yer burhan insallah bence ilk bir kardesimiz hazirlasin ilk gittigi yeri goruntulemeye
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: KaBeş - 25 Aralık, 2011, 13:32:14
Güzel bir konu..Herkes bir omuz versin bu konuya.. ;)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: ercan69 - 25 Aralık, 2011, 13:35:56
aksama ben hazirlayayim o  zaman ilk ben basliyayim hakan
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: burkkan - 25 Aralık, 2011, 13:38:06
KÜTAHYA

ege bölgesinin küçük şirin bi şehri;
Kuruluş tarihi kesin olarak tesbit edilememekle beraber, tarihi MÖ 3000 yıllarına uzanmaktadır. Eski kaynaklara göre, Kütahya'nın antik çağlardaki adı Kotiaeon, Cotiaeum ve Koti şeklinde geçmektedir. İl topraklarına yerleşen en eski halk Friglerdir. MÖ 1200'lerde Anadolu'ya gelen Frigler, Hitit İmparatorluğunun topraklarına girdiler ve bir devlet olarak örgütlendiler. MÖ 676 'da Kimmeler, Frigya Kralı III. Midas'ı bozguna uğratarak Kütahya ve çevresine egemen oldular. Görülen iklim Karasal iklim ve bitki örtüsü bozkırdır.

Kütahya'nın Meşhur yemekleri şunlardır: Şibit (ıspanaklı börek), mantı, kızılcık tarhanası, cimcik (Mantıya benzer hamur işidir) Üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür ve kızgın tereyağ gezdirilir.), labada dolması(ılıbıda dolması veya yalancı dolma da denir. Bulgur pilavını haşlanmış labada yapraklarına sararak pişirirler ve üstüne taze soğan, nâne, hıyar ve süzme yoğurt dökerler.), gözleme, höşmerim, kaygana, kapama, yufka tatlısı, pelüze, dolamber böreği, göveç, küp kebabı, çevirme kebabı ve kuyu kebabı.


(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/295912_10150262592217688_726212687_7808660_6637549_n.jpg)

KÜTAHYA KALESİ

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/165224_477255207687_726212687_5985857_2982910_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/163183_477255627687_726212687_5985873_3132738_n.jpg)

DÖNENLER MEYDANI

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/166482_483524237687_726212687_6096697_2567421_n.jpg)
TARİHİ KÜÇÜK HAMAM






(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/155971_463676552687_726212687_5770665_99075_n.jpg)

ZEUS TAPINAĞI

Çavdarhisar Kütahya ilinin bir ilçesidir. Kütahya'ya 58 km uzaklıktadır. İlçe kimliği kazanmadan önce 37 km uzaklıktaki Emet ilçesine bağlı ufak bir kasaba olan çavdarhisar çeşitli uğraş ve siyasi baskılarla ilçe olmayı başarmıştır. Çavdarhisar Tarihi zenginliğe sahip bir ilçedir. Aizanoi Antik Kenti ve bünyesindeki dünyanın ilk örneklerinden Stadyum-Tiyatro kompleksi, dünyanın ilk borsa yapısı vardır. Bu borsa yapısı 1970 Gediz Depreminde caminin yıkılmasıyla ortaya çıkmıştır. Bunun dışında nekropoller, olimpiyat şeref tribün abidesi, 4 köprü ikisi çok kötü şekilde restore edilmiş ve hala kullanılıyor. Bunun dışında Meter Steunne alanı ve tüneli önemli bir eserdir.

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/205299_10150136219662688_726212687_6665202_5629352_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/205790_10150136224737688_726212687_6665255_8091021_n.jpg)

STADYUM

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/199544_10150136223087688_726212687_6665237_7230078_n.jpg)

SİMAV GÖLCÜK KRETER GÖLÜ

fotoğraflar benim çektiklerim diğer ilçeler güzel yerlerde var fakat şu an onlara ulaşamadım daha sonra tekrar eklerim..

burasıda benim köyüm büyüksaka

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/312178_10150356008297688_726212687_8445998_733177651_n.jpg)

herkese her daim kapım açık daima beklerim :)

Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: ercan69 - 25 Aralık, 2011, 13:41:58
eline saglik burhan guzel olmus insallah kapini calariz birgun sasirma :D
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: haldun31 - 25 Aralık, 2011, 13:43:37
batı karadenizde bir kardeşiniz var.ben buraları hallederim.mesela çok bilinen bir yanlışı gezmek isteyenlere düzelterek başlıyalım.safranbolu evleri bilirsiniz reklamı en çok olan tarihi yerlerimizden biridir ama asıl bartın evlerini yok olmadan görün derim.ayrıca gene bakir kalmış bolu taraklı, göynük  evleri ve sünnet gölünüde mutlaka görün derim.sünnet gölü kıyısında çok hoş küçük konaklama yeri olan bir yerdir aynı zamanda.ama bir cide abana inanılmaz yerlerdir.yedi gölleri söylemeye gerek yok herkes bilir zaten.daha yazabilirim ama bence siz buraya bir gezi yapın .rehberiniz hazır.abant gölcük safranbolu her cm fotolara girmiştir. o yüzden bence daha özel olan bu yerlere gitmek gerekir.
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: KaBeş - 25 Aralık, 2011, 13:45:31
Eline sağlık Kütahya güzel anlatılmış. :)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: burkkan - 25 Aralık, 2011, 13:48:25
eline saglik burhan guzel olmus insallah kapini calariz birgun sasirma :D

buyrun gelin abi bi çırpıda aklıma gelenler bunlar dünyanın en iyi korunmuş zeus tapınaklarından biri kütahyada
dünyanın ilk borsası
dünyanın çalışırdurumdaki en eski köprülerinden biri burada
kaplıcalar sıcak soğuk sular
başkomutanımız MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ün KURTULUŞ SAVAŞI nı komuta ettiği tepe
Dumpulınar şehitliği
Osmanlı devletinin kurucusu Osman Bey in Annesi Delet hatun un türbesi
macar Kralı Kosuth müzesi
Friglerin yaşadığı Frgi vadi si burada
yani gezilip görülecek çok yer herkesi beklerim :)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: haldun31 - 25 Aralık, 2011, 13:51:08
ordan evliyim ;)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: ercan69 - 25 Aralık, 2011, 13:57:22
bak tamam burhan sizin oraya yabanci degiliz ekip kuruluyor isde haldun bey kardesim var guzel bir pentax gezisi olur kutahyada bak benim bir sirt cantasi ve kimlik kartim var nerde aksam orda sabah kapini calacagiz grup olarak yazin
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: healtyhead - 25 Aralık, 2011, 14:04:11
Gerçekten güzelmiş abi yaa, konu da güzel. Başka yerleri öğrenmek, hele ki Türkiye'de, bence daha önemli. Ne yerler var güzelim memlekette ya. Eline sağlık Burhan abi :)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: ercan69 - 25 Aralık, 2011, 14:28:23
kayseriyide yunus abiden bekliyoruz artik
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: KaBeş - 25 Aralık, 2011, 16:53:37
Burhan bunların dışında bir de Kütahyanın meşhur Vazo'su vardır di mi? Herşey ona göre hesaplanır. Vazo'dan sağa 200 mt gibi.. ;D
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: Drogo - 27 Aralık, 2011, 04:57:55
İlk geldiğimde vazo pusula ibresi gibiydi :D otobüsler vazoya kadar vazodan sonra, dükkanlar aynı dediğiniz gibi vazodan 50 metre sonra, buluşma yeri vazo, otobüsler vazodan kalkar :) 3 3.5 yılım geçti tek kare resmim yok vazoda o da ayrı :D

Bu arada Kütahya merkezde de pentax kullanan varmış pek sevindim :) kalabalık gelecek olursanız mütevazi öğrenci evimde burhan abimizin evine sığmayanları herdaim ağırlayabilirim :D
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: burkkan - 29 Aralık, 2011, 15:35:38
(http://img01.imgfotokritik.com/photos/orig/3/6/1/361136/bcea0d1879fc62900fd54f8bb3c86d4c.jpg)

buda dilelre destan vazo :)
Başlık: Ynt: gezelim ,gorelim,taniyalim
Gönderen: Drogo - 01 Ocak, 2012, 10:46:33
koymak için niyetlendim ama fıskiyeleri açmadılar gitti :D sen yakalamışsın bak :D