Pentax Türkiye Topluluğu
Fotoğrafçılık => Yeni Başlayanlar => Konuyu başlatan: Ozzcob - 04 Mart, 2015, 01:12:59
-
Merhaba.Sanırım istanbulda ekipman temini için en uygun yer sirkecidir.Benimde fotoğraf ekipmanlarına ilgim olduğundan 2-3 senedir alışveriş yapmasamda gider hayyamı gezerim.Şu sıralar alıcı gözle gezdiğimden sirkeci esnafını birde siz tecrübeli dostlara sormak istedim.Özellikle hayyam esnafı için yapılan değerlendirmelerde baskın olan düşüncenin buranın esnafına pek güvenmemek gerektiği şeklinde olduğunu gördüm.Ben de tabiri caizse biraz safca olduğumdan çok çabuk taklaya gelebilirim.O yüzden buradan ekipman alırken nelere dikkat etmek gerekiyor?Yada sizin özellikle önerebileceğiniz mağazalar var mı?
-
bence öncelikle alacağın şeye internet ortamında karar ver. o şeyin özelliklerini bil. muadillerinin özerliklerini araştır karşılaştır bir karar ver ona göre hayyam a git. bu sadece hayyam için geçerli değil tüm alış verişler için geçerli. alacağın şeyin özelliklerini fiyatını satıcıdan daha iyi bileceksin ki seni kazıklamasınlar.
mesela ben bugün çarşıdan bir hafıza kartı aldım. kartı sormak için girdiğim fotoğraf dükkanları,bilgisayar dükkanları abuk sabuk markaların hafıza kartlarını elime tutuşturmaya çalıştılar. syrox diye adi kartları almışlar her gelenin eline onları tutuşturuyorlar. ben de dedimki toshiba,kisngton,lexar olacak ve yazma hızı 30mb den yüksek olacak klass 10 diye yazacak, adam aradı taradı istediğim özelliklere sahip kartı buldu ben de aldım. yani bilmesem syrox u bana kakalayacaktı, bir de diyorki bu iyi karttır herkes bundan alıyor.
-
Hocam öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim. Dediğin gibi birşey alacağım zaman fiyatı ne olursa olsun en ince ayrıntısına kadar araştırırım. Ama benim için kafa karıştırıcı nokta da buradan sonra başlıyor. Mesela forumdaki ikinci el konusunu en sonundan başına kadar inceledim. Forumda ikinci el Pentax 50 mm 1.4 lens fiyatları 450-500 TL seviyesinde. Bugün hayyamda aynı lensi 350 liraya buldum. Teknik açıdan nasıldır pek anlamadığım için yorum yapamam ama kozmetik açıdan bayağı temiz görünüyordu. Forumda bile fiyatları bu seviyedeyken esnafta daha ucuzuna rastlamak insanı tedirgin ediyor haliyle.
Nexus 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hocam öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim. Dediğin gibi birşey alacağım zaman fiyatı ne olursa olsun en ince ayrıntısına kadar araştırırım. Ama benim için kafa karıştırıcı nokta da buradan sonra başlıyor. Mesela forumdaki ikinci el konusunu en sonundan başına kadar inceledim. Forumda ikinci el Pentax 50 mm 1.4 lens fiyatları 450-500 TL seviyesinde. Bugün hayyamda aynı lensi 350 liraya buldum. Teknik açıdan nasıldır pek anlamadığım için yorum yapamam ama kozmetik açıdan bayağı temiz görünüyordu. Forumda bile fiyatları bu seviyedeyken esnafta daha ucuzuna rastlamak insanı tedirgin ediyor haliyle.
Nexus 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hayyam a sıkça giden biri olarak şunu söyleyebilirim ki hayyam da 350 tl ye bulduğum 50mm ile ya model vs. aynı değildir yada o lens mutlaka hatalıdır. ya AF sorunu ya da başka şey. sonuç olarak 2. el olarak onlarda o lensleri bizler gibi kullanıcılardan alıyorlar. O fiyatın altına adam alacak üzerine kar koyacak satacak. Kim satar o fiyata sağlam temiz 50mm. Manuel olmasın o lens. Hayyam da 50mm 1.4 manueller senin dediğin fiyata satılıyor. Ben hayyam da çok aradım ama AF li bir tane 50mm bulamamıştım?
-
hayyam esnafını olduım olasaı sevmem. adamlar neredeyse bedavaya insanlardan ürün alıyorlar çok iyi mevlallara satıyorlar. tamam ticaret diceksiniz ama ticaretinde bi adabı var. her dükkan i.çin geçerli değil bu dediğim ama geneli öyle ne yazıkki. uygun ürünlerde var tabiki ama genelde çok acayip bi anlayışları var anlamadım..
örnek: elimde a350+grip + sigma 18-50 2,8 ve 70-210 bunu hayyamda kaç çarşıya sorduysak adamlar o-komple sete en fazla veren dükkan 400 tl idi biri 350 tl verdi . be insaf dedim. kar yapacaklar ama o kadarda değil yani.. ondan sonra ana avrat sövdüm içimden çıktım oralardan .. adamlar sadece body fiyatına tüm seti alacaklardı benden..
-
haritacı41 arkadaşa aynen katılıyorum herşeyin bir adabı var bu kadar da olmaz resmen dalga geçer gibi
-
ikinci el ürünlere verecekleri fiyatlar hemen hemen aynı olur çünkü hepsinin hedeflediği kar oranı birbirine çok yakın, sanırım ortak karar alıyorlar. Satarken de aynı şekilde satmak istediğimizde ya da almak istediğimizde memnun kalamıyoruz.
-
hayyam esnafını olduım olasaı sevmem. adamlar neredeyse bedavaya insanlardan ürün alıyorlar çok iyi mevlallara satıyorlar. tamam ticaret diceksiniz ama ticaretinde bi adabı var. her dükkan i.çin geçerli değil bu dediğim ama geneli öyle ne yazıkki. uygun ürünlerde var tabiki ama genelde çok acayip bi anlayışları var anlamadım..
örnek: elimde a350+grip + sigma 18-50 2,8 ve 70-210 bunu hayyamda kaç çarşıya sorduysak adamlar o-komple sete en fazla veren dükkan 400 tl idi biri 350 tl verdi . be insaf dedim. kar yapacaklar ama o kadarda değil yani.. ondan sonra ana avrat sövdüm içimden çıktım oralardan .. adamlar sadece body fiyatına tüm seti alacaklardı benden..
Bana da k20d + kit lens için 850 lira dedi birisi. Tabi ben arkama bakmadan çıkarken 800 olur alıcıysan diye seslendi.
50mm 1.4 için de içimden bir his onun smc-m 50mm olduğunu söylüyor ya, hayırlısı. :)
-
Konuyu açana teşekkürler ,değinmek istediğim konulardan biriydi. Hayyam pasajında sadece manuel lens almaya gidiyorum yada analog makine oda zaten bir kaç dükkanda var. Adamlar ölücüden de öte açıkcası.Tamam dükkanın var kira veriyosun para kazanacaksın anladık ama herşeyin bir sınırı vardır. Geçen adamın birine K10d+18-55 ii lens +16gb klass 10 hafıza kartı verip ordan nikon d300 alıcaktım tabi üstünede para vericem. Adam bana bunlar gitmiyo ya çok iyi değil pentax dedi. Beğenmediği makine ödüllü :) Neyse 100-150 liraya alırım üzerine 1000 lira verirsen d300 alabilirsin. O an beynime kan sıçradı adama sövmemek için zor tuttum kendimi . Dedim senin piyasadan haberin yok herhalde tamam anladık kar elde edıcen de 100 lira ne demek ? Buna benzer çok olay yaşadım adam Pentax A 50mm 1.7 ye 250 lira istedi . Birde Nikon Fe +50mm 1.8 +grip adama kaç para diye sordum 1250 lira dedi çok özelmiş :) ve o an çantamda da aynı setten vardı fiyatını öğrenmek için sormuştum .Peki dedim aynı setten bende var kaça alırsın dedim adam direk yok ya almam dedi :) neyse size bir kaç örnek vereyim dedim.