Pentax Türkiye Topluluğu

Pentax Objektifler ve Aksesuarları => Pentax Uyumlu Objektifler => Konuyu başlatan: caucassian - 15 Şubat, 2012, 17:23:05

Başlık: vivitar 70-210mm
Gönderen: caucassian - 15 Şubat, 2012, 17:23:05
vivitar series 1 70-210mm f:3,5 macro.
bir kaç gün önce bu lens elime geçti. çok fazla kullanamadım daha. fakat lenste farkettiğim bir şey, 70 mm'de sadece 10 cm ile yaklaşık 3 metre arasını netliyor. 150 mm'den (rakamlar yaklaşık) sonra sonsuza doğru odaklamaya başlıyor. zoom yaptıkça netleme mesafesi değişiyor. bu lensin bu şekilde olması garip değil mi.
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: vedib - 15 Şubat, 2012, 17:55:30
   Sanırım tam adı " VMC Vivitar Series 1 1:3.5 70-210mm " olan objektifin diyafram kadranına yakın paralelinde "Macro"yazan bir kadranının olması gerekir. Objektifin Metre fokus kadranı yetmediğinde macro kadranını ok istikametinde çevirdiğinizde daha yakından çekim yapma olanağı verir. Sanırım farkında olmadan macro kadranı kaymış olabilir. O kadar çeşit marka objektifler varki bazen hatırlamak mümkün olmuyor.
   Macro kadranını kontrol etmenizi tavsiye ederim. Güzel ama ağır ve hantal bir lens olduğunu hatırlıyorum. Anlattıklarınızdan sorunu halledeceğinizi sanıyorum.
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: caucassian - 15 Şubat, 2012, 18:26:58
çok teşekkürler cevabınız için.
(http://farm8.staticflickr.com/7045/6881537419_53e09118d3.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881537419/)
IMGP4126 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881537419/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
(http://farm8.staticflickr.com/7044/6881536297_4d2939ea6f.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881536297/)
IMGP4125 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881536297/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
lensimiz bu oluyor. bahsettiğiniz yerde bir kadran mevcut. fakat hareket etmiyor. iki ayrı tutacak yer var, birinin üstünde küçük bir düğme, düğmeye basarak çevirmeye çalışıyorum, fakat dönmüyor. rafta uzun süre bu şekilde kaldığı için sıkışmış.
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: vedib - 15 Şubat, 2012, 18:41:28
    Macro kadranının iki tarafında çıkıntı var.. Bu çıkıntıların birinde beyaz renkli kilidi bastırıp çevirmeniz gerekli. Macro kadranını normal konuma getirirseniz sorun çözülür. Emin değilim ama kadrandaki kırmızı noktanın beyaz çızgiye denk gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Kadranları zorlamadan çevirmeye çalışın. Fotoğraflara bakarak hatırlamaya çalışıyorum. Ama karşılıklı olan o çıkıntılara basmanız lazım....  Ayrıca dikkatimi mandal koruması çekti; DSLR gövdeye oturmayabilir.. eski gövdeler için yapıldığı için yeni gövdelerin mekanizmasına engel teşkil edebilir. Dijital gövdeye dikkatli ve zorlamadan oturmasını sağlayın; eğer daha önce denemiş ve oturmuşsa sorun yok.
     Objektif şu an "macro" konumunda duruyor... Anlattıklarınızı yapması normaldir
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: caucassian - 15 Şubat, 2012, 18:48:47
    Macro kadranının iki tarafında çıkıntı var.. Bu çıkıntıların birinde beyaz renkli kilidi bastırıp çevirmeniz gerekli. Macro kadranını normal konuma getirirseniz sorun çözülür. Emin değilim ama kadrandaki kırmızı noktanın beyaz çızgiye denk gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Kadranları zorlamadan çevirmeye çalışın. Fotoğraflara bakarak hatırlamaya çalışıyorum. Ama karşılıklı olan o çıkıntılara basmanız lazım....  Ayrıca dikkatimi mandal koruması çekti; DSLR gövdeye oturmayabilir.. eski gövdeler için yapıldığı için yeni gövdelerin mekanizmasına engel teşkil edebilir. Dijital gövdeye dikkatli ve zorlamadan oturmasını sağlayın; eğer daha önce denemiş ve oturmuşsa sorun yok.
makineye oturması konusunda sıkıntı yok. ilk gördüğümde makineye takma konusunda biraz korkmuştum. nazik bir şekilde taktım oldu.  (http://farm8.staticflickr.com/7204/6881644075_0d91909a9b.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881644075/)
IMGP3886 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881644075/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
bu fotoğrafı da bu lensle çektim. kadranlardan tutarak çevirmeye çalıştım fakat dönmedi. düğme basılı olduğu halde. fazla zorlamak istemedim. bu şekilde kullanırız artık.
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: PENTAX - 16 Şubat, 2012, 01:41:51
makineye oturması konusunda sıkıntı yok. ilk gördüğümde makineye takma konusunda biraz korkmuştum. nazik bir şekilde taktım oldu.  (http://farm8.staticflickr.com/7204/6881644075_0d91909a9b.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881644075/)
IMGP3886 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881644075/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
bu fotoğrafı da bu lensle çektim. kadranlardan tutarak çevirmeye çalıştım fakat dönmedi. düğme basılı olduğu halde. fazla zorlamak istemedim. bu şekilde kullanırız artık.

EV ayarı neden +5 ... çok yüksek ve o nedenle fotoğraflarınız parlamış....
sadece EV değil...diğer ayarlarda biraz yüksek....
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: caucassian - 19 Şubat, 2012, 17:55:04
haklısınız. makineyi kurcalarken 5 de kalmış. teşekkürler.
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: caucassian - 03 Mart, 2012, 04:20:15
1
(http://farm8.staticflickr.com/7180/6931193995_7cc05c6c6c.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6931193995/)
Copy of _IGP5550 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6931193995/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
2
(http://farm8.staticflickr.com/7067/6780364336_fae2698016.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6780364336/)
_IGP5303 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6780364336/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr

yakında lens ile çekilmiş daha güzel fotoğraflar eklemeye çalışacağım
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: caucassian - 03 Mart, 2012, 04:27:10
1
(http://farm8.staticflickr.com/7045/6792521458_d88101080c.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6792521458/)
_IGP6993 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6792521458/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
2 (croplanmıştır)
(http://farm8.staticflickr.com/7178/6938635191_c181281775.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6938635191/)
_IGP6992 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6938635191/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
3 ( bu da macrosu)
(http://farm8.staticflickr.com/7045/6792326018_5b479a057c.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6792326018/)
_IGP6932 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6792326018/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
Macrosu 70mm'de etkin oluyor. yaklaşık büyütme 1:2,2 olması lazım. lensin bir özelliği de sabit f:3,5 olması.
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: caucassian - 04 Ekim, 2013, 19:28:50
küçük bir deneme.

(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1234377_10151889470577836_1948608741_n.jpg)
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: nordlys - 04 Ekim, 2013, 23:51:11
makineye oturması konusunda sıkıntı yok. ilk gördüğümde makineye takma konusunda biraz korkmuştum. nazik bir şekilde taktım oldu.  (http://farm8.staticflickr.com/7204/6881644075_0d91909a9b.jpg) (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881644075/)
IMGP3886 (http://www.flickr.com/photos/kafkasyali/6881644075/) by KAFKASYALI (http://www.flickr.com/people/kafkasyali/), on Flickr
bu fotoğrafı da bu lensle çektim. kadranlardan tutarak çevirmeye çalıştım fakat dönmedi. düğme basılı olduğu halde. fazla zorlamak istemedim. bu şekilde kullanırız artık.

Selam Adas,
Fotograf mukemmel, sol ust kosedeki kusun devinimi ayri bir mukemmel!
Eline gozune saglik
Başlık: Ynt: vivitar 70-210mm
Gönderen: caucassian - 05 Ekim, 2013, 00:21:26
sağolasın adaş. balkona ekmek koyup kapının önünde beklediğim zamanlardı :) makineden de çok anlamıyordum o zamanlar.