|
Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz
Sayfa: [1]
1
Sanatsal ve kompozisyon eleştiri / Ynt: Eleştiri Ricası« : 26 Nisan, 2012, 16:12:16 »2 fotoğraf farkına bakarak konuşmak gerekirse bu "sanatsal kompozisyonal" eleştiri değil de "teknik eleştiri" bölümü olmalıydı sanırım. Ağacın kontrastı orjinalde de çok koyu. mümkün olduğunca karartmadım ama genede o yönde sıkıntım var. sanırım güneş ışığını iyi kulanamamla alakalı. yorum için teşekkürler. 2
Sanatsal ve kompozisyon eleştiri / Ynt: Eleştiri Ricası« : 26 Nisan, 2012, 16:10:21 »çok hoş bir manzara fotoğrafı olmuş.insana o bankta oturma arzusu yaşatıyor.yaşattığınız bu güzel duygu için tşk.ederim.eleştiri istiyorsanız.bence ikiside çok hoş ama insan doğası gereği biraz canlı renkleri nedense daha çok seviyor.yumuşak tonlar portrelerde daha hoş duruyor.naçizane fikrimdir .yoksa kesin doğru değildir.kolay gelsin. çok teşekkürler ... 3
Sanatsal ve kompozisyon eleştiri / Ynt: Eleştiri Ricası« : 26 Nisan, 2012, 16:09:17 »Bu fotoğraf için değil genel konuşmak zorundayım. Objeleri ortadan/kenardan kesmeyin, bir ön plan/konu olsun birde arka plan, ön plan/arka plan uyumlu olsun, arka planda dikkat çekici bozukluklar olmasın, uç noktalar altın orana uysun, ana ön plan arka planın 1/4'ünden az 3/4'ünden fazla olmasın, mecburiyet varsa dahi 4/5'ini geçmesin. Durağan sahneleri önceden çekeceğiniz sahnedeki basit çizgilerle küçük bir kağıda çabucak çok basitçe çizin, ondan sonra fotoğrafınıza yeniden kompozisyon yapın, bu kompozisyonda çok büyük oranda yardımcı olur.. Abicim yorumun için çok teşekkürler. anlatmak istediğin konuyu kafamda şekillendirdim. resmim de sağlı sollu ağaçları kesmek yerine bütün olarak kompozisyon yapmam gerektiğini, ön planı erguvan ağacını alacaksam çevresini on göre orantılamam gerektiğini anlattın.
4
Fotoğraf Teknikleri / Ynt: Kapadokya'da Gün Batarken..« : 26 Nisan, 2012, 11:39:16 »Elinize sağlık, güzel fotoğraflar, madem konu Kapadokya bu fotoğraflar ayrıca benim uzun zamandan beri düşündüğüm bir olguyu hatırıma getirdi, kapadokya yaşam alanı hep hristiyanlara maledilir, sanırım hristiyanların burayı ele geçirmesinden sonra dinmerkezcil düşünceler nedeniyle burada Hristiyanlıktan önce yaşamış pagan kültür yokedilmiş ve izleri silinmeye çalışılmış, ben çok öncelerden beri hep buranın tarih öcesi bir yerleşim yeri olması gerektiğini düşünmüşümdür, nitekim 3-4 yıl önce ürgübe yakın yerlerde ve ıhlara vadisinde dikkat ettiğimde 1-2 yerde duvarlarda silik ve kazınmış pagan olduğuna kuvvetle inandığım semboller, insana benzer sembolik şekiller gördüm, fotoğraflarını çekmek aklıma gelmedi, belki 1500 seneden fazla hristiyan hakimiyeti ve tahribatından sonra bu kadar izin bile kalması bence tarih öncesi bir kültürün varlığını orada ispatlamaya yeter, acaba bu konuda bilgisi, belgesi olan varmıdır kapadokyanın hristiyanlık öncesi tarihi hakkında, onu merak ederim hep. Sizin tespitleriniz esasında çok doğru. Bir kayserili olarak pagan kültürüne ait yerlerin olduğunu daha önceleri büyüklerimden duymuştum.Ne yazık kı hristiyan alemi buraları kendilerininmiş gibi sahiplenmeye başladılar. Hatta kendilerinden önceyi değilde sonrasını tanıyarak anadolu da var olma savaşı içerisindeler. Tıpkı istanbul balatı kutsallaştırarak vatikan yapma peşinde oldukları gibi ilerisinde de buralara el atarlarsa şaşırmamak lazım. Keşke resimlerini çekip arşiv yapsaydınız. Bu ufacık detay zaman içerisinde eminim lazım olur. Bu arada resimlerin hepsi birbirinden güzel. Hissiyatımı resimlerinizle yaşattığınız için elinize sağlık .. 5
Sanatsal ve kompozisyon eleştiri / Ynt: Eleştiri Ricası« : 26 Nisan, 2012, 11:21:12 »Öncelikle foruma hoşgeldiniz. çok teşekkürler, hoşbulduk soft olan resim orjinal resimdir. onun üzerinde hiçbir oynama yapmadım. Haklısınız gökyüzü renginde fazla maviye kaçmışlığım olmuş. Siz söyleyince resmi ne kadar yorduğunu farkettim. Zaman içerisinde bu hatalarım inş düzelecektir
6
Genel Teknik Yardım / Ynt: Shutter ömrü efsane mi?« : 26 Nisan, 2012, 11:11:05 »O hafıza kartı olayı hikaye. Teşekkürler JoRDAN, en iyisi ben programı indirip deneyeyim. 7
Genel Teknik Yardım / Ynt: Shutter ömrü efsane mi?« : 26 Nisan, 2012, 11:00:20 »
Shutter hakkında konu açılmışken bir şey sormak istiyorum
makinemi ilk aldığımda elimdeki eski fotoğraf makinesinin hafıza kartını kullandım. içerisindeki enson resim numarası 3900 iken makine bunu baz alarak devam etti. şimdi resim çektiğimde shutter sayım 5100 lerde. Kısaca gerçeği yansıtmıyor. Bu düzeltilebilir mi? yada menü içerisinde görebileceğim bir yer var mı?
8
Sanatsal ve kompozisyon eleştiri / Eleştiri Ricası« : 26 Nisan, 2012, 10:44:50 »
Arkadaşlar Merhaba;
Acemi biri olarak K-r makinem ile çekimlerime başladım. affınıza ve yorumlarınıza sığınarak paylaşmış olduğum resimde görmüş olduğunuz eleştirilerin hepsine açığım. Acımayın Lütfen.. Teşekkürler. Bu arada kullandığım program Adobe camera raw. İşlemi raw olarak değilde jpg de yaptım. zaman içerisinde inş onuda öğreneceğim
Sayfa: [1]
|

makinemi ilk aldığımda elimdeki eski fotoğraf makinesinin hafıza kartını kullandım. içerisindeki enson resim numarası 3900 iken makine bunu baz alarak devam etti. şimdi resim çektiğimde shutter sayım 5100 lerde. Kısaca gerçeği yansıtmıyor. Bu düzeltilebilir mi? yada menü içerisinde görebileceğim bir yer var mı?
affınıza ve yorumlarınıza sığınarak paylaşmış olduğum resimde görmüş olduğunuz eleştirilerin hepsine açığım. Acımayın Lütfen.. Teşekkürler.