İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - gokhans

Sayfa: [1] 2 3
1
Pentax Uyumlu Objektifler / Sigma 75-200 f3.8
« : 09 Aralık, 2014, 13:13:32 »
Merhaba,
Sigma 75-200 f3.8 AF (push-pull zoom)
Daha önce araştırırken rastlayıp okuduğum bu lensden fgpinarlı arkadaşımız sayesinde bir tane edinmiş bulunuyorum. Çok fazla bilinmediğinden bir başlık açmak faydalı olur diye düşündüm.
Özelliklerinden başlarsak
Ağırlık    : 666 Gram (kapak ve parasoley dahil)
Uzunluk : 135 mm  160 mm (parasoleyli)
Filtre çapı: 55mm
Min. Focus: 120 cm
Diyafram bıçağı : 8
Min. Dİyafram: F22
Optical Construction: 12 Elements in 9 Groups
1987 ve 89 yılları arasında üretilmiş Carl Zeiss formüllü bir optik.

Fiziki olarak tarif etmek gerekirse  Türkiye'de pompalı diye de tabir edilen itip çekilerek zoom yapan, sabit gruplu ve ön optiği zoom esnasında dönerek uzayıp kısalan bir Objektif. Metal yapısı ve yaşı düşünüldüğünde yeni nesillere göre sağlam bir duruşu ve tuşu var. Sadece yere doğru sallayarak yürüme yapınca push-pull zoom 1cm kadar (120mm civarı) kayıyor aşağı :) (zoom creep diyorlar ingilizce) Diğer zamanlarda zooz hareketi oldukça yumuşak ve kasıntısız.
Lensin kendi fotoğrafları bunlar (bi de ben parasoley bulsam daha yakışıklı olacak)









Havalar pek keyifli olmadığından şimdilik birkaç flaşlı iç mekan ve fikir vermesi için 1200-1600 iso arası çekilmiş sokak fotoğrafı ile paylaşıma başlayıp şahsi yorumu sonra yazacağım   

Önce tam boy fotoğraflar (resize edilmiş olarak)

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10



Bunlar da %100 croplar (dış çekimlerin 1200-1600 iso olduğunu göz önünde bulunduralım)


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10

2
Genel Teknik Yardım / Parafocal - Varifocal Lensler
« : 02 Aralık, 2014, 21:25:02 »
Merhaba,
Yine kenarda köşede kalmış ama özellikle video çekenler için önemli sayılabilecek bir özellik hakkında edindiğim bilgileri paylaşacağım.
Varifocal lensler: AF ya da MF fark etmeksizin netleme yapıldıktan sonra zoom yapınca (in ya da out) netlemenin bozulduğu lenslerdir. Kullandığımız lenslerin büyük çoğunluğu böyledir.
Parfocal Lensler: Yine AF ya da MF fark etmeksizin netleme yatıktan sonra zoom yapınca netlemenin bozulmadığı lenslerdir. Çoğunlukla daha eski nesil lenslerde bulunan bu özellik çoğunlukla hızlı af uğruna lens mekaniğinde yapılan değişiklilerle oluşmuştur. Zoom olayına netlemenin değişmemesi özellikle pro video çekenler için önemli bir özelliktir.
Bulabildiğim güncellenmiş Pentax uyumlu Parfocal lens listesi;

UPDATED 31.10.2014

M 28-50/3.5-4.5
Pentax M 80-200 mm f4.5 (push-pull)
Pentax F 100-300 mm f4.5-5.6
Pentax DA 16-45 F4
Pentax DA 18-55 mm F3.5-5.6 AL (v1)* - WR version
Pentax M 75-150mm f4 (push-pull)
Pentax M 35-70mm f2.8-3.5 (push-pull)
Pentax A 35-105 mmF3.5
Pentax FA 24-90 mm
Pentax F 28-80 mm F3.5-4.5
Pentax-F Zoom 1:3.5-4.5 28 - 80mm MACRO
Pentax F 35-70**
DA 50-200 WR
Pentax F 80-200 mm 1:4.7-5.6
Pentax DA 18-250*
Pentax FA 100-300mm F4.5-5.6
Sigma 18-200
Tamron 17-50/2.8
Tamron 70-150/3.5 (20A)
Tamron 28-75/f2,8
Tamron 28-80mm F:3.5-5.6 AF Aspherical**
Tamron SP 35-80/2.8-3.5 (01A)
Tamron 28-70/3.5-4.5 (44A)
Tamron 70-200/2.8
Tamron SP AF 24-135mm F/3.5-5.6 AD Aspherical [IF]
Tokina 19-35/3.5-4.5
Tokina RMC 25 - 50 F4
RMC Tokina 75-150 f/3.8*
Tokina SZ-X 60-300mm f4-5.6 (push-pull)
Vivitar Series 1, 35-85mm f2.8
Vivitar 70-150mm f3.8
Vivitar MC 75-205/f3.8 (1touch Kiron)
Sigma EX 10-20 f4-5.6**
Sigma 17-70/2.8-4.5*
Sigma 18-35 f/1.8 (NOT parfocal, but at f/4 and smaller the focus shift becomes trivial)
Sigma 18-50/2.8 EX Macro
Tamron Adaptall 70-150mm f3.5 Model QZ-150M (two touch, has manual/auto switch so can vary aperture manually whilst filming)
Tamron Adaptall-2 35-70mm f3.5 Model 17A (two touch)
Tamron Adaptall-2 70-150mm f3.5 Model 02A (two touch)
Tamron Adaptall-2 80-210mm f3.8-4 Model 03A (push-pull)
Tamron Adaptall-2 80-210mm f3.8-4 Model 103A (push-pull)
Tamron Adaptall-2 70-210mm f3.8-4 Model 46A (push-pull)
Tamron Adaptall-2 SP 70-210mm f3.5-4 Model 52A (two touch)
Tamron Adaptall SP 60-300mm f4-5.6 Model 23A (Push-pull)
Tamron Adaptall-2 SP 70-210mm f/3.5 (19AH)

*halen tartışılıyor
**= parfoca'le çok yakın



3
Genel Fotoğraf Paylaşımı / 29 Ekim hatırası
« : 29 Kasım, 2014, 20:13:52 »
29 Ekim'de havai fişek gösterileri için niyetlenip, Ermenek'teki maden kazası sebebiyle gösterilerin iptal edilmesine rağmen buluştuğumuz günden hatıra kareler. Baktım tam 1 ay geçmiş bari paylaşayın birkaç kare dedim :)
Önce benimle günlerini geçiren iki arkadaşımız stainless (Ahmet) ve mremre (Emre)'ye geç de olsa teşekkür ederim güzel saatler için. Oraya da gidelim , şundan da yiyelim muhabbetinden ve gri havadan fotoğraf açısından verimli olmasa da maksat tanışmak. Yenilerinde buluşmak üzere. Başlayalım :)

4
Genel Teknik Yardım / Paraflaş tercihi?
« : 29 Kasım, 2014, 15:11:48 »
Merhaba,
Fikirlere ihtiyacım olan konu kısaca şöyle, ortalama haftada 2 gün 100-150 fotoğraf çekilip diğer günler pek kullanılmayacak bir çekim yoğunluğu göz önüne alındığında ve Profoto - Hensel - Bowens - Elichrome gibi ürünler bütçeyi aşıyorsa (1500-2000tl), kullandığınız veya kullanıldığını bildiğiniz daha orta seviye jinbei, visico, star, compax gibi ürünlerden tavsiye edebileceğiniz var mı? Yoksa bunları alacağına başta belirttiklerinin giriş seviyesini alsan iyidir mi , yoksa ne yav :D

5
Tamamlanan Alışverişler / Sigma 10-20 f4-5.6
« : 29 Kasım, 2014, 14:23:47 »
Merhaba,
Yeni nesil kadife yüzey olmayan gövdeli, çok keyif aldığım Sigma lensim acil bir ışık sistemi kurma finansmanı için satılıktır. Kapakları parasoleyi var. Sadece parasoleyin dışında fotoğraflarda göstermeye çalıştığım gibi yüzeysel çizikler var, optikler gövde tertemizdir.
Not: ürün çekim çadırında flaşlı çekildi gözle görebileceğinizden daha tozlu gibi gözükebilir :)
Fiyatı, son oluru falan hepsi 700 tl.
Tel: 0541 776 6708  Direkman ulaşmak isteyen olur felan :)

6
Genel Teknik Yardım / Lens seti fikir?
« : 27 Kasım, 2014, 21:34:53 »
Merhaba,
Aslında takılan bir konu var değerli fikirlerinizi yazarsanız benzer düşüncede olan arkadaşlar da faydalanabilir.
Konu lens seti oluşturmakla alakalı, ama arada kaldığım şey marka model ya da mm'den ziyade şöyle;
Eğer 3 lensle bir set oluşturacak olsanız ve bunun 2'si prime 1'i zoom olsa, hangisini tercih edersiniz neden? Başka bir kombinasyon fikriniz var mı?
A- zoom'u geniş-kısa tele, 1 prime ultra geniş, 1 prime tele
B- zoom'u ultra geniş, 1 prime standart, 1 prime tele
C- zoom'u tele, 1 prime ultra geniş, 1 prime standart

Özellikle mm marka vs yazmadım ki bütçe vs seçenekler arasında konunun esası kaybolmasın.
Her türlü yorum için şimdiden teşekkürler,

7
Merhaba herkese,
Elimden geldiğince açıklamaya çalışacağım ve yine belki uzun ve sıkıcı bir yazı olacak ama birçoğumuzun yaşadığı sorunlar ve nedenini bulamayışımız sebebiyle elimizdeki ekipmanın yetersiz olduğu düşüncesine kapılmamıza sebep olan o renkler meselesine çeşitli yerli yabancı kaynaklardan kesitler alarak çözüm bulmaya çalıştım. Önce günün anlamına binaen beni sürekli merak etmeye öğrenmeye ve daha önemlisi bildiklerime nazaran bilmediklerimin çokluğunu fark etmemi sağlayan, varoluşumuzun temelinin öğrenmek-gelişmek ve bunu sanat ve bilim aracılığı ile yeni nesillere aktarmak olduğu fikrini aşılayan  öğretmenlerime teşekkür ederek başlayalım;

Fotoğraf işleme programı, ekran, baskı renk uyum sorunları ve çözümler:
   Fotoğrafta  rengin önemi hepimizin malumu hatta sensör itibarı ile orjinali renkli olduğu için bu S/B’a dönüşümlerde de geçerli, fakat çektiğimiz fotoğrafların değişik monitörlerde, fotoğraf işleme programlarında ve baskıda farklı tonlarda göründüğünü fark etmişizdir. (Fark etmeyenler ya şanslı ya da umursamazdır :) )
       Çeşitli marka ve model monitörlerin ve DSLR makinaların LCD’lerinin gösterdiği renk genişlikleri (renk gamutu) farklıdır. Dijital fotoğrafların en büyük sorunu çeşitli ve tutarsız ekranların bu uyumsuzluk veya standartsızlıktan doğan renk sapmalarıdır, bunun sonucunda resimlerdeki renk ve detayları doğru olarak göremiyoruz. Bunun için gerekli , doğru şekilde ayarlanmış bir monitörün kalibrasyonunu kendimiz yapabildiğimiz gibi,  fotoğrafçılığı profesyonel olarak yapanlar  içinde çeşitli renk kalibrasyon cihazları mevcut.

Renk değişimindeki unsurları sıralarsak:
1-     Görünen renk
2-     Fotoğraf makinasının çektiği renk
3-     Makine sensörünün algıladığı renk
4-     Elimizdeki fotoğraf makinasının ekranında görülen renk
5-     PC ekranında gördüğümüz renk
6-     Diğer Telefon, Notebook, Tablet gibi cihazların ekranlarında gördüğümüz renkler
7-     PhotoShop ile düzenlenen renk.
8-     Baskı makinekerinde uygulanan renk

Çektiğimiz fotoğrafların rengi ile bizim gördüğümüz renkler arasında ton farkları vardır. Bunu etkileyen en önemli başlıca nedenler:
1-     Makinamızın beyaz dengesi ayarı – White Balance (Çok önemli)
2-     Makinanın sensör kalitesi (az önemli)
3-     Fotoğraf makinası işlemci kalitesi (az önemli)
4-     Fotoğraf makinasının düşük ışıktaki ISO performansı
5-     Kullanılan Lensin kalitesi
6-     Pozisyona göre kullanılan Lens filtreleri
7-     Ekran kalibrasyonu

Tüm bu bilgiler ışığında sırasıyla yapılması gerekenler şöyle;
     1-Beyaz dengesi ayarı (White Balance); Fotoğraftaki doğru olan renkleri sensör‘e yansıtabilmek için, özel olarak olarak üretilmiş renk kartları ile yapılan ayarlar ile çekilen fotoğrafların renk sıcaklığının doğru renkte olmasını sağlamak için gri kart uygulaması yapılması önerilir.
Gri kart Fotoğraf makinelerinin beyaz ayarını yapmak için kullanılan ve üzerine düşen ışığın miktarının %18’ini geriye yansıtan kart’a verilen isimdir. Gri Kart ‘ın neden Işığın %18’ini yansıtığı sorusu ise, beyaz tenli bir insan yüzüne veya beyaz bir objeye düşen ışığın, bu oranda geriye yansıdığıdır. Gri kart ayarı çekim yapacağımız ortamdaki ışık değerlerini ölçmek ve bütün renkleri gerçeğine yakın, aslına mümkün olduğunca uygun tonlarda oluşması için kullanılır. Kullanımı, çekim yapacağımız ortamda önce gri kart ile bir çekim yapıp sonra PS, LR vb programlarda RAW dosyaları işlerken beyaz ayarı kısmındaki damlalık şeklindeki imleci bu gri veya beyaz olduğunu bildiğimiz noktalara tıkladığımızda doğru beyaz ayarını bulmuş ve makinamızın ve lensimizin kapasitesi doğrultusunda en doğru renk tonlarını yakalamış oluruz. Unutmamak lazım ki beyaz dengesi öyle ezbere gün ışığı 5500K’dir diye ayarlanamaz, her lensin, iso değerinin, her güneş açısının beyaz dengesine etkisi vardır. Beyaz dengesi bu konuda atılacak ilk adımdır.

     2- Ekran ( Monitör ) Kalibrasyonu :
 Şayet Dijital baskı,Reklam Filmi çekimi gibi işler yapıyorsak çektiğimiz görsellerin  çıktısı veya baskıda oluşan renklerle monitör ‘de gördüğümüz renklerin aynı standartta olması için öncelikle monitör ‘ün ekran Kalibrasyon işlemini yapmamız şart ve bunun da üç yolu var;
 
a-   Birçok firmanın ürettiği kalibrasyon cihazları ile ,  http://spyder.datacolor.com/display-calibration/  bu yöntem pahalı olmasına rağmen monitörün kalitesi ölçüsünde en doğru yöntemdir. Cihaz bilgisayara bağlanır ve monitör üzerine monte edildiğinde geri kalan işlemleri ve gerekli düzenlemeleri monitörden aldığı bilgilerle kendisi yapar.
b-   Bazı test yazılımları ve chartların yardımıyla gözle yapılan  http://www.lagom.nl/lcd-test/
c-   Monitörün kendi yaptığı otomatik. (bahsetmeye değer birşey değildir).
 
   Öncelikle kalibrasyonu ekranların teknik özellikleri sebebiyle her geçen saat değişeceğinden en seyrek 3 ayda bir yapılması gerekmektedir. Kalibrasyon yapmadan önce dikkat edilmesi gerekenler ise şöyle;
     Monitörün bulunduğu çalışma ortamının aydınlatması gün içinde değişirse, bu direkt olarak monitörde görülen renklerinde değişmesini etkileyecektir, onun için ortam ışığının problem yaratmaması için sabit kalmasına dikkat etmeliyiz. İdeal olanı parlaklığı kararlı olan suni aydınlatma şeklidir. Bir diğer önemli konu monitörde açık olan çalışmamıza, zemindeki renklerin karışmaması için, monitör zemininin -background natürel Gri olarak ayarlanması.
Forum ortalamalarında bu işlem için cihaz satın alacak olduğunu düşünmediğimden manuel olan için ön hazırlığı anlatayım gerisi linkte mevcut
Önce monitörünüzün ayarlarını, ekran kartı arayüzünden  default (varsayılan) (fabrika ayarları)’a getirin ve kalibrasyona 30 dakikadır çalışan ekranda genelde kullandığınız sabit loş ışıkta başlayın ve ekran koruyucusu olarak koyu gri düz bir renk ayarlayın. Bu işlemin ne kadar kolay olacağı, monitörünüzün kalitesine bağlıdır. Ayarda istediğiniz %100 doğruluğa ulaşmanız mümkün olmayabilir  bu durumda hangi  tavizi vereceğinizi tercih etmelisiniz.
isteyenler http://www.lagom.nl/lcd-test/ siteden test online veya indirilerek  adım adım uygulayarak yapabilir.


     3-Renk yönetimi, ICC renk profilleri ve tüm cihazların aynı dilden konuşmasını sağlamak;

      Evet kalibrasyonları yaptık kabul ederek, sırayı fotoğraf işleme yazılımı, ekran ve baskı makinaları arasındaki uyumu sağlayan kabaca aynı dilde konuşmalarını sağlayan uluslararası renk profilleri ve ayarlanmaları hakkında bilgi vermeye çalışacağım. Artık burada artık spesifik olarak, photoshop’tan(kısaca PS diycez artık) ve adobe ürünlerinden bahsetmekten zorundayım. Yıllardır Corel’in paint shop pro (PSP) yazılımın kullanmama ve arayüz dahil birçok konuda sevmeme rağmen işte tam bu konuda yani renk profili indirme-yükleme- atama konusunda biçare kalarak, sektör standardı olan PS’le çalışmaya devam ediyorum :( ...

Sektörümüzde kullanılan dijital fotoğraf makinesi, film, tarayıcı, monitör, muhtelif yazıcılar, prova üniteleri, baskı makineleri vs., tüm cihazlar farklı teknoloji ve farklı yöntemlerle renkleri tanımlamakta, farklı boyalar kullanarak baskı üretimi gerçekleştirmektedir. Profiller, dokümanlarda kullanılan resim, çizim, yazı vs., tüm grafik objerde kullanılan renk kodlarını tercüme ederek bütün cihaz ve makineler arasında doğru geçişi sağlayan üç boyutlu standart renk haritalarıdır. Profili olmayan profil atanmamış (gömülmemiş) resimler renk bağlamında hiç bir anlam ifade etmez ve bir cihazdan diğerine geçişte resimlerdeki renk tonları standart dışı farklı kodlarla aktarılacağı için, renk uyuşmazlık problemleri ortaya çıkar. Bunlar için sırayla yapılması gerekenler şöyle;
     Renk profili yükleme
Renk profilleri çoğunlukla sisteminize bir aygıt eklendiğinde yüklenir. Bu profillerin doğruluğu (çoğunlukla genel profiller veya hazır profiller olarak adlandırılır) üreticiden üreticiye farklılık gösterir. Ayrıca servis sağlayıcınızdan (ve baskı yaptıracağınız ofsetten) aygıt profilleri elde edebilir, profilleri Web'den yükleyebilir veya profesyonel profil oluşturma ekipmanı kullanarak özel profiller oluşturabilirsiniz.
Windows işletim sisteminde, profili sağ tıklatıp Profil Yükle'yi seçin. Diğer bir yöntem olarak profilleri WINDOWS\system32\spool\drivers\color klasörüne kopyalayın.
Mac OS'de, profilleri /Library/ColorSync/Profiles klasörüne veya /Users/[kullanıcıadı]/Library/ColorSync/Profiles klasörüne kopyalayın.
Renk profillerini yükledikten sonra Adobe uygulamalarını yeniden başlattığınızdan emin olun.

Renk profili gömme
Illustrator, InDesign veya Photoshop programlarında oluşturduğunuz bir belgeye renk profili gömmek için, belgeyi ICC profillerini destekleyen bir biçimde kaydetmeniz veya dışa aktarmanız (export) gerekir. Belgeyi aşağıdaki dosya formatlarından birinde kaydedin veya dışa aktarın: Adobe PDF, PSD (Photoshop), AI (Illustrator), INDD (InDesign), JPEG, Photoshop EPS, Büyük Belge Formatı veya TIFF. ICC profillerini gömmek için bir seçenek belirleyin. Bu seçeneğin tam adı ve konumu uygulamaya göre değişir.
Renk profili atama veya kaldırma (Illustrator, Photoshop)
Düzen > Profil Ata'yı seçin.
Bir seçenek belirleyip Tamam'ı tıklatın:
Bu Belgede Renk Yönetimi Uygulama Varolan profili belgeden kaldırır. Bu seçeneği yalnızca belgede renk yönetimi olmamasını istediğinizden eminseniz seçin. Belgeden profili kaldırdıktan sonra, renklerin görünümü uygulamanın çalışma alanı profilleri tarafından belirlenir.
Çalışma [renk modeli: çalışma alanı] Çalışma alanı profilini belgeye atar.
Profil Farklı bir profil seçmenizi sağlar. Uygulama, renkleri profil uzayına dönüştürmeden yeni profili belgeye atar. Bu, monitörünüzde görüntülenen renklerin görünümünü önemli ölçüde değiştirebilir.

Renk profili atama veya kaldırma (InDesign)
Düzen > Profil Ata'yı seçin.
RGB Profili ve CMYK Profili için aşağıdakilerden birini seçin:
At (Geçerli Çalışma Alanını Kullan) Varolan profili belgeden kaldırır. Bu seçeneği yalnızca belgede renk yönetimi olmamasını istediğinizden eminseniz seçin. Bir belgeden profili kaldırdıktan sonra, renklerin görünümü uygulamanın çalışma alanı profilleriyle belirlenir ve artık belgeye bir profil gömemezsiniz.
Geçerli Çalışma Alanı'nı Ata [çalışma alanı] Çalışma alanı profilini belgeye atar.
Profil Ata Farklı bir profil seçmenizi sağlar. Uygulama, renkleri profil uzayına dönüştürmeden yeni profili belgeye atar. Bu, monitörünüzde görüntülenen renklerin görünümünü önemli ölçüde değiştirebilir.
Belgenizdeki her grafik türü için bir görüntü oluşturma hedefi seçin. Her grafik türü için dört standart hedeften birini seçebilir veya Renk Ayarları iletişim kutusunda belirtilmiş olan görüntü oluşturma hedefini kullanan Renk Ayarları Hedefini Kullan seçeneğini belirleyebilirsiniz. Görüntü oluşturma hedefleri hakkında daha fazla bilgi için Yardım'da arama yapın.
Grafik türleri şunları içerir:
Düz Renk Hedefi InDesign doğal nesnelerindeki tüm vektör resimler (düz renk alanları) için görüntü oluşturma hedefini ayarlar.
Varsayılan Görüntü Hedefi InDesign uygulamasında bulunan bitmap görüntüler için varsayılan görüntü oluşturma hedefini ayarlar. Tek tek görüntü esasına göre bu ayarı geçersiz kılmaya devam edebilirsiniz.
Karıştırma Sonrası Hedefi Sayfadaki saydamlık etkileşimlerinden kaynaklanan renkler için görüntü oluşturma hedefini prova veya son renk uzayına ayarlar. Belgenizde saydam nesneler varsa, bu seçeneği kullanın.
Belgedeki yeni profil atama etkilerini önizlemek için Önizleme'yi seçin ve Tamam'ı tıklatın.

    To be cont.... :)


8
Pentax Dışı Kameralar / Sony A7ii
« : 20 Kasım, 2014, 18:07:39 »
Sony sayıca az ama etkili özellikler ekleyerek başarılı sensoru parlatmaya devam ediyor.
5 eksenli IBIS
Daha hızlı af
ve derin grip.....

 www.dpreview.com/articles/5893009647/sony-announces-alpha-7-ii-full-frame-mirrorless-camera-with-5-axis-is

9
Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle amacım lens karşılaştırma testi yapmak değil, sadece doğru bildiğimiz yanlışlar ya da sürekli pompalanan bilgi yığınlarının gerçekte ne kadar anlam taşıdığını sizlerin de vereceği örneklerle tekrar ederek hepimizi sürekli ''daha keskin lens'' arayışından ''daha doğru ışık ve kompozisyon'' arayışına yönlendirmek. Lens seçimimizde kıstasımız keskinlikten ziyade çekim alışkanlıklarımız, lensin renk ve kontrast yorumu, ters ışık karşısındaki tepkisi, meraklısı için bokeh yorumu, sağlam ve uzun ömürlü yapısı, hatta ağırlık ve bunlar gibi aslında çoğunlukla es geçtiğimiz özellikler olmalı.
Tabii örnek fotoğraflarını vereceğim lensler için biraz elma-armut durumu var ne aralıkları ve f değerleri örtüşmüyor fakat belki bu durum anlatmak istenileni daha iyi açıklayabilir.
Örnek fotoğraflar Zoom Lensler içinde referans olabilecek Tamron 28-75 ve testlerde ''ortalama'' sonuçlar alan Pentax 18-135 ikilisiyle çekilmiş %100 croplardır , iç mekanda olanlar 50mm f4.5, dış mekanda olanlar 35mm f5.6 ile çekilmiştir. Özellikle hangisinin, hangi lens olduğunun belirtmedim ki önyargılı bakmayalım.
Yorumlarınızı ve sizin de tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

10
Tamamlanan Alışverişler / Takaslık veya satılık 18-135 WR
« : 18 Kasım, 2014, 15:11:51 »
Merhaba arkadaşlar, ultra temiz, en ufak kullanım izi bile olmayan bir 18-135 WR var elimde bir de kenko CPL filtresi ile beraber. Öncelikle DA,L 55-300 ile takas olmak üzere değerlendirmek istiyorum. Satış için 700 tl düşünüyorum. (geçen sene 800'e satmıştım :(  )
Fotoğraf isteyen google'dan bakabilir :) şaka bi yana, isteyene gönderirim, ayrıca "yok o kadar değilmiş diyenden" geri alırım. Get, sanal pazar olabilir.

11
Genel Teknik Yardım / Lens Açı Farklılıkları
« : 08 Kasım, 2014, 18:06:16 »
Merhaba,
Denemeler yaparken yeni fark ettiğim bir durum hakkında bilgisi ya da fikri olanlar yazabilirse sevinirim. Durum ve sorum şu, 1-2 mt gibi yakın mesafelerde örneğin 50mm prime ile , 50-135 gibi uzun bir lensin kadrajlarında farklılıklar var, bu durum sonsuza odalarda yok oluyor. Bundan lenslerin mm'lerinin standart olmadığını mı çıkartmalıyız yoksa bahsi geçen açılar, sensörden (ya da flanş'dan) değil lensin önünden mi geçerli ki 4 cm.lik lens ile 20cm lik lens makina sabit iken lens değişince farklı kadraj oluyor?

12
Genel Teknik Yardım / Hızlı dekupe yapma adayları
« : 03 Kasım, 2014, 15:33:40 »
Merhaba, kesinlik kazanmamış ama muhtemel bir iş için ortalama 5000 fotoğrafı her gün (ya da gece :) ) düzenli 150-200 adet dekupe yapabilecek arkadaşlar özel mesajla fiyat teklifi yapabilirler mi?
Tel: 0541 776 6708
Not: toplu iş olduğundan stüdyo fiyatlarıyla gelmezseniz sevinirim. Yarın bina göre nihai teklif verilecek.

13
Tamamlanan Alışverişler / DA* 50-135 F2.8
« : 27 Ekim, 2014, 15:24:25 »
Merhaba,
Başlıktaki lensimi hevesini aldığım ve maddi manevi seti hafifletmek için satıyorum.
Lensin durumu bazı arkadaşlara anlattığım ve konu hakkında daha önce başlık (http://www.pentaxturk.com/forum/index.php/topic,5110.msg52655.html#msg52655) açtığım üzere şöyle;
Lensi SDM arızalı olarak aldım ve DA* lenslerdeki screw drive (vida sürücülü klasik AF sistemi) AF motoru lensin yazılım kodlarında ufak değişiklikle aktif hale getirdim. Kısacası lens şu anda vida sürücülü olarak sorunsuz AF yapıyor. İşlemde hiçbir şekilde lensi fiziki sökme takma vs yoktur.
     Bu işlem sonsuza kadar sağlam şekilde AF yapabileceği gibi geri dönüş de olan bir işlemdir satın alan vereceğim orjinal dosya gövdeden yüklenip (gayet kolay birşey hatta sitede sağlam lensi dçnüştürüp işlemi deneyen arkadaş da var)  SDM motor tamir ettirilip kullanılabilir.

     29 Ekim için Çarşamba sabah Kabataş'ta olacağım, salı akşamına kadar merak eden vs olursa haber versin getireyim, gün içinde yarımada -galata, öğleden sonra da avrupa yakasında kabataş köprü arası Cumhuriyet Bayramı gösterileri için konuşlanacaz.

     Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
Fiyat olarak son 1.200 tl istiyorum. Takas az ihtimal.

14
Nikon'da D600 serisiyle başlayan sensör yağ/toz sorununu yeni modelde de yaşayanlar varmış  !
http://www.dpreview.com/forums/post/54578417

15
2013 Nisan pentax elime geçtikten 48 saat sonra çektigim (alışma dönemi) fotolardan bazıları, hava çok gri olduğundan SB vs denemiştim birşeyler.  Yarın Mudanya Mütarekesi yıldönümü etkinlikleri için tekrar gelecekler ve h hava yine full bulutlu :(

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


Sayfa: [1] 2 3