Gönderen Konu: Kapadokya'da Gün Batarken..  (Okunma sayısı 14665 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 730
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Kapadokya'da Gün Batarken..
« : 25 Nisan, 2012, 22:15:00 »
Bu başlık Gezi Notları gibi bir ana başlık altında daha uygun olabilirdi.Mevcut başlıklar içerisinde buraya uygun düşüyordu.Onun için buraya açtım.

Kapadokya, hepimizin bildiği gibi,Nevşehir,Kayseri,Kırşehir,Aksaray ve Niğde illerinin bir kısmını içine alan havzaya verilen isim.
Güzel Atlar Ülkesi manasına geliyor.Bu bölgede çok eski zamanlarda gerçekten güzel atlar yetiştirilirmiş.Bugün hala Erciyes Dağının insanların pek uğramadığı yaylalarında yılkı şeklinde,bu atların torunlarının yaşadığı söyleniyor.

Kapadokya'nın fiziki coğrafi yapısı,bundan yaklaşık 60 milyon yıl önce Erciyes Dağı,Hasandağı ve Güllüdağ'ın püskürttüğü lav ve küllerin zaman içinde yağmur,güneş ve rüzgarın etkisiyle bugünkü halini ve görünümünü alıyor.Sert kısımlar ayakta kalırken rüzgarın etkisiyle aşınan kısımlar ile ilginç görüntüler ortaya çıkıyor. Kaya görünümlü oluşumlar aslında kolayca kazınan taşlaşmış kül ve lav kalıntıları.

Roma İmparatorluğunun zulmünden kaçan hiristiyanlar,bu bölgenin ilginç yapıları arasında kendilerine sığınacak yerler kazarak korunmaya çalışıyorlar.Bu tabii oluşumlar içerisine evlerini,kiliselerini,şapellerini kazıyorlar.Yüzyıllar boyu bu bölgede yaşıyorlar.Son hiristiyanlar 1926-27 mübadelesi sırasında bölgeyi terkediyorlar.

Bu fotoğraf destekli yazıda bölgenin tamamını tanıtmaya imkan yok.Ben sadece  23 nisan tatili dolayısıyla bölgeye yaptığım son ziyarette çektiğim birkaç fotoğrafı paylaşmak istedim.

Zamanla rüzgarın aşındırmasıyla ortaya çıkan ilginç şapkalı görüntülere,yöre halkı Peri Bacaları adını veriyor.Aşağıdaki fotoğraf 2008 yılında Panasonic LX3 ile çekilmiştir.



Kilise ve şapellerin oyulduğu yumuşak kayalıklar.(Panasonic Lumix DMC LX3 ile)




Güvercinlik vadisinden genel görünüm.Bu vadide de kilise evler ve şapeller bol miktarda mevcut.Vadi aynı zamanda çok sayıda güvercine de ev shipliği yapıyor.(Panasonic Lumix DMC LX3 ile)




Sonradan hiristiyan olmuş Koreli'ler bölgeyi çok seviyor.Bu ilginç coğrafyayı ziyaret ederken hiristiyanlığın ilk doğal kiliselerini de görmek istiyorlar.Kapadokyada günün doğuşu ve batışı onlara çok ilginç geliyor.Onlarla birlikte daha az sayıda batılı hiristiyanlar da gün batışını seyrediyorlar ve tam güneş batınca hep beraber alkışlıyorlar.Bundan sonraki fotoların bir kısmı Pentax K5+ Pentax DA 50-135 ED IF SDM diğer kısmı ise Pentax 16-45mm lens ile çekildiler.









Yörede yaşayan hiristiyanlar bu coğrafi oluşumları aynı zamanda kale olarak da kullanmışlar.Bunlardan en ilginci Uçhisar kalesi.










Güvercinlik vadisinin kuzey-doğu tarafındaki bir tepeden bakışla güneş batarken vadinin görüntüleri.













Uçhisar'a giderken yol boyu çektiğimiz ilginç görüntüler..










Yörenin adı en çok bilinen ilçesi Ürgüp.Ürgüp ve Göreme bölgesini ayrı bir başlıkta belki ileri ki zamanlarda anlatmak kısmet olur.Şimdilik Ürgüpten kayalar oyularak inşa edilmiş bir butik otel fotosuyla bu birinci seriye son vermek istiyorum.

« Son Düzenleme: 25 Nisan, 2012, 22:45:51 Gönderen: REÝS »

Çevrimdışı caucassian

  • Üye
  • *****
  • İleti: 1.404
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kapadokya'da Gün Batarken..
« Yanıtla #1 : 25 Nisan, 2012, 22:35:42 »
çok güzel kareler.
örnek alınacak bir paylaşım.
fotoğraflar ve bilgilendirmeler için teşekkürler.
Anadan Babadan Atadan Köylüyüm.

Çevrimdışı cbaytan

  • Sanat Danışmanı
  • Üye
  • *****
  • İleti: 749
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kapadokya'da Gün Batarken..
« Yanıtla #2 : 26 Nisan, 2012, 00:01:04 »
Roma İmparatorluğunun zulmünden kaçan hiristiyanlar,bu bölgenin ilginç yapıları arasında kendilerine sığınacak yerler kazarak korunmaya çalışıyorlar.Bu tabii oluşumlar içerisine evlerini,kiliselerini,şapellerini kazıyorlar.Yüzyıllar boyu bu bölgede yaşıyorlar.Son hiristiyanlar 1926-27 mübadelesi sırasında bölgeyi terkediyorlar.
Elinize sağlık, güzel fotoğraflar, madem konu Kapadokya bu fotoğraflar ayrıca benim uzun zamandan beri düşündüğüm bir olguyu hatırıma getirdi, kapadokya yaşam alanı hep hristiyanlara maledilir, sanırım hristiyanların burayı ele geçirmesinden sonra dinmerkezcil düşünceler nedeniyle burada Hristiyanlıktan önce yaşamış pagan kültür yokedilmiş ve izleri silinmeye çalışılmış, ben çok öncelerden beri hep buranın tarih öcesi bir yerleşim yeri olması gerektiğini düşünmüşümdür, nitekim  3-4 yıl önce  ürgübe yakın yerlerde ve ıhlara vadisinde dikkat ettiğimde 1-2 yerde duvarlarda silik ve kazınmış  pagan olduğuna kuvvetle inandığım semboller, insana benzer sembolik şekiller gördüm, fotoğraflarını çekmek aklıma gelmedi, belki 1500 seneden fazla hristiyan hakimiyeti ve tahribatından sonra  bu kadar izin bile kalması bence tarih öncesi bir kültürün varlığını orada ispatlamaya yeter, acaba bu konuda bilgisi, belgesi olan varmıdır kapadokyanın hristiyanlık öncesi tarihi hakkında, onu merak ederim hep.

Çevrimdışı nativeemperor

  • Üye
  • *
  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kapadokya'da Gün Batarken..
« Yanıtla #3 : 26 Nisan, 2012, 11:39:16 »
Elinize sağlık, güzel fotoğraflar, madem konu Kapadokya bu fotoğraflar ayrıca benim uzun zamandan beri düşündüğüm bir olguyu hatırıma getirdi, kapadokya yaşam alanı hep hristiyanlara maledilir, sanırım hristiyanların burayı ele geçirmesinden sonra dinmerkezcil düşünceler nedeniyle burada Hristiyanlıktan önce yaşamış pagan kültür yokedilmiş ve izleri silinmeye çalışılmış, ben çok öncelerden beri hep buranın tarih öcesi bir yerleşim yeri olması gerektiğini düşünmüşümdür, nitekim  3-4 yıl önce  ürgübe yakın yerlerde ve ıhlara vadisinde dikkat ettiğimde 1-2 yerde duvarlarda silik ve kazınmış  pagan olduğuna kuvvetle inandığım semboller, insana benzer sembolik şekiller gördüm, fotoğraflarını çekmek aklıma gelmedi, belki 1500 seneden fazla hristiyan hakimiyeti ve tahribatından sonra  bu kadar izin bile kalması bence tarih öncesi bir kültürün varlığını orada ispatlamaya yeter, acaba bu konuda bilgisi, belgesi olan varmıdır kapadokyanın hristiyanlık öncesi tarihi hakkında, onu merak ederim hep.

Sizin tespitleriniz esasında çok doğru. Bir kayserili olarak pagan kültürüne ait yerlerin olduğunu daha önceleri büyüklerimden duymuştum.Ne yazık kı hristiyan alemi buraları kendilerininmiş gibi sahiplenmeye başladılar. Hatta kendilerinden önceyi değilde sonrasını tanıyarak anadolu da var olma savaşı içerisindeler. Tıpkı istanbul balatı kutsallaştırarak vatikan yapma peşinde oldukları gibi ilerisinde de buralara el atarlarsa şaşırmamak lazım. Keşke resimlerini çekip arşiv yapsaydınız. Bu ufacık detay zaman içerisinde eminim lazım olur.

Bu arada resimlerin hepsi birbirinden güzel.  Hissiyatımı resimlerinizle yaşattığınız için elinize sağlık ..
aLEngİrLi aDAm @
Pentax K-r

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 730
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Kapadokya'da Gün Batarken..
« Yanıtla #4 : 27 Nisan, 2012, 19:04:51 »
çok güzel kareler.
örnek alınacak bir paylaşım.
fotoğraflar ve bilgilendirmeler için teşekkürler.
Elinize sağlık, güzel fotoğraflar, madem konu Kapadokya bu fotoğraflar ayrıca benim uzun zamandan beri düşündüğüm bir olguyu hatırıma getirdi, kapadokya yaşam alanı hep hristiyanlara maledilir, sanırım hristiyanların burayı ele geçirmesinden sonra dinmerkezcil düşünceler nedeniyle burada Hristiyanlıktan önce yaşamış pagan kültür yokedilmiş ve izleri silinmeye çalışılmış, ben çok öncelerden beri hep buranın tarih öcesi bir yerleşim yeri olması gerektiğini düşünmüşümdür, nitekim  3-4 yıl önce  ürgübe yakın yerlerde ve ıhlara vadisinde dikkat ettiğimde 1-2 yerde duvarlarda silik ve kazınmış  pagan olduğuna kuvvetle inandığım semboller, insana benzer sembolik şekiller gördüm, fotoğraflarını çekmek aklıma gelmedi, belki 1500 seneden fazla hristiyan hakimiyeti ve tahribatından sonra  bu kadar izin bile kalması bence tarih öncesi bir kültürün varlığını orada ispatlamaya yeter, acaba bu konuda bilgisi, belgesi olan varmıdır kapadokyanın hristiyanlık öncesi tarihi hakkında, onu merak ederim hep.

Sizin tespitleriniz esasında çok doğru. Bir kayserili olarak pagan kültürüne ait yerlerin olduğunu daha önceleri büyüklerimden duymuştum.Ne yazık kı hristiyan alemi buraları kendilerininmiş gibi sahiplenmeye başladılar. Hatta kendilerinden önceyi değilde sonrasını tanıyarak anadolu da var olma savaşı içerisindeler. Tıpkı istanbul balatı kutsallaştırarak vatikan yapma peşinde oldukları gibi ilerisinde de buralara el atarlarsa şaşırmamak lazım. Keşke resimlerini çekip arşiv yapsaydınız. Bu ufacık detay zaman içerisinde eminim lazım olur.

Bu arada resimlerin hepsi birbirinden güzel.  Hissiyatımı resimlerinizle yaşattığınız için elinize sağlık ..


İlginize ve beğenilerinize teşekkürler arkadaşlar...
Bu başlıkta 21 fotoğrafımı birden paylaştım.Fotoğrafların konusu olan bölgeyle ilgili az da olsa tanıtıcı bilgi verdim.
Fakat diğer forum üyeleri herhalde bu tür paylaşımlarla pek ilgilenmiyorlar diye düşündüm.
Çünkü olumlu veya olumsuz daha çok ileti bekliyordum doğrusu...

Çevrimdışı Baha

  • Admin
  • Üye
  • *****
  • İleti: 3.787
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Hatay
Ynt: Kapadokya'da Gün Batarken..
« Yanıtla #5 : 02 Mayıs, 2012, 02:09:37 »
Fakat diğer forum üyeleri herhalde bu tür paylaşımlarla pek ilgilenmiyorlar diye düşündüm.
Çünkü olumlu veya olumsuz daha çok ileti bekliyordum doğrusu...

Zamanla ilgi artacaktır abi, eminim.. :)

Paylaşım ve özellikle bilgi için teşekkür ederim. Başlık fotoğraftan ziyade kültür başlığı olmuş. :)
PENTAX K-3
SMC PENTAX-FA* 1:2 24mm IF AL
SMC PENTAX-FA 1:1.8 31mm AL Limited
SMC PENTAX-FA 1:1.9 43mm Limited
SMC PENTAX-FA 1:1.8 77mm Limited

I'm a Photographer, not a Terrorist.

Çevrimdışı ercan69

  • Üye
  • *****
  • İleti: 2.914
  • Şehir: Uşak
Ynt: Kapadokya'da Gün Batarken..
« Yanıtla #6 : 02 Mayıs, 2012, 03:28:41 »
yunus abi oncelikle ellerine saglik  ilgilenmeme meselesi degil tabiki fotolara bakiyoruz 21 tane fotoya bakmak cok guzel sonucda bir yeri tanitiyorsun ama fotolara elestiri olayi ayri yanlis anlama eger elestiri istiyorsan fotolara elestiri topiginde acilmasi bence cok dogru olur diger bir acidan bakarsak eger elestiri istemiyorsan sanki oralari seninle birlikde gezmis gibi olduk ve fazla birsey eklenecek gibi degil cok guzel yerler ve ben bir topik acdim tabiki silinip kaybolmadi ise.http://www.pentaxturk.com/forum/index.php?topic=600.0 sehirleri ve gezdigimiz yerleri bir yerde toplamak amaci ile bu tatil olur ,tanitim amacli olur her konuyu bir topik altinda toplamak bence daha iyi olur herkezin ayri bir topik acmamasi  acisindan affina siginarak yazdim lutfen alinma ve kirilma
https://SecreLocal.com - Dating Without Fake Profiles - No Verify - Anonymous Casual Dating -   Local Live Dating Chat