Gönderen Konu: Bu bozuk bir piksel mi yoksa toz mu?  (Okunma sayısı 6983 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SemihBirbir

  • Üye
  • **
  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bu bozuk bir piksel mi yoksa toz mu?
« Yanıtla #15 : 29 Nisan, 2013, 21:54:40 »
Bu bence bozuk piksel benim eski makinemde de vardı pentax değildi tabi o makinem baya sinir bozucu bir sey.
PENTAX K-5 II

Çevrimdışı vedib

  • Teknik Danışman
  • Üye
  • *****
  • İleti: 2.563
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Hatay
Ynt: Bu bozuk bir piksel mi yoksa toz mu?
« Yanıtla #16 : 30 Nisan, 2013, 18:49:15 »
     Piksel ve seri no ile fabrika çıkış tarihini fazla kafayı takmayın. Belki yeni almışsınız diye tedirgin olmuş olabilirsiniz. Ölü piksel dediğimiz yeşil noktacıklar zamanla kendini tamir ediyor. Bir süre kullandıktan sonra satıcıdan veya teknik servisten yardım almanız uygun olur. "Çalışıyorsa kurcalama" atasözünü göz önünde bulundurun.

Çevrimdışı yLdRy

  • Üye
  • ***
  • İleti: 53
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bu bozuk bir piksel mi yoksa toz mu?
« Yanıtla #17 : 30 Nisan, 2013, 20:01:09 »
     Piksel ve seri no ile fabrika çıkış tarihini fazla kafayı takmayın. Belki yeni almışsınız diye tedirgin olmuş olabilirsiniz. Ölü piksel dediğimiz yeşil noktacıklar zamanla kendini tamir ediyor. Bir süre kullandıktan sonra satıcıdan veya teknik servisten yardım almanız uygun olur. "Çalışıyorsa kurcalama" atasözünü göz önünde bulundurun.

İlk baştaki iki noktadan biri zaten kaybolmuş diğeri de daha bir sönükleşmişti. Az evvel eve geldiğimde bir daha bakayım diye aldım makineyi tekrar ve kurcalamaya başladım. Ve şuan o ekranın ortasındaki nokta da kaybolmuş. Tam da dediğiniz olmuş sanırım. Üretim tarihi vs. zaten umursadığım şeyler değil ancak bir sorun çıkınca en ufak şey bile göze batmaya başlıyor. Bu piksel konusu canımı sıktığında makineye baktıkça sorun görmeye başlamıştım. Hatta exif bilgilerindeki cihaz seri numarasını bile değiştirilmiş sandım bir ara ama sonra yanıldığımı farkettim. O piksel tekrar ortaya çıkmadığı sürece makineyi geri göndermeyi düşünmüyorum şuan ama bir sıkıntı daha kaldı: Firma ürünün garanti belgesini onaylamamış. Faturada da ne cihazın ne kit lensin seri numarası falan yazmıyor. Bu da demek oluyor ki ben garantiden yararlanamayacağım. Yarın bir sorundan dolayı cihazı servise verdiğimde gösterdiğim fatura ve boş olan garanti belgesinin benim servise verdiğim makineye ait olduğunu kim, nereden anlayacak? Nar A.Ş. çıkış yapan cihazların database'ini tutuyordur belki, ancak bu database'i teknik servisle paylaştığını hiç sanmam. Bu veriler servis hizmeti için kullanılmıyordur da çünkü. Açıkçası garanti belgesini bir şekilde onaylatmam lazım, tek dert o şuan.

Ayrıca, ilginçtir ki bugüne kadar makineye bir kaç kez toz uyarısı işlemi uyguladım ve her defasında sensörün farklı farklı yerlerinde toz bilgisi görüntüledi. Kiminde az kiinde çok ama mutlaka toz vardı hep. Demin tekrar yaptığımda bu defa en ufak bir toz yoktu gelen görüntüde. Dünden bugüne makine kendi kendini mi temizledi, nedir! Bembeyaz ekranı görünce oldukça şaşırdım.
« Son Düzenleme: 30 Nisan, 2013, 20:05:44 Gönderen: yLdRy »