Gönderen Konu: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü  (Okunma sayısı 12830 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı R`meRt

  • Üye
  • ***
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #30 : 19 Ocak, 2014, 21:48:13 »
Ben de 2008 kasaları diyecektim :p

Çevrimdışı zeda3000

  • Üye
  • ****
  • İleti: 192
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #31 : 19 Ocak, 2014, 21:49:43 »
ford otosan eski başteknisyenlerinden birinden bahsediyoruz. Ne kadar kötü olabilir? Araç bilgisi vs vs si? :) Artı olaraka freelander suv değildir. Suv un bir altı bir araçtır. yani crosstur. 5 küsur seneden beri gerçek SUV kullanan biri olarak gayet iyi bilirim merak etmeyin.
Landlardan bahsetmişsiniz. Land vs tarzı bol elektronik ürünü suv araçların iyilği sensöre çamur gelinceye kadardır. Sensör okumadığı zaman höppp söner gider. Bunu her araç teknikeri çok iyi bilir. Ki ne kadar bol sensör o kadar çok dert demektir. Suv gibi araziye dayanıklı araçta sensör az bulunmalıdır ki bakım masrafı az olsun.
Kullandığım araç 1997 model Ford Explorer USA yapımı bir SUV. Motor 4k CC , beygir 245. Zavoli LPG mevcut. LPG konusuna tekrar deyinmek gerekirse doğru montaj ve temiz işçilikle işlem yapılmışsa ömür boyu sıkıntı çıkarmaz.

Ford Otosan bas teknisyeni kim cidden merak ettim acaba tanidigim bibirimi? , 3 Sene yurt disinda GM de ust duzey yoneticilik yaptim , isim geregi Ford dahil tum otomotiv firmalari ile direk calisiyorum buna Otakar Land Rover da dahil. Emin olun tekniker demek sofor demek degil. Yurt disinda hem motosiklet hemde otomobil profesyonel surus egitim lisansim var. Turkiyede arac yada 4x4 kullanmayi bilen kisi sayisi cidden az.

Freelander nasil cross diye adlandirdiniz birde onu cozemedim. 26 cm aks yuksekligi olan bariz bildiginiz SUV (Sport utility vehicle ) nin neresi cross?Mesala Volvo XC70 Cross tur, standart sasi uzerine adepte edilmis 4x4 aktarmasi vardir ama Freelander bayagi bildiginiz Arazi 4x4 tur. Crosslarin cogu zaten binek arac sasisi uzerine adepte edilmesi ile meshurdur. (Bakiniz : Tiguan Golf sasisi , Kuga , Focus sasisi, gibi)

Sensor konusuna gelince, teknolojinin surekli ileriye dogru gittgi bir yerde bu sekilde sensorsuz araci ovmek ne derece mantikli. Paris Dakar rallysinde kosan tum araclarin yer gok sensor kayniyor , bu dediginiz sekilde olsa dunyanin en zorlu parkuru icin bu kadar muhendis salak gibi araci sizce neden sensorlerle doldursun. Koyarlardi koca motoru birde kilit difransiyeli hadi nasssss , yarisa :)

LPG konusuna gelince , ben hurafeler ile pek konusan biri degilimdir , bilime inanirim ve teknik olarak cevap arar ve cevap veririm. Icten yanmali bir motorun ana temasi yaglamadir. Sekmandan , subaplara kadar her yerde yag kiritik faktordur. Gaz yagli degildir ama bunun aksine benzin yaglidir. LPG hic bir zaman yakit olmadi , eskiden rafinelerde baca cikislarinda yakilirdi , hani su TV de gordugunuz surekli yanan rafine bacalari varya , evet aynen o. Petrol piyasasi ucunca muhendisler bunu yakmak yerine depolamayi kesif etti ve satmaya basladi. Yani petrol firmalarina LPG nin bir maliyeti dahi yoktur. Ama bizim gibi yakitin pahali oldugu ulkelerde son care olarak alacak bir ton insan var malesef. Bu resmen Altin vurus. 1/250 oraninda sikismis bir gaz ile araci calistirmaya baslar iseniz o aracta ne subap kalir ne sekman. Cunku gaz yagi kurutur ve asindirmayi hizlandirir.Italyan firmalari Turkiye ye LPG donusum satiyor ama gel gorunki Italyada LPG li arac yok gibi bir sey. LPG ye bakin hep pahali yakitin oldugu ve gelir duzeyinin dusuk oldugu ulkelerde yaygindir.

Land Rover sizin oyle dusundugunuz gibi sensor arizasi ile yolda kalacak cinsten bir arac degil. Bakmayin Turkiyede sosyetnin altinda geziniyor %90 aracin hakkini dahi vermiyor. Gelin Ingilterede bataklikta zorlu otlaklarda nasil kosuyor bu arabalar gosteriyim size. Land Rover bu unvani bu kadar senedir hak ederek kazandi.



Çevrimdışı Suha

  • Üye
  • *****
  • İleti: 581
    • Profili Görüntüle
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #32 : 19 Ocak, 2014, 22:00:47 »
Yakıt yanıyorsa enerji çıkarıyorsa olay bitmiştir normal vatandaş için, suyu yaksak su bile yakıttır bizim için. Yakıt olayında fiyat fayda orantılarına bakın ozaman? Toplam totalde, hangisi daha avantajlı. 195 binde motorum var. ki bir kere mecburiyetten 0 radyatör suyu ile 5 km. gitmeme rağmen.. Halen gram yağ kaçağı üfleme tabir edilen olayları yok. Artı olarak freelander o ufacık kasası bıdıcık şanzımanı tırt 1.8 motoru ile bildiğin 126Bisten öte bir araç değildir. Bu kadar da basit. Sadece 2.0 motorluları araç olabilme yeteneğindedir.  O da büyüyünce yetişecektir. Büyümüşleri de Range serileridir zaten.
« Son Düzenleme: 19 Ocak, 2014, 22:02:34 Gönderen: Suha »
Pentax Anıları

Nikon D3
Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED Nano

Çevrimdışı R`meRt

  • Üye
  • ***
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #33 : 19 Ocak, 2014, 22:06:20 »
Ford Otosan bas teknisyeni kim cidden merak ettim acaba tanidigim bibirimi? , 3 Sene yurt disinda GM de ust duzey yoneticilik yaptim , isim geregi Ford dahil tum otomotiv firmalari ile direk calisiyorum buna Otakar Land Rover da dahil. Emin olun tekniker demek sofor demek degil. Yurt disinda hem motosiklet hemde otomobil profesyonel surus egitim lisansim var. Turkiyede arac yada 4x4 kullanmayi bilen kisi sayisi cidden az.


Hocam bu GM, Opel'i neden batırdı? Chevrolet neden Türkiye ve tüm avrupadan çıktı?

Çevrimdışı Suha

  • Üye
  • *****
  • İleti: 581
    • Profili Görüntüle
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #34 : 19 Ocak, 2014, 22:08:04 »
Hocam bu GM, Opel'i neden batırdı? Chevrolet neden Türkiye ve tüm avrupadan çıktı?
Yönetime sormak lazım ki sormuşsun zaten :)
Pentax Anıları

Nikon D3
Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED Nano

Çevrimdışı zeda3000

  • Üye
  • ****
  • İleti: 192
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #35 : 19 Ocak, 2014, 22:15:37 »
Yakıt yanıyorsa enerji çıkarıyorsa olay bitmiştir normal vatandaş için, suyu yaksak su bile yakıttır bizim için. Yakıt olayında fiyat fayda orantılarına bakın ozaman? Toplam totalde, hangisi daha avantajlı. 195 binde motorum var. ki bir kere mecburiyetten 0 radyatör suyu ile 5 km. gitmeme rağmen.. Halen gram yağ kaçağı üfleme tabir edilen olayları yok. Artı olarak freelander o ufacık kasası bıdıcık şanzımanı tırt 1.8 motoru ile bildiğin 126Bisten öte bir araç değildir. Bu kadar da basit. Sadece 2.0 motorluları araç olabilme yeteneğindedir.  O da büyüyünce yetişecektir. Büyümüşleri de Range serileridir zaten.

Anladım sizin araciniz en mukkemeli susuz bile gidebiliyor. :) Freelander tirt dedikten sonra zaten konu kontrolden cikmis demektir. Birde 126 bis demeyide unutmamissizniz tabikir.

Haklisiniz diyip pek uzatmiyim cunku frekans farki var bu konusmada. Kronik haklilik soz konusu olunca ben su andan itibaren size ne anlatsam bos.

Birde arkadas sormus GM niye batti diye, hayirdir hocam hisse senetlerimi patladi elinizde :)

Ben 2002-2005 arasi calistim , o tarihte boyle bir durum soz konusu degildi , sonrasinda Turkiyede kendi isimi kurdum pekte ilgilenmedim GM kaderi ile. GM neden battigi beni pek ilgilendirmiyor , ben isimi yaptim onlarda bana odememi yaptilar beni baglayan budur. Sanirim bu cevap yeterli dir.

Çevrimdışı R`meRt

  • Üye
  • ***
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #36 : 19 Ocak, 2014, 22:32:22 »

Birde arkadas sormus GM niye batti diye, hayirdir hocam hisse senetlerimi patladi elinizde :)

Ben 2002-2005 arasi calistim , o tarihte boyle bir durum soz konusu degildi , sonrasinda Turkiyede kendi isimi kurdum pekte ilgilenmedim GM kaderi ile. GM neden battigi beni pek ilgilendirmiyor , ben isimi yaptim onlarda bana odememi yaptilar beni baglayan budur. Sanirim bu cevap yeterli dir.

Bir arkadaş değil hocam ben sordum? Hisse senedim yok, olsa da size ve burada beyan etmem. Merak idi, şahsen verdiğiniz cevap ile soru sorduğuma pişman oldum. Hayatta başarılar size.

Çevrimdışı Suha

  • Üye
  • *****
  • İleti: 581
    • Profili Görüntüle
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #37 : 19 Ocak, 2014, 22:33:16 »
frekans farkı tabiri caiz ise sanayiciyle akraba olmaktan geçiyor. Gide gele son kullanıcıların dertlerini tasalarını çok iyi biliyoruz maalesef... Artı olarak ben hiçbir zaman kendi aracıma mükemmel demedim. Sadece motorun dayanıklılığını anlatmak için küçük bir örnek vermiştim.
Fiyat performans orantısı yapılırsa (son kullanıcı için en önemlisi budur) cidden freelander tırt kalıyor, yapacak birşey yok :D
Pentax Anıları

Nikon D3
Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED Nano

Çevrimdışı R`meRt

  • Üye
  • ***
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #38 : 19 Ocak, 2014, 22:34:36 »
Freelander'ın zaten satış fiyatlarına ve piyasasına bakarsak ne kadar revaçta olduğu anlaşılır ;)

Çevrimdışı zeda3000

  • Üye
  • ****
  • İleti: 192
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #39 : 19 Ocak, 2014, 22:52:59 »
frekans farkı tabiri caiz ise sanayiciyle akraba olmaktan geçiyor. Gide gele son kullanıcıların dertlerini tasalarını çok iyi biliyoruz maalesef... Artı olarak ben hiçbir zaman kendi aracıma mükemmel demedim. Sadece motorun dayanıklılığını anlatmak için küçük bir örnek vermiştim.
Fiyat performans orantısı yapılırsa (son kullanıcı için en önemlisi budur) cidden freelander tırt kalıyor, yapacak birşey yok :D

4000 cc olunca bir arac guclu olmaz. Piyasada 1.4 motorlu spor arabalar var 2500 cc ile ayni gucu uretiyor. Her sey motor olsaydi keske. Tutunki sizin araciniz 97 model artik antika olarak geciyor Amerikadaki satis fiyati 3000 USD gecmez. Bu aracin neresini Freelander kiyasliyoruz, stepnesinimi ?Amerikan arabalari cidden dayanikli degil, dusundugunuz gibi olsaydi su anda Amerikada Audi , WV ve Japon arabalari cirit atmiyor olurdu. Amerikalilarin beceremedigi bir sey var ise o da arac yapmaktir. Zaten adamlar dunya marketini birak kendi ulkelerinde bile pazar payini bu neden ile kaybetti. Audi ve WV gecen sene satis rekoru kirdi Amerikada, Ford Focus modelini family Car olarak tanitti 2013 , adamlar farkinda bu is koca koca motorlar ile olacak gibi degil.

Acin bakin ariza kayitlari , geri arac cagirma , musteri memnuniyetsizligi , fiyat performans endeksi tum bu veriler Internette var. Amerikan araclari yerlerde surunuyor. Parcalari cok pahali ve maliyetli bir motor yapisi. Daha 15 sene eveline kadar burun buktugumuz Hyundai Italyada en cok satan binek araci oldu.

Fiyatina bakinca acikcasi Freelander gayet te iyi bence. Bu her vatandasin butcesine hitap ediyor demiyorum ama aldigi paranin da hakkini veren bir arac. Ama her kisi kendi zevkine ve kazancina gore arac secer. Bu gayet normal. Ama 97 model bir arac ufurmuyor harikadir diye bir tabir kullanip ta , Ticari kariyerini SUV uzerine yapmis bir firmanin aracina 126 bis demek abes ile istigal. Eger bu hurafeleri kafaniza sanayici takimi sokuyor ise fazla takilmayin bence derim oralarda. Sanayidikilerin hepsi egitimli muhendis , doktorolar, tezler filan havada ucusuyor OEM firmalari yalvariyor bunlara ne olur gel su engin bilgilerini bizim le paylasta mukkemel araba yapalim diye ama yok diyorlar ben 20 tl vida sikmayi tercih ederim :) Ahh nedir su ulkenin cektigi ceneden.

Hadi benden bu kadar konu size emanet. Iyi eglenceler.


Çevrimdışı Suha

  • Üye
  • *****
  • İleti: 581
    • Profili Görüntüle
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #40 : 19 Ocak, 2014, 23:06:08 »
Güç nerden çıktıı dayanıklılıktan bahsederken, halen freelander deniliyor bilmiyorum, hakketten frekans farklı. O kadar belge alan mühendis olsaydı hapşurduğum mühendise çarpardı o da farklı bir durum...
Ben de benim şivemle söyleyeyim, sizin eşşeğiniz gancık olsun :)
« Son Düzenleme: 19 Ocak, 2014, 23:08:01 Gönderen: Suha »
Pentax Anıları

Nikon D3
Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED Nano

Çevrimdışı caucassian

  • Üye
  • *****
  • İleti: 1.404
    • Profili Görüntüle
Ynt: Honda CR-V mi Toyota RAW4 mü
« Yanıtla #41 : 20 Ocak, 2014, 00:25:11 »
teşekkürler. sonuç (hanımın yoğun baskısıyla) Honda CR-V olacak gibi görünüyor.
diğer forumlarda da yaptığım araştırma sonucunda her ikisinin de kesinlikle arazi aracı olmadığı, daha çok asfalt denk gelirse köy yolu olabilir tarzında bir araba olduklarını anladım. gene de arazide Raw4'ün biraz daha önde olduğu görünüyor. onun da en büyük sebebi ebat olarak CR-V'den küçük olması sanırım.
Anadan Babadan Atadan Köylüyüm.