Merhaba, Ziyaretçi
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Abi senin köyde sağman ile onların sağması bir değil.Ayrıca bir süre bu duruma boyun eğiyorlar yapacak bir şeyleri yok.Kaldı ki yumurta kürtaj olduğu için yenebiliyor diye biliyorum.
Bazı insanlar hayvanlarla karşılaştırılamayacak kadar daha vahşi olabilirler, hayvanlar lüzümsuz yere zevk/spor için öldürmezler, hayvanlar toplu katliam yapmazlar, hayvanlar cinsel ırk dini düşünce ayırımcılığı yapıp toplu katliam yapmazlar, töre cinayeti işlemezler, haçlı seferi düzenlemezler, dünya savaşı düzenlemezler, doğayı tahrip etmezler, sadece onlara Tanrı tarafından verilen içgüdüleri ve görevleriyle karınlarını doyurmak için öldürürler, o öldürdükleri türe yararlı olur, çünkü nüfus kontrolu sağlar ve hastalıklı nesilleri azaltır.
Neyse, benim tam anlayamadığım bir şey var. Refik seni tenzih ediyorum. Kendi fikrini nedenleri ile yazmışsın.Benim anlamadığım şey, biz etoburlar hiçbir vegan veya vejateryene "et yemelisin, hayvansal ürün tüketmelisin" diye bir söylemde bulunuyor muyuz? Hep karşı taraf bizlere "et yemeyin, hayvansal ürün kullanmayın" deyip duruyor. Adalet mi bu...
istisnalar var tabi. mesela kurtlar koyun-keçi ağıllarına girerlerse koyunların çoğunu telef eder, bi tanesini yerse yer, gerisini boğar
Benim anlamadığım şey, biz etoburlar hiçbir vegan veya vejateryene "et yemelisin, hayvansal ürün tüketmelisin" diye bir söylemde bulunuyor muyuz? Hep karşı taraf bizlere "et yemeyin, hayvansal ürün kullanmayın" deyip duruyor. Adalet mi bu...
Kurtların yaşam alanını yok ederseniz, onlara beslenecek ve üreyecek alan bırakmazsanız, o koyunlar onun hakkıdır diye düşünüyorum, biri sizin buzdolabınıza size sormadan girip sizin yiyecekleri atsa (kaçacak başka bir evinizde yok, kaçabilseniz kaçarsınız çünkü düşman zorlu), yerinede kendi yiyeceklerini yerleştirse, sizde kışın çok aç kalsanız ne yaparsınız? Sizce kurtlar yazın o riski göze alarak neden kolay av olan ağıla saldırmıyorlar? Hintli yiyen Bengal kaplanlarının durumu aynıdır. Bir kaplanın menüsünde en tehlikeli varlık olan insanoğlu varmıdır sizce?
Kurtların yaşam alanını yok ederseniz, onlara beslenecek ve üreyecek alan bırakmazsanız, o koyunlar onun hakkıdır diye düşünüyorum, biri sizin buzdolabınıza size sormadan girip sizin yiyecekleri atsa (kaçacak başka bir evinizde yok, kaçabilseniz kaçarsınız çünkü düşman zorlu), yerinede kendi yiyeceklerini yerleştirse, sizde kışın çok aç kalsanız ne yaparsınız? Sizce kurtlar yazın o riski göze alarak neden kolay av olan ağıla saldırmıyorlar?
peki insanoğlu kendine bu yaşam alanını oluşturmasa acaba kurdun menüsünde veya kaplanın menüsünde olmaz mıydı ? daha bu yıl yada geçen yıl tam hatırlamıyorum,bir köyde kurt yaşlı bir kadını parçalayarak öldürdü...demekki menüde bizde varız.hem tarih öncesi dönemlere bakılınca ilk yaşam alanları ve aletler insanların hayvanlara karşı korunma amaçlı ve avlanma amaçlı olduğunuda görüyoruz.
benim dediğim olay kurtların istisna olarak nedeni anlaşılmayan şekilde bir kaç koyunu yedikten sonra diğer ikiyüz hayvanın yarısını boğarak öldürmesi. yoksa haklısınız, kışları aşırı avlanmadan dolayı aç kalıp köylere iniyor hayvanlar.
Ben tarih boyunca yenik düşmüş her hangi bir hayvanın menüsünde insan bulunduğunu zannetmiyorum bu bir, ikincisi tarih öncesi dönemler geçti artık Gökhan bey bizim 7 milyarı geçkin nufüsla hayvanların yaşam alanı konusunda daha hassas davranmamız gerekmiyormu sizce? Yoksa sizce insan istediği her herde her zaman hayvanların yaşam alanını yok edebilir, istediği yerde oturabilir fikrindemisiniz? Son olarak avlamaya programlı hayvan-insan karşılaşmaları her zaman olacaktır, bu karşılaşmalar hayvanların yaşam alanını küçülttükçe dahada artacaktır. Bu o hayvanın suçu değildir sadece ihtimali insanlar tarafından arttırılmış bir tesadüftür. Siz Afrikada aslanların korunduğu bir milli parkta lay lay lom dolaşıp sonra aslan bana saldırdı diye hayvanı suçlayabilirmisiniz? Veya orada ev kurup tarla açıp sonra aslanlar koyunlarımı yedi diye onları suçlayabilirmisiniz?