Merhaba, Ziyaretçi
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar bu forumdaki ilk mesajım , pentax a transfer olanlardanım. Herkese öncelikle merhaba; Gelelim harici flash olayına ; ben 2. el bir K-r aldım . Hatta arkadaş burada da satışa koymuştu. Flash arızası vardı. ankara da bir düğüne gittim geçen hafta oralarda tamirci ararken bir yer gördüm girdim . Dedim bende böyle bir makine var tamir olur mu ? Pentax cihazlarla ilgileniyor musunuz ? diye, adam ; tabi dedi güven veren bir sesle. Konuştuk; board yanmış olabilir dedi, başka bir kaç şey söyledi. Board yanmışsa değişmesi gerek 150 civarı tutar, diğer türlü 60 70 tl ye mal olur dedi. Eyvallah dedim verdim makinayı akşamına aradı. Board değişecek dedi. Hazırda elinde de varmış. 135 lira da fiyat verdi. Ertesi gün gittim. çatır çatır patlıyor du flash. Harici uyumsuz flash kullanmaktan olma ihtimali çok yüksek dedi. (Yani AMAN dikkat! ) ve de ekledi ; ''flash bu cihazların en önemli parçası ,ciddi bir hasar tüm makinayı bozabilir '' diye. Yani iyice araştırmadan makinenize harici flash takmayın ! Ayrıca Pentax digital D-slr cihazlar P-TTL destekler. Yani her TTL flashı kullanamazsınız. Ekstra bilgi; bana yardımcı olan arkadaşa pentax çıların, tamir servisi bulmakta güçlük çektiklerini eğer forumdan arkadaşlar gelirse uygun fiyata yardımcı olup olamayacağını sordum. Ona da eyvallah dedi haberiniz olsun. Kendinize iyi bakın. Bu arada manuel objektif hastasıyım. Meraklı arkadaşlarla sohbet etmek isterim.
Başlatan intothealone