Gönderen Konu: Yeni oyuncağım Samsung EX2F  (Okunma sayısı 6960 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« : 21 Mayıs, 2013, 21:16:12 »
Fotoğrafı kaçırmamak için yanımda taşıyabileceğim kaliteli küçük kompak bir makine almayı planlıyordum.
Media-Markt 'ın son yaptığı indirimde Samsung EX2F in fiyatının oldukça makul bir seviyeye indiğini görünce hemen aldım.

Bildiğiniz gibi, Canon G15, Nikon P7700, Panasonic LX7, Olympus XZ2 IHS, Leica D-Lux6, Fujifilm X20, Sony RX100 ve Samsung EX2F kompak sınıfın sensörleri biraz daha büyük, profesyonel ayar imkanları olan küçük canavarları. Bu markaların halen piyasaya sürülmüş son modellerini yazdım. Bir evvelki modeller de çok güzeldi.

Benim gönlümde yatan aslan Fujifilm X20 idi. Ama kısmet samsung'aymış.
Bunların içinde tabii ki en büyük sensöre sahip olan Sony. Ardından Fuji geliyor. Diğerlerinin sensör boyutları aynı 1/1.7 inç.
Fakat hepsinde de lensler ve F değerleri farklılık arzediyor. Panasonic ve samsung 24mm geniş açı ve f/1.4 den başlayan objektiflerle öne çıkıyorlar. Hepsi de RAW çekebiliyor. Yine hepsinde tüm değerler manuel olarak ayarlanabiliyor.

Samsung EX2F,  f/1.4-2.7 Scheneider-Kreuznach 24-80mm lens kullanıyor.
3'' eklemli her yöne dönebilen Oled ekrana sahip. Dahili Wİ-Fİ özelliği var.
12.4 Mp çözünürlüğe sahip.
 
Wİ-Fİ özelliği ile doğrudan bilgisayarınıza, mail adresinize sosyal paylaşım sitelerine fotoğraf gönderebiliyorsunuz.
Yine bu özelliği ile cep telefonunuza bağlanabiliyor ve hatta telefonunuzu Remote Viewfinder olarak kullanabiliyorsunuz. Makinenin ekranı cep telefonunuzun ekranına düşüyor ve bazı ayarları buradan yaparak deklanşörü uzaktan kullanabiliyorsunuz. Ben bunu denedim ve oldukça ilginç buldum.
Bu küçük canavarın daha birçok özelliği var. Hepsini buradan paylaşmama zaten hem imkan yok hem de çok gerekli değil. Arzu edenler markaların kendi sitelerinden veya dpreview.com gibi inceleme sitelerinden daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.


« Son Düzenleme: 21 Mayıs, 2013, 23:22:18 Gönderen: REİS »

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #1 : 21 Mayıs, 2013, 21:18:28 »
Bu makine ile birkaç ilk deneme foto mu da eklemek istiyorum

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #2 : 21 Mayıs, 2013, 21:19:34 »
makine kendiliğinden HDR çekebiliyor.

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #3 : 21 Mayıs, 2013, 21:20:47 »
F/1.4 te çektiğim bir örnek

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #4 : 21 Mayıs, 2013, 21:22:00 »
Ters ışığa karşı içeriden çekilmiş bir örnek

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #5 : 21 Mayıs, 2013, 21:29:47 »
Makine aşağıdaki gibi böyle değişik düzenlemeleri de içindeki bir menü ile yapabiliyor. Soldaki benim kalemliğim.

Siteye yüklerken boyutları oldukça küçültmek gerekiyor. Post başına 400 KB altında yükleyebiliyorsunuz. Haliyle bu da kaliteyi düşürüyor.

Bir küçük tanıtım için birkaç post atmam gerekli oldu. Yönetici arkadaşların dikkatine.. :)

Velhasıl böyle bir makine almak isteyenlere Samsung EX2F i tavsiye ederim.

Çevrimdışı PENTAX

  • Üye
  • *****
  • İleti: 2.052
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #6 : 21 Mayıs, 2013, 21:45:14 »
Bilgiler için teşekkürler. Güle güle kullanın. Araba da çanta da bir kompakt makine bulunması iyi oluyor.

Çevrimdışı haldun31

  • Üye
  • *****
  • İleti: 1.336
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Zonguldak
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #7 : 21 Mayıs, 2013, 23:16:35 »
hocam hayırlı olsun.Allah (c.c.) iyi günlerde kullanmayı nasip etsin.eğer mahsuru yoksa fiyatıda yazarmısınız. saygılarımla.
Allah ne verdiyse:)

Çevrimdışı akanarya

  • Üye
  • ***
  • İleti: 146
    • Profili Görüntüle
    • Flickr
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #8 : 21 Mayıs, 2013, 23:47:22 »
hayırlı olsun Yunus abi güle güle kullan, bunun evf si yok di mi
/Ali, F l i c k r
d610, 24-85vr
Digipod A-2542+Benro B2

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #9 : 22 Mayıs, 2013, 00:21:48 »
hayırlı olsun Yunus abi güle güle kullan, bunun evf si yok di mi
Teşekkür edrim Ali..
Maalesef harici bir EVF soket yuvası yok. Sadece basit bir optik vizör takılabilir.

Çevrimdışı rsimsek

  • Üye
  • *****
  • İleti: 391
  • Pentax aşkına !
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #10 : 22 Mayıs, 2013, 12:33:35 »
Hayırlı olsun hocam, iyi günlerde kullanman dileklerimle..
Ekipman: Pentax K-5IIs + Pentax DA 18-135mm WR + Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]
Amatörler "ekipmanları" için, profesyoneller "para" için, ustalar ise "ışık" için endişe eder!

Çevrimdışı REİS

  • Üye
  • *****
  • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #11 : 22 Mayıs, 2013, 15:58:09 »
Bir arkadaşım elimde gördü ve maalesef  el koydu. ''Ağabi sen yine bulursun, hem bu makine varken pentaxı kullanmaz olursun'' dedi ve elimden aldı. Onu cezbeden şey, hem makinenin güzelliği hem de faturalı-garantili 797 TL olan fiyatı idi sanırım.
Artık ben yeniden Fujifilm X20 getirtmeye bakacağım. Çünkü bunun vizörü de var.

Bu vesileyle sensörleri nispeten büyük, RAW çeken,  manuel her türlü ayarları olan kompak makinelere de dikkat çekmiş oldum.
Bu makineler hiç de küçümsenecek aletler değil.

Çevrimdışı nordlys

  • Üye
  • *****
  • İleti: 670
    • Profili Görüntüle
    • flickr
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #12 : 23 Mayıs, 2013, 13:15:47 »
Bir arkadaşım elimde gördü ve maalesef  el koydu. ''Ağabi sen yine bulursun, hem bu makine varken pentaxı kullanmaz olursun'' dedi ve elimden aldı. Onu cezbeden şey, hem makinenin güzelliği hem de faturalı-garantili 797 TL olan fiyatı idi sanırım.
Artık ben yeniden Fujifilm X20 getirtmeye bakacağım. Çünkü bunun vizörü de var.

Bu vesileyle sensörleri nispeten büyük, RAW çeken,  manuel her türlü ayarları olan kompak makinelere de dikkat çekmiş oldum.
Bu makineler hiç de küçümsenecek aletler değil.

Fuji X20 ben de dusunmuyor degilim. Her zaman yaninizda tasiyabileceginiz kadar kucuk bir o kadar da keyif veren bir makina. Fiyat performans olarak da mukemmel!

Çevrimdışı rsimsek

  • Üye
  • *****
  • İleti: 391
  • Pentax aşkına !
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Yeni oyuncağım Samsung EX2F
« Yanıtla #13 : 23 Mayıs, 2013, 13:17:47 »
Bir arkadaşım elimde gördü ve maalesef  el koydu. ''Ağabi sen yine bulursun, hem bu makine varken pentaxı kullanmaz olursun'' dedi ve elimden aldı. ...

Hocam çok övdün bak nazar değdi.  ;D Umarım daha iyisini alırsın. :)
Ekipman: Pentax K-5IIs + Pentax DA 18-135mm WR + Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]
Amatörler "ekipmanları" için, profesyoneller "para" için, ustalar ise "ışık" için endişe eder!

 

Kodaktan yeni Super 8 kamera

Başlatan rocker_tr

Yanıt: 4
Gösterim: 2270
Son İleti 15 Şubat, 2016, 11:00:44
Gönderen: dgncsk
Samsung NX1000-Pentax ve M42 Kardeşliği Çok Güzel Oldu :)

Başlatan Arkeolog08

Yanıt: 0
Gösterim: 1558
Son İleti 06 Kasım, 2015, 08:52:16
Gönderen: Arkeolog08